Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Πέμπτη 21 Μαΐου 2020

Nota Kymothoe - Poetry In Voice: "Elliniko Fos"



Nota Kymothoe-Poetry In Voice: "Elliniko Fos"
Νότα Κυμοθόη Απαγγελία Ποίησης "Ελληνικό Φως"
Η Ποίηση είναι από το βιβλίο μου ΔΙΨΑ και ΣΙΩΠΗ που εκδόθηκε το 1992 από τις εκδόσεις Διογένης στην Αθήνα.




Οι φωτογραφίες και τα εικαστικά έργα στο video είναι της Νότας Κυμοθόη
Το εξώφυλλο του βιβλίου κοσμεί εικαστικό έργο ζωγραφικής της Νότας Κυμοθόη, ελαιογραφία σε καμβά (60Χ80 cm)

Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΘΩΟΣ" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη 
"Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΘΩΟΣ"
 Ποίηση
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΘΩΟΣ και κρατά το κλειδί 
της ζωής που περίσσεψε στη μορφή των πραγμάτων.
Αν δεν μ΄αγγίξει του έρωτα η θαλπωρή
ο καιρός μαύρος εμμένει και βαρύς σαν μολύβι.
Αυτός ο εχθρός με το τσεκούρι και το δρεπάνι
Αιώνια με γυρεύει για νάχει παρέα ο χάροντας
Λιβάνια του καίω και του ανάβω κεριά
με νυχτέρια ατέλειωτα στους ναούς μου.
Ο μοιχός της ζωής με τ΄αδηφάγο στομάχι
ευλογημένο ας είναι το κυκλικό του ταξίδι
Στη νυν ερημιά των σοφών μας ανθρώπων
αδυναμία το κέρδος
και αιέν η ματαιότης της ύλης
η μικρή και μεγάλη ενέργεα
που καίει σπλαχνικά τη μορφή της.
Νότα Κυμοθόη, Αθήνα  1990  





(Νότα Κυμοθόη "Ο χρόνος αθώος" Ποίηση 1990, περιλαμβάνεται στο βιβλίο μου "Ερώ" έκδοση 1999 από τον τότε ιωλκό του Κορίδη,  στην ενότητα του βιβλίου μου ΤΟ ΟΡΑΜΑ. Όλα τα πνευματικά, συγγραφικά, εκδοτικά και άυλα δικαιώματα του βιβλίου αυτού έχουν περιέλθει σε εμένα ολοκληρωτικά, μετά από ενέργειες που έκανα γιατί πρόσβαλαν το έργο μου) 

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Nότα Κυμοθόη "25Η ΜΑΡΤΙΟΥ " Σκέψεις περσινές



Νότα Κυμοθόη "25Η ΜΑΡΤΙΟΥ"
 Σκέψεις περσινές

Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Ελλάδα μου αγαπημένη, με όλα τα παιδιά σου εντός κι εκτός, καλημέρα στην αρμονία,από την Α΄ Αρχή οπού θα πρέπει ο κάθε Έλλην και η κάθε Ελληνίδα να διδαχτεί. Αυτήν, την αρχαία σου Ιερή Αρμονία σε όλα, όπου όλα συνυπήρχαν αρμονικά, γιατί στην πορεία πολύ μπερδεύτηκε η αρχαία ελληνική παιδεία με την θρησκολυπτική εξ' ανατολής κατάσταση και νεοελληνική παιδεία, όπου τοποθετεί ως αρμονία μια αντιπαλότητα "καλό- κακό". Ένα τεντωμένο σκοινί συνεχούς πολεμικής αντιπαλότητας για να δημιουργεί ακαταστασία και μίσος. Εχθρός-φίλος, ένας διαχωρισμός, οπού διαχώρισε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα κι επέβαλλε το θρησκευτικοπολητικονεοελληνικό. Μίσος θλιβερό για το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και για όλες τις αρχαίες ελληνικές αξίες, αλλά και για την αρχαία ελληνική μυθολογία, οπού διαμόρφωσαν παγκοσμίως τους χαρακτήρες των παιδιών του κόσμου όλου. Κι ήρθαν στη συνέχεια οι προφήτες, που τους ξέρουν όλοι απ΄έξω, ενώ τους αρχαίους Έλληνες δασκάλους κι αρχαίους Έλληνες Ιερούς Δασκάλους κι αρχαίους ήρωες, τους περιφρόνησαν οι περισσότεροι Έλληνες κι Ελληνίδες. Γιατί στην πορεία της ιστορίας, μετά το 330 μ.Χ. απαγορεύτηκε να λέγονται Έλληνες οι Έλληνες της Ανατολής από τον Μέγα Κωνσταντίνο Αυτοκράτορα Νέας Ρώμης Ανατολής Θεό, με ποινή θανάτου. Κι όταν αυτή η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία της Ανατολής ή Ρωμανία όπως ονομάστηκε κι όλοι οι Έλληνες "δυστυχώς" ονομάστηκαν Ρωμιοί ή Ρωμανοί, χάθηκε το ελληνικό έθνος. Στην πορεία της ιστορίας κατακυριεύτηκε από τους Οθωμανούς το 1453 μ.Χ. όλος ο αρχαίος ελληνικός χώρος, ο ένδοξος από την μεγάλη ελληνική αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τι είχε απομείνει; Είχαν σκορπίσει οι Έλληνες και οι Ελληνίδες παντού στη Δύση. Με πόση δύναμη άντεξαν 400 ολόκληρα χρόνια υποταγής σκληρής, μόνον ο Παντοκράτωρ Ύψιστος Θεός του Παντός των Όλων Δυνάμεων απ΄ Αρχής Κόσμου γνωρίζει. Άντεξαν γιατί οι Ιερές αξίες του αρχαίου ελληνικού πνεύματος η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του νου είχε μπολιάσει όλα τους τα κύτταρα, όπως είχε μπολιάσει κι όλα τα κύτταρα όλων όσων ήταν φιλέλληνες. Γιατί η οθωμανική αυτοκρατορία είχε φτάσει έως τα βάθη της Ευρώπης, κι όποιος δεν γνωρίζει ιστορία, δεν μπορεί να κατανοήσει αυτήν την σκλαβιά. Κι ενώ απελευθερώθηκε η Γαλλία πρώτη με τον Ναπολέοντα, οργάνωσαν ο Ρήγας Φεραίος Βελεστινλής μαζί με άλλους φιλικούς της Ελευθερίας την απελευθέρωση των Ελλήνων-Εθνικών. Αυτή η Ελευθερία σκοπό είχε την απαλλαγή από τον οθωμανικό ζυγό αφ΄ ενός και αφ΄ εταίρου από την απαγόρευσή του Μέγα Κωνσταντίνου να ονομάζονται "Έλληνες" οι Έλληνες του έθνους των αρχαίων Ελλήνων, που ήταν παντού κι ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' (αργότερα ονομάστηκε κι άγιος) αφόρισε την ελληνική επανάσταση και καταδίκασε τους όσους ήθελαν την Ελληνικότητά τους. Και η απελευθέρωση ξεκίνησε το 1821. Αν μελετήσει κάποιος τα γεγονότα αυτής της θλιβερής περιόδου θα διαπιστώσει πως δυστυχώς τους επαναστάτες Έλληνες και Ελληνίδες τους καταδίκασαν σε φυλακή και τιμωρίες. Γιατί άραγε; Από την οθωμανική αυτοκρατορία ήρθε στη συνέχεια ο Όθων και όλες οι μεγάλες δυνάμεις εκείνης της εποχής γύρευαν να επιβάλλουν τα δικά τους και η θρησκεία χριστιανισμός στη μέση και μαζί με όλους, αφού όλοι των μεγάλων δυνάμεων ήταν χριστιανοί... Τι θλιβερή ιστορία έως και σήμερα; Πόσο έχει αιματοκυλιστεί η ανθρωπότητα των χριστιανών μαζί με τους λαούς άλλων θρησκευμάτων; Αν ο ελληνισμός υπάρχει το μαρτυρούν οι σκόρπιες αρχαίες πέτρες του παντού, οπού, ωσάν ψυχές αρχαίων Ελλήνων βρίσκονται σε όλη την Ανατολή, εκεί όπου ακόμα στενάζει ο τόπος με μια Κύπρο να την σκιάζει η φοβέρα και τα κατοχικά στρατεύματα ακόμα. Η σημερινή ημέρα, ας γίνει αφορμή κι ερέθισμα για τον καθέναν που πραγματικά αγαπά αυτόν την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, να συνειδητοποιήσει όλα τα λάθη που έγιναν από όσους καρπώθηκαν διάφορες ευκαιρίες. Η ιστορία που μας δίδαξαν στα ελληνικά σχολεία, είναι γραμμένη σκόπιμα και λάθος. Αναλογιστείτε ο καθένας χωριστά τα δικά του λάθη κι αγαπήστε την χώρα μας αλλά και τις χώρες που κατοικείτε με γνώση κι όχι με συναισθήματα παθογένειας και μισαλλοδοξίας. Η Ελλάδα από αρχαιοτάτων χρόνων έδωσε Ιερές Αξίες Διδαχής μέσα από το αρχαίο Ιερό Πνεύμα της ΕΙΡΗΝΗΣ κι ΑΡΜΟΝΙΑΣ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗΣ μέσα από τις ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ που ένωναν τους ΕΛΛΗΝΕΣ απανταχού της Γης. Ας πάψει ο διαχωρισμός των θρησκευτικοπολιτικών διαχωρισμών κι ας ενωθεί όλος ο κόσμος με αγάπη, συναδέλφωση, συνδημιουργία κι αρμονική συμβίωση επάνω στον πλανήτη Γη. Ας ζήσει όλη η ανθρωπότητα με ΕΙΡΗΝΗ και ΑΓΑΠΗ. Βαδίζοντας στην αρχαία Αθήνα, εκεί όπου δεσπόζει ο αρχαίος Ναός της Θεάς Αθηνάς ο Παρθενών, θα δείτε την ιστορία να απλώνεται με αποδείξεις κι όχι με λόγια, μέσα σε όλες τις πτέρυγες αρχαία Ελλάδα στα Μουσεία.Μια χώρα, όπου κατηγόρησαν και κατηγορούν πως λάτρευε είδωλα, δίχως να κατανοούν οι μισαλλόδοξοι, πως οι Ιερές Ενέργειες των αρχαίων Θεών των Ελλήνων κι Ελληνίδων Υπάρχουν, για΄τι τίποτα Ιερό δεν έχει χαθεί κι ας πασχίζουν να το εξαφανίσουν. Ο ΖΕΥΣ κι όλοι οι αρχαίοι Θεοί και οι αρχαίες Θεές ΥΠΑΡΧΟΥΝ και θα έρθει αυτό όπου η ΝΕΜΕΣΙΣ θα επιβάλλει. Η ενέργεια της αρχαίας Θεάς Αθηνάς οπού προστάτευε και προστατεύει αυτήν την ιερή πόλη της Αθήνας πρωτεύουσας των Ελλήνων, αλλά και στην αρχαία πόλη Βυζάντιο, την οποία βεβήλωσαν με ενέργειες "θλιβερές", δεν κοιμάται. Η Θεά Αθηνά περιμένει το πλήρωμα του χρόνου, κι όλα συμβαίνουν κατά πως θέλει κι ο Ύψιστος Πατέρας Θεός Θεών Όλων των όντων!.. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά εις ΈΤΗ ΠΟΛΛΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ κι ΕΙΡΗΝΙΚΑ με ΑΡΜΟΝΙΑ ΠΑΝΤΟΥ. Νότα Κυμοθόη 25/3/2019
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Λυχνοστάτης στην ερημιά" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "Λυχνοστάτης στην ερημιά" Ποίηση*

Ένα τραγούδι ρέει στην ψυχή μου
δεν ξέρω από που ξεκινά
αλλ΄ εντοπίζω τις νότες του χιλιοστό-χιλιοστό
στο πορτοκαλένιο χρώμα του ήλιου
νάρχεται σταγόνα-σταγόνα από βροχή
ντύνοντας με χιονονύμφες τον αγέρα
στα περιβόλια που κατοικώ.
Κάνε με, Θεέ μου, να τ΄ αρχίσω
δώσε μου τα λόγια στ΄ απλά μου χείλη
να τρέχουνε καθάρια θαλασσιά
όπως στον ουράνιο κήπο σου.
Ποτάμια ξεχειλίζουνε μέσα μου
κι αχτίδες πλημμυρίζουνε περίσσια.
Αηδόνια γυρεύουνε πράσινες φυλλωσιές
κι εγώ είμαι φτωχό κλαδί.

Είναι όμορφος ο Κόσμος!

Στις καλαμιές του ποταμού
ελούστηκα μ΄ ασήμια απ΄το φεγγάρι
διώχνοντας τη σκοτεινιά απ΄το The Pas
ακούμπησα το τρυφερό μου είναι σιωπηλά
στη νερένια του παλάμη σαν αστέρι
γερμένη ανάλαφρα στη ράχη του
από φόβο, μην ξυπνήσουνε τα χαλίκια
που τα παιδάκια ρίξανε στην καρδιά του.
Μουρμουρίζανε ανταύγειες κι αναδύονταν σκιές
ταξιδεύανε μακριά τ΄αδέρφια μου οι γιοι και οι κόρες μου
κι εσύ δεν ήσουν πλάι μου να σούλεγα για τη νύχτα
που έριχνε το στήθος της βαρύ στη σιωπή μου
πλέκοντας το πάθος της με τη λαχτάρα για γαλήνη.

Όλο το βράδυ ψιλόβρεχε ο ουρανός
και φυσούσε δροσιά καθώς εψήλωνες μέσα μου.

Κάνε με, Θεέ μου, ουράνιο τόξο στους καταρράχτες
αστράπτουσα από φως μετά την καταιγίδα
που θερίζει τους αμπελώνες και τα στάρια
στερώντας το ψωμί απ΄ τα μικρά παιδιά
ελπίδες κι όνειρα να κλείσω στα μάτια τους.
Δώσε μου αυγούλες για να τραγουδώ
την ώρα που σχίζουν οι κορυδαλλοί
τον αγέρα της πατρίδας μου με φτερούγες
μαζί τους να διαλαλήσω την ηλιογέννηση
στους δουλευτάδες με χαρά.

Τόσες ημέρες! Απέραντη μου φάνηκε η γη
μαζί και η μοναξιά.
Όμως τη σήκωσα μ΄ένα χαμόγελο.
Αυτό μου έμεινε λυχνοστάτης στην ερημιά.

Σε ποιόν να το δώσω Κύριε;


Νότα Κυμοθόη, The Pas, Manitoba, Canada 1988
(*Ποίηση από το βιβλίο μου Νότα Κυμοθόη Φως και Σκοτάδι , εκδόσεις Διογένης- Αθήνα 1990)

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2020

Νότα Κυμοθόη: "Τι συμβαίνει στη Συρία και γιατί;"


Νότα Κυμοθόη:" Τι συμβαίνει στη Συρία και γιατί;"
ΣΥΡΙΑ, ένας πόλεμος εννέα σχεδόν ετών. Για ποια συμφέροντα και ποιών συμφέροντα συμβαίνει αυτός ο πόλεμος; Μια γενοκτονία ενός λαού και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός;  Κι ενώ κάποιοι τον δημιούργησαν, έχουν συμφωνήσει και τι θα γίνει με τους ανθρώπους, δηλαδή τους πρόσφυγες αυτής όλης της καταστροφής; Η Τουρκία χτύπησε δύο συριακά πολεμικά αεροπλάνα πάνω από την πόλη Idlib (1/3/20) και χτύπησε κι ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο σε μια αντίδραση και κλιμάκωση των στρατιωτικών της επιχειρήσεων, ύστερα απ΄ το θάνατο Τούρκων στρατιωτών την περασμένη εβδομάδα. Ποιος είναι ο ρόλος της σε όλη αυτήν την κατάσταση; Εναντίον των Συρίων μάχεται χρόνια και διοχετεύει τους πρόσφυγες προς τα ελληνικά νησιά, με κέρδος κατά κεφαλήν 500-600 και 1000 ευρώ. Η ασφυξία προσφύγων στην Ελλάδα, έχει φτάσει να ξεπερνά τα όριά της. Δεν μπορεί η Ελλάδα να χωρέσει άλλους πρόσφυγες. Υπήρχε σχέδιο για όλη αυτήν την κατάσταση; Κι από ποιους εκπονήθηκε; Ποιοί συμφώνησαν να μοιραστούν αυτοί οι άνθρωποι σε χώρες της Ε.Ε.; Κι αν υπήρχε ποιο ήταν αυτό όλο το σχέδιο; 
Γιατί δεν εφαρμόστηκε, αλλά εγκλωβίστηκαν περί τα 3.600.000 άνθρωποι;
Ποιος είναι ο ρόλος της Ρωσίας σε όλη αυτήν την κατάσταση, καθώς υποστηρίζει την Τουρκία ή μήπως όχι; Και τι συμβαίνει με τις διεθνείς Μ.Κ.Ο. που υποδέχονται στα ελληνικά νησιά τους παράνομους πρόσφυγες; Τι σχέση έχει με αυτό το φαινόμενο το Ισραήλ και οι χιλιάδες κάτοικοί του στη Γαλλία; Πως σχετίζεται η αντιπαλότητα Αράβων και Τούρκων ή μήπως όχι; Και τι σχέση είχαν όλα όσα έγιναν με τις τρομοκρατικές ενέργειες των μουσουλμάνων όλ΄ αυτά τα χρόνια στην καρδιά της Ευρώπης, αλλά και σε άλλες χώρες; Και τι σχέση έχει τώρα όλη αυτή η εξέλιξη;
Γιατί η Τουρκία αποφάσισε να σπρώξει στα ευρωπαϊκά σύνορα τα οποία κρατά η Ελλάδα, χιλιάδες πρόσφυγες, τώρα που έχει εκλογές το Ισραήλ; Η Τουρκία και η Ρωσία συνεργάστηκαν τόσα χρόνια κι αναρωτιέται ο κόσμος, γιατί η Ρωσία του Β. Πούτιν δεν απορροφά πρόσφυγες στο δικό της έδαφος; Δηλαδή παίζουν τους ανθρώπους σαν να είναι ποντίκια για πειράματα στα χέρια τους; Στα δημοσιογραφικά νέα, αναφέρεται πως περίπου 1.000.000 άνθρωποι έχουν ξεριζωθεί από το Idlib από τον περασμένο Δεκέμβριο του 2019.
Ποια λοιπόν νέα συμφωνία υπήρξε το 2016 η οποία σχετίζεται με αυτήν όλη την καταστροφή; Υπήρξε ή μήπως εφαρμόζεται εκείνη η πριν σχεδιασμένη να καταστρέψουν την Συρία; Η Ε.Ε. δέχεται όλη αυτήν την κατάσταση ή μήπως άλλες χώρες, οι οποίες ευθύνονται; Και ποιες είναι αυτές; Κι ενώ η χώρα μας Ελλάδα, σηκώνει αβάσταχτο φορτίο προσφύγων όλ΄ αυτά τα χρόνια μετά από την μεγάλη οικονομική κρίση του 2008, η γείτονα χώρα Τουρκία, συνεχώς παραβιάζει με τρόπο μη αποδεχτό τα σύνορά μας, τα οποία είναι και σύνορα της Ε.Ε. Οι πρόσφυγες πιέζουν τα ελληνικά νησιά και τα βόρεια χερσαία σύνορα της Ευρώπης, στη χώρα Ελλάδα μετά από ασφυκτική πίεση της Τουρκίας. Μια κατάσταση, οπού προσπαθούν να μας εμπλέξουν σε πόλεμο με την Τουρκία. Ποιος λοιπόν είναι ο ρόλος της Ε.Ε. σε όλη αυτήν την πραγματικότητα;

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Εις μνήμην Κικής Δημουλά" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη 
"Εις μνήμην Κικής Δημουλά"
 Ποίηση
Ψυχοσάββατο ήρθε και σε πήρε δειλινό Φεβρουαρίου, από το χέρι 
κι ας είχαν τελειώσει των εσπερινών οι τελετές, έτρεχες βιαστική.
Χέρια, υποσχέσεις έδιναν χαιρετισμούς, για μια φιλίας σχέση
μήτε έγινε ποτέ, μήτε δεν υπήρχε στην οδό μνήμης
όπου βάδιζα με σώματα που με απήγαγαν ασέληνη νύχτα
κι ας λάτρευαν τους ποιητές ποίηση δε διάβασαν ποτέ
μόνον με περισπωμένη ελικοδρομίου είχαν εαυτόν
και όλα τα εις ον έδιναν εκτροχιασμού εις κακόν παρόν
καθώς μέσα στην ομίχλη του χειμώνα χαίρονταν οι ψυχές ευχές
χορτάτες κόλλυβα από μνημόσυνα στις εκκλησιές τρεμουλιαστά
κάποιες φλογίτσες χοροπηδούσαν σε καντηλάκια μοναχά.
Ο θάνατος που δεν φοβόσουν φορούσε μάσκα Διονύσου και φαλλό 
στου Καρνάβαλου το γλέντι με κέφι για χορό πήγαινε τρελό
καλεσμένος σε Άδη παλάτια με σερμπατίνες χαράς στο λαιμό
σε οδηγούσε στον δικό σου αγαπημένο να βρεις παλιό καιρό
κι άφησες πίσω σου σώμα ποίησης ντυμένο για παλτό
κι ας έφευγε ο Ηνίοχος για της χαράς τη γιορτή η Μνήμη
κρατούσε μιαν άλλη Λήθη με πατημασιές εποχής
σκότος ο διάδρομος και σώμα δεν κινείται παγερό τέλος!
Μαζεύει νεκρή σιγή της ακοής ο ήχος και είδησης ρυθμός
"Χαίρε ποτέ" είπε ο άνεμος και ήταν αυτό προφητικό
μη πάρεις ποτέ της Αποκριάς τη γιορτή Κική χαρωπή
ή μήπως χαρωπή τρέχεις στου Άθω σου την αγκαλιά;
Κι ας τρέχουν στην παγωνιά ποιήματα σαν κομφετί
δεν τα βλέπεις πειθαρχημένη νεκρικά είσαι τυφλή
καθώς θα γίνεις κι εσύ κάποιων κυπαρισσιών τροφή
Μόνον πουλιά θα έρχονται στα κλαδιά να κελαηδούν
σώμα δεν θα έχεις πια μόνον πνεύμα αφήνεις πίσω
την ώρα όπου ο Απόλλων θα παίζει της λύρας μουσική
στη διπλανή πόρτα η Θεά Αθηνά Σοφίας Δόξα υλοποιεί
κι η Ακαδημία θα βρει δοξάρι σαν ιαματικής πηγή ιαχή.
Ησυχία, απόλυτη ησυχία καθώς σωπαίνει η κηδεία
άλλη ψυχή ποιητική οπού μένει αθέατη κι ερημική
θα φέρει νέας Ποίησης άλλη πνοή. Όλα είναι ροή.
Νότα Κυμοθόη 22/02/2020, Αθήνα

Νότα Κυμοθόη "Εις μνήμην Κικής Δημουλά" Ποίηση© Nότα Κυμοθόη

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2020© Nότα Κυμοθόη




Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Τα Αεί α (άγια) Θεοφάνια είναι αρχαία ελληνική εορτή"


                                           Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
"Τα Αεί α Θεοφάνια* είναι αρχαία ελληνική εορτή"
Νότα Κυμοθόη 
     Διαβάζοντας και μελετώντας τ΄ αρχαία ελληνικά κείμενα συναντάμε αλήθειες, οι οποίες για λόγους σκοπιμότητας "πολιτικής, θρησκευτικής κοσμικής εξουσίας", έμπλεξαν τα πάντα και μέχρι των ημερών μας υπάρχει μια σκοτεινάγρα στο θέμα αυτό και η όλη αλήθεια έχει κρυφτεί. Με τα χρόνια οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν την όλη προέλευση αυτής της εορτής. Ας κάνουμε λοιπόν μια μικρή ιστορική πορεία ως γόνοι των αρχαίων Ελλήνων κι Ελληνίδων, για να δούμε την όλη αλήθεια και προέλευση της εορτής των Θεοφανίων. 
    Τα αρχαία Θεοφάνια ήταν μια σπουδαία Εορτή στους Δελφούς, όπου έρχονταν προσκυνητές από όλον τον κόσμο, για να αποδώσουν Τιμή και Δόξα στο Θεό του Φωτός Απόλλωνα και να δουν το Άγαλμα του Θεού του Φωτός, όπου μόνον αυτήν την ημέρα φανέρωναν στους προσκυνητές του Ναού. Αυτήν την ημέρα ο Θεός του Φωτός ήταν "Θεοφανής", φανερωνόταν δηλαδή στους προσκυνητές του και η Εορτή αυτή ονομαζόταν Θεοφάνια.
     Ο Ιησούς Χριστός αυτήν την ημέρα φανερώνεται στον κόσμο για να ξεκινήσει το ιερό του έργο, καθώς γράφουν τα ιερά κείμενα (πβ. Α΄ Τιμόθ. 3.16: Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκί͵ ἐδικαιώθη ἐν πνεύματι͵ ὤφθη ἀγγέλοις͵ ἐκηρύχθη ἐν ἔθνεσιν͵ ἐπιστεύθη ἐν κόσμῳ͵ ἀνελήφθη ἐν δόξῃ), γίνεται δηλαδή ο Καθαρμός του στα νερά του Ιορδάνη, από τον Ιωάννη (Άγιο Ιωάννη Πρόδρομο) σύμφωνα με τη αρχαία ελληνική θρησκεία καθαρμού σε ποτάμια και  παρουσιάζεται στον κόσμο για να τελέσει το έργο του. Ο πρώτος που τον αναγνωρίζει ως Φως είναι ο Ιωάννης, ο οποίος ήταν Μύστης, γνώριζε δηλαδή τον αρχαίο ελληνικό Καθαρμό. Και τη στιγμή του Καθαρμού αυτού φανερώνεται στον Ουρανό ένα λευκό περιστέρι κι ακούγεται φωνή Θεού λέγουσα: "Ούτος εστί ο υιός μου ο μονογενής ο εγώ ευδόκησα". Ποιοι λοιπόν άκουσαν αυτήν τη φωνή του Θεού και πως διασώθηκε και ποιοι την κατέγραψαν; Ζούσε δε ο Ιωάννης ως ερημίτης μοναχός του απομονωμένος από τους άλλους ανθρώπους της εποχής του. Το λευκό περιστέρι αποτελεί ένα ιερό κλειδί, για το οποίο θα μιλήσω άλλη φορά. Η δε εκκλησιαστική γλώσσα αναφέρεται στην αρχή ως το μυστήριο της "ενανθρωπήσεως του Θεού" γι΄ αυτήν την ημέρα καθώς υπάρχει η εξής δήλωση του Γρηγορίου Θεολόγου (πβ. τον τίτλο ομιλίας τού Γρηγορίου Θεολόγου στα Χριστούγεννα: Εἰς τὰ Θεοφάνια͵ εἴτουν Γενέθλια τοῦ Σωτῆρος, όπου σε ένα σημείο (36.313.) εξηγεί ως εξής το γιατί δόθηκαν δύο ονόματα στην εορτή των Χριστουγέννων: Ὄνομα δὲ͵ τῷ φανῆναι μὲν͵ Θεοφάνια· τῷ δὲ γεννᾶσθαι͵ Γενέθλια). Αυτή η συνολική αναφορά ευνοήθηκε και από το γεγονός ότι στην ιστορία της εκκλησίας και οι δύο εορτές εορτάζονταν στην αρχή την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 6 Ιανουαρίου
    Tον 4ο αιώνα όμως, οι δύο εορτές χωρίστηκαν και η Γέννηση του Ιησού Χριστού μεταφέρθηκε στις 25 Δεκεμβρίου, ημέρα που οι λάτρεις του Δωδεκάθεου σε Ανατολή και Δύση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κι όλοι οι εθνικοί εόρταζαν τον Θεό Ήλιο, δηλαδή τα Ηλιούγεννα. Από τότε αρχίζει να χρησιμοποιείται η λέξη Θεοφάνια ήτοι: Θεοφάνια για τη Βάπτιση, παράλληλα με τη λέξη Ἐπιφάνια (πβ. Ιωάνν. Χρυσοστ. Φιλογ. 48.752: Εἰ γὰρ μὴ ἐτέχθη κατὰ σάρκα ὁ Χριστὸς͵ οὐκ ἂν ἐβαπτίσθη͵ ὅπερ ἐστὶ τὰ Θεοφάνια· οὐκ ἂν ἐσταυρώθη͵ ὅπερ ἐστὶ τὸ Πάσχα).

   Οι αρχαίες ελληνικές τελετές Καθαρμού που αφορούν τον εορτασμό των Θεοφανίων, άρχιζαν με τον καθαρμό των ιερών αγαλμάτων των Θεών στους αρχαίους ελληνικού ναούς και ήταν μια μεγάλη αρχαία ελληνική εορτή, την οποία η εκκλησία οικειοποιείται ως δική της χριστιανική. Κι εδώ πρόκειται για μια γνήσια βεβήλωση και γνήσια κλοπή. Ας ξεκαθαρίσουμε το όλο θέμα, γιατί τα ιστορικά κείμενα φανερώνουν πως τα Θεοφάνια εορτάζονταν στο Ιερό του Απόλλωνος Θεού στους Δελφούς. Βρίσκουμε ερευνώντας τις γραφές, τα κάτωθι κείμενα:
1ο κείμενο του ιστορικού Ηροδότου, ο οποίος γράφει:
"Επιτελέσας δε ο Κροίσος ταύτα απέπεμπε ες Δελφούς και τάδε άλλα άμα τοίσι κρητήρας δύο μεγαθεί μεγάλους, χρύσεον και αργύρεον, των ο μεν χρύσεος έκιτο επί δεξιά εσιόντι ες τον νηόν, ο δε αργύρεος επ΄αριστερά. Μετεκινήθησαν δε και ούτοι υπό τον νηόν κατακαέντα, και ο μεν χρύσεος κείται εν τω Κλαζομενίων θησαυρώ, έλκιν σταθμόν είνατον ημιτάλαντο και έτι δώδεκα μνέας, ο δέ αργύρεος επί τού προνηίου της γωνίης, χωρέων αφορέας εξακοσίους, επικίρναται γαρ υπό Δελφών Θεοφανίοισι."
Αυτό το κείμενο θέλει να πει τα εξής:
Ο δε Κροίσος τέλεσε αυτά και έστειλε στους Δελφούς ακόμα δυο κρατήρες μεγάλου μεγέθους, έναν με χρυσό και έναν με ασήμι, τον μεν χρυσό  να τοποθετηθεί στα δεξιά της εισόδου του ναού και εκείνον με το ασήμι στα αριστερά του ναού. Μετακινήθηκαν δε αυτοί από τον ναό όταν καιγόταν ο ναός από πυρκαγιά και το χρυσάφι βρίσκεται στο θησαυροφυλάκιο των Κλαζομενών και ζυγίζει τεσσερισήμισι τάλαντα και δώδεκα μνες, το δε ασήμι βρίσκεται στην γωνιά του πρόναου και χωράει σε εξακόσιους αμφορείς, που κερνούν στους Δελφούς την ημέρα των Θεοφανίων.
Την ημέρα των Θεοφανίων έβλεπαν το Φως του Θεού Απόλλωνα και η αρχαία αυτή εορτή ταυτίστηκε με τον Ιησού Χριστό, ο οποίος δίδασκε για το Φως του Θεού.  Ας μη λησμονούμε πως έλεγε:"εγώ ειμί το φως του κόσμου, ο ακολουθών εμοί ου περιπατήσει εν τη σκοτία, αλλ΄ έξει το φως της ζωής".
      Με τα αρχαία ελληνικά Θεοφάνια σχετίζεται και η αρχαία εορτή του Καθαρμού ή Πλυντηρίων, κατά το οποίο πλενόταν το Ξόανο της Θεάς Αθηνάς στη θάλασσα.
Στην Αθήνα το μετέφεραν τελετουργικά στο Παλαιό Φάληρο, καθώς αναφέρουν οι αρχαίοι συγγραφείς. Καθάριζαν κι εξάγνιζαν τα Ιερά των Ναών της Θεάς Αθηνάς και κυρίως της Θεάς Αθηνάς Παλλάδος στην Ακρόπολη της Αθήνας κι έδεναν το Ιερό της με σχοινιά. Σε όλες τις αρχαίες πόλεις κουβαλούσαν τα αγάλματα των Θεών και τα ιερά σκεύη και τα έπλεναν στο κοντινότερο ποτάμι ή λίμνη για να καθαρθούν κι αυτό γινόταν τελετουργικά. Δηλαδή, οι Ιέρειες των αρχαίων Ναών που ήταν όλες παρθένες και ονομάζονταν "Λουτρίδες και Πλυντρίδες" μαζί με την Ιέρεια που ονομαζόταν "Κατανίπτης" κι ήταν η επιμελήτρια για το άγαλμα της Θεάς προετοίμαζαν την τελετή των Καλλυντηρίων.  Ακολουθούσαν οι Ιέρειες "Πραξιεργίδες" που ετοίμαζαν το καθαρτήριο λουτρό του Ξοάνου της Θεάς Αθηνάς, που το έγδυναν και μετά από τον καθαρμό του το έντυναν πάλι με τα πέπλα και τα κοσμήματά του, κάτω από την επίβλεψη κι εποπτεία των "Νομοφυλάκων" καθώς το Ξόανο μεταφερόταν στη θάλασσα του Φαλήρου και παρέμεινε εκεί όλη την ημέρα. Αυτή η ημέρα του Καθαρμού ή Πλυντηρίου ήταν αποφράς ημέρα, διότι η πόλη της Αθήνας στερείτο την προστασία της πολιούχου Θεάς, γι΄ αυτό ήταν επίσημη "αργία" έως το απόγευμα όπου το Ξόανο επέστρεφε τελετουργικά πάλι στον Παρθενώνα. Στη διαδρομή από το Φάληρο ως τον Παρθενώνα έφηβοι νέοι και νέες κρατούσαν δάδες αναμμένες από τις Ιέρειες παρθένες "Πραξιεργίδες" ως τον Παρθενώνα, όπου το Ξόανο της Θεάς τοποθετείτο και πάλι στη θέση του, καθαρό.
Σε διάφορα μέρη της Ελλάδας διατηρούν αυτό το έθιμο έως και σήμερα.
2ο κείμενο του Θουκυδίδη, ο οποίος γράφει, στο β΄ βιβλίο της ιστορίας του, κεφάλαιο 80, εδάφια 4-5:
"Κνήμος δε και οι μετ΄αυτού χίλιοι οπλίται επειδή επεραιώθησαν λαθόντες Φορμίωνα, ός ήρχε των είκοσι νεών των Αττικών αι περί Ναύπακτον εφρούρουν, ευθύς παρεσκευάζοντο την καταγήν στρατείαν. Και αυτώ παρήσαν Ελλήνων μεν Αμπρακιώται και Λευκάδιοι και Ανακτόριοι και ούς αυτών έχων ήλθε χίλιοι Πελοποννησίων, βάρβαροι δε Χάονες χίλιοι αβασίλευτοι, ών ηγούντο επετησίω προστατεία εκ του αρχικού γένους Φώτιος και Νικάνωρ. Ξυνεστατεύοντο δε μετά Χαόνων και Θεσπρωτοί αβασίλευτοι."
Σε αυτό το κείμενο διαβάζουμε:
Ο Κνήμος δε και οι χίλιοι οπλίτες μαζί με αυτόν επειδή πέρασαν απέναντι δίχως να τους πάρει είδηση ο Φορμίωνας, που ήταν αρχηγός σε είκοσι αττικά πλοία που φρουρούσαν την περιοχή γύρω από τη Ναύπακτο, αμέσως άρχισε την από στεριάς εκστρατεία. Και μαζί με αυτόν ήταν Έλληνες Αμπρακιώτες και Λευκάδιοι και Ανακτόριοι και χίλιοι Πελοποννήσιοι που είχε φέρει μαζί του όταν ήρθε. Βάρβαροι δε ήταν χίλιοι Χάονες χωρίς βασιλιά, στους οποίους αρχηγοί ήταν για ένα χρόνο οι έχοντες την εξουσία ο Φώτιος και ο Νικάνωρ από την ηγεμονική οικογένεια του τόπου και μαζί με τους Χάονες ήταν και Θεσπρωτοί χωρίς βασιλιά.
Σημείωση:α)Χάονες ήταν κάτοικοι που ζούσαν ως κυρίαρχοι στην Ήπειρο, στην Ιταλία αλλά και γύρω από τα Κεραύνια όρη έως τον Θύαμι ποταμό (Καλαμά) καθώς ονομάζονταν και Χώνες με πόλεις τον Πάνορμο, την Όγχηστο, το Ίλιον, το Βουθρωτό, την Φοινίκη, και καθώς αναφέρει η εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς, ονομάστηκαν έτσι από το γεννήτορά τους Χάονα, γιο του Πριάμου. Ο Θουκυδίδης τους ονομάζει βάρβαρους, ίσως γιατί δεν ήταν πολιτισμένοι, όσο οι άλλοι Έλληνες. β)Το κείμενο αυτό του Θουκυδίδη, το αναφέρω για να κατανοήσει ο κάθε αναγνώστης πως το όνομα Φώτιος δεν σχετίζεται με την εορτή των Θεοφανίων και τα Φώτα, όπως συνηθίζεται λαϊκά να ονομάζεται, γιατί ω όνομα προϋπήρχε στην αρχαία εποχή, πριν το χριστιανισμό.
"Αεί α" σημαίνει αιώνια αυτά, και από την εκφορά του λόγου δημιουργείται το  "γ" και προφέρονται Άγια. 
Ευχαριστώ προσωπικά τον Ιησού Χριστό, για όλη αυτήν τη Φώτιση οπού μας διασώζει ιερές αρχαίες αλήθειες, για τις οποίες χρειάζεται μεγάλη μελέτη και έρευνα από όσους πράγματι αγαπούν την μελέτη και την αλήθεια.
Ο σταυρός τον οποίον ρίχνουν στη θάλασσα για να καθαρθεί, την ημέρα των Θεοφανίων, ταυτίστηκε με τον Ιησού Χριστό. Εδώ όμως θέλει μελέτη το θέμα. Ας μη λησμονούμε, πως υπήρξε ο ισόπλευρος "σταυρός", δηλαδή το αρχαίο ελληνικό σύμβολο ενότητας των αρχαίων Ελλήνων κι Ελληνίδων, ποινή καταδίκης και σταύρωσης ζωντανών ανθρώπων από το ιερατείο των Εβραίων (κάτι σαν τη σημερινή ιερή σύνοδο). Η καταδίκη σε σταυρικό θάνατο είχε επιβληθεί για όλους όσους δεν έκαναν περιτομή στην περιοχή του σημερινού Ισραήλ. Επί αυτοκρατορία; Μεγάλου Αλεξάνδρου καταργήθηκε η περιτομή ως βίαιη πράξη. Την εποχή όμως μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου την επανέφεραν και πάλι και μετά την καταστροφή της ιερής 17πολης των αρχαίων Ελλήνων στην περιοχή αυτή. Έτσι λοιπόν για όλους τους Έλληνες που ζούσαν στην περιοχή και σκόρπισαν από τις 17 αρχαίες ελληνικές πολιτείες, η γνωστή 17πολη των αρχαίων Ελλήνων ή 10πολη όπως την αναφέρει η βίβλος ο αρχαίος ελληνικός ισόπλευρος σταυρός αποτελούσε σημείο Ενότητος και Δύναμης. Έδειχναν δε ασέβεια στο ναό του Σολομώντος για΄τι λάτρευαν τον ΖΕΥ και το 12Θεο. Υπήρχαν όμως και Ελληνιστές Ιουδαίοι που δεν έκαναν περιτομή. Η απόφαση του Ιερατείου των Εβραίων της εποχής εκείνης ήταν η ποινή καταδίκης σε θάνατο ανθρώπων ζωντανών με σταύρωση, στην περιοχή αυτή.
 Ήταν δε ο "σταυρός" αρχαίο ελληνικό σύμβολο ενότητας όλων των αρχαίων Ελλήνων επί Γης μετά τους μεγάλους κατακλυσμούς που είχαν σκορπίσει και ευρίσκονταν κάθε 4 χρόνια, για να θυμούνται: το Όμαιμον, το Ομότροπον, το Ομόγλωσσον και Ομόθρησκον (λατρεία Δωδεκάθεου) με τις αρχαίες εορτές τους. Σε αυτήν την περιοχή ήταν καταδικαστέες κι απαγορευμένες πλέον. Αυτόν τον αρχαίο ελληνικό σταυρό χρησιμοποίησαν οι αρχαίοι δικαστές του εβραϊκού νόμου και στο λόφο του Γολγοθά για να σταυρώνουν ζωντανούς τους όσους ελληνιστές Ιουδαίους (οι οποίοι δεν έκαναν περιτομή) και όσους παρανομούσαν κι έτσι, βεβήλωναν, με ανθρωποθυσίες, τα αρχαία Ιερά των αρχαίων Ελλήνων. Η κατάσταση έγινε σκληρότερη έπειτα από τη μεγάλη σφαγή των Ελλήνων κι Ελληνίδων στην Κύπρο. Δηλαδή, επάνω στον αρχαίο ελληνικό σύμβολο του Όμαιμου, Ομόγλωσσου, Ομότροπου και Ομόθρησκου, σταύρωναν ζωντανούς. Ο αρχαίος ελληνικός Σταυρός είχε βεβηλωθεί και αιματοκυλιστεί κι αυτήν την ημέρα των Θεοφανίων ρίχνεται στη θάλασσα για να ΚΑΘΑΡΘΕΙ, γιατί επάνω του σταυρώθηκαν αμέτρητοι ζωντανοί άνθρωποι και βρήκαν φρυχτό θάνατο αλλά και ο Ιησούς Χριστός, δια του οποίου, σταμάτησε αυτή η θανατική ποινή!!! Δηλαδή ο σταυρός που ρίχνουν στη θάλασσα αυτήν την ημέρα, στην πραγματικότητα "ξεπλένεται και ξεπλένει" τα εγκλήματα του εβραϊκού λαού, που επάνω του σταύρωναν ζωντανούς ανθρώπους και δεν έχει καμιά σχέση με τη βάπτιση του Ιησού Χριστού. Ο "σταυρός" ταυτίστηκε με τον Ιησού Χριστό, αλλά δεν ήταν Εκείνος που επέβαλε αυτό το μαρτύριο. Σταμάτησε με τη σταύρωσή του η θανατική αυτή ποινή που είχαν επιβάλλει οι Εβραίοι στην ανθρωπότητα. Ο Ιησούς Χριστός είναι Φως κι όχι "σταυρικός" θάνατος.
   Ο αρχαίος ελληνικός σταυρός στην πορεία, για να εδραιωθεί η αυτοκρατορία της Νέας Ρώμης Ανατολής του Κωνσταντίνου (μέγας αυτοονομάστηκε της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας νέας Ρώμης Ανατολής κι άγιος καθιερώθηκε από τους εξουσιαστές της θρησκείας) ως απειλή σταυρικού θανάτου, εδραίωσε τη δύναμή του. Αργότερα που έγινε μονοκράτωρ στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία καθιερώθηκε ως σύμβολο επιβουλής του χριστιανισμού ως θρησκείας ο "σταυρός" του Γολγοθά, δηλαδή η ποινή θανάτου. Λέγεται πως η μητέρα του Ελένη (αγία) βρήκε το σταυρό στον οποίο είχε σταυρωθεί ο ίδιος ο Χριστός. Αυτό όμως δεν σταμάτησε τα εγκλήματα του Κωνσταντίνου κατά τη διάρκεια της αυτοκρατορίας του. Από τότε έως και τις ημέρες μας, κομματάκια "Τίμιου ξύλου" από αυτό το οποίο ήταν ο σταυρός στον οποίο σταυρώθηκε ο Χριστός, έγιναν μέρος εμπορίου, για "ευλογία", σε όσους επισκέπτονται τους Αγίους Τόπους, όπως ονομάστηκε η περιοχή στο Ισραήλ κι όποιος βαπτίζεται στον Ιορδάνη ποταμό ονομάζεται "Χατζής". Τι σχέση έχει αυτός ο τίτλος, με τον ελληνισμό, ποτέ δεν το κατάλαβα.
   Στην εικόνα, ο αρχαίος ελληνικός Σταυρός των αρχαίων Ελλήνων της Κύπρου, από την τοποθεσία Πωμός, με ανθρωπόμορφη μορφή, υπήρξε ιερό φυλακτό στην αρχαιότητα για τη ζωή. Ως λατρευτικό Σύμβολο ζωής κι ενότητας του ελληνισμού ήταν ο ισόπλευρος αρχαίος ελληνικός σταυρός.
 Στην πορεία ταυτίστηκε με το "σταυρό" των νεκρών στον Γολγοθά και τοποθετείται σε όλους τους νεκρούς στα ορθόδοξα νεκροταφεία και στους τρούλους των ορθοδόξων εκκλησιών και αποτέλεσε ιερό σύμβολο του χριστιανισμού. 
   Το να ρίχνουν τον "Σταυρό" στη θάλασσα, καμιά σχέση δεν έχει με τη βάπτιση του Χριστού. Περισσότερο πλησιάζει με την κάθαρση του εβραϊκού λαού, που είχε επιβάλλει αυτό το μαρτύριο στην ανθρωπότητα εκείνη την εποχή αλλά και με την κάθαρση όλων όσων τον χρησιμοποίησαν σε αιματοκύλισμα και καταστροφές του Ελληνισμού.
   Ας ευχαριστήσουμε τον Ιωάννη τον Πρόδρομο για όλη αυτήν την ημέρα και το Θεό του Παντός των Όλων Δυνάμεων για όλα τα αγαθά οπού μας προσφέρει για τη συνέχεια της ζωής!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός