Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Κυριακή 19 Μαΐου 2019

Νότα Κυμοθόη "Ο Θεός Ασκληπιός των Ελλήνων"


Νότα Κυμοθόη "Ο Θεός Ασκληπιός των Ελλήνων"
Ο Θεός Ασκληπιός των Ελλήνων λατρευόταν σε όλη την αρχαία εποχή και όλα του τα ιερά ήταν ταυτόχρονα και θεραπευτήρια. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές στη χώρα μας, γίνονται σημειωτόν, διότι οι "τυχάρπαστοι" είναι πολλοί και δυστυχώς πρώτα γίνονται παράνομες ανασκαφές κι ύστερα έρχονται οι αρχαιολόγοι και οι διάφορες αρχαιολογικές σχολές μελέτης του χώρου. Αδιαφορία ίσως για τον αρχαιολογικό πλούτο της πατρίδας μας ή κάποια άλλη αχαρακτήριστη πράξη; Ο Θεός Ασκληπιός κατά τον αρχαίο Έλληνα συγγραφέα Όμηρο καταγόταν από την αρχαία πόλη Τρίκκη τα σημερινά Τρίκαλα της Θεσσαλίας. Ο Όμηρος λοιπόν αλλά και ο Στράβων, καταγράφουν κι έρχεται αυτή η γνώση έως εμάς, πως στις όχθες του ποταμού Ληθαίου υπήρχε το αρχαιότατον Ασκληπιείο με υπόγειο άδυτο. Ακόμη μας πληροφορούν πως δίδαξε την ιατρική του τέχνη και γνώση στους γιους του Ποδαλείριο και Μαχάονα. Τα Ασκληπιεία ήταν χώροι λατρείας και θεραπείας έως και την Αίγυπτο και την Βηρυτό κι ο Ασκληπιός ονομαζόταν "Σωτήρ" της οικουμένης όλης. Τα θεραπευτήρια του Θεού Ασκληπιού υπήρχαν κοντά σε υπόγειες διαδρομές νερών ( κόμβοι τελλουρικών ρευμάτων με θεραπευτικές-μαγνητικές ιδιότητες) και πηγές. Η ιατρική του Ασκληπιού και οι θεραπείες του έχουν φτάσει έως των ημερών μας κι οφείλουμε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" στον αρχαίο Έλληνα Θεό Ασκληπιό από την αρχαία Τρίκκη. Κι εκείνο, οπού προκαλεί μεγάλη εντύπωση είναι αφ΄ ενός η ολοκληρωτική καταστροφή, αφ΄ ετέρου η βεβήλωση κι απαξίωση όλων εκείνων, οι οποίοι αφ΄ ενός χρησιμοποιούν τις μεθόδους του Θεού Ασκληπιού, αφ΄ ετέρου τον περιφρονούν μεθοδικά. Αλλά η αλήθεια ενώπιον φωτός φαίνεται, γιατί η αλήθεια λάμπει στο φως. Κι αυτό το φως αφ΄ενός είναι του ήλιου, αφ΄ετέρου είναι του ίδιου του ΕΝΟΣ Θεού πνευματικά. Κι επειδή η ενέργεια του αρχαίου Έλληνα Θεού Ασκληπιού ήταν ενέργεια δοσμένη από τον Πανίερο Νου (Άγιο Πνεύμα), δεν μπορεί να κρυφτεί. Υπήρχε ιερή κοινότητα σε όλα τα ιερά Ασκληπιεία κι ολόκληρη ιεραρχία στους μυημένους θεραπευτές. Ο Πρωθιερεύς τελούσε το ιερό μυστήριο της τελετουργικής πράξης εξετάζοντας τους ασθενείς και καθόριζε την θεραπεία. Αντικαταστάτης και βοηθός του ήταν ο ιερός Πυρφόρος. Όλοι ήταν μυημένοι κι ασκούσαν τις υπηρεσίες τους προσφοράς στον ασθενή με σεβασμό. Οι Ιερομνήμονες θεραπευτές κατείχαν τη γνώση της θεραπείας μέσω της υδροθεραπείας, της χειροπρακτικής μάλαξης και οι Ιέρειες Θεραπαινίδες είχαν τις ικανότητες να ασκούν θεραπείες. Η τάξη όλων αυτών των ιερών θεραπευτών που φρόντιζαν τους ασθενείς δεν ήταν τυχαία. Από τα πρώτα παιδικά τους χρόνια μετά από οράματα, αφιερώνονταν στο Θεό Ασκληπιό και διδάσκονταν όλο το λειτούργημα των ιερών θεραπειών του. Οι αναθηματικές πλάκες που διασώζονται στα Μουσεία, δηλαδή τα αφιερώματα των ασθενών που θεραπεύονταν κι έφερναν στον Ιερό Ναό του Θεού Ασκληπιού, καταμαρτυρούν όλη την θεουργική ιατρική που ασκούσαν οι Θεραπευτές του. Η θεουργική Ίαση (απ΄εδώ προέρχεται η λέξη ιατρός) ήταν τελετή Μύησης και την τελούσαν μόνον οι Ιερείς Θεραπευτές (Ιεροί Ιατροί). Ήταν δηλαδή θεϊκή ενέργεια μέσω της οποίας γινόταν όλη η θεραπεία στα άδυτα των Ασκληπιείων, όπου έχουμε καταγραφή σε αφιερώματα εκείνης της αρχαίας εποχής, πως γίνονται και χειρουργικές επεμβάσεις. Έχουν βρεθεί και εργαλεία ιατρικά εκείνης της αρχαίας εποχής. Αλλά κατά τον 2ο μ. Χ. αιώνα, όλα καταστρέφονται και όλα με ποινή θανάτου εξαφανίζονται...Ποιος φταίει για όλη αυτήν την καταστροφή;
Η αλήθεια είναι πικρή και οι ερευνητές συγγραφείς, θλιβόμαστε για όλο αυτό το δράμα εις βάρος των Ελλήνων, το οποίο οργανωμένα κατέστρεψε όλα όσα από θεϊκό Νου δόθηκαν για το καλό των ανθρώπων.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Ζωγράφος

Νότα Κυμοθόη "Ο Θεός Ασκληπιός των Ελλήνων"© Νότα Κυμοθόη

Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Έχει ο Χριστός σχέση με το Πάσχα;" Δοκίμιο

artnotakymothoe "Ο Νυμφίος"© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη"Έχει ο Χριστός σχέση με το Πάσχα;" Δοκίμιο

Ετυμολογικά η λέξη "Πάσχα" προέρχεται από την εβραϊκη λέξη "πέσαχ"= πλήγμα και στο αραμαϊκό αλφάβητό τους είναι "πασά". Ενώ στην ασσυριακή γλώσσα είναι"πασαχού". Στην αιγυπτιακή γλώσσα είναι "πασ" =ανάμνηση. Στην εβραϊκή το ρήμα "πασάχ"=χωλαίνω, αλλά και χορεύω τελετουργικά γύρω από τη θυσία (Γ΄Βασιλέων 18:21,26), αλλά έχει και μια μεταφορική ερμηνεία. "Πασάχ"= ξεφεύγω, απαλλάσσομαι, προσπερνώ.
Ο εορτασμός του Πάσχα από τους Εβραίους ήταν μια μεγάλη γιορτή κατά την οποία γιόρταζαν την ανάμνηση "εξόδου" τους, από την Αίγυπτο με την καθοδήγηση του Μωησή. Αλλά ποιος ήταν ο Μωησής και τι σχέση έχει με το Χριστό; Εδώ είναι μπερδεμένα τα θέματα.
Καμιά σχέση απολύτως δεν έχει ο Χριστός, η καταδίκη Του και η Σταύρωσή Του με το Μωησή.
Ο "πανούργος" Μωησής, είχε υιοθετηθεί από τον Φαραώ γιατί τον βρήκε η κόρη του στο ποτάμι και μεγάλωσε σαν βασιλόπουλο και πήρε όλη την "παιδεία" που έπαιρναν τα παιδιά του Φαραώ. Ο Φαραώ ταυτιζόταν με το Θεό Ήλιο.
Όμως ο Μωησής διέπραξε ένα έγκλημα. Σκότωσε έναν Αιγύπτιο και τον έψαχναν για να τον συλλάβουν. Πήγε στην έρημο για να γλυτώσει και πέρασε απ΄την αντίπερα όχθη και εκεί βοσκούσαν τα πρόβατά τους οι κόρες ενός ευσεβούς γέροντα που ήταν αρχιερέας στο Ναό του Θεού Ήλιου στην περιοχή του. Βοήθησε τις κόρες του να ποτήσουν τ΄αρνιά, βγάζοντας νερό απ΄ το πηγάδι. Το βράδυ τον φιλοξένησαν στο σπίτι τους κι εκεί σύμφωνα με τα έθιμα της εποχής και περιοχής, τον πάντρεψαν με την κόρη οπού βοήθησε. Απόκτησε παιδιά μαζί της και ξεσήκωσε τους Εβραίους της περιοχής για να επιστρέψουν στη γη απ΄όπου είχαν φύγει. Όμως ο διωγμός δεν είχε σταματήσει εναντίον του. Και μαθεύτηκε το γεγονός που βρισκόταν. Είχε δοθεί διαταγή να σφαχτούν τα πρωτότοκα αγόρια του κι όλων των Εβραίων της περιοχής του. Ο Μωησής, με τη βοήθεια του πεθερού του, τη νύχτα έσφαξαν ένα αρνί και με το αίμα του έβαψαν την πόρτα τους, παραπλανώντας έτσι τους στρατιώτες Αιγυπτίους που προσπέρασαν τα δικά τους σπίτια κι έσφαξαν τα παιδιά των Αιγυπτίων. Ήταν οικογενειακή γιορτή και την γιόρταζαν νύχτα κατά την Πανσέληνο της Εαρινής Ισημερίας, φορώντας ενδύματα για ταξίδι (Εξοδος 12:8-11). Έσφαζαν σε ανάμνηση ένα μικρό αρνί ή κατσίκι πάντα αρσενικό κι έριχναν το αίμα του στην είσοδο των σπιτιών τους για προστασία (Έξοδος 12:46, Αρ. 9:12).
Αυτό σαν ανάμνηση πέρασε μέσα στις επίσημες γιορτές των Εβραίων και το ονόμαζαν "Πεσά"=Πάσχα.
Λίγες ημέρες πριν αυτήν τη γιορτή, ο Χριστός ανέστησε τον Λάζαρο, που είχε πεθάνει και ήταν ημέρα Σάββατο, επίσημη αργία των Εβραίων. Μόλις μαθεύτηκε το γεγονός, έδωσαν διαταγή να τον συλλάβουν, γιατί έμενε στην περιοχή τους κι απαγορευόταν να κάνει κάτι τέτοιο, θεωρώντας "πως εργάστηκε ημέρα Σαββάτου".Ο Ιησούς Χριστός εκτελέστηκε δημόσια στην Ιουδαία τον 1ο μ.Χ. αιώνα, επί εποχής Ποντίου Πιλάτου, με θάνατο στο Σταυρό, κατόπιν εντολής του Εβραϊκού Σανχεντρίν. Θάφτηκε στην Ιερουσαλήμ. Ήταν καταγεγραμμένος"Ιουδαίος" από την ημέρα γέννησής του. Αλλά εδώ τίθεται το μέγα ερώτημα.
"Ήταν Ιουδαίος ο Εμμανουήλ Ιησούς Χριστός;"
Οι μαθητές του Ιησού Χριστού, οι ευαγγελιστές, έγραψαν τα γεγονότα της Διδασκαλίας αλλά και όλα όσα έγιναν ως την καταδίκη Του, την τιμωρία Του με σταυρικό θάνατο (σύμφωνα με την τιμωρία της εποχής), έγραψαν για την Ανάστασή Του και έως την 50Η ημέρα της Καθόδου Φωτίσεως του Αγίου Πνεύματος, όπως τους είχε υποσχεθεί και διδάξει.
Το ερώτημα που τίθεται στη συνέχεια, είναι σχετικά με τον Ιούδα.
"Αν δεν υπήρχε ο Ιούδας, θα γινόταν η Σταύρωση; Θα είχαμε Ανάσταση;"
Ο Ιησούς Χριστός, γνώριζε και ήταν δική Του όλη αυτή η πορεία, η "εκούσια", όπως γράφουν τα ιερά ευαγγέλια, ως τον Σταυρικό Του θάνατο, γιατί γνώριζε πως θ΄ Αναστηθεί!!!Ο ίδιος έλεγε και τόνιζε συνεχώς:"Εγώ ειμί το Φως του κόσμου, ο ακολουθών εμοί, ου περιπατήσει εν τη σκοτία, αλλ΄ έξει το Φως της Ζωής". Για "Φως θεϊκό" μιλούσε πάντα, γιατί ως Λόγος Θεού=Υπόσχεση Θεού, είχε πλήρη γνώση ποιος ήταν, τι ήταν κι από που ήταν!!! Αυτό δηλαδή το αρχαίο ελληνικό ρητό, που ήταν γραμμένο στο Ναό του Απόλλωνος στους Δελφούς το "ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ".
Θέλει μεγάλη και ιερή γνώση, για να κατανοήσει κάποιος απλός κι αμύητος άνθρωπος, τον Ιησού Χριστό και όλη Του την πορεία, από την ημέρα γέννησής Του έως και σήμερα. Η αληθινή Του ενέργεια δεν έχει χαθεί. Υπάρχει, γιατί τίποτα αληθινό δεν χάνεται!!! Η Ανάστασή Του έχει γίνει θέμα συζητήσεως έως τις ημέρες μας. Κι εδώ τίθεται πάλι το ερώτημα:
"Εάν δεν Αναστήθηκε, γιατί οι μαθητές του και οι μάρτυρες όλοι μέχρι θανάτου πίστευαν στην Ανάστασή Του;" Κι όσοι μετά την Ανάστασή Του τον είδαν, γιατί φανερώθηκε στους μαθητές Του, ήταν όλοι τους αυτόπτες μάρτυρες του γεγονότος. Κι όλοι αυτοί, βασανίστηκαν μέχρι θανάτου για την πίστη τους στην Ανάσταση του Χριστού. Αλλά, ποιος λογικός άνθρωπος μπορεί να ισχυριστεί ότι οι βασανισμοί του Χριστού στο δρόμο για τη Σταύρωσή Του, η Σταύρωσή Του έγινε όσο ήταν ζωντανός, το τρύπημα στην καρδιά του και όλες οι βλάβες που υπέστει το φυσικό Του σώμα, δεν ήταν αιτία θανάτου Του; Το σφράγισμα του Τάφου Του με τον τεράστιο λίθο και οι Ρωμαίοι στρατιώτες απέξω που το φρουρούσαν δεν αποτελούσαν μέγα εμπόδιο να βγει έξω και να φύγει ή να κλέψουν το σώμα Του; Δεν θα υπήρχε έστω 1 μάρτυρας να πει κάτι τέτοιο;
Στα πρώτα χρόνια οι "χριστιανοί" έως και τον 2ο μ. Χ. αιώνα (πριν μπλεχτεί το ιερατείο των Εβραίων με το Μ. Κωνσταντίνο) στις εκκλησίες της Μικράς Ασίας, γιόρταζαν τα "Ιωάννεια". Δηλαδή, γιορτές που είχαν σχέση με την Ανάμνηση του "Μυστικού Δείπνου", που τέλεσε ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός με τους μαθητές Του, όπως είχε καταγράψει το γεγονός ο αγαπημένος Του μαθητής Ιωάννης ο Θεολόγος και τιμούσαν την ημέρα της Ανάστασής Του. Η γιορτή αυτή, εκείνον τον καιρό, ονομαζόταν "Ημέρα Ηλίου". Αυτή η γιορτή των πρώτων χριστιανών, γιορταζόταν την ίδια ακριβώς ημέρα με το "Πάσχα των Εβραίων", γιατί ως γεγονός έγινε αυτήν την ημέρα, που ήταν τον μήνα Νισάν (ονομασία του 14ου ιουδαϊκού μήνα) ανεξαρτήτως ημέρας.
Όλα τα Ευαγγέλια καταγράφουν με λεπτομέρειες τα γεγονότα της ζωής του Ιησού Χριστού, αλλά και την πανανθρώπινη "θυσία" Του στη Σταύρωσή Του. Αυτό το γεγονός και το γεγονός του Μυστικού Δείπνου με τους μαθητές του, λίγο πριν τη σύλληψή του στο όρος των Ελαιών, καθιερώθηκε να γιορτάζεται ως Θεία Ευχαριστία, όπου βιώνεται τελετουργικά αναίμακτη θυσία μετουσιώνοντας τον άρτο (πρόσφορο=σώμα Ιησού Χριστού) και τον οίνο (ημίγλυκος κόκκινος = αίμα Ιησού Χριστού).
Την ημέρα που γιόρταζαν το Πάσχα οι Εβραίοι εκείνης της εποχής, ο Ιησούς Χριστός και οι μαθητές Του έφαγαν μαζί (Μυστικός Δείπνος) άζυμο άρτο, ξηρούς καρπούς, ελιές, ψάρια και ήπιαν οίνο. Εκεί λοιπόν (καθώς καταγράφουν οι ευαγγελιστές, έκοψε τον άζυμο άρτο ο Ιησούς Χριστός σε κομμάτια όσοι ήταν, βούτηξε το κάθε κομμάτι μέσα στο ποτήρι του με το κόκκινο κρασί και είπε: "φάγετε τον άρτον τούτον εις ανάμνησιν του σώματός μου και πίνετε τον οίνον τούτον εις ανάμνησιν του αίματός μου."
Το σταυρικό Του μαρτύριο, είναι θλιβερό, καθώς και τα γεγονότα που ακολούθησαν. Αλλά οι Μυροφόρες γυναίκες (Μαρία η Μαγδαληνή, Μαρία η Σαλώμη, Ιωάννα γυναίκα του Χουζά, Μαρία αδερφή του Λαζάρου, Μάρθα αδερφή Μαρίας και Λαζάρου, Μαρία γυναίκα του Κλωπά, και η Σωσσάνα) συναπάντησαν Άγγελο με λευκό ένδυμα στο ανοιχτό Του μνήμα και τους είπε "Εκείνος ηγέρθει, δεν είναι εδώ"... Αυτό το γεγονός, της μαρτυρίας των γυναικών, σε μια εποχή οπού η θέση της γυναίκας και ο λόγος της δεν είχε καμιά αξία, είναι πολλαπλώς σημαντικό, διότι καταγράφεται από τους ευαγγελιστές. Γυναίκες οι πρώτοι μάρτυρες του άδειου Τάφου!!!
Το Φως οπού ξεπετάγεται την Ημέρα της Ανάστασης από τον Ιερό Τάφο του Χριστού στα Ιεσροσόλυμα (ημέρα Σαββάτου πάντα) σε ανάμνηση της ολόφωτης Ύπαρξης του Ιησού Χριστού, αλλά και της "Ημέρας Ηλίου" μεταφέρεται τελετουργικά με λευκές λαμπάδες και με το κάλεσμα του ιερέως "Δεύτε λάβετε Φως"!..
Είναι μεγάλη Τιμή για τον Ελληνισμό αυτό το γεγονός, διότι η ίδια η Μητέρα Του η Μαρία με εντολή της άφησε την κληρονομιά του Παναγίου Τάφου του υιού Της στον Άγιο Λάζαρο, που ήταν Επίσκοπος στη Λάρνακα της Κύπρου. Από τότε λοιπόν, οι Άγιοι Τόποι ανήκουν στους Έλληνες!!!
Ας τιμήσουμε λοιπόν το Άγιο Φως, όπως το τιμάμε κάθε ημέρα στη ζωή μας αλλά και κάθε χρόνο, αυτήν την Λαμπρή Ημέρα της Αναστάσεως, γιατί αποτελεί μεγίστη ευλογία για την Ελλάδα και τους χριστιανούς!!!
Τα αρνιά και τα κατσίκια που σφάζονται πριν την Ανάσταση και σουβλίζονται την Αναστάσιμη Ημέρα, δεν σχετίζονται με τον Ιησού Χριστό, αλλά με το εθιμοτυπικό Πάσχα των Εβραίων.
Τα κόκκινα αυγά, σχετίζονται με αρχαία εθιμοτυπικά γεγονότα των αρχαίων Ελλήνων, όπου κατά τις γιορτές της Εαρινής Ισημερίας αντάλλασσαν αυγά, ως σύμβολο της αναγέννησης και της ζωής! Οι χριστιανοί βάφουν κόκκινα αυγά τη Μεγάλη Πέμπτη ως ανάμνηση της θυσίας του Ιησού Χριστού στον Σταυρό και τα τρώνε τσουγκρίζοντάς τα για τη χαρά της ζωής την ημέρα της Λαμπρής, δηλαδή την Λαμπρά Ημέρα Ηλίου ή Πάσχα, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται.
Οι λευκές λαμπάδες αποτελούν αρχαίο ελληνικό εθιμοτυπικό από τη Μύηση των πιστών κι άξιων στα ιερά Ελευσίνια, οι οποίοι δέχονταν το Φωτισμό κι επέστρεφαν με αναμμένες λαμπάδες στις οικίες τους.
Ας τιμήσουμε τον Ιησού Χριστό κι ας τον ευχαριστήσουμε για όλα!
Καλή Λαμπρή Αναστάσιμη Ημέρα, εύχομαι σε όλους και όλες, με αγάπη.
Νότα Κυμοθόη


Νότα Κυμοθόη "Έχει ο Χριστός σχέση με το Πάσχα" Δοκίμιο© Νότα Κυμοθόη

Άδεια Creative Commons






Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ: Ανάρτηση από Νότα Κυμοθόη

ΥΜΝΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ:Ανάρτηση από Νότα Κυμοθόη

"Ώ Παλλάδα μονογενή, σεμνή θυγατέρα του μεγάλου Διός, σεβαστή μακαρία Θεά,

πολεμόβοη, ορμητική, κρατερόκαρδε. Σύ αγαπάς τα όπλα,
οιστρηλατείς (ξεσηκώνεις) τις ψυχές των ανθρώπων με μανίες κόρη γυμνάζεις (ασκείς) και τρομάζουν την Οργή σου. Γοργοφόνε, αποφεύγεις το συζυγικό κρεββάτι,
πολυευτυχισμένη μητέρα των τεχνών, παρέχεις παρορμήσεις, ξεσηκώνης οίστρον (μανίαν) ενάντια σε κακούς, σοφή και φρόνιμη των ανθρώπων, γεννήθηκες αρσενική και θηλυκή (άφυλη Θεά), συνετική. Ποικιλόμορφε, βλέπεις με οξύτητα, ενθουσιαστική, λαμπράν τιμήν έχουσα εξωλόθρευσες τους Φλεγραίους γίγαντας, ηνίοχε δυνατέ των των ίππων.
Τριτογένεια που απαλλάσσεις από τα κακά, Θεά νίκης σε όλα, γαλανομάτα,
εφευρίσκουσα τέχνες,  βασίλισσα πού δέχεται πολλές ικεσίες ημέρα και νύχτα πάντοτε στις τελευταίες ώρες άκουσε τις ευχές μου και δώσε μας ειρήνη, που παρέχει πολλή ευτυχία, ικανοποίηση και υγείαν μ’ ευτυχισμένες ώρες."

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

Νότα Κυμοθόη "ΣΕ ΟΥΡΑΝΙΑ ΧΩΡΑ ΦΩΤΟΣ" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη
"ΣΕ ΟΥΡΑΝΙΑ ΧΩΡΑ ΦΩΤΟΣ"
Ποίηση

Σε ουράνια χώρα φωτός τώρα πορεύομαι
Τα πλούτια μου όλα δόθηκαν εδώ άφθονα
Τόπια γαλάζιο και χρυσάφι αμέτρητο
Πλάσματα μικρά φτερωτά με συνοδεύουν γενεές γενεών

Μ' αναγνωρίζουν όλα από τότε

Ανεπαίσθητες ανάσες από το ύβωμα του Γαβρόβου
Ήρθαν και με καλωσόρισαν
Χαίρε, χαίρε άδοντας χιλιάδες φωνούλες ακούστηκαν
Ο αρχαιότερος γεωργός μου πρόσφερε τα στάχυα
Μια στιγμή εστάθηκα και τα ευαγγέλισα
Οι πνοές της Αιγαιίδος όλες με κύκλωσαν
Λευκά χέρια κρατούσαν τους Κέρνους και τα Ρυτά
Ιέρειες και άνδρες λυράρηδες την παραβιασμένη τελετή σώσαντες

Μακάριοι, μακάριοι στο βυθό του Αιγαίου
Μακάριοι, μακάριοι κάτω απ΄τον ασβέστη

Οι κόρες των Κυκλάδων και της Κρήτης άδοντας
μες από πανέρια αρχαία Ελληνικά
σκορπίζουν ολόλευκους κρίνους
στα πόδια Εκείνου που το θάνατο νίκησε
και τον Έρωτα αιώνια περιέσωσε
για να λάβει ο πάλευκος κρίνος του Αιγαίου
μες στους αιθέρες τη δόξα του.
Nότα Κυμοθόη, Σαντορίνη 1997, Ελλάδα


(Νότα Κυμοθόη"Σε ουράνια χώρα φωτός"Ποίηση, που περιλαμβάνεται στο βιβλίο μου Ερώ Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση και στην ενότητα ΤΟ ΟΡΑΜΑ έκδοση 1999,τότε εκδ. ιωλκός του Κορίδη. Τα πνευματικά, συγγραφικά, εκδοτικά και άυλα δικαιώματα του βιβλίου αυτού περιήλθαν όλα σε εμένα ολοκληρωτικά, μετά από ενέργειες που έγιναν από εμένα για την παραβίασή τους από τον εκδότη)

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Έκθεση Ζωγραφικής στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο Αθηνών"

artnotakymothoe "Ανθισμένες αμυγδαλιές"© Νότα Κυμοθόη
Ελαιογραφία σε μουσαμά

Νότα Κυμοθόη:Έκθεση Ζωγραφικής (18/3-22/3)
στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο Αθηνών, Κολωνάκι

Στην Αίθουσα του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου Αθηνών, στο Κολωνάκι, εκθέτω το άνω έργο ζωγραφικής μου, σε ομαδική Έκθεση Εικαστικών με το Σύλλογο Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "Ο Απελλής" και σας προσκαλώ να έρθετε στα εγκαίνια.
Τη Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019 και ώρα 7.00 μ.μ. , Πλατεία Κολωνακίου αρ. 2, στον 4ο όροφο.
Η Έκθεσή μας θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 22 Μαρτίου 2019 από τις 6-9 το απόγευμα. Περιμένω τους φίλους και τις φίλες μου, γνωστούς και γνωστές μου κι όλους όσους αγαπάνε τις Εικαστικές τέχνες να χαρούν μαζί μας αυτήν την υπέροχη Έκθεσή μας.

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Τα γλυπτά του Παρθενώνα"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη"Τα γλυπτά του Παρθενώνα"
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο Παρθενών είναι ο ιερός ναός της Θεάς Αθηνάς στην αρχαία πόλη Αθήνα, που φέρνει το όνομά της κι αποτελεί διεθνώς το σήμα κατατεθέν της Ελλάδας και αναγνώρισης των Ελλήνων κι Ελληνίδων. Η κλοπή τμημάτων από τον Παρθενώνα, που είναι αφιερωμένος στην Παρθένο Θεά Αθηνά προστάτιδα της ελληνικής πρωτεύουσας των Ελλήνων κι Ελληνίδων, είναι πράξη βέβηλη και καταδικαστέα, όποιο δικαστικό δίκαιο κι αν ισχύει στις χώρες που τα έχουν και τα κρατούν παράνομα. 
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο Παρθενών αποτελεί μνημείο παγκοσμίου κληρονομιάς κι ανήκει στην αρχαία ελληνική πόλη Αθήνα και πρωτεύουσα της χώρας Ελλάδα. Αν στην πορεία άλλαξε η θρησκεία και ο τρόπος λατρείας Θεού, δεν σημαίνει πως μπορεί ο καθένας να καταστρέφει ιερά μνημεία χωρών και λαών και να μεταφέρει τμήματά τους στις χώρες του. Αλλά εάν επιμένει αυτή η ανθρώπινη ενέργεια, καλά κρατεί η ματαιοδοξία του καθενός, γιατί ο Θεός οπού επέτρεψε να δημιουργηθούν αυτά τα μοναδικά έργα τέχνης και διδαχής στη χώρα των Ελλήνων, επιτρέπει να συμβαίνει κι αυτό, της κλοπής τους δηλαδή, για να φανερωθεί όλη η αλήθεια της παγκοσμίου χλεύης του, από όσους έως τώρα τον έχουν προσβάλλει και χρησιμοποιούν τις θεϊκές του ενέργειες για κοσμική τους εξουσία, εις βάρος των δικών του δημιουργημάτων. 
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Επειδή τίποτα αληθινό δεν χάνεται και δεν μπορεί κανείς τυχάρπαστος να ισχυρίζεται πως το έχει δικό του, ενώ δεν του ανήκει, προσβάλλοντας επί συνεχή έτη την θεϊκή ενέργεια της Θεάς Αθηνάς αλλά και τη Σοφία του Θεού, όποια πρόθεση κι αν έχει, δεν είναι καλή, όταν τα παιχνίδια που έπαιξε και παίζει προσβάλλουν τη Θεά Αθηνά, της οποίας η παγκόσμια ενέργεια θα ταρακουνήσει τη γη ολόκληρη με το χέρι του Θεού όλων!
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Καλημέρα στην αρμονία οπού από την αρχή θα πρέπει ο κάθε Έλλην και η κάθε Ελληνίδα να διδαχτεί, γιατί πολύ μπερδεύτηκε η ελληνική παιδεία με όλη τη θρησκοληπτική κατάσταση εξ ανατολής. Τους προφήτες τους ξέρουν όλοι απ΄έξω, τους αρχαίους Έλληνες ιερούς δασκάλους κι αρχαίους ήρωες, τους περιφρόνησαν οι περισσότεροι Έλληνες και Ελληνίδες, από το φόβο και τις απειλές σκοτεινών και ψευδών διδασκαλιών του παρελθόντος. Αναλογιστείτε ο καθένας χωριστά τα λάθη του... Η καλή γνώση είναι δύναμη. Κι όταν η αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική αλλά κι αρχαία ελληνική γλυπτική τέχνη αποτελείται από ιερές Αρετές και είναι Αρμονική τέχνη, καλό θα είναι να τη διδαχτούν και να την γνωρίσουν οι άνθρωποι, όπου κι αν κατοικούν. Αλλά να τη διδαχτούν και να την αγκαλιάσουν με σεβασμό και αγάπη όλοι όσοι άγουν την καταγωγή από την Ελλάδα!!!

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Η αγάπη μου" Ποίηση

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Η αγάπη μου" Ποίηση

Μιλούσα για σένα σε όλους και μιλάω, αγάπη μου
για τον γαλάζιο σου ουρανό και το λευκό σου φόρεμα
για όλο το ουράνιο Φως σου οπού απλώθηκε στη Γη
για εσένα, οπού σε ύμνησαν ποιητές και υμνωδοί
κι όσοι σαν του φιδιού το φαρμάκι δάγκωσαν το σώμα σου
αγάπη μου, με των χεριών μου το χάδι σε κράτησα αγκαλιά,
με της ψυχής μου τη δύναμη φρόντισα να μη πονάς,
με του νοός τη σκέψη μιλούσα και μιλάω για εσένα, αθάνατη!!!

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2019 © Nότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Η αγάπη μου"Ποίηση© Νότα Κυμοθόη