Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Ε' Παγκόσμιο Συνέδριο Αμφικτυόνων"

Νότα Κυμοθόη "Ε΄Παγκόσμιο Συνέδριο Αμφικτυόνων"
Αποδεχόμενη την Πρόσκληση του κ. Δημήτρη Μπουκόνη συμμετείχα στην 1η ημέρα του 2ημέρου Ε΄ Παγκοσμίου Συνεδρίου Αμφικτυόνων, υπό την Αιγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εσωτερικών, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη.
Η ομιλία μου με θέμα "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" στο θέμα "Ελληνισμός-Ορθοδοξία-Αμφικτυονίες", διεξήχθη σήμερα, Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019. 
ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
Ε΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2019 με θέμα “ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ-ΧΡΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ”
ΟΜΙΛΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: “Το Λ των λέξεων και του Λόγου”

Καλησπέρα σε όλους σας.
Τιμώντας την Α΄Αρχή και το Α΄ Αίτιο της Ορθής Δόξας Πνεύματος σκέψεως των Ελλήνων απανταχού της γης, είμαι εδώ, Αθάνατος Λόγος Φωτός Αιωνίου, Αιωνίας Ροής Χρόνου Ηέλιου Πατρός Ροή Όλων Όλα Τιτανίας Όλης Αρχής Ιερά Τετρακτύς Ισσίου Όλου.
Όμαιμον, Ομόγλωσσον, Ομότροπον, Ομόθρησκον. Τετρακύς Ιερά αυτή η Α΄ Αρχή Αμφικτυονίας Ελληνισμού. Κάποτε. Σήμερα, με προβληματίζει το “μόρφωμα” Ελληνισμός. Έχει πέσει σε αντιφάσεις που προσβάλλουν και αλλοιώνουν την γνησιότητα συνείδησής του, “αφού με το να γίνουν χριστιανοί οι Έλληνες, γίνονται ουσιαστικά σπέρματα του Αβραάμ”, καθώς γράφει και ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας στο βιβλίο του “Ελληνισμός και Χριστιανισμός”.
Η καταστροφή που έχει γίνει στον απανταχού Ελληνισμό ξεκίνησε από την αρχαία Πέλλα, πατρίδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όταν την επισκέφτηκε ο Παύλος. Μοιάζει ως να ήταν σχέδιο προμελέτης αυτό. Να ξεκινήσει δηλαδή την περιοδεία του για να διδάξει το Λόγο Χριστού από εκεί. Στην καρδιά της γενέτειρας πατρίδας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μπήγοντάς του, μαχαίρι στην καρδιά. Γιατί δεν ήταν αυτή όλη η περιοδεία για τον Ελληνισμό. Ήρθε στην Μακεδονία και χρησιμοποίησε τους Ελληνιστές Ιουδαίους που κατοικούσαν εκεί. Αυτοί που είχαν φύγει για να γλιτώσουν την ποινή θανάτου επειδή δεν έκαναν περιτομή ενώ γνώριζαν καλά την Πεντάτευχο, μιλούσαν καλά και την ελληνική γλώσσα, λάτρευαν τους αρχαίους Έλληνες Θεούς, γνώριζαν τον Ελληνισμό της Μακεδονίας και την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Ζούσαν σε τόπο ελληνικό-μακεδονικό. Η Πεντάτευχος ή Τορά ή Τακάν των Εβραίων είχε μεταφραστεί από τους Πτολεμαίους Σελευκίδες στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, πολύ πριν από αυτό το γεγονός. Είναι ιστορικά γνωστή ως Μετάφραση των Ο', η οποία φανερώνει όλη την αλήθεια για την κλοπή των αρχαίων ελληνικών κειμένων και ελληνικών ιδεών της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας προσαρμοσμένες στην ιουδαϊκή κοινωνία. Τι μας αφορά όλους εμάς τους Έλληνες αυτό το γεγονός; Γιατί δεν μας λένε την αλήθεια; Είχε εκείνη, την π. Χ. εποχή, δημιουργηθεί φανατισμός και αντιπαλότητα ανάμεσα στους Ιουδαίους που δέχονταν την περιτομή και σ΄ εκείνους τους Ελληνιστές Ιουδαίους που δεν την δέχονταν κι είχαν φύγει μακριά από την Ιουδαία περιοχή. Αυτήν, όπου ο αυτοκράτωρ Αδριανός μετονόμασε Συρία κι απαγόρεψε στους Εβραίους να εισέρχονται σε αυτήν, ύστερα από την νίκη του κατά του Ισραήλ. Την περιτομή είχε απαγορέψει με νόμο πρώτος ο Μέγας Αλέξανδρος στην περιοχή τους, την οποία Ιουδαία είχε καταλάβει και συμπεριλάβει στην αρχαία ελληνική μακεδονική αυτοκρατορία του. Υπήρχαν εκεί οι αρχαίοι Φιλισταίοι, οι φίλοι των ιστίων, δηλαδή άνθρωποι της θάλασσας, Έλληνες προερχόμενοι από την αρχαία Κρήτη και την αρχαία Κύπρο, αλλά και νησιώτες από τα Κύθηρα κι Αντικύθηρα. Υπήρχαν και οι Παλαιστίνιοι, με τους οποίους ακόμα μάχονται οι κάτοικοι του Ισραήλ. Είχαν ιδρύσει οι αρχαίοι Έλληνες πολύ πριν στην περιοχή του σημερινού Ισραήλ 17 ολόκληρες αρχαίες ελληνικές πόλεις, για τις οποίες δεν γίνεται λόγος ιστορικός. Αναφέρονται όμως στην βίβλο ως 10πολις. Δημιουργήθηκε μέγα χάσμα που συνεχίστηκε με εχθροπραξίες και πόλεμο κι επί ρωμαϊκής αυτοκρατορίας αργότερα. Γνωστός είναι ο 10ετής πόλεμος του Αδριανού γι΄ αυτό το θέμα, που τοποθέτησε τον Ζευ με αγαλμάτινη παράσταση στο ναό Σολομώντος μετά την ολοσχερή κατάληψη της Ιερουσαλήμ. Το χάσμα αυτό κι αυτήν την μεγίστη έχθρα των φανατικών Ιουδαίων και το μίσος τους για την αρχαία ελληνική θρησκεία και την αντιπαλότητά τους για το αρχαίο ελληνικό Πνεύμα, υπήρχε και την εποχή του Ι. Χριστού. Αυτό όλο το χάσμα, αυτήν την έχθρα και το μίσος, προσπάθησε να γεφυρώσει με τη διδασκαλία του σε αυτούς και στον τόπο τους ο Ι. Χριστός και τον σταύρωσαν. Ο Ελληνισμός όμως δεν σχετίζεται με αυτό, γιατί ήταν καθαρά θέμα των Ιουδαίων και της δικής τους κοινωνίας και θρησκευτικής λατρείας κι όχι των Ελλήνων εθνικών (έθνος ελληνικό).

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ είναι ΈλευσιςΛόγουΛόγοςΗλίουΝουςΙερόςΣωτήριοςΜήτρα ΌλωνΣωτηρία.
Υπαρκτός Ηέλιος Νούς και Σώτερ εκείνη την εποχή ήταν ο Ζεύς. Η ελληνική φιλοσοφία υπήρχε, διδασκόταν και το 12Θεο λατρευόταν παντού με παραλλαγές. “Το της φιλοσοφίας έργον ενιοί φασίν από βαρβάρων άρξαι γενήσασθαι παρά δε Βαβυλωνίους ή Ασσυρίους Χαλδαίους και γυμνοσοφιστάς παρ ΄Ινδοίς”, γράφει στο Α΄ βιβλίο του και στο έργο του “Βίοι και γνώμαι των εν φιλοσοφία ευδοκιμισάντων” ο Διογένης Λαέρτιος. Είχε καταγωγή από την πόλη Λαέρτη της Κιλικίας ή Αώας των αρχαίων Ελλήνων της Μικράς Ασίας, που βρισκόταν απέναντι από την Κύπρο, στη σημερινή Τουρκία. Κι εκεί πήγε πάλι περιοδεία ο Παύλος με σχέδιο, διότι η αρχαία ελληνική φιλοσοφία βοηθά στην ομαλή εξέλιξη κι ανάπτυξη σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Δίχως αρχαία ελληνική φιλοσοφία δεν υπάρχει ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ.
Η σπουδαία Βιβλιοθήκη της αρχαίας Αλεξάνδρειας κάηκε. Η Βιβλιοθήκη της αρχαίας ελληνικής πόλης Εφέσου είχε την ίδια τύχη. Αλλά οι Αιγύπτιοι ισχυρίζονταν, πως η φιλοσοφία ξεκινά από τον Ήφαιστο, υιό του Νείλου (όνομα που έχει και το σπουδαίο ποτάμι τους). Ο Ησίοδος στη Θεογονία του αναφέρει τον Ηφαίστειο Θεό του 12Θεου και στην αρχαία ελληνική Μυθολογία μαθαίνουμε πως δρούσε στο Ηφαίστειο Μόσλυχος, στην νήσο Λήμνο. Ο σπουδαίος πολιτισμός των αρχαίων Λημνίων και το αρχαίο ελληνικό θέατρο της Ηφαιστίας Μεγάλης Μητέρας Θεάς, αποτέλεσαν κορυφαία κέντρα γνώσης στην ακμαία εποχή τους. Ελάχιστα γνωρίζουμε για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό των Λημνίων, ενώ η Πολυόχνη αναφέρεται ως η αρχαιότερη ελληνική πόλη. 'Ερχεται όμως ο Διογένης Λαέρτιος να διασώσει μια ισχυρή αλήθεια, για τον Λήμνιο πολιτισμό και για την ύπαρξη του Ηφαίστου χρονικά, καθώς γράφει:
Από δε τούτον εις Αλέξανδρον Μακεδόνα ετών είναι μυριάδας τέσσαρας και οκτακισχίλια οκτακόσια εξήκοντα τρία”. Δηλαδή 48.863 έτη απείχε ο Ήφαιστος από τη γέννηση του Μέγ΄ Αλέξανδρου (356 π.Χ.). Σταθμός ημερολογιακά και χρονικά σταθερός κι αμετάθετος, γιατί ο Μακεδών Μέγας Αλέξανδρος ήταν γνωστός σε όλη την ανθρωπότητα εκείνη την εποχή, που γράφει ο Διογένης Λαέρτιος αυτό το βιβλίο του. Δηλαδή έχουμε σήμερα (το 2019 μ. Χ.) ακριβώς 2.375 έτη από το έτος που γεννήθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος. Υπολογίζοντας με μαθηματική ακρίβεια βρίσκουμε πως ο Ήφαιστος ζούσε στην Λήμνο αναπτύσσοντας φιλοσοφία, ιδέες και δράσεις πριν 51.238 έτη και υπήρξε η Α΄ Αρχή Ιερού Λόγου Φωτός Ελλήνων, καθώς έδωσε τη φωτιά στους ανθρώπους. Έδωσε “ιερό πυρ” σε εσωτερικό σκοτεινών σπηλαίων και αυτό βοήθησε την ανθρωπότητα για να ζήσει καλύτερα. Είναι η Α΄ Αρχή δημιουργίας ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ, δηλαδή: ΑιώνιαΜήτραΦωτόςΙερούΚαθοδόν ΤιτανίωνΥπάρξεωνΌληΝουςΙερόςΑιώνιαΣωτηρία. Αυτό αποτελεί ως γεγονός Αθάνατη Έλευση Λόγου, Λόγος Ηέλιος, Νου Ιερού, Σωτήριος Μνήμη Όλων Υπαρκτή.
Κι αυτό σηματοδοτεί των εξ΄ Ελλήνων Λόγο= λογισμικό DNA που αποτελεί
Πνεύμα Ποιοτικής Ουσίας
για το ΠΑΝ-ΕΛΛΗΝΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ
για το ΠΑΝ- ΑΙΩΝΙΟΝ ΑΕΝΑΩΣ
για το ΠΑΝ-ΔΥΝΑΜΟΝ ΑΠΕΙΡΩΣ
για το ΠΑΝ-ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟΝ
για το ΠΑΝ-ΑΝΩΤΕΡΟΝ ΥΛΗΣ
για το ΠΑΝ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΝ
για το ΠΑΝ-ΕΛΛΗΝΙΑΣ ΔΙΑΝOΙΑΣ ως ΕΙΣ ΝΟΥΣ σε ΟΛΑ τα ΕΠΙΠΕΔΑ
ΠΑΝ-ΑΛΗΘΗΣ ΠΑΝ-ΑΡΜΟΝΙΚΟΣ σε όλες του τις ΔΡΑΣΕΙΣ σε όλες του τις ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ.
Αυτό το “ΕΓΩ ΕΙΜΙ” ΕΛΛΗΝ ή ΕΛΛΗΝΙΣ έρχεται ως ΠΝΕΥΜΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ πολύ πριν το 51. 238 έτη από σήμερα, γυρεύοντας ΔΙΚΑΙΩΣΗ. Ο Ελληνισμός σήμερα προσπαθεί να θυμηθεί ακούγοντας την αρχαία ποντιακή Λύρα που ο ήχος της ο 1ος ήταν Ιερός Ύμνος προς τον Θεόν Ηέλιον Ζευ και οι Ιεροί χοροί των Ποντίων διασωθέντες θυμίζουν το αρχαίον ελληνικόν Πνεύμα, όπως έφτασε έως την δική τους αρχαία λαμπρή εποχή. Ας το διασώσουμε. Διαβάζουμε και στο Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη, που πήρε το Νόμπελ Λογοτεχνίας: “Ήταν ο ήλιος με τον άξονά του μέσα μου/ πολυάχτιδος που καλούσε κι αυτός αλήθεια που ήμουν/ο πολλούς αιώνας πριν/ ο ακόμη χλωρός μες τη φωτιά/ ο άκοπος απ΄ τον ουρανό/ Έννιωθα ήρθε κι έσκυψε πάνω απ΄το λίκνο μου ίδια η μνήμη γινάμενη παρόν/ εντολή σου, είπε, αυτός ο κόσμος και γραμμένος μες στα σπλάγχνα σου είναι/ Διάβασε και προσπάθησε και πολέμησε”.
Τα δικά μου όπλα είναι η γνώση από την έρευνα και μελέτη των αρχαίων γραφών, κειμένων, μνημείων, έργων, αρχιτεκτονημάτων, γλυπτών, αγαλμάτων και νομισμάτων και όλης της δύναμης οπού κλείνει η αρχαία ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία. Στο βιβλίο μου “Το Λ των λέξεων και του Λόγου” Δοκίμια, εκδόσεις οι Αινιάνες 2017, θα βρείτε περισσότερα.
Ας γίνουμε λοιπόν πάλι, οι Έλληνες και οι Ελληνίδες ΕΛΛΗΝΕΣ κοινωνώντας ελληνικό Πνεύμα Ελληνισμού και καθαρίζοντάς το απ΄ όλες τις σκοτεινές εκφάνσεις, όσων ακόμα το πολεμούν με μίσος, φανατισμό και πείσμα με αλλοτριωμένες ιδέες και κατηγορίες ως παγανιστικό και ειδωλολατρικό. Ας γίνουμε γνώστες του κι ας επωφεληθούμε, δίχως φανατισμό κι ας το διαδώσουμε για το δικό μας καλό, για το καλό των άλλων και για το ουράνιο συμπαντικό καλό όλων μας!!!
Σας ευχαριστώ.

Ολόκληρη η ομιλία μου θα δημοσιευθεί και στα πρακτικά αυτού του Συνεδρίου.

Ευχαριστώ τον Πρόεδρο κ. Δημήτριο Μπουκόνη, όλους τους διοργανωτές, όλους τους ομιλητές  και όλους τους παρευρισκόμενους.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Έκθεση εικαστικών" στο Γαλάτσι

artnotakymothoe© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Έκθεση εικαστικών"
Στο ιστορικό "καμίνι" του Δήμου Γαλατσίου, παρουσίασα αυτά τα τρία δείγματα εικαστικής εργασίας μου του 2001, εμπνευσμένη από την Ποίηση του βιβλίου μου:
Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση "Ερώ" Νότα Κυμοθόη, εκδόσεις Ιωλκός 1999., του οποίου βιβλίου είναι και το εξώφυλλο εμπνευσμένο από αυτήν την Ποίησή μου.
Η ομαδική έκθεση οργανώθηκε από το Σύλλογο Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος" ο Απελλής", από τις 11/11 έως και 15/11.

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Το αρχοντικό του Σβάρτς στ΄ Αμπελάκια" ταξιδιωτικό δοκίμιο

                                          Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη* "Το αρχοντικό του Σβάρτς στ΄Αμπελάκια"
ταξιδιωτικό δοκίμιο

Καθώς φτάνει ο ταξιδιώτης στ΄ Αμπελάκια Λαρίσης, βλέπει στα δεξιά του να υψώνεται ένα μεγαλοπρεπές οικοδόμημα και σταματά να το θαυμάσει. Καθώς προχωρά στα δεξιά του ένα στενό δρομάκι πλακόστρωτο, τον οδηγεί στην είσοδό του.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Μια πλακόστρωτη αυλή υποδέχεται τους επισκέπτες και η είσοδος του ιστορικού αρχοντικού  οδηγεί στο εσωτερικό του, όπου ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τον διάκοσμο αλλά και την αρχιτεκτονική του. Είναι η κατοικία του Γεωργίου Μαύρου ή Σβάρτς που γεννήθηκε στ΄ Αμπελάκια το 1738 και διετέλεσε ισόβια Πρόεδρος του 1ου Συνεταιρισμού Παγκοσμίως με το όνομα "Η Κοινή Συντροφιά και Αδελφότης των Αμπελακίων" .Απεβίωσε το 1818 στη Βιέννη. Είχε κατορθώσει να έχει μετόχους στον Συνεταιρισμό αυτόν, όλους τους Αμπελακιώτες, με βάση τα νήματα από το μαλλί των προβάτων και τις βαφές με μοναδικό το γνωστό "ριζάρι" ή "ερυθρόδανο".
Ο μεγάλος αυτός Συνεταιρισμός διέθετε 24 εργαστήρια, πλυντήρια και βαφεία νημάτων τα οποία εξήγαγαν στο εξωτερικό. Μιλάμε για μια τοπική ανάπτυξη μοναδική για εκείνη την εποχή, όπου έδωσε στους ντόπιους κατοίκους πλούτο μέσα από την εργασία τους και ενότητα εργασιακή.
                                        Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Σε αυτό το σημείο κλείνονταν συμφωνίες και συναλλαγές και ήταν τα σκαλοπάτια όπου οδηγούσαν στο γραφείο αυτό το κάπως υπερυψωμένο.
                                           Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Η εσωτερική σκάλα οδηγεί στον επάνω όροφο, όπου βρίσκονται τα σαλόνια και οι κρεβατοκάμαρες με τον περίφημο διάκοσμο.
                                           Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Οι τοιχογραφίες χαρούμενες επάνω σε φρέσκο αγκαλιάζουν αρμονικά το εσωτερικό κι ανυψώνουν το βλέμμα, δίχως να κουράζουν.
                                          Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Η θέα από τα παράθυρα οπού φωτίζουν με φυσικό άπλετο φως το εσωτερικό του αρχοντικού, είναι υπέροχη. Απ΄εδώ ένα μέρος από τα Αμπελάκια με τη θέα του Ολύμπου στο βάθος να δεσπόζει αγέρωχα.
(συνεχίζεται)
*Νότα Κυμοθόη λογοτέχνης και εικαστικός

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2019 © Nότα Κυμοθόη

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη"Ερώ" Σύχρονη Ελληνική Ποίηση:Κριτική Γ. Κ. Χατζηιωάννου

Νότα Κυμοθόη "Ερώ" Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση:Κριτική Γ.Χ. Χατζηιωάννου
   Η ποιητική μου αυτή συλλογή έχει αγαπηθεί από όλους τους αναγνώστες μου και τους ευχαριστώ για τα σχόλιά τους κι όλες τις κριτικές τους. Αναρτώ το κριτικό σημείωμα του εκλεκτού αναγνώστη-μελετητή Ποίησής μου, Γιάννη Χ. Χατζηιωάννου, ο οποίος σε ένα του πόνημα, με τον τίτλο " Στην άκρη της πένας" από τις εκδόσεις "ερωδιός" το 2004, το συμπεριέλαβε.
    Γράφει λοιπόν, για την Ποίησή μου που διάβασε στο βιβλίο μου, Νότα Κυμοθόη "Ερώ" Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση, εκδόσεις Ιωλκός 1999:
    {Με το σουραύλι του καλοκαιριού πάντα χαίρεσαι. Μπορείς να περάσεις μέσα από το δάσος του πόνου, χωρίς να δειλιάσεις. Κάπου στο βάθος ακούς και τη γλυκιά, τη θριαμβευτική μουσική του...Είναι μια ευλογημένη ώρα και δε θα πρέπει να τη χάσεις με τίποτε! Το γλυκό πουλί της νιότης δοκιμάζει πάλι τα φτερά του και είναι έτοιμο να πετάξει, να του δώσεις μόνον λίγο χώρο από το δικό σου ουρανό και λίγο χρόνο. Αυτό θα βρει μόνο τον ρυθμό. Εσύ σε μιαν άκρη θ΄ακουμπάς πάλι τα κρυφά όνειρά σου, στις λίγες στάχτες παλιές που έμειναν από τα αποκαϊδια της δικής σου αγάπης, που η πυρακτωμένη μνήμη σου σαν ακριβά κειμήλια τα συντηρεί... Είναι και αυτή μια στάση αποδοχής, τραγικά σκληρής, μέσα στο άχαρο παιχνίδι της ανθρώπινης ματαιότητας, μα ευτυχώς δεν είναι πλάνη.
   Είναι ένα αληθινό απόσταγμα ομορφιάς από τις εξάρσεις της περασμένης σου ζωής ένα μεθυστικό άρωμα που δε χάνει ποτέ τη δύναμη, ούτε την αξία του.
   Είναι ένας μικρός θρίαμβος της ανθρώπινης ύπαρξης ο έρωτας γιατί κρύβει μέσα του το διαχρονικό θαύμα, που υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει πάντοτε και κάνει τον άνθρωπο πότε τραγικά ενθουσιώδη και πότε τρομακτικά ευτυχή!...
    Το παιχνίδι αυτό επαναλαμβάνεται και θα επαναλαμβάνεται. Αυτά όλα τα επιβεβαιώνει και η Νότα Κυμοθόη- φίλη μου ποιήτρια από την Αθήνα- που ξέρει να δένει πάντα όλους τους στίχους της με το φως της αλήθειας και τη μαγεία της ομορφιάς του έρωτα, που έχει και άλλες υπερκοσμικές προεκτάσεις.
       "Συλλογίζομαι τα κομμάτια
         του καιόμενου εαυτού μου
         που κάθε βράδυ σκορπίζω
         στις παλάμες σου.
         Κι εσύ τα παίρνεις μαζί σου
         για να έχεις στο δρόμο σου
         την αγάπη μου, έναστρο ουρανό."
  Ο αισθηματισμός, δεμένος άρρηκτα με τον αισθησιασμό, η πραγματικότητα με το όνειρο παίζουν το δικό τους παιχνίδι μέσα σε μια υπέροχη σαγήνη και η αγάπη πάντα στην κορυφή ωραία να οδηγεί και θαυμαστά να προστάζει!
    Εμείς τώρα δεν πρέπει να ταράξουμε άλλο τα νερά- μόνο του θα ΄ρθει, αν είναι να ΄ρθει το θαύμα- ο καθένας μόνος ας χαρεί αυτό το ποίημα, ας βγάλει πάλι μόνος και τα δικά του συμπεράσματα. Αυτό που πρέπει...
    Όταν δίνεις και παίρνεις αληθινή αγάπη- που τη δικαιούσαι- τα μάτια γεμίζουν δάκρυα χαράς.  Όλα τ΄άλλα είναι κούφια λόγια. Με το σουραύλι του καλοκαιριού μπορείς να περάσεις το δάσος της ζωής χωρίς να νιώσεις άλλους πόνους. Η ίδια η ζωή μας διδάσκει πως πρέπει να μάθουμε να ξεχωρίζουμε την ομορφιά, να βλέπουμε καθαρά την αλήθεια και να μην ξεχνάμε ποτέ ποιοί είμαστε, που είμαστε και πού πάμε.
...Η αγωνία φέρνει τον αγώνα και ο αγώνας είναι όλο αγωνία και υψώνει, γιατί πρέπει να υψώσει-όσο μπορεί- την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.}
   Αυτά γράφει ο αναγνώστης και κριτικός μετά από την μελέτη του ως άνω βιβλίου μου. Απλά τον ευχαριστώ. Τα γραφόμενα των εντυπώσεών του, είναι δικά του κι αυτόν χαρακτηρίζουν. Εμένα με χαρακτηρίζει ο λόγος της Ποίησής μου και σε αυτό μου το βιβλίο!!!



    

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη"Το χρώμα των λέξεων και η ευλογία του Λόγου"Δοκίμιο



"Το χρώμα των λέξεων και η ευλογία του Λόγου" Δοκίμιο 
Νότα Κυμοθόη
Είχα τη χαρά να είμαι στον Καναδά, αυτό το καλοκαίρι, κοντά στα παιδιά μου. Μια χώρα οργανωμένη και πολιτισμένη, την οποία ευχαριστώ κι ευγνωμονώ για όλα...κι ας με έκανε να σκέφτομαι το περιβάλλον της Ελλάδας και να συνειδητοποιώ πως δεν υπάρχει δυστυχώς Παιδεία, μήτε Πολιτισμός στην χώρα μας κι αυτό με προβληματίζει...
Είχα τη χαρά, να παραχωρήσω μια συνέντευξή μου στην Ελληνική Κοινότητα Μείζονος Μόντρεαλ και στην δημοσιογράφο Μάνια Σάμπα, που θα ακουστεί στα μέσα Σεπτεμβρίου, από το δορυφορικό ραδιόφωνο megreek.ca, την οποία κι ευχαριστώ.
Η συνέντευξή μου, περιστράφηκε κυρίως γύρω από το λογοτεχνικό μου έργο αλλά και το εικαστικό μου, με βαρύτητα στο βιβλίο μου με Δοκίμια "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" εκδόσεις οι Αινιάνες.
"Πρέπει ν΄αναγνωρίσουμε πως αυτά που σκεφτόμαστε δεν επηρεάζουν απλά τον κόσμο-είναι ο κόσμος", γράφει ο Φρέντ Άλαν Γούλφ. Αλλά ο καθένας σκέφτεται διαφορετικά από τον άλλον κι αυτό έχει να κάνει με την παιδεία και το χαρακτήρα του καθενός... Photography from Canada Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

(από το βιβλίο μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια, εκδόσεις οι Αινιάνες, 2017)
Λαμβάνω καθημερινά e-mail με τις εντυπώσεις των αναγνωστών μου, που με ευχαριστούν για την γνώση που αντλούν από αυτό μου το βιβλίο. Άλλοι μου γράφουν πως το διαβάζουν πάλι και πάλι, γιατί ο κάθε στίχος του λογισμού μου, τους κάνει να σκεφτούν θέματα, που τους απασχολούσαν. Κι ενώ αυτό το βιβλίο μου περιέχει δοκίμια, γιατί ο δόκιμος λόγος είναι αυτός οπού η σκέψη του γράφοντος δοκιμάζεται, πολλοί αναγνώστες μου το χαίρονται, γιατί μου γράφουν πως είναι ΠΟΙΗΣΗ όλο το βιβλίο μου...
Σας ευχαριστώ, εγκάρδια όλους και  όλες!!!









ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2019 © Nότα Κυμοθόη


Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Περί ομορφιάς" Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη* "Περί ομορφιάς" Δοκίμιο
Η ΟΜΟΡΦΙΑ, την οποία έχει μια ανθρώπινη ψυχή, είναι δύσκολο ν΄ αποτυπωθεί σε μια ψυχρή ύλη, όπως είναι το μάρμαρο. Οι πρόγονοί μου, οι αρχαίοι Έλληνες, οι σπουδαίοι αυτοί καλλιτέχνες, κατόρθωσαν το ακατόρθωτο επίτευγμα. Πήραν ως ύλη την πέτρα, δηλαδή το μάρμαρο το λευκό και σε αυτό σμίλεψαν την ομορφιά και την αρμονία της μορφής, που ήθελαν να παρουσιάσουν. Στο μάρμαρο, λοιπόν, δίχως να υποσκάπτουν την αίσθηση της ισορροπίας στη μορφή οπού εργάζονταν για να παρουσιάσουν, κατορθώνουν και εισάγουν στα έργα οπού σμιλεύουν, την ομορφιά της μορφής, αλλά με ανεπαίσθητες ασυμμετρίες και πετυχαίνουν να τα καταστήσουν ζωντανά. Η ομορφιά όλων των αρχαίων ελληνικών αγαλμάτων αλλά και όλων των γλυπτών έχουν έναν δυνατό παλμό. Κι αυτός ο παλμός εξαφανίζει την ψυχρότητα του υλικού, δηλαδή του μαρμάρου, που δεν είναι ψυχρή πλέον αυτή η ύλη, αντίθετα έχει παλμό και ποικιλία. Το κατορθώνουν αυτό, γιατί έχουν την αίσθηση της ομορφιάς ολοκληρωμένη μέσα τους. Αυτός είναι ο κόσμος τους. Η ομορφιά, η οποία δεν απέχει από το θείον, δηλαδή τη θεϊκή μορφή οπού σμιλεύουν.
Κι αυτή η αρμονία αποτυπώνεται στα έργα τους, αφήνοντας παρακαταθήκη αιώνια τη χάρη και την αρμονία κι ομορφιά της μορφής μια Κόρης ή ενός Κούρου. Αλλά στην παρουσίαση μιας θεϊκής οντότητας εργάζονται με πολύ κόπο για να δώσουν το τελικό αποτέλεσμα της θεϊκής μορφής του Ζηνός, της Αθηνάς, του Απόλλωνος, της Ήρας, του Ποσειδώνα, της Αφροδίτης, του Άρη, του Ασκληπιού, της Δήμητρας, του Διονύσου, της Αρτέμιδος, του Ηφαίστου, του Ερμή, της Εστίας, του ημίθεου Ηρακλή, των Νυμφών και των Μουσών...
Κι ενώ δεν αποτυπώνεται μόνον η θεϊκή μορφή του αρχαίου Θεού, αλλά η ομορφιά της θεϊκής του μορφής, του θεϊκού του Πνεύματος, δίχως το οποίο, δεν μπορεί ο κάθε πιστός αντικρίζοντας την παράσταση σε μάρμαρο ενός αρχαίου Θεού, να λάβει τη θεραπεία, όπου αναζητά ή το ευεργέτημα. Ο άνθρωπος οπού έχει αρμονία με τον εαυτό του κι έχει κατορθώσει με τα μάτια της ψυχής του να μπορεί να σμιλεύει αυτήν την αρμονία κι ομορφιά στο μάρμαρο, έχει υπερβεί τη φυσική του μορφή και βλέπει όσα τα μάτια των άλλων δεν μπορούν να δουν. Το ζητούμενο δηλαδή είναι η αρμονία της ομορφιάς σε ισορροπία.
Το ίδιο συμβαίνει και σε όσους δουλεύουν το μέταλλο ή το ξύλο. Αν δεν έχουν μέσα τους την αρμονία δεν κατορθώνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα...
Η ομορφιά είναι το ζητούμενο, αυτό οπού πασχίζει ν΄αποκτήσει ο άνθρωπος με τις πράξεις του κορμιού του, να γευτεί δηλαδή με τις αισθήσεις του. Άλλοτε είναι κατορθωτό κι άλλοτε όχι κι αυτή η απόκτηση της αισθησιακής ομορφιάς είναι στιγμιαία. Εναποθέτει το ενδιαφέρον σε αυτό, όμως αυτό κινείται και δεν είναι πάντα σταθερό. Όπως η μορφή του καθενός, αυτήν όπου βλέπει στον καθρέφτη του, ποτέ, μα ποτέ δεν είναι η ίδια, κι ας είναι η ίδια...
Η ομορφιά της ψυχής αγγίζει την τελειότητα του Θεού, ομοιάζει με το θείον, αυτήν την αιώνια πραότητα, η οποία είναι αμετάβλητος, κι αυτό είναι το ζητούμενο, μιας αρμονικής ισορροπίας ψυχής και σώματος, σ΄ένα "νιρβάνα" σταθερό.
Η ομορφιά υπάρχει μέσα σε κάθε ψυχή κι αν κάποιος ασκηθεί θα κατορθώσει να την κατακτήσει κι είναι αυτή, οπού εκπέμπει το βλέμμα του, αυτή, όπου μόνον αυτή, βλέπουν τα φυσικά του μάτια...
* Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης και ζωγράφος


Νότα Κυμοθόη "Περί ομορφιάς" Δοκίμιο"© Nότα Κυμοθόη

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Νότα Κυμοθόη"ΠΑΡΘΕΝΩΝ, Ελλάδα"


Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "ΠΑΡΘΕΝΩΝ, Ελλάδα"
Κάθε εποχή η όψη της Ακρόπολης των Αθηνών με τον Παρθενώνα έχει άλλη όψη κι αυτό οφείλεται στο φως. 
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αυτό το υπέρλαμπρο και μοναδικό φως του αττικού ουρανού, οπού αλλάζει τις υποστάσεις κι όλα γύρω μας αλλά κι εντός μας...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Κι αν βρεθείς στου Φιλοπάππου και δεις τον Παρθενώνα θέλεις να επιστρέψει ο χρόνος πίσω εκεί, όπου όλη του η αίγλη αστραπτοκοπούσε κάτω απ΄τον γαλάζιο αττικό ουρανό...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αλλά αν βρεθείς στην Ιερή Πνύκα, εκεί όπου η αρχαία ελληνική πολιτεία των Αθηναίων είχε εδραιώσει το πολίτευμα Δημοκρατία, θα αντικρίσεις τον Παρθενώνα με άλλη όψη, κι αν κάποια σύννεφα περνούν με βιάση, όλα είναι τόσο στέρεα στο χώρο, που η εντύπωση είναι δυνατή...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Τις Κυριακές σαν σε προσκύνημα στη Θεά Αθηνά, άνθρωποι απ΄όλο τον κόσμο όποια εποχή και να είναι έρχονται με ευλάβεια και σεπτότητα ανηφορίζουν ως τον ιερό Παρθενώνα, Ίσως η αρχαία Θεά να καθοδηγεί τα βήματά τους ως εδώ στον ιερό της χώρο, κι ας τον κατέστρεψαν οι βάρβαροι μιας άλλης εποχής... Η λευκότητα είναι μοναδική καθώς και η αρχιτεκτονική σύλληψη για να υποδεχτεί τον κάθε άνθρωπο, οπού επιθυμεί να δουν τα μάτια του αυτό το θαύμα...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Από την Ιερή Πνύκα η όψη του Παρθενώνα είναι μοναδική, αρκεί να γνωρίσει ο επισκέπτης πως ο χώρος ήταν στην αρχαιότητα ενιαίος...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αν ο άνθρωπος κατανοήσει το μεγαλείο του αρχιτεκτονήματος και συλλάβει το αρχαίο Πνεύμα των Ελλήνων θα διαπιστώσει πως η λαμπρή εκείνη εποχή υπήρξε μοναδική, γιαυτό κι ονομάστηκε Χρυσός αιών!!!
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Εμεις οι κάτοικοι της αρχαίας πόλης των Αθηναίων, θαυμάζουμε κάθε οπού διερχόμαστε από το σημείο, το ιερό αυτό μνημείο μας...Τα Προπύλαια της Ακροπόλεως δεσπόζουν και έρχονται να σε προϋπαντήσουν διαβάτη, για τη δύναμη οπού έχει ο χώρος...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Σήμα κατατεθέν της πόλης των Αθηναίων, σήμα κατατεθέν της Ελλάδας παγκοσμίως, ο Παρθενών με τον ιερό βράχο της Ακροπόλεως να αφηγείται μόνος του μια ιστορία, που ξετυλίγεται καθώς βαδίζει ο επισκέπτης ολόγυρα στους λόφους ή μέσα στα δρομάκια της Πλάκας...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αυτή είναι του Παρθενώνα η όψη, το χρώμα του όλου τοπίου όπου απλώνεται μέσα στην ελληνική μας σημαία, την γαλανόλευκη...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Η Θεά Αθηνά ως αρχαία Ελληνίδα Θεά που συμπεριλαμβάνονταν η λατρεία της στο 12Θεο, έχει τις εξής ιδιότητες, μέσα από τα επίθετά της, τα οποία έδωσαν σε αυτήν, σε μια άλλη εποχή οι τότε άνθρωποι, στους οποίους οφείλουν το παρόν και από τους οποίους αντλούμε το μέλλον μας!..
Ας δούμε λοιπόν κάποια από τα πολυάριθμα επίθετα της Θεάς Αθηνάς:
1)Αλαλκομενηίδα=αυτή που σχετίζεται με τις Αλαλκομενές, πόλη της Βοιωτίας, νοτίως της Κωπαϊδας
2)Ακτινοβόλος και Λάμπουσα=αυτή οπού λάμπει από φως και το ακτινοβολεί ολόγυρά της
3) Αδάμαστη= αυτή οπού δε νικιέται από κανένα
4)Απατουρία= αυτή οπού συμφωνεί πάντα με τον πατέρα της, δηλαδή ομοπάτρια με τον Ζευ 
5) Αγέστρατη στρατηγός= οδηγήτρια στρατευμάτων
6) Ακραία= αυτή οπού φρουρεί τις κορυφές των βουνών
7) Αξιόποινη= αυτή οπού τιμωρεί δίκαια κάθε παρανομία
8) Παλλάς και Παλλάδα= αυτή οπού κληρώνει, η κληρώτρια της θεμελιώδους Αρχής της Δημοκρατίας (Προέρχεται από το ελληνικό ρήμα πάλλω και σε σχέση με το δόρυ της Θεάς Αθηνάς που μόνον το δικό της ισχυρό χέρι μπορούσε να κρατά κι αυτό πάλλεται σε χέρι ισοδύναμο που θέλει να το ρίψει. Διότι το δόρυ της Θεάς Αθηνάς είναι βαρύ όπλο. Είναι αγχέμαχο και δεν μπορεί να εξακοντιστεί όπως το ακόντιο, που κάποιος μπορεί να το ζυγίσει πριν το ρίψει.  Η Θεά Αθηνά το δόρυ  της δεν το εξακοντίζει. Το κρατά σταθερά στο δεξί της πάντα χέρι κι έχει τη δύναμη να το κρατά σταθερό αλλά και να το πάλλει, όταν εκείνη αποφασίζει, δίχως ποτέ να το εξακοντίζει).
9)Σοφία Νίκη=η έχουσα τη γνώση της Σοφίας και νικώντας με αυτήν την άγνοια
10) Γλαυκώπις και Γλαυκώπιδα= η έχουσα σπινθηροβόλο βλέμμα όπως η γλαυξ ( η βλέπουσα μέσα στο σκότος και λάμπουσα)
11) Κουροτρόφος= αυτή οπού έθρεψε τους ιερούς Κουρήτες
12) Ηφαιστία= ιερός συνεργάτης και ιερός βοηθός στο εργαστήρι του Ηφαίστου
13) Αφαία= η λάμπουσα, ακτινοβόλος, που πάντα έχει λάμψη...
14) Νικηφόρος=η δίδουσα νίκη στις μάχες των στρατευμάτων
15) Κραναία= η φέρουσα κράνος πολεμικό και κατοικούσε σε τόπο κρανιάς (βραχώδη)
16) Αρεία= προερχόμενη από την Α΄Αρχή ροής Ελλήνων
17) Βουλαία= προστάτιδα της Βουλής των Δημοκρατικών Θεσμών όπως ο πατέρας της ο Βουλαίος Ζευς
18) Ειρηνοφόρος= προστάτιδα της ειρήνης και φέρουσα ειρήνη
19) Ερυσίπολις= προστάτιδα της πόλης
20) Ατρυτώνη= ακούραστη, ακαταπόνητη
21) Λαοσσόα=που σώζει το λαό και στρατό της
22) Σώτειρα= η σώζουσα το στρατό στις μάχες και τις πόλεις 
23) Επιπυργίτις= η φρουρός των πύργων
24) Δορυθαρσής= που θαρρετά κρατά το δόρυ 
25) Μηχανίτις= πολυμήχανη να εφευρίσκει λύσεις σε δύσκολα θέματα
26) Δαμασίππη= η δαμάζουσα τους ίππους με τέχνη
27) Ιππία= η προστάτιδα του ιππικού και των αλόγων όταν διάβαιναν θάλασσες, λίμνες και ποτάμια
28) Χαλινίτις= προστάτης όσων δάμαζαν και περνούσαν χαλινό στα άλογα (καθοδηγητής του Βελλεροφόντη για να τιθασεύσει τον Πήγασο, καθοδηγητής του Μεγάλου Αλεξάνδρου που δάμασε το Βουκεφάλα)
29) Αγελείη=προστάτιδα των ανθρώπων από τις αγέλες των αγρίων ζώων
30) Ληίτιδα= βοηθός στο να μοιράζει δίκαια τα λάφυρα
31) Εργάνη= προστάτιδα της εργασίας και της τέχνης
32)Καλίεργος= προστάτιδα των καλών τεχνών και καλών έργων
33) Κούρη και Κόρη= ήταν η προστάτιδα των κοριτσιών
34) Αιγιόχοια κόρη= η φέρουσα την Αιγίδα προστάτιδα
35) Οβριμοπάτρια= η προστατεύουσα τις κόρες, επειδή ήταν θυγατέρα του Ζηνός
35) Υγίεια= προστάτιδα του στρατού  στις μάχες
36) Οφθαλμίτις=προστατεύουσα και γιάτρισσα των οφθαλμών (ματιών)
37) Εϋπλόκαμος= προστάτιδα των μαλλιών της κεφαλής, για να έχουν ωραία κόμη τα κορίτσια
38) Ηϋκομος= για να έχουν όμορφα και πλούσια κόμη (μαλλιά)
39) Χαλκίοικος= προστάτιδα των μεταλλουργών (χαλκοματάδων) και των οίκων τους
40) Ταυροπόλος=προστάτιδα των αγώνων στις εορτές των Ταυροκαθάρψιων
42) Περσέπολις= προστάτιδα της ιερής πόλεως των Ελλήνων στην Περσία, κατά την α΄εξτρατία του Διονύσου 
43) Πολύβουλη= η έχουσα πολλές βουλές (σκέψεις)
44)Οξυδερκής= προστάτιδα και δίδουσα ευφυΐα 
45) Παρθένα
 «Παλλάς μουνογενής, μεγάλου Διός σεμνή έκγονε, δία, μακάρια Θεά, πολεμόκλονε, ομβριμόθυμε, άρρητη, ρητή, μεγαλώνυμη, αντροδίαιτε, που διέπεις τις ακρώριες όχθες στις κορυφές και στα σκιώδη όροι, που τέρπεις τις φρένες σου στα φαράγγια, οπλοχαρείς, που κεντάς τις ψυχές των βροτών μανίες, γυμνάζουσα κόρη, που έχεις φρικώδη θυμό, Γοργοφόνη, φυγόλεκτρε, πολύολβε μητέρα των τεχνών, ορμάστειρα, φίλοιστρε για τους κακούς, φρόνηση για τους αγαθούς. Που γεννήθηκες αρσενική και θηλυκή, πολεμοτόκε, μήτι, αιολόμορφε, δράκαινα, φιλένθεε, αγλαότιμη, ολέτειρα των Φλεγραίων Γιγάντων, ιππελάτειρα, Τριτογένεια, λύτειρα των κακών, νικηφόρε δαίμον, που ανανεώνεις αεί τα ήματα με της νύκτες κατά τις ώρες, άκουσέ με που εύχομαι, και δώσε ειρήνη πολύολβη και κόρον και υγεία εν ώραις, γλαυκόπιδα, ευρεσίτεχνε, πολύλλιστη, βασίλεισα.» 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: όλες οι φωτογραφίες ανήκουν στη συγγραφέα...Αν γίνει ανάρτηση να γίνει ως έχει, με αναφορά στη δημιουργό. Ευχαριστώ για την κατανόηση...

Νότα Κυμοθόη "ΠΑΡΘΕΝΩΝ, Ελλάδα"© Nότα Κυμοθόη