Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Επιστολή στο Θεό της Αγάπης"


Νότα Κυμοθόη "Επιστολή στο Θεό της Αγάπης"

Άκουσα να λένε στόματα χριστιανών που κηρύττουν το Λόγο του Θεού, πως ο Θεός δεν ακούει όσους δεν τον πιστεύουν. Πλάι μου ήταν γονείς με παιδιά από άλλες χώρες που λάτρευαν το Θεό διαφορετικά και με άλλο όνομα. Ο Θεός ο δικός μου, είπε το ένα παιδάκι λέγεται Βούδας, ο δικός μου λέγεται Αλλάχ είπε το άλλο, ο δικός μου λέγεται Κρίσνα είπε το άλλο, ο δικός μου λέγεται Ζευς είπε ένα Ελληνόπουλο και ο δικός μου λέγεται Χριστός, είπε το άλλο παιδάκι πλάι μου...Τα παιδιά, είναι αθώα και δεν κατανοούν των ηλικιωμένων τα λόγια, αλλά τα παιδιά γυρεύουν "Αγάπη" για να πορευτούν στο δρόμο της ανάπτυξής τους. Δίχως "Αγάπη" κανένα παιδί δεν μεγαλώνει σωστά...Έτσι, το χθεσινό πρωινό, αποφασίσαμε να γράψουμε μαζί με τα παιδιά μια επιστολή στο Θεό της Αγάπης, αλλά τα παιδιά είχαν όλα ένα μεγάλο πρόβλημα που το εξέφρασαν σαν μια μεγάλη απορία : "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ;"
Αποφασίσαμε, να γράψουν την επιστολή αυτή στο Θεό με τη μεγάλη αγκαλιά για όλους, δίχως διαχωρισμούς για τους τρόπους λατρείας του. Αποφασίσαμε να ονομάσουμε το Θεό με ένα ίδιο όνομα κι αυτό που μας έκανε όλους χαρούμενους ήταν το όνομα "ΑΓΑΠΗ" και τα παιδιά μαζί με τις μανάδες τους χαμογέλασαν ευχαριστημένα...
Ο Θεός που τον λέμε "ΑΓΑΠΗ" δεν διαχωρίζει κανένα παιδί, γιατί όλα τα παιδιά είναι δικά του παιδιά, γιατί ο Θεός που τον λένε "ΑΓΑΠΗ" προσφέρει σε όλους  ΧΑΡΑ!!!
...

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ"


Νότα Κυμοθόη "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ"

Ημέρες Πολυτεχνείου και ιερής μνήμης 1973, για την λαϊκή-μαζική εξέγερση εναντίον της χρστιανοθρησκευτικοστρατιωτικής Χούντας των Συνταγματαρχών. Μια εξέγερση εναντίον του φασισμού. Κορυφώθηκε η εξέγερση στην Ελλάδα εκείνης της εποχής ως μια μαζική λαϊκή αντίδραση των Ελλήνων κι Ελληνίδων εκφράζοντας την αντίθεσή τους στη Χούντα μέσα από τους χώρους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας. Με κύριο σύνθημα ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ οι φοιτητές και οι σπουδαστές συσπειρώθηκαν το 1973 μαζί με τα εργατικά σωματεία για να αλλάξουν το χουντικό καθεστώς της πατρίδας μας που σκίαζε τη χώρα από το 1967. Τα αιματηρά επεισόδια εκείνης της εποχής, κορυφώθηκαν στο χώρο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ή Πολυτεχνείο, όπως εν συντομία ονομάζεται. Τα αρματοφόρα τάνκς, οι στρατιωτικές δυνάμεις που κατέβασε το χουντικό καθεστώς μαζί με αστυνομικές δυνάμεις αλλά και ελεύθερους σκοπευτές περικύκλωσαν το Πολυτεχνείο. Η οδός 3ης Σεπτεμβρίου (οδός Πατησίων, όπως λέγεται) έγινε πεδίο μάχης, οπλισμένων στρατιωτών με κανονιοφόρα τάνκς εναντίον των άοπλων σπουδαστών και του άοπλου λαού που είχε συγκεντρωθεί μέσα στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο της Αθήνας.
Στις 17 Νοεμβρίου 1973 το τάνκ εισέβαλε μαζί με τους οπλισμένους στρατιώτες κι αστυνομικούς με σιδερογροθιές, τσακίζοντας την κύρια είσοδο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, πάνω στην οποία είχαν σκαρφαλώσει παιδιά με συνθήματα κατά της Χούντας. 
Στην είσοδο σήμερα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δεξιά η τσακισμένη καγκελόπορτα και πλάι της το "ηρώο των αθώων νεκρών". 
"Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ" προς το καλύτερο και η σπουδάζουσα νεολαία του 1973 αυτό κατάφερε, να νικήσει το φασισμό και να επαναφέρει τη Δημοκρατία στην Ελλάδα...
Ελπίζω εκείνα τα παιδιά των ΛΟΚ, της ΕΣΑ, των ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΩΝ και των άλλων σωμάτων εθνικής ασφαλείας που με φασισμό υπηρετούσαν εκείνη την εποχή, να έχουν μετανιώσει για το "φανατισμό" τους, να σκοτώνουν και να βασανίζουν. Εύχομαι να μη υπάρχουν "νοσταλγοί" ακροδεξιών και φασιστικών νοοτροπιών που επιθυμούν ν΄αναβιώσουν νεοναζιστικά μορφώματα, διαστρεβλώνοντας την ιστορική αλήθεια της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, διαδίδοντας ιστορίες μίσους...
Καταθέτοντας στεφάνια με κόκκινα γαρύφαλλα ή με ένα κόκκινο γαρύφαλλο στο χέρι για την ιερή μνήμη της ημέρας, έφταναν ως χτες στο Πολυτεχνείο, άνθρωποι κάθε ηλικίας για να τιμήσουν τους νεκρούς αλλά και τη σπουδάζουσα νεολαία. 
Το ιστορικό Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ιδρύθηκε το 1837 κι από αυτό έχουν αποφοιτήσει σπουδαίοι άνθρωποι κι είναι ξακουστό παγκοσμίως. Αλλά, η σημερινή εικόνα, αμαυρώνει τον αγώνα της εξέγερσης του 1973. Ίσως, γιατί οι εξεγέρσεις σήμερα εξυπηρετούν άλλα θέματα, καθώς μέσα στην κερδισμένη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ έκφρασης, δεν υπάρχει όριο "σεβασμού" στα κτήρια. 
Ο επισκέπτης στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο της Αθήνας, αντικρίζει εικόνες καταστροφής, συνειδητοποιώντας το μεγάλο πρόβλημα των "μπαχαλάκιδων" που καταπατούν την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ που κερδήθηκε με αγώνες και με αίμα.
Στο εσωτερικό μιας αίθουσας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, οι τοίχοι διηγούνται ιστορίες, αλλά η καταστροφή είναι εμφανής...
Η μάχη των κομμάτων, ο αφισσοπόλεμος, τα συνθήματα και οι συνδικαλιστές στο φρικιαστικό θέαμα που καταγράφει την καταστροφή μετά το 1973 με κάθε μορφή έκφρασης.
Ο θεατής αντικρίζει μια εμφανή καταστροφή σε ένα ιστορικό κτήριο και ένα επίπεδο χαμερεπές δίχως καμιά ΠΑΙΔΕΙΑ από όσους έχουν ΨΩΜΙ και σπουδάζουν σε αυτό το κτήριο το οποίο συνεχώς με "φασισμό" καταστρέφουν
Ο επισκέπτης κάθε ηλικίας σε αυτούς τους χώρους, αντικρίζει παντού μια συνεχή καταστροφή, η οποία δεν ΤΙΜΑ τους αγώνες των φοιτητών, μήτε τη σπουδάζουσα νεολαία του 2018, η οποία ονειρεύεται κι αυτή ν΄αλλάξει τον κόσμο. Ίσως θα πρέπει ν΄αποφασίσει ν΄αλλάξει την αισθητική αντίληψη για την εμφάνιση του χώρου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Τα συνθήματα στους τοίχους μέσα στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο φανερώνουν το ΜΠΑΧΑΛΟ σε ένα ιστορικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, για το οποίο είναι καιρός να το προστατέψει η ελληνική πολιτεία, αλλά και οι ίδιοι οι φοιτητές και ίσως και οι καθηγητές που διδάσκουν σε αυτούς τους χώρους...
Η αισθητική του ιστορικού κτηρίου φανερώνει μια επιθετική καταστροφή των όσων με "φανατισμό" αφήνουν την "κουτσουλιά" τους πάνω σε τοίχους, νομίζοντας οι "αφελείς" πως έτσι κάνουν αγώνα εναντίον του φασισμού.
Αν η περιουσία του ελληνικού λαού, για την οποία πληρώνουμε όλοι φόρους, δεν διασφαλιστεί και με τι βοήθεια από τα σημερινά παιδιά, τα οποία, έχουν ιερή υποχρέωση να διατηρήσουν τους χώρους στους οποίους βρίσκονται για σπουδές ΚΑΘΑΡΟΥΣ που σκοπεύουν να πάνε το όνειρό τους στο μέλλον;
Κι εδώ επάνω, καταστροφή, με σημάδια σε περιουσία που δεν τους ανήκει...σε μια στήλη όπού...
Με μίσος απωθημένων καταστρέφουν χρησιμοποιώντας το χρώμα, που ίσως κανείς δεν τους δίδαξε, πως μπορούν με αυτό σε άλλες επιφάνειες να δημιουργήσουν ωραίες εικόνες. Αλλά ο καθένας εκφράζει, αυτό οπού έχει μέσα του κι εδώ ακριβώς φανερώνεται το μεγάλο δράμα των ανθρωπίνων ψυχών, αυτής της ρευστής εποχής, όπου Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ!
Αυτό είναι το όραμα κάθε νέου σπουδαστή, τα δικά του οράματα, για έναν καλύτερο κόσμο!
Έναν κόσμο, όπου οι σπουδαστές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, θα είναι υπερήφανοι στο μέλλον, για τις σπουδές τους σε αυτό το εκπαιδευτικό ίδρυμα της Ελλάδας, με τη σπουδαία φήμη του παγκοσμίως, ως ένα καταξιωμένο Πανεπιστήμιο, το καλύτερο της χώρας.
Όσο για εκείνους που μπορεί και να έχουν διαφορετική άποψη, είναι πάντα η μειονότητα της καταστροφικής μανίας, που ετοιμάζονται σε κάθε επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, να καταστρέφουν και να βάζουν φωτιές καίγοντας σημαίες, αντικείμενα μνήμης και σύμβολα χωρών, θέλοντας να κάψουν τις ίδιες τους τις υπάρξεις φανερά, φανερώνοντας το μεγάλο τους πρόβλημα, προς απορία των λογικών ανθρώπων.
Ο φανατισμός αυτών των ανθρώπων μοιάζει κάθε φορά σαν κινηματογραφική ταινία τρόμου, σκηνοθετημένη, από μασκοφόρους μπαχαλάκιδες που είναι καιρός να φωτιστεί  ο νους τους και Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ και για τους ίδιους με άλλους τρόπους. Εύχομαι τα καλύτερα...

Το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο! Το αρχαιότερο τεχνολογικό ίδρυμα της Ελλάδας το οποίο με τα εκπαιδευτικά του τμήματα σπουδών συνεισφέρει επιστημονικά,  τεχνικά, οικονομικά και με κοινωνικές δομές στην όλη ανάπτυξη της χώρας μας. Από αυτό αποφοιτούν: Αρχιτέκτονες Μηχανικοί, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών, Χημικοί Μηχανικοί, Ναυπηγοί Μηχανολόγοι Μηχανικοί, Αγρονόμοι και Τοπογράφοι Μηχανικοί, Μηχανικοί Μεταλλείων -Μεταλλουργοί, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών.
Το ιστορικό κτηριακό συγκρότημα είναι καιρός να ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕΙ και να καθαριστεί από όλες τις καταστροφικές αναρτήσεις στους τοίχους του και να λάμψει με την αίγλη του παγκοσμίως, όπως του πρέπει. 
Ευελπιστώντας και στην ευαισθησία του Πρωθυπουργού αυτής της χώρας Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος αποφοίτησε από αυτό. Ο εορτασμός του 3ήμερου έφερε στο χώρο πολλούς ανθρώπους, από διάφορες χώρες, που τίμησαν την εξέγερση των σπουδαστών κατά του φασισμού!

(οι εικόνες είναι φωτογραφίες της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη)

Νότα Κυμοθόη "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ" © Νότα Κυμοθόη

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

"Οι καρέκλες" του Ευγένιου Ιονέσκο στον Υμηττό:Γράφει η Νότα Κυμοθόη

"Οι καρέκλες" του Ευγένιου Ιονέσκο στον Υμηττό
Γράφει η Νότα Κυμοθόη*


Ο Υμηττός έχει μια μεγάλη παράδοση στον Πολιτισμό κι εκλεκτούς κατοίκους δημιουργούς Πολιτισμού σε όλα τα είδη Τέχνης, αλλά κι εκλεκτό φιλότεχνο κοινό. Ο Πολιτισμός, δρα στο Δήμο Δάφνης-Υμηττού και μια από αυτές τις πολλές δράσεις του, ήταν κι αυτή η αποψινή παράσταση στον Φ.Ο.Υ.

Ο Δήμαρχος της πόλης του Δήμου Δάφνης- Υμηττού Μιχάλης Σταυριανουδάκης υπηρετεί το Δήμο με σπουδαία έργα όλα αυτά τα χρόνια και είναι κοντά στους δημότες με ποικίλες δράσεις και μέσα από τον Πολιτισμό, με μια σειρά σπουδαίων θεατρικών παραστάσεων στον Φ.Ο.Υ. 
Δηλαδή τον Φιλοπρόοδο Όμιλο Υμηττού, στου οποίου την κατάμεστη αίθουσα είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε την σπουδαία θεατρική παράσταση "Οι καρέκλες" του παγκοσμίως γνωστού θεατρικού συγγραφέα Ευγένιου Ιονέσκο. 


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διάρκεια: 85΄
Συγγραφέας: Ευγένιος Ιονέσκο
Μετάφραση: Ελένη Παπαχριστοπούλου
Σκηνοθέτης: Ζαν – Πωλ Ντενιζόν
Σκηνικά: Μπέτυ Λυρίτη
Κοστούμια: Μπέτυ Λυρίτη
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μαζαράκης
Ερμηνεύουν: (Με σειρά εμφάνισης) Γέρος: Γιάννης Σταματίου, Γριά: Ελένη Παπαχριστοπούλου

Ο Γιάννης Σταματίου και η Ελένη Παπαχριστοπούλου καταχειροκροτήθηκαν από το κοινό και όλοι έλεγαν "μπράβο, μπράβο, μπράβο"...Μια τέλεια ερμηνεία, από τους δυο θεατράνθρωπους με την άρτια υποκριτική τους και το άφθαστο ταλέντο τους, που επί συνεχή 85΄μας ενθουσίασαν με την υποδειγματική τους υποκριτική μαεστρία! 
Ένα αριστούργημα υποκριτικής τέχνης, που αξίζει να το δείτε και στο θέατρό του ΕΚΣΤΑΝ στα Πατήσια, για όσους δεν το έχουν δει...Στον Φ.Ο.Υ έπαιξαν με άνεση, δίνοντας μια παράσταση δυναμική που νομίζω είναι η καλύτερη αυτής της εποχής. Ίσως, γιατί τα συναισθήματα που κατόρθωσαν να βγάλουν με την υποκριτική τους τέχνη, ακούμπησαν τον συναισθηματικό κόσμο όλων των ηλικιών από τους θεατές που παρακολουθούσαν.
Οι κωμικές εκφράσεις του υπερήλικου ζευγαριού, η τρυφερότητα, η αγάπη και η μεγάλη τους προσπάθεια να καταφέρουν να επιβιώσουν σ΄έναν κόσμο που δεν μπορούν να κατανοήσουν και η μεγάλη τους προσπάθεια να βρουν δύναμη και στήριγμα ο ένας από τον άλλον, συγκινεί και μεταφέρει πολλά σπουδαία νοήματα, για την ανθρώπινη μοίρα. Αλλά και διαχρονικά πολιτικά νοήματα της σχέσης ανθρώπων κι εξουσίας μιας χώρας.
Οι θεατράνθρωποι Γιάννης Σταματίου κι Ελένη Παπαχριστοπούλου, επί σκηνής!!!
*Η Νότα Κυμοθόη είναι Λογοτέχνης και Ζωγράφος
(οι φωτογραφίες είναι λήψη της Νότας Κυμοθόη, 5 Νοεμβρίου 2018, Υμηττός)

Νότα Κυμοθόη "Οι καρέκελς του Ευγένιου Ιονέσκο στον Υμηττό" © Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Οι αρχαίοι Λοκροί και σημερινοί... αρχαιοκάπηλοι"

Νότα Κυμοθόη "Οι αρχαίοι Λοκροί και οι σημερινοί...αρχαιοκάπηλοι"
          
Ο νομός Φθιώτιδας, στον οποίο ανήκουν πολλές αρχαίες τοποθεσίες, με μέγιστη αρχαιολογική ιστορία, αφού η περιοχή κατοικήθηκε μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα και της Πύρας, στις οποίες αφού έχουν περάσει οι αρχαιοκάπηλοι, μετά πάει και η...αρχαιολογική για να επιβεβαιώσει το συμβάν. Πολλά χρόνια η περιοχή έχει γίνει τόπος και χώρος παράνομων ανασκαφών και δεν είναι τυχαίο, αφού δεν αποτελεί κοινό μυστικό κάποιων, παρά φανερών συζητήσεων σε καφενεία και δημόσιους χώρους σε πόλεις , κωμοπόλεις και χωριά όλου του νομού Φθιώτιδας. Φυσικά και υπάρχουν αρχαιολόγοι στην περιοχή αρκετά αξιόλογοι, όπως πολύ αξιόλογοι είναι και οι άνθρωποι στην περιοχή που πράγματι ενδιαφέρονται για την ανάδειξη της ιστορικής αλήθειας.
Το γεγονός πως με μηχανάκια ανιχνευτικά μετάλλων ψάχνουν τις γύρω περιοχές, μέσα σε χωράφια, σε κτήματα, πάνω σε λόφους και βουνά, δεν είναι τυχαίο. Κι αφού βρουν τα χρυσά αντικείμενα ή κάποια μικρά αγαλματάκια που μπορούν εύκολα να διακινηθούν, δεν μιλάει κανείς, εκτός κι αν τους πιάσει κάποιος στα "πράσα" τη στιγμή δηλαδή της παράνομης ανασκαφής. Κι αν κάποιος τους πιάσει, τι να πει και που να το πει; Πως μπορεί δηλαδή κάποιος να καρφώσει κάποιους συγχωριανούς του, ας πούμε, πως έσκαβαν παράνομα;
Και η σιωπή έχει όρια γιατί η θεϊκή ενέργεια επεμβαίνει και την κατάλληλη στιγμή, φανερώνεται η μισή αλήθεια...
Έτσι και καταμεσής Οκτώβρη, πήγε λέει να φυτέψει ο άλλος...ελιές στο χωράφι του και ω του θαύματος έπεσε πάνω σε αρχαιολογικά ευρήματα μεγάλης αξίας. Δηλαδή "ο κόσμος τόχει τούμπανο και κάποιοι κρυφό καμάρι" για τα σημαντικά ευρήματα...Συγχαρητήρια!!!
Κι επειδή η περιοχή των αρχαίων Λοκρών έχει σπουδαία ιστορία και δεν είναι μόνον περιορισμένη στον ομώνυμο Δήμο Λοκρών, αλλά σε όλη την περιοχή της Φθιώτιδας και επειδή την Ελάτεια την μετακόμισαν από την περιοχή Λοκρίδος στο Δήμο Ελάτεια-Αμφίκλεια με έδρα την Τιθορέα και οι αρχαιολόγοι στην περιοχή λένε πως ανήκει στη Φωκίδα...ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του με όλο αυτό το μπέρδεμα...Διότι όταν μπλέκονται γραφειοκρατικά οι υπηρεσίες, άντε να βγάλεις άκρη...
Να λοιπόν και ο νομός Φωκίδας που καμιά σχέση δεν έχει με την αρχαία περιοχή Λοκρίδα στο νομό Φθιώτιδας στην οποία ανήκει και η αρχαία Ελάτεια (σημερινή Ελάτεια), η αρχαία Νάρυκα (σημερινό Ρεγγίνι), το Ζέλι, Τιθορέας και επειδή οι ιστορικές περίοδοι είναι γνωστές και το πότε ιδρύθηκε ας πούμε η Λοκρίδα και πότε υπήρξαν οι κρατούντες τους φώκους (δαυλιά από τις σκλήθρες των ελάτων για να φωτίζονται τα μονοπάτια να περνούν οι προσκυνητές που πήγαιναν στο ιερό του Απόλλωνος στους Δελφούς), έχει ιστορική καταγραφή...
Επανέρχομαι λοιπόν, στην περιοχή των αρχαίων Λοκρών, η οποία δεν είναι μόνον στην Αταλάντη. Οι αρχαίοι Λοκροί, είχαν αναπτύξει σπουδαίο πολιτισμό και αν ο τόπος τους σήμερα συνεχίζει να βεβηλώνεται από τους "τυχάρπαστους αρχαιοκάπηλους" αλλά και την μεγάλη αδιαφορία όλων των υπηρεσιών που σχετίζονται με το όλο θέμα, τρίζουν τ΄αρχαία τους οστά στις περιοχές όπου πατούν σήμερα, αλλά δεν σέβονται...
Αν λοιπόν ο Όμηρος, ο Ησίοδος, οι μαρτυρίες πλείστων μελετητών κι ερευνητών οι ελάχιστες ανασκαφές σε κάποιες περιοχές της Φθιώτιδας, της Βοιωτίας, της Φωκίδας, της Κορινθίας, αλλά και της Σικελίας που έχουν φέρει στο φως δείγματα πολιτισμού των αρχαίων Λοκρών, δεν συγκινούν το Υπουργείο Πολιτισμού ή τις υπεύθυνες υπηρεσίες ώστε να προστατέψουν με ισχυρούς νόμους τις λαθρανασκαφές, απλά οι όσοι γνωρίζουν γελάνε...
Να και η είδηση πρόσφατα από το ιντερνέτ...στις 2 Νοεμβρίου 2018
"...στις αρχές Οκτωβρίου, από αγρότη, που κατά τη διάρκεια εργασιών στο χωράφι του, ανατολικά της πόλης της Αταλάντης, βρήκε θαμμένο αντικείμενο, το οποίο όπως έκπληκτος διαπίστωσε επρόκειτο για άγαλμα. Ενημέρωσε την Εφορεία Αρχαιοτήτων, που ξεκίνησε ανασκαφές στο σημείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο φως έχουν έρθει μεγάλα αντρικά αγάλματα και μέρος αρχαίου νεκροταφείου. Λεπτομέρειες και φωτογραφικό υλικό για την ανασκαφή που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα, στις αρχές της εβδομάδας, ίσως και τη Δευτέρα από την προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φθιώτιδας και Ευρυτανίας."
Μεγαλόσωμοι Κούροι, αρχαίας ελληνικής περιόδου, μεγέθους διπλάσιο από το μέγεθος του σημερινού ανθρώπου, και πως να μεταφερθούν; Δύσκολο πολύ...Σε αγροτικό δεν χωράνε, θα φανούν, Σε τρακτέρ δε μεταφέρονται μήτε σε τζίπ. Και που και πως να πωληθούν, αφού είναι καθαρά Μουσειακά αυτά τα "κομμάτια", όπως λένε οι ντόπιοι; Ενώ τα νομίσματα εύκολα δίνονται και κρατάνε και λίγα για την ίδρυση ενός...Μουσείου, ας πούμε, που το βαφτίζουν στην περιοχή της Φθιώτιδας "Βυζαντινό"...με αρχαία ελληνικά νομίσματα.
Αν η χώρα μας Ελλάδα δεν προστατέψει αυτό όπου έχει, δηλαδή τον πολιτισμό μας με περισσότερους νόμους, αν δηλαδή δεν υπάρχει παιδεία, αλλά ο καθένας σκέπτεται πως να βρει έναν θησαυρό στο χωράφι του ή στο λόφο πιο πέρα ή σε άλλη περιοχή, για να επιβιώσει ή να λύσει κάποια οικονομικά του θέματα, πάντα θα υπάρχουν αρχαία ελληνικά ευρήματα, που θα πλουτίζουν τις συλλογές μη ελληνικών Μουσείων και τις αντίστοιχες αρχαιολογικές τους πτέρυγες, με αναφορά στη χώρα μας.

Κι επειδή η χώρα μας Ελλάδα μετά από τους κατακλυσμούς κατοικήθηκε πάλι κι ανέπτυξε σπουδαίο πολιτισμό, γνωστό παγκοσμίως, εκτός από τους νεοέλληνες οι οποίοι εθίστηκαν να τον μισούν, κατηγορώντας τον ως "ειδωλολατρικό" επίσημα από τους καταστροφείς του και κάτω από τα πόδια μας είναι όλο αρχαία, να φροντίσει το Υπουργείο Πολιτισμού και οι αντίστοιχες υπηρεσίες του με νόμους=κίνητρα, να ευαισθητοποιηθούν όλοι, όσοι ποθούν να βρουν αρχαία ώστε να αμείβονται με καλές απολαβές, για να μη τα πωλούν και φυγαδεύουν εκτός Ελλάδας παράνομα... Διότι όλος ο Νομός Φθιώτιδας είναι γεμάτος με αρχαιότητες κι ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι ευαίσθητοι πνευματικά άνθρωποι με παιδεία που δεν τις φυγαδεύουν εκτός Ελλάδας. 


Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη"Αιγαίο και Οδυσσέας Ελύτης"

"Αιγαίο" Ζωγραφική Νότα Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Αιγαίο και Οδυσσέας Ελύτης"


Στις 2 Νοεμβρίου 1911 γεννήθηκε ο Έλληνας Νομπελίστας Ποιητής Οδυσσέας Ελύτης, σαν σήμερα δηλαδή...
Το πρώτο του Ποίημα "Αιγαίο" το έγραψε το 1935...
Ας μελετήσουν τις ποιητικές του σκέψεις οι σημερινοί άνθρωποι στη χώρα μας, κάτι θα έχουν να ωφεληθούν...
Για τον Οδυσσέα Ελύτη, με ευγνωμοσύνη για τις εμπνεύσεις μου να ζωγραφίζω έργα τέχνης, μέσα από την Ποίησή του...
Νότα Κυμοθόη

Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Η Ελλάδα του 1940 και το σήμερα"

"Η Ελλάδα του 1940"artnotakymothoe© Νότα Κυμοθόη
Ελαιογραφία σε μουσαμά

Νότα Κυμοθόη "Η Ελλάδα του 1940 και το σήμερα"

Η εθνική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου είναι εθνική επέτειος ιστορικής μνήμης, ενότητας του ελληνικού λαού, για ν΄αντισταθεί στην εισβολή των Ιταλών. Οι Ιταλοί δεν ήταν μόνοι τους τότε. Οι Γερμανοί βρίσκονταν στην Βουλγαρία. Την απόφαση δεν την πήρε μόνος του ο Δικτάτορας Ι.Μεταξάς τότε για το περίφημο ΟΧΙ, αλλά ύστερα από μια επιστολή που έλαβε κι από τον Νίκο Ζαχαριάδη Γ. Γραμματέα του ΚΚΕ, το 1940. Η επιστολή αυτή, για όλους τους δύσπιστους, διασώζεται ατόφια, στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Δήμου Ηλιούπολης.

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ. Χρόνια Πολλά σε όλους που γιορτάζουν την υπερηφάνεια του λαού μας ν' αντιστέκεται για να μη ποδοπατήσουν την πατρίδα του!!!Αιωνία η μνήμη στους άγνωστους στρατιώτες και στους άταφους νεκρούς...Αιωνία η μνήμη σε όλους όσους εκτέλεσαν κι έστησαν στον τοίχο κατά την γερμανική κατοχή... οι δοσίλογοι μαζί με τους Γερμανούς. Αιωνία η μνήμη σε όλους, όσους πέθαναν από την πείνα σε όλη την Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Αθήνα...

Η ιστορία αυτής της περιόδου θέλει σεβασμό, σκέψη ανοιχτή και υπέρβαση του μίσους και της οργής, που σαν συναισθήματα πόνου, ίσως να φωλιάζουν ακόμα σε κάποιους, ταμπουρωμένους σε κομματικές παρατάξεις ή σε νεοϊδρυθέντα κόμματα.
Κανένας πόλεμος δεν είναι καλός και ο α΄παγκόσμιος πόλεμος είχε λόγους για να γίνει κι ακόμα δεν τους έχουν καταγράψει οι ιστορικοί καθαρά κι ο β΄παγκόσμιος πόλεμος είχε λόγους για να συμβεί. Γιατί όμως στόχαστρο υπήρξε η χώρα μας;
Μελετώντας το 1989- 1990 την ιστορία αυτής της περιόδου στην Ήπειρο και στη Μακεδονία, μελετώντας το 1991-1993 τα ιστορικά γεγονότα όλα στη νήσο Κύπρο, τα οποία δεν είχαν καταγραφεί επίσημα στην ιστορία της, μελετώντας τα ιστορικά γεγονότα στην Αίγυπτο από το 1885 και μετά κι όλα τα αρχεία από το φάκελο της Κύπρου από πολλές πηγές, θλίβομαι για όλους τους προδότες, ελληνικής καταγωγής, οι οποίοι δεν έχουν κατανοήσει πως η γνώση διδάσκει και δεν μπορούν να ρίχνουν "μελάνι σκοπιμότητας" σε ιστορικά γεγονότα για λόγους συμφέροντος, μήτε να λένε πως είναι "πατριώτες" χρησιμοποιώντας και την ορθοδοξία ταυτόχρονα.
Αν λοιπόν η γνωστή ΕΚΑΧ του 1937 ακολούθησε όλα τα γεγονότα του α΄παγκοσμίου πολέμου, σχεδιάζοντας μετά το οικονομικό κραχ του 1929-1930, το β΄παγκόσμιο πόλεμο, δεν ξέρω τι να υποθέσω και τι να πω, για τα όσα έγιναν στις ημέρες μας με την πτώχευση των ευρωπαϊκών χωρών του Νότου.
Αν η πείνα του 1940-1945 δεν έβαλε μυαλό στους ανθρώπους, αν οι πεινασμένοι στους δρόμους σήμερα αφήνουν αδιάφορους τους όσους περνούν γκαζάτοι με τα πανάκριβα αυτοκίνητά τους, αν οι όσοι λιγουρεύονται να ανέβουν σε θώκους εξουσίας, δεν δίνουν ίχνος συμπόνιας στον άνθρωπο, παρά τον χρησιμοποιούν για ψηφαλάκια, όπου κι αν βρεθούν, αν οι "δήθεν" όπου κι αν ανήκουν κομματικά δεν υπηρετούν τα συμφέροντα του ελληνικού λαού, δεν ξέρω τι να σκεφτώ και τι να υποθέσω...
Αν οι όσοι κυβέρνησαν αυτήν τη χώρα, που κάποτε κάθονταν στα έδρανα των επισήμων και έστρεφαν προς το μέρος τους υποχρεωτικά το κεφάλι κι αναγκαστικά οι διερχόμενοι στην παρέλασή τους στρατιώτες, μαθητές και αγωνιστές της εθνικής αντίστασης, λέω, αν είχαν γνώση της ιστορικής αλήθειας και συναίσθηση οι πριν κυβερνώντες, δεν θα ψήφιζαν τα Μνημόνια στη χώρα μας...
Αυτά τα Μνημόνια της προδοσίας, που φτύνουν κατάμουτρα την αντίσταση του 1940 και όλα τα δεινά που πέρασε ο ελληνικός λαός ως το 1945 από τη γερμανική κατοχή, βάζουν σε σκέψη όλους όσους γνωρίζουμε ιστορία...Κι απορούμε πως ακόμα αυτοί οι άνθρωποι έχουν το θράσος να πολιτεύονται κοροϊδεύοντας τους αφελείς...
Κουράστηκε ο ελληνικός λαός να μασάει τις ψευτιές των "δήθεν" που καραδοκούν στη γωνία για τις θέσεις εξουσίας. Κι επειδή ο ελληνικός λαός δεν ξέρει την αλήθεια, γιατί η όλη μας ιστορία γράφτηκε καθοδηγούμενη μονόπλευρα, υποφέρει του καθενός προδότη τις αποφάσεις που πριν κυβερνούσε τον τόπο.
Κι αν σήμερα στους δρόμους των ελληνικών πόλεων και χωριών, υπάρχει μια όψη "κατοχής μνημονίων" που πέρασε ως οικονομική κρίση, κάποιοι δεν θέλουν να καταλάβουν, πως αποτελούν ΣΥΝΕΧΗ ΥΒΡΗ στους άταφους νεκρούς 1940-1945, στους άγνωστους στρατιώτες του 1940-1945, στους αμέτρητους πεινασμένους της εποχής μας, στους άνεργους της εποχής μας, στα καταχρεωμένα ελληνικά νοικοκυριά της εποχής μας, στους ταλαίπωρους συνταξιούχους της εποχής μας που έκλεψαν τη σύντατξή τους και στους χιλιάδες αναγκαστικά "εξόριστους" Έλληνες κι Ελληνίδες που άλλαξαν πατρίδα στις ημέρες μας, για να επιβιώσουν.

Αν "Η Ελλάδα του 1940" είναι μόνον μια αργία για κάποιους, σήμερα είναι Κυριακή και τριπλή γιορτή, για πραγματική περισυλλογή και σκέψη των γεγονότων αυτής της ημέρας. Μια ημέρα, που δεν γιορτάζει η χώρα μας με χαρά την έναρξη του πολέμου, αλλά την αντίσταση σε αυτόν τον πόλεμο!
Το ΟΧΙ του 1940 είναι ΟΧΙ αντίστασης, για αυτήν την συμφωνία του ΕΚΑΧ (1937) η οποία μπήκε σε σχέδιο εισβολής, γιατί δυστυχώς η κυβέρνηση εκείνης της εποχής (1937) την είχε αποδεχτεί και αφορά δυστυχώς και την Κύπρο, που ήταν τότε δυστυχώς αποικία των Βρετανών.
Αν ο πόλεμος άφησε πίσω του αμέτρητους νεκρούς, η εισβολή έχει γίνει σε συνέχεια δίχως όπλα...Διχοτομημένη Κύπρος, ΕΟΚ, Ε.Ε., και Μνημόνια με αβάσταχτους φόρους στα τιμολόγια του ρεύματος (τιμή kwh, Ρυθμιζόμενες χρεώσεις, Δημοτικά τέλη), ΕΝΦΙΑ και TAXIS σε όλα τα αγαθά (τρόφιμα και προϊόντα παντός είδους, υπηρεσίες κ.λ.π.). Ενωμένη Ευρώπη κι ενωμένοι Βαλκανικοί λαοί και αγωνίζεται να μπει στην Ε.Ε. και η Τουρκία. Γιατί άραγε; 
Η ενότητα είναι καλή, αλλά δίχως πολεμικές διαθέσεις από όσους είναι σε αυτήν την ΈΝΩΣΗ.
 Αν λοιπόν το ΟΧΙ του 1940 ένωσε τους Έλληνες τότε ν΄αντισταθούν στην εισβολή αυτής της εκμετάλλευσης των αγαθών και της ενότητας των λαών, στην πορεία αυτό το ΟΧΙ που κόστισε αμέτρητους νεκρούς, έγινε ΝΑΙ στην πορεία των ετών που ακολούθησαν. Κι αυτό είναι η πραγματικότητα την οποία βιώνει η χώρα μας από το 1945 και μετά με τις ιστορικές μνήμες ζωντανές, απ΄ όλα τα γεγονότα τα ιστορικά έτσι όπως διαδραματίζονται. Αν λοιπόν όλα τα οικονομικά σκάνδαλα αφήνουν τον ελληνικό λαό ή μάλλον μια κομματική παράταξη πολιτικής προπαγάνδας του ελληνικού λαού αδιάφορο, δεν ξέρω τι να σκεφτώ και τι να υποθέσω, για το τι συμβαίνει σε αυτήν την αγαπημένη μου Πατρίδα, την οποία την έχουν ξεσκίσει τα οικονομικά συμφέροντα κάποιων μεμονωμένων ανθρώπων. Μια Πατρίδα, την οποία πολεμούν για να μη νοικοκυρευτεί ποτέ ευλογώντας την με το φόβο της αμαρτίας, του 666 και της συνεχούς καταστροφής.
Αν λοιπόν, οι "δήθεν" Έλληνες κι Ελληνίδες, αγαπάνε την Πατρίδα μας, ας ξεκολλήσουν από την εμμονή τους να κυβερνήσουν τον τόπο κι ας δουν όλα τους τα λάθη κατά το παρελθόν κι ας αλλάξουν νοοτροπία, γιατί ταλαιπωρούν τον ελληνικό λαό με συνεχείς καταστροφές. Η αντίδραση με την "παρέλαση" των διαδηλώσεων ας πούμε, ας αλλάξει νοοτροπία, γιατί οι καταστροφές που έχουν γίνει κατά την διάρκεια των διαδηλώσεων, είναι ένας μικρός εσωτερικός πόλεμος, από ομάδες που θυμίζουν "αμόρφωτο κοπάδι". Κι είναι το ίδιο καταστροφικό κοπάδι που γράφει συνθήματα σε τοίχους και δεν έχει αφήσει καμιά αισθητική καλή όψη στα κτήρια αυτής της Πατρίδας.
Λέμε ΝΑΙ λοιπόν στην Ενότητα και ΟΧΙ στην καταστροφή αυτής της ενότητας, για ατομικά κομματικά συμφέροντα απ΄όπου  κι αν προέρχονται κι αυτή είναι η μεγαλύτερη αντίσταση ενός υγιούς λαού. Να είναι ενωμένος για το δικό του συμφέρον κι όχι για τα συμφέροντα άλλων λαών. 
Ας δούμε την αλήθεια κατάματα. Τίποτα δεν επιστρέφει πίσω ατόφιο, όπως ήταν πριν. Η Ελλάδα ανήκει στην Ε.Ε. κι είμαστε Ευρωπαίοι πολίτες κι όχι μεμονωμένοι Έλληνες. Ας δούμε θετικά το παρόν και με όνειρα θετικά το μέλλον.
Ας αγωνιστούμε για τα συμφέροντά μας μέσα σε αυτήν την Ε.Ε. κι ας υπερασπιστούμε όλον τον ελληνικό πλούτο, τον οποίο έχει η πατρίδα μας, ενωμένοι κι όχι μέσα στις κομματικές παρατάξεις ξεχωριστά και διχασμένοι. Οι πολιτικές τοποθετήσεις των κομμάτων έχουν και κάποια όρια κι αυτά δεν μπορούν να τα ποδοπατούν οι αρχηγοί των κομμάτων, με βλέψεις να φέρουν κάτι καλό στη χώρα μας μόνον και εάν αυτοί κυβερνούν. Το 2018 ας δούμε σφαιρικά την ανθρωπότητα με Δημοκρατικό βλέμμα και σκέψη βασισμένη σε Αρετές κι όχι μέσα από τη ματιέρα την κομματική του καθενός, που προσπαθεί να ξεσκίσει την κάθε υγιή ισορροπία.
Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Η Ελλάδα του 1940 και το σήμερα"© Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Κορίτσι Φθινοπώρου" Ζωγραφική

"Κορίτσι Φθινοπώρου"artnotakymothoe© Νότα Κυμοθόη
Μικτή τεχνική σε μουσαμά

Νότα Κυμοθόη"Κορίτσι Φθινοπώρου"Ζωγραφική

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Η Ζωγράφος και Λογοτέχνης Νότα Κυμοθόη σας προσκαλεί στις 22 Οκτώβρη ημέρα Δευτέρα και ώρα 7μ.μ. στα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής στην οποία λαμβάνει μέρος με τους Εικαστικούς Ελλάδος. Η Έκθεση γίνεται στη Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας Σοφία Λασκαρίδου, υπό την οργάνωση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ο Απελλής και του Δήμου Καλλιθέας. Ο χώρος της έκθεσης είναι ένα ιστορικό κτίριο ανακαινισμένο, της οικογένειας Λασκαρίδου-Χριστομάνου, που ήταν το σπίτι-εργαστήριο ζωγραφικής της Ζωγράφου Σοφίας Λασκαρίδου. Η ζωή της έγινε μυθιστόρημα από τον Γρηγόριο Ξενόπουλο. 
Η Νότα Κυμοθόη παρουσιάζει 2 υπέροχα έργα τέχνης, ζωγραφικής της. 
1. Βυθισμένοι πολιτισμοί, ελαιογραφία σε μουσαμά (30Χ40)
2. Κορίτσι Φθινοπώρου, μικτή τεχνική υλικών (30Χ40)
Σας περιμένουμε

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Για όλους τους φιλότεχνους. Η Έκθεση θα παραμένει ανοιχτή όλα τα απογεύματα από 6-9 μ.μ. εκτός Σαββάτου και Κυριακής.
Οδός Λασκαρίδου 120 και Φιλαρέτου γωνία(κοντά στην πλατεία Δαβάκη και  την πλατεία Κύπρου της Καλλιθέας, πρόσβαση με τρόλευ, λεωφορεία και ηλεκτρικό)