Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

Νότα Κυμοθόη " Ο κόσμος αλλάζει" Δοκίμιο

 

Κρατώντας ένα Turbo sarmaticus στην παλάμη μου, παρατηρώ την ομορφιά του, για την οποία η Φύση Καλλιτέχνης, εργάστηκε κοπιαστικά. Η Φύση λοιπόν, που καταγράφεται από τους μελετητές ανθρώπους της Επιστήμης σε Έτη και αιώνες. Και καθώς παρατηρώ τις σπείρες του συνειδητοποιώ, πως η κάθε σπείρα είναι μια πλήρης περιστροφή 360 ° τέλεια διαμορφωμένη. Η ανθρωπότητα στον Πλανήτη Γη έχει Προϊστορία, που υπολογίζεται πως ξεκινά 2.500.000 Έτη π. Χ. Η Παλαιολιθική Αρχή ζωής φθάνει ως το 10.000 π.Χ. Αν μελετηθεί με προσοχή, θα συνειδητοποιήσει ο κάθε φανατισμένος στην άγνοιά του, πολλές αλήθειες, για γνώσεις που χάθηκαν. Αλλά τίποτα Ιερό κι αληθινό δεν χάνεται, μήτε η Ιερότητα της Α΄ Αρχής και του Α΄ Αιτίου έχει χαθεί. Η ζωή συνεχίζεται την Μεσολιθική Εποχή έως και το 3.000 π.Χ. κι ακολουθεί η Νεολιθική Εποχή έως το 2.000 π. Χ. Άνθρωποι έζησαν αυτές τις εποχές δημιουργώντας πολιτισμούς κι ο κόσμος τους άλλαξε καθώς ανακάλυψαν το χαλκό σε μια εποχή Χαλκολιθική και Χαλκού έως το 1000 π.Χ. ενώ είχαν ανακαλύψει και το σίδηρο και με άλλες ιδέες διαμορφώθηκε και η Εποχή του Σιδήρου έως το 600 π.Χ. Οι ενέργειες που αναπτύχθηκαν και τους συνέδεαν σε σύνδεσμο με το δισεκατομμυρίων Ετών παρελθόν τους, θεοποιήθηκαν. Ο αγαπημένος μου αρχαίος παππούς Ησίοδος στη Θεογονία του καταγράφει τις γενιές όλες κι είναι σημαντική η ανθρώπινη Προϊστορία που καταγράφεται στις Θεογονίες άλλων λαών κι από άλλους σε άλλες περιοχές της Γης. Η Αρχαία Ιστορία του ανθρωπίνου γένους στην Αρχαϊκή της περίοδο ξεκινά από τον 10ο έως και τον 7ο π. Χ. αιώνα και καθιερώνεται ως Κλασσική τον 7ο έως τον 4ο αιώνα και συνεχίζει ως Ύστερη έως τον 5ο μ. Χ. αιώνα. Οι αρχαίες Βέδες καταγράφουν στην Ινδία και στην Περσία και διασώζουν Ύμνους Ιερούς της Αρχαίας Εποχής, που χάθηκαν σε ότι ακολούθησε. Ελάχιστοι διασώζονται στην αρχαιοελληνική από τον Ορφέα. Μελέτες μου σε ιστορικές πηγές που έκανα, όταν βρισκόμουν στην Ινδία, φέρνουν στο φως πολλές κρυμμένες αλήθειες. Η Δύναμη όλη δισεκατομμυρίων ετών καταποντίζεται από τον ίδιο τον άνθρωπο, που θυσιάζει ανθρώπους, δίχως καμιά ιερότητα, παρά μόνον με μίσος και για την κοσμική του εξουσία έως και την εποχή Σταύρωσης του Χριστού και στην αλλαγή αυτήν, που έγινε, η ανθρωπότητα φθάνει σ΄ έναν Μεσαίωνα που διαρκεί έως και τον 15ο αιώνα μ.Χ. (Πρώιμο, Ώριμο, Ύστερο). Ο Μεσαίωνας καταστρέφει με ωμή βία, φόβο και τρόμο όλη την Αρμονία της Κλασσικής Αρχαιότητος. Ποιοι ευθύνονται; Ποιοι έχουν όλη αυτήν την ευθύνη της καταστροφής; Με την "Ιερά Εξέταση" που επιβάλλεται στον Μεσαίωνα , με αποφάσεις που παίρνονται από την Ιερά Σύνοδο της εκκλησίας των χριστιανών σε Ανατολή και Δύση, θεμελιώνει μέσα από σειρά "Ιερών Συνόδων", όπως τις ονομάζει θεολογικά, αλλά και πρακτικά, όλα τα πολυάριθμα χωρία της Παλαιάς Διαθήκης, των Ιερών Ευαγγελίων του Ιησού Χριστού, των Επιστολών του Παύλου, των Πράξεων κι Επιστολών των Αποστόλων, των γραπτών και προφορικών λόγων των Εκκλησιαστικών Πατέρων. Η κάθε είδους βία ήταν προερχόμενη de facto ως μία Εκκλησία, είτε ορθοδόξου είτε καθολικής πίστης κι ήταν Αγία, Καθολική κι Αποστολική Εκκλησία, μέχρι την εποχή του Ιερού Πατριάρχη Φωτίου (820-891 μ.Χ. δηλαδή τον 9ο αιώνα, που αφορίστηκε από τον Πάπα και καθαιρείται). Η Ιερά Εξέταση συνεχίζει να υπάρχει με τρομακτική αγριότητα μέχρι την εκπνοή του Βυζαντίου (ή Νέα Ρώμη Ανατολής, γιατί ως Βυζάντιο δεν έχει τίποτα Ιερό από την αρχαία ελληνική πόλη, παρά μόνον το όνομα, καθώς όλοι οι αρχαίοι ελληνικοί Ναοί του Βυζαντίου καταστράφηκαν κι επάνω τους χτίστηκαν χριστιανικοί, που καμιά σχέση δεν έχουν με το αρχαίο ελληνικό Πνεύμα, μήτε με την διδασκαλία του Χριστού). Τελούσε πάντοτε υπό την προστασία φρικτών νόμων του κράτους, των αυτοκρατόρων και των επισκόπων, που στόχευαν μόνον στην ισχυρή τους εξουσιαστική δύναμη, κι όχι στην ΑΓΑΠΗ του Χριστού. Οι νόμοι αυτοί μπορούν να μελετηθούν στους κώδικες που ονομάστηκαν Θεοδοσιανός Κώδιξ και Ιουστινιάνειος Κώδιξ και μέσα στα συγγράμματα και στις μαρτυρίες που έγραψαν Ιστορικοί αυτών των εποχών και των μετέπειτα εποχών. Αν κάποιος άνθρωπος δεν γνωρίζει τι σημαίνει Μεσαίωνας είναι καιρός ν΄ αναζητήσει αυτήν όλη τη γνώση και ιδιαίτερα όλοι οι από Ελλήνων και από Ελληνίδων καταγόμενοι. Διότι ο Μεσαίωνας καταστρέφει με αποφάσεις του, την Δύναμη του Ελληνισμού. Κι εδώ είναι μια μεγάλη και πικρή αλήθεια, την οποία δεν μπορούν να δεχτούν οι όσοι σκέφτονται με τη χοϊκή τους ύπαρξη. Ο Ελληνισμός δεν έχει καμιά σχέση με τον δογματικό χριστιανισμό. Αυτή είναι μια αλήθεια γνήσια και καθαρή. Κι όποιος επιθυμεί ας την αναζητήσει. Οι νομοθεσίες, τα Πατερικά κείμενα και οι αποφάσεις συνόδων (ιερές τις ονομάζουν, αλλά, τι ιερότητα κρύβει η τρομοκρατία τους με αφορισμούς;) καταστρέφουν την Αρμονία και τις Φιλοσοφικές Αξίες των αρχαίων Ελλήνων κι όλες τις ΑΡΕΤΕΣ της αρχαίας ελληνικής ΑΡΜΟΝΙΑΣ του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος. Αντιγράφουν ότι ωραίο υπήρχε στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, τρομοκρατούν την ανθρωπότητα με χριστιανικούς αφορισμούς που μόνον φρίκη κι αηδία προκαλούν μερικά τροπάρια κι αναθέματα (τριπλά) με κείμενα με τις κατάρες, καθώς και ο εορτασμός της περιτομής του Ιησού Χριστού την 1η κάθε Έτους. Κι ερωτούν όσοι γνωρίζουν: Ο Εμμανουήλ, όπως ονομαζόταν έως τότε, εφ΄ όσον τον φυγάδευσε νύχτα η μητέρα του Μαρία συνοδεία του Ιωσήφ για την Αίγυπτο ( με εντολή Αρχαγγέλου, κι αυτό θέλει δύναμη και ιερό Πνεύμα για να το κατανοήσει ένας απλός νους τι ακριβώς σημαίνει), Ο ΕΜΜΑΝΟΥΛΗ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΟΤΕ ΠΕΡΙΤΟΜΗ. Γιατί λοιπόν εορτάζεται την 1η κάθε ρωμαϊκού ημερολογιακού έτους αυτή η εβραϊκή εορτή, μέσα στο εορτολόγιο του χριστιανισμού;
Πολλές υβριστικές, υποτιμητικές φράσεις μαζί με κατάρες καταφέρονται εναντίον εθνοτήτων (όπως των Αιγυπτίων) αλλά και των Ελλήνων ενώ ευλογούν στις λειτουργίες τους μέσα στη θεία λειτουργία πολλαπλώς μόνον το Ισραήλ. Αν κάποιος δεν κατανοεί αυτά όπου γίνονται κι αν δεν κατανοεί τη γλώσσα και τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στην εκκλησία, κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, ας το κατανοήσει αργά-αργά. Ο Λόγος του Ιησού Χριστού είναι αγάπη, ελευθερία, βοήθεια, στήριγμα και συγχώρεση κι όχι διαχωρισμός, όχι έχθρα, όχι μίσος, όχι εκδίκηση. Η Αγάπη του Θεού δεν έχει όρια και μέσα σε κάθε άνθρωπο, μέσα στην ανθρώπινη φύση, υπάρχει η θεϊκή βούληση της ελευθερίας και της θρησκευτικής όσμωσης. Αλλά, υπάρχουν πολλά αλλά στον τρόπο ζωής του κάθε ανθρώπου και στο πως αντιλαμβάνεται ή δεν αντιλαμβάνεται το Θεό ή τους θεούς.
Ακολουθεί μια Εποχή Νεότερης ιστορίας του ανθρωπίνου γένους και η Πρώιμη αυτή περίοδος κρατά έως τον 16ο αιώνα. και ας την εξετάσουμε σφαιρικά, διότι αφορά όλη την ανθρωπότητα, θα μάθουμε πως δημιουργείται η Νεότερη Εποχή που φτάνει έως τον 19ο αιώνα.
Κι ενώ οι Έλληνες και οι Ελληνίδες γιορτάζουμε 200 χρόνια Ελευθερίας μας από τον οθωμανικό ζυγό, η Σύγχρονη Ιστορία του 20ου αιώνα φέρνει στο φως αλήθειες, τις οποίες όλη η ανθρωπότητα πρέπει να γνωρίσει. Μια Κύπρος, ένα γνήσιο ελληνικό νησί, είναι ακόμα σε υποδούλωση κατοχής από τουρκικά στρατεύματα και χώρες άλλες βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση. Ο σκοταδισμός και η τρομοκρατία των θρησκειών δεν μπορούν να έχουν θέση στον αιώνα που διανύουμε. Δυστυχώς οι θρησκευτικοί θρόνοι διαιωνίζονται από τα βάθη των αιώνων, τότε που η ανθρωπότητα ήταν αγράμματη κι αμόρφωτη και ο μόνος που γνώριζε περισσότερα, ήταν ο μάγος ή ιεροφάντης κι αργότερα ο εκπρόσωπος θεού επί γης. Στον αιώνα που διανύουμε ας σκεφτεί ο καθένας χωριστά και σε σχέση με το πνευματικό του επίπεδο τι ακριβώς συμβαίνει. Ας διαφωτιστεί η ανθρωπότητα κι όλος ο κόσμος κι ας κατανοήσει ο κάθε ένας, πως δεν μπορεί καμιά θρησκεία και καμιά θρησκευτική ομάδα να αποφασίζει για κανενός την ύπαρξη, μήτε να έχουν τα θρησκεύματα κοσμική εξουσία.
Ας το κατανοήσει αυτό ο κάθε άνθρωπος, στον βαθμό που του επιτρέπει το πνευματικό του επίπεδο, πως ο 21ος αιώνας, που ξεκίνησε από την 1-1-2001 θα εκπνεύσει στις 31-12-2100. Δηλαδή, βρισκόμαστε στην Εποχή της 3ης χιλιετίας και στον 1ο αιώνα αυτής της Εποχής. Κατοικούμε σ΄ έναν Πλανήτη Γη, το περιβάλλον του οποίου είναι η Φύση μέσα στην οποία υπάρχουμε όλοι μας, είτε ζούμε σε πόλεις, είτε σε χωριά, είτε έχουμε τον ίδιο θεό λατρείας, είτε όχι, είμαστε άνθρωποι δίχως διαχωρισμούς. Δεν μπορεί κανένα θρήσκευμα να ασκεί εξουσία και να παίρνει αποφάσεις για τις ζωές κανενός ανθρώπου. Αυτό είναι η μεγαλύτερη δικτατορία και ο μεγαλύτερος φασισμός παγκοσμίως. Ας τελειώσει ο κάθε φανατισμός και η κάθε τρομοκρατική δύναμη, την οποία εξαπολύει ο αρχηγός θρησκείας στην κάθε θρησκευτική ομάδα, όποιον θεό κι αν προτείνει ως λατρεία και ως πίστη. Έχουμε ο καθένας χωριστά υποχρέωση στη Φύση και ας λογικευτούμε στα θέματα Πληροφορικής και Τεχνολογίας κι ας κατανοήσουμε πως η ειρηνική συμβίωση και η φροντίδα της Φύσης, είναι το σπίτι όλων μας.
Με ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ στη Φύση ας ξεκινήσουμε αυτόν τον αιώνα και την κάθε ημέρα μας, δίχως μισαλλοδοξίες και δίχως θρησκειολογικές τρομοκρατικές συμπεριφορές. Οι περισσότεροι άνθρωποι στην Εποχή μας δεν ακολουθούν τυφλά καμιά δοξασία του παλιού καιρού και της παλιάς Εποχής των 2020 ετών.
Ο κόσμος αλλάζει και η κάθε αλλαγή δεν κατανοείται εύκολα από όλους. Όμως αυτή η αλλαγή έχει δυο δρόμους. Ο ένας είναι ο καταστροφικός κι ο άλλος είναι ο αρμονικός. Διώξτε τις φοβίες και τις καχυποψίες και χαρείτε την κάθε ημέρα με Φως, Αγάπη, Αρμονία και Καλή Γνώση, αλλά ήρεμοι και με Ειρήνη στο Νου και στις σκέψεις όλες, και με πλατύ χαμόγελο.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
(Δημοσιεύτηκε στις 2021-01-03, στο fb)
Photography and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

Νότα Κυμοθόη "Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού" Γ΄ Τόμος

Νότα Κυμοθόη "Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού" Γ΄ Τόμος

Παρέλαβα με χαρά τον τρίτο τόμο της εγκυκλοπαίδειας γραμμάτων και τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού 2021. Είναι μια πολύ προσεγμένη έκδοση που αποτελεί μέγιστο βοήθημα για τους μελετητές του έργου λογοτεχνών και εικαστικών της χώρας μας. Η βιβλιογραφία της πλούσια κι ενημερωτική για τη δράση και το έργο των εν ζωή ανθρώπων της εποχής μας, οπού κοπιάζουν για τη διάδοση του Πολιτισμού. Ένα έργο 594 σελίδων που εμπλουτίζει τις γνώσεις μας, καθώς στις σελίδες του περιλαμβάνονται οι δράσεις και το έργο των σύγχρονων δημιουργών λόγου και τέχνης. Χωρισμένο σε δυο μέρη περιλαμβάνει στο ένα Ποίηση- Γραφή και στο άλλο Ζωγραφική. 

Περιλαμβάνει στις σελίδες 514 και 515 το όνομά μου με φωτογραφία μου, ένα μικρό βιογραφικό μου, ένα μικρό μέρος από Δοκίμιό μου που περιλαμβάνεται στο βιβλίο μου "Το λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια Εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017 και τέσσερα εικαστικά έργα ζωγραφικής μου. 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Αμφικτυονίας Ελληνισμού, προέβει στην έκδοση του τρίτου αυτού τόμου της εγκυκλοπαίδειας γραμμάτων και τεχνών με επιμέλεια εκδόσεων του Προέδρου της Δημητρίου Μπουκόνη. Η έκδοση αυτή καθώς κι ο σκοπός της Αμφικτυονίας Ελληνισμού σκοπό έχει την δημιουργία  γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ των κατοίκων μητροπολιτικής Ελλάδας και των ανά τον κόσμο Ελλήνων. Η εμπέδωση της ειρήνης στον κόσμο, η αλληλογνωριμία και αλληλοκατανόηση μεταξύ των λαών. Η διατήρηση και διάδοση της πολυσυλλεκτικότητας της ελληνικής κοινωνίας και η διάδοση της ελληνικής γλώσσας. Η αντίθεση σε κέντρα και μεθοδεύσεις που αποβλέπουν στη φίμωση των πολιτών να συμμετέχουν σε μια δίκαιη κατανομή των αγαθών, ώστε ο πλούτος να μη συσσωρεύεται σε μια οικονομική ολιγαρχία και να απολαμβάνουν όλες τις παροχές ενός κοινωνικού φιλολαϊκού συστήματος. 

  

ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ  ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ 2021

Παραπλεύρως εικονίζεται το εξώφυλλο του Γ΄ Τόμου.

Πρόκειται για έναν καλαίσθητο τόμο μέσα στις 594 σελίδες του αυτής της προσεγμένης έκδοσης, με επιμέλεια κειμένων από: Κων/νο Νίγδελη, Ευαγγελία - Αγγελική Πεχλιβανίδου και Γεώργιο Καραγιάννη. Με καλλιτεχνική επιμέλεια από: Παπανικολάου Χρήστο και Μπουκόνη Χαρά. Με σελιδοποίηση-σχεδίαση Νικολάου Μαυρογέννη κι εκτύπωση-βιβλιοδεσία printmart LTD

Ευγνωμονώ όλους για την επιλογή να με συμπεριλάβουν σε αυτήν την έκδοση. Ευχαριστώ και για την ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ για την συμμετοχή μου! 


Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός


 

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022

Nότα Κυμοθόη "Κυμοθόη" Κωστής Παλαμάς

Κυμοθόη
- Ποιὸς εἶδε τὴ νεράιδα Κυμοθόη,
τοῦ πέλαου τὴ λαχτάρα καὶ τοῦ ἀφροῦ,
ποὺ εἶν᾿ ἔξω ἀπὸ τὰ πρόσκαιρα τῆς πλάσης
καὶ πέρα ἀπὸ τὰ βρόχια τοῦ καιροῦ;
- Ἐγὼ εἶδα τὴ νεράιδα Κυμοθόη
τῶν πέλαων τὴ χαρὰ καὶ τῶν ἀφρῶν
στὰ πόδια της νὰ σέρνῃ τόν Ἀσκραῖο,
τόν ψάλτη τῶν ἡρώων καὶ τῶν καιρῶν.
- Ποιός εἶδε τὴ νεράιδα Κυμοθόη;
τὰ κύματα μαγνῆτες καὶ καημοί,
χρυσὰ δελφίνια στὴ φωνή της παίζουν
καὶ στὸ κορμί.
- Ἐγὼ εἶδα τὴ νεράιδα Κυμοθόη,
νὰ ξεθάφτῃ στὴν ἄβυσσο θαφτὸ
τοῦ Βασιλιᾶ τῆς Θούλας τὸ ποτήρι
τ᾿ ὀνειρευτό.
-Ποιός εἶδε τὴ νεράιδα Κυμοθόη;
Τὸ πρόσωπό της μιὰ φεγγοβολή,
τὸ φεγγάρι στῆς θάλασσας τούς κόρφους
ποὺ τρέμει ἀπάνου τους καὶ τούς φιλεῖ.
- Ἐγὼ εἶδα τὴ νεράιδα Κυμοθόη
νὰ ποτίζῃ τὸ θεῖο τραγουδιστὴ
στοῦ βασιλιὰ τῆς Θούλας τὸ ποτήρι...
θνητός ἢ θεῖος, μακάριος ποὺ θὰ πιεῖ.
Κωστής Παλαμάς: Σήμερα 13 Ιανουαρίου1859, στην Πάτρα της Αχαϊας γεννήθηκε. Μεγάλη φυσιογνωμία από τις σπουδαιότερες του Ελληνισμού ο Ποιητής, ο δοκιμιογράφος, ο διηγηματογράφος, ο θεατρικός συγγραφέας και ο κριτικός λογοτεχνίας. Κωστής Παλαμάς, από τους μεγαλύτερους νεοέλληνες ποιητές. Η γραφή του εκφράζει μια ολόκληρη εποχή που περιλαμβάνεται στις αράδες του τεράστιου έργου του. Διανοητής βαθυστόχαστος με οξυδέρκεια μοναδική στις κριτικές του. Ανέσυρε τον Κάλβο από την αφάνεια, σε εποχή οπού δεν έλλειπαν οι μεταξύ των τότε λογοτεχνών ζηλοφθονίες, όπως και επί ημερών μας.. Ένας νους πολύμορφος με γραφή καθαρή, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πρωτεϊκή. Αφομοιώνοντας όλα τα λογοτεχνικά ρεύματα, αλλά και φιλοσοφικά και κοινωνικά κινήματα της εποχής του, διαμόρφωσε μια προσωπική ιδεολογία, Η πατριωτική αγάπη του στο αρχαίο ελληνικό Πνεύμα με ανθρωπιστική χροιά τον χαρακτήρισε Εθνικό Ποιητή της Ελλάδας. Η Ελλάδα τον τιμά αλλά κι ο κόσμος όλος! Προσωπικά τον Ευγνωμονώ για όλο τον πλούτο της γραφής του.
🌹
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
(εικόνα από το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων)

 

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Της θάλασσας το αλάτι" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη

Της θάλασσας το αλάτι

Ποίηση

Φωνάζω το όνομά σου και δεν ακούς...

Πόσα να γράψω επάνω σου και τι να πω;

Παντού νερό κι αρμύρα με καημό και ηδονή

καθώς βαδίζω έως εκεί, οπού περπατήσαμε μαζί...

Χέρι με χέρι κι αγκαλιές ζεστές στο όμορφο νησί

και μου έλεγες λόγια ερωτικά τόσο μαγευτικά...

Κοριτσάκι αθώο ήμουν, άγουρο και στυφό

στα μάτια σου φαινόταν φρούτο πολύ γλυκό

κι η θάλασσα η αλμυρή πλανιόταν ήσυχη ως εκεί,

που με κρατούσες αγκαλιά σφιχτά κι ερωτικά.

Αμούστακο αγόρι ήσουν με ορμές πολλές-πολλές

κι ο Έρως της εφηβείας αόρατος και φτερωτός.


Πάει καιρός, οπού μεσ΄ τα μάτια σου η καρδιά μου

τον κόσμο είχε κλείσει κι έβλεπε όλον σ΄ εσένα.

Ήταν εκεί πάντα η θάλασσα πλάι μας ρομαντική!

Στα σώματά μας άναβαν φωτιές κι αυτή φρουρός!

Ήρθε κύμα δυνατό κι ακούστηκε μια φωνή: Μηηηηηηη...

Δυνατά βγήκε από τα βάθη της ως οργή κρυφή.

Μην ήταν ο Ποσειδώνας με ηχηρό μουγκρητό

οπού ως κύμα ήρθε κι έδωσε σ΄ εσένα μια

και νόμιζες πως ήταν της Κυμοθόης καρπαζιά;

Αόρατα μυστήρια κρύβει η ακροθαλασσιά!

Έσταζαν τα ρούχα σου νερό και το δέρμα σου αλάτι

και πέταξε ο Έρως κι έφυγε ξαφνιασμένος με ινάτι.

Τώρα, εκεί κι εδώ στη θαλασσοφίλητη Ξι αμμουδιά,

κόκκοι άμμου μιλάνε για του καθενός μας την περπατησιά

κι ας έχουν σβηστεί τα ίχνη μας στων κυμάτων τη ροή.

Την ώρα οπού οι άνθρωποι δροσίζονται στα νερά

αχ, θάλασσά μου, πόσες αναμνήσεις φανερώνεις γοερά!

Μην είναι η αύρα σου τα φλερτ όλων μας τα ερωτικά

οπού δροσίζει κι ευφραίνει σ΄ όλες τις ηλικίες τα κορμιά;

Μην είν΄ το αλάτι σου των ερωτευμένων οι στεναγμοί

και με αγάπη η αλμύρα σου νοστιμεύει όλων μας το φαΐ;

Της Κυμοθόης είναι το “Ερώ” οπού έγινε βιβλίο ερωτικό

με Ποίηση οπού έκλεισε σε στίχους Έρωτα θεϊκό!

Νότα Κυμοθόη, Κεφαλονιά 1997

(Δημοσιεύτηκε στο έντυπο τεύχος αρ.11, Έτος 4ο, Ιανουάριος-Απρίλιος 2021 του λογοτεχνικού περιοδικού «Κέφαλος - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» στην ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Γράφει το ονοματεπώνυμό μου ως Νότα Κιμοθόη ο Κέφαλος Πάστρας στην Ανθολογία Ποίησης στο περιοδικό του αυτό, που με ενημέρωσε πως κυκλοφόρησε και διακινεί με αξία 15 ευρώ, ζητώντας μου να το παραλάβω.

 Ή έκανε λάθος γραφής του ονόματός μου  ή δεν βλέπει ή δεν ξέρω τι να υποθέσω...  Ευτυχώς υπάρχει και το αρχείο στο email που έλαβε...

Μάλλον "λάθη" επί του πιεστηρίου, σκέφτομαι, ευγνωμονώντας για τη δημοσίευση της Ποίησής μου.

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια

 

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ Παγκόσμιου Ποιητικού Διαγωνισμού"

 Νότα Κυμοθόη "Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ
 Παγκόσμιου Ποιητικού Διαγωνισμού"
   Ευγνωμονώ την πατρίδα μου Ελλάδα, για όλη την έμπνευση οπού μου έδωσε, με αφορμή τα 200 χρόνια εορτασμού μας, της απελευθέρωσης από την σκλαβιά του οθωμανικού ζυγού, με την επανάσταση του 1821.
   Η Ποίησή μου, με τίτλο "Ελλάδα αγάπη μου", απέσπασε το Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ στον Παγκόσμιο Ποιητικό Διαγωνισμό, που διεξήγαγε η ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 2021 με θέμα: Ελλάδας προσκλητήριο 1821 - 2021... κοιτίδα του πνεύματος, του πολιτισμού και της ειρήνης".
   

Η κριτική επιτροπή ήταν: 
     Σωκράτης Δεληβογιατζής Καθηγητής Φιλοσοφίας του ΑΠΘ, Ζήτα Καλογιάννη συγγραφέας- ποιήτρια, Νέλλη Λαγάκου συγγραφέας -ποιήτρια, Δημήτρης Μπουκόνης πρόεδρος της Αμφικτυονίας Ελληνισμού-ποιητής-ζωγράφος, Αντώνης Μπουσμπούκης Καθηγητής Γλωσσολογίας του ΑΠΘ, Ανέστης Μωυσιάδης ποιητής -ιατρός, Αθανάσιος Τρίψας συγγραφέας -ποιητής, Antre Moriac συγγραφέας-ποιητής, Antonio Rontieri συγγραφέας-ποιητής. Ευγνωμονώ την κριτική επιτροπή!

   Η ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ εξέδωσε τις συμμετοχές όλων σε ένα βιβλίο, μια καλαίσθητη ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ, που αποτελεί πραγματικό κόσμημα. 

 Απευθύνει χαιρετισμό ο Υφυπουργός Εσωτερικών Αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης. Συγχαίρει την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ για την πολύχρονη και ουσιαστική πολιτιστική, κοινωνική και εθνική προσφορά της και τη δυναμική παρουσία της στην πνευματική δημιουργία και ανάταση της Πατρίδας μας. Συγχαίρει θερμά όλους τους Ποιητές και όλες τις Ποιήτριες που λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό και μας εύχεται νέες εμπνεύσεις, επιτυχίες και διακρίσεις. 

Ο Πρόεδρος της ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ κ. Δημήτρης Μπουκόνης Ποιητής και Ζωγράφος, τονίζει πως στον διαγωνισμό αυτόν πήραν μέρος Ποιητές και Ποιήτριες από Ελλάδα κι εξωτερικό. Τα έργα όλων παρουσιάζονται στην ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ 2021, την οποία αποστέλλει σε ιδρύματα, πολιτιστικούς φορείς και στις σπουδαιότερες βιβλιοθήκες της χώρας μας και στον απόδημο Ελληνισμό. Η ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ με έδρα τη Θεσσαλονίκη και Πνευματικό Κέντρο τους Δελφούς, με τμήματα απόδημου Ελληνισμού, συνεδρίων, εκδόσεων, λογοτεχνίας, μουσικής, εικαστικών, τεχνών, θεάτρου, λαογραφίας και κοινωνικής προσφοράς καλύπτει πολλούς τομείς δράσης με παραρτήματα σε πόλεις της χώρας μας και του εξωτερικού.

   Ευγνωμονώ όλους όσους εργάστηκαν για την υπέροχη αυτή έκδοση της Σειράς: "ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ"!

  Ευγνωμονώ όλους τους αναγνώστες της Ποίησης κι όλους όσους τιμούν τους Ποιητές και τις Ποιήτριες. Η Ποίηση ασκεί παιδεία εκ των άνω προς τα κάτω. Εύχομαι τα νέα παιδιά να εμπνέονται και να αισιοδοξούν. Σας ευχαριστώ όλους εγκάρδια.

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια!

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Η αρχαία ελληνική Μετόπη του Παρθενώνα ως Ευαγγελισμός"

Νότα Κυμοθόη
"Η αρχαία ελληνική Μετόπη του Παρθενώνα ως Ευαγγελισμός"

Στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης, υπάρχει μια αρχαία ελληνική Μετόπη, από τον αρχαίο Ναό Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς, της Ακρόπολης των Αθηνών. Η ιστορία είναι αληθινή, καθώς ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (347 μ.Χ.-395 μ.Χ.) της Νέας Ρώμης Ανατολής
( ή Βυζάντιο), που τον ονόμασαν Μέγα κι΄ αυτόν, γιατί κατέστρεψε τους αρχαίους ελληνικούς ναούς, έχει ως αρχιστράτηγο τον Γότθο Αλάριχο Α'(376 μ.Χ.-410 μ.Χ.) Χριστιανοί και οι δυο και καταστροφείς του αρχαίου ελληνικού Πολιτισμού.
Μετά τη Β΄ οικουμενική Σύνοδο (381 μ.Χ.) στην Κωνσταντινούπολης, ήρθε στην Αττική ο Αλάριχος Α΄ την οποία λεηλάτησε, αλλά την αρχαία Αθήνα δεν την πείραξε, γιατί είχαν μετατρέψει με διαταγή του Μέγα Θεοδοσίου τον Παρθενώνα σε ναό της Παρθένου Αθηνιώτισσας όπως τον μετονόμασαν και λάτρευαν οι ορθόδοξοι Επίσκοποι βεβηλώνοντας την θεϊκή Ενέργεια της Θεάς Αθηνάς. Με εντολές όμως του Μέγα Θεοδοσίου και των χριστιανών Επισκόπων και τις υποδείξεις τους, έφτασε στην Ελευσίνα το 396 μ. Χ. κι ολοσχερώς κατέστρεψε στην επιδρομή του τα Ιερά των αρχαίων Θεών κι έβαλε τέλος στα Ελευσίνια Μυστήρια. Ο Παρθενών μετατράπηκε σε ναό λατρείας της Παρθένου Αθηνιώτισσας (προσωνύμιο) που ταύτισαν με την Παρθένο Θεά Αθηνά, που λάτρευαν οι αρχαίοι Έλληνες στον Παρθενώνα.

Ολόγυρα από τον Ναό του Ιερού Παρθενώνα, υπήρχαν φτερωτές παραστάσεις σε Γλυτπά, οι γνωστές αρχαίες Νίκες, τις οποίες οι χριστιανοί Επίσκοποι έβλεπαν ως Αγγέλους. Αυτές δεν τις πείραξαν αλλά τους ενέπνευσαν για την όλη καταστροφή και την μετέπειτα ταύτιση με όλα όσα έπλασαν για το "δόγμα" της νέας θρηκείας του χριστιανισμού, το οποίο με συζητήσεις και οικουμενικές συνόδους νομοθετούσαν. Οι παραστάσεις των Γλυπτών του Ιερού Παρθενώνα αποτέλεσαν ιερά κλειδιά γνώσης καθώς και όλο το τελετουργικό από τα Ελευσίνια Μυστήρια για τις τελετές και τις λειτουργίες του χριστιανισμού.
Αλλά και όλα τα Γλυπτά και οι παραστάσεις των αρχαίων ελληνικών Ναών των Θεών του Ελληνισμού με όλα τα ιερά του σύμβολα (περιστέρια, άμπελος, κρασί, παγώνι, φτερωτές Νίκες, Τετρακτύς κ.α.) αποτέλεσαν σπουδαίο μέρος για την νέα θρησκεία του χριστιανισμού εκείνη την εποχή.

Το αρχαίο σπήλαιο της Μεγάλης Θεάς Γαίας ή Πανγαίας των αρχαίων Μυστηρίων, το σπήλαιο γέννησης του αρχαίου Θεού Διόνυσου ταυτίστηκε με το σπήλαιο όπου γεννήθηκε ο Ι. Χριστός. Και όλη η ιστορική παράδοση μαζί με αυτήν του Ορφέα πήρε τη θέση της για το πως θα διαμόρφωναν τις παραστάσεις απεικόνισης και για τη γέννηση του Ι. Χριστού. Κοινά σημεία υπάρχουν πάρα πολλά, αν ο κάθε ερευνητής αναγνώστης ψάξει να διαβάσει και να μάθει, με πνεύμα καθαρό κι όχι φανατισμένο από όσα του έχουν έως τώρα διδάξει. Η εικόνα παραπλεύρως αποτελεί έκθεμα στη Στοά του Αττάλου στην Αθήνα κι είναι του 330 π. Χ., ένα Γλυπτό ανάγλυφο κι αφιέρωμα του Νεοπτολέμου, από το Δήμο Μελίτης Εικονίζεται το αρχαίο σπήλαιο του θεού Πανός, όπου ο Θεός Ερμής παραδίδει το θείο βρέφος Διόνυσο στις Νύμφες, υπό το βλέμμα του Πατέρα Θεών κι Ανθρώπων Ζευ, του Θεού Απόλλωνος και της Θεάς Δήμητρας. Ο Διόνυσος Σωτήρ και "θείο βρέφος" γεννήθηκε από την Παρθένο Σεμέλη. Ονομαζόταν στην αρχαία εποχή "ο καλός Ποιμήν" και οι ιερείς του κρατούσαν ποιμενική ράβδο. Βρέθηκε στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας
και μοιάζει με την παράσταση της φάτνης όπου έχουμε κατά νου κατά την γέννηση του υιού της Παρθένου Μαρίας.

Στην εικόνα εδώ παραπλεύρως, παρατηρούμε προσεκτικά την πομπή της παράστασης οπού ο αρχαίος Έλληνας Γλύπτης, έχει παραστάσεις με τις αρχαίες ελληνικές Φτερωτές Νίκες. Τα αρχαία Φτερωτά όντα, οπού συνόδευαν τις αρχαίες τελετουργίες και λάτρευαν τις ουράνιες δυνάμεις τους οι αρχαίοι Έλληνες και οι αρχαίες Ελληνίδες αλλά κι ο αρχαίος κόσμος που είχε Μυηθεί και λάμβανε μέρος στην τέλεση των ιερών τελετουργιών. Είχαν συνηθίσει να βλέπουν παραστάσεις με φτερωτές αρχαίες Νίκες. Τις θεωρούσαν πηγές Δύναμης! Και η Θεά Αθηνά κρατά στο ένα της χέρι μια Φτερωτή Νίκη. Ήταν λοιπόν πολύ εύκολο να χρησιμοποιηθούν και να μη καταστραφούν από τους χριστιανούς Επισκόπους, γιατί διευκόλυναν το έργο τους στο να πείσουν ευκολότερα τους όσους εκείνη την εποχή έπειθαν να προσκυνήσουν τη νέα θρησκεία του χριστιανισμού. Τα αρχαία ελληνικά Φτερωτά όντα ονομάστηκαν Άγγελοι ( φέρνουν καλά νέα) και Αρχάγγελοι (τα αρχαία καλά νέα) στην προσπάθειά τους να αντικαταστήσουν την αρχαία ελληνική λατρεία με τη νέα του χριστιανισμού. Κι ενώ έκλεβαν όλες τις αρχαίες ιερές ιδέες κατέστρεφαν στη συνέχεια τα αρχαία ελληνικά Ιερά, τσάκιζαν τα αγάλματα, κατηγορούσαν την αρχαία ελληνική θρησκεία "ειδωλολατρική" και οδηγούσαν στον θάνατο με ποινές τους λάτρεις της.

Η Μετόπη (αυτή της εικόνας παραπλεύρως) με την παράσταση Ένθρονης Θεάς Ήρας προστάτιδας του γάμου και της Φτερωτής Ήβης ορθίας Φτερωτής Νίκης, την ταύτισαν με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ κι όλη την Γλυπτή αρχαία Ελληνική Μετόπη του Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς, με τον Ευαγγελισμό της Μαρίας μητέρας Ι. Χριστού. Κατέστρεψαν την αρχαία Ελληνική Μετόπη, για να μη διακρίνεται καλά, ενώ περιέσωσαν ολόγυρα τις άλλες Μετόπες στον Παρθενώνα (μέσα στον οποίο είχαν χτίσει χριστιανικό ναό) με τις Φτερωτές Νίκες ολόγυρα (βρίσκονται στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης). Στην Γ΄ οικουμενική Σύνοδο το 431 μ.Χ. στην Έφεσο έδωσαν τον ελληνικό τίτλο Θεοτόκος=αυτή που τίκτει Θεό, στην Μαρία μητέρα του Εμμανουήλ Ιησού Χριστού. Από εδώ είναι και η ιδέα για τα φτερωτά αγγελάκια, τα οποία απεικόνιζαν σε πίνακές τους με τη δική τους φαντασία οι ζωγράφοι της Δύσης. Ταύτισαν την Μαρία Θεοτόκο με την Παρθένο Θεά Αθηνά και τον Αρχάγγελο Γαβριήλ με την παράσταση της Φτερωτής Ήβης. Η αρχαία Φτερωτή Ήβη σε αυτήν την Ιερή Μετόπη του Παρθενών ήταν η αγγελιοφόρος του θεϊκού ζεύγους Δία και Ήρας. Δείτε την εικόνα, με προσοχή, ακριβώς εκεί όπου στέκει ο επισκέπτης και παρατηρήστε με πολύ-πολύ προσοχή. Διακρίνεται η φτερωτή Ήβη και καθιστή η Θεά Ήρα.
Οι άλλες ιερές Μετόπες, τα γνωστά παγκοσμίως Γλυπτά του Παρθενώνα, αφαίρεσε ο Έλγιν και ακόμα βρίσκονται στο βρετανικό Μουσείο της Μεγάλης Βρετανίας, παράνομα.
Η αλήθεια είναι μια και δεν μπορεί να είναι δυο. Μήτε μπορεί κανείς να κατηγορεί την αρχαία ελληνική θρησκεία ειδωλολατρική, από θρησκευτικό φανατισμό, έλλειψη γνώσεων και φιλοδοξία για την θρησκευτική κοσμική εξουσία θρησκευτικών θρόνων ανθρώπων επί γης. Ο Θεός δεν είναι προς χρήση των θρησκευτικών ομάδων για κοσμική εξουσία τους, οπού διαχωρίζουν την ανθρωπότητα με ψεύδη, σπέρνοντας μίσος και δημιουργώντας εχθρούς. Η γνώση είναι καλό να διαδίδεται κι όχι να κρύβεται σκόπιμα. Απαιτούμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα και στη θέση του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Ακρόπολης!!!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
Photography art and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη
Copyright ®Νότα Κυμοθόη

 

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Τσιμέντο στην Ακρόπολη" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη
"Τσιμέντο στην Ακρόπολη" Ποίηση
Της Ελλάδας το Φως παγκοσμίως είν' ο Παρθενών
και σύμβολο της Ακροπόλεως ο βράχος ο ιερός!
Γιατί τόσο τσιμέντο στην αρχαία του ράχη
οπού αγριολούλουδα ποδοπάτησε και της Φύσης τη λάμψη;
Και πως να το πεις και τι να πεις, μέσα σ' αυτήν τη σιωπή
οπού ελάχιστοι έχουν αρχαιοελληνική ψυχή;
Κα τι να πεις και πως να το πεις αυτήν την εποχή
οπού το αρχαίο περιβάλλον κρυφά θρηνεί;
Ω! Θεά Αθηνά, όπου ασεβείς σε πλήγωσαν πολύ
και η αρχαία ελληνική Αρμονία αιμορραγεί
η θεϊκή σου οργή ας τους διώξει τώρα μακριά.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Ζωγράφος
poetry Kymothoe Nota© Νότα Κυμοθόη
Copyright ®Νότα Κυμοθόη
(εικόνα από το διαδίκτυο)