Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Λυχνοστάτης στην ερημιά" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "Λυχνοστάτης στην ερημιά" Ποίηση*

Ένα τραγούδι ρέει στην ψυχή μου
δεν ξέρω από που ξεκινά
αλλ΄ εντοπίζω τις νότες του χιλιοστό-χιλιοστό
στο πορτοκαλένιο χρώμα του ήλιου
νάρχεται σταγόνα-σταγόνα από βροχή
ντύνοντας με χιονονύμφες τον αγέρα
στα περιβόλια που κατοικώ.
Κάνε με, Θεέ μου, να τ΄ αρχίσω
δώσε μου τα λόγια στ΄ απλά μου χείλη
να τρέχουνε καθάρια θαλασσιά
όπως στον ουράνιο κήπο σου.
Ποτάμια ξεχειλίζουνε μέσα μου
κι αχτίδες πλημμυρίζουνε περίσσια.
Αηδόνια γυρεύουνε πράσινες φυλλωσιές
κι εγώ είμαι φτωχό κλαδί.

Είναι όμορφος ο Κόσμος!

Στις καλαμιές του ποταμού
ελούστηκα μ΄ ασήμια απ΄το φεγγάρι
διώχνοντας τη σκοτεινιά απ΄το The Pas
ακούμπησα το τρυφερό μου είναι σιωπηλά
στη νερένια του παλάμη σαν αστέρι
γερμένη ανάλαφρα στη ράχη του
από φόβο, μην ξυπνήσουνε τα χαλίκια
που τα παιδάκια ρίξανε στην καρδιά του.
Μουρμουρίζανε ανταύγειες κι αναδύονταν σκιές
ταξιδεύανε μακριά τ΄αδέρφια μου οι γιοι και οι κόρες μου
κι εσύ δεν ήσουν πλάι μου να σούλεγα για τη νύχτα
που έριχνε το στήθος της βαρύ στη σιωπή μου
πλέκοντας το πάθος της με τη λαχτάρα για γαλήνη.

Όλο το βράδυ ψιλόβρεχε ο ουρανός
και φυσούσε δροσιά καθώς εψήλωνες μέσα μου.

Κάνε με, Θεέ μου, ουράνιο τόξο στους καταρράχτες
αστράπτουσα από φως μετά την καταιγίδα
που θερίζει τους αμπελώνες και τα στάρια
στερώντας το ψωμί απ΄ τα μικρά παιδιά
ελπίδες κι όνειρα να κλείσω στα μάτια τους.
Δώσε μου αυγούλες για να τραγουδώ
την ώρα που σχίζουν οι κορυδαλλοί
τον αγέρα της πατρίδας μου με φτερούγες
μαζί τους να διαλαλήσω την ηλιογέννηση
στους δουλευτάδες με χαρά.

Τόσες ημέρες! Απέραντη μου φάνηκε η γη
μαζί και η μοναξιά.
Όμως τη σήκωσα μ΄ένα χαμόγελο.
Αυτό μου έμεινε λυχνοστάτης στην ερημιά.

Σε ποιόν να το δώσω Κύριε;


Νότα Κυμοθόη, The Pas, Manitoba, Canada 1988
(*Ποίηση από το βιβλίο μου Νότα Κυμοθόη Φως και Σκοτάδι , εκδόσεις Διογένης- Αθήνα 1990)

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2020

Νότα Κυμοθόη: "Τι συμβαίνει στη Συρία και γιατί;"


Νότα Κυμοθόη:" Τι συμβαίνει στη Συρία και γιατί;"
ΣΥΡΙΑ, ένας πόλεμος εννέα σχεδόν ετών. Για ποια συμφέροντα και ποιών συμφέροντα συμβαίνει αυτός ο πόλεμος; Μια γενοκτονία ενός λαού και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός;  Κι ενώ κάποιοι τον δημιούργησαν, έχουν συμφωνήσει και τι θα γίνει με τους ανθρώπους, δηλαδή τους πρόσφυγες αυτής όλης της καταστροφής; Η Τουρκία χτύπησε δύο συριακά πολεμικά αεροπλάνα πάνω από την πόλη Idlib (1/3/20) και χτύπησε κι ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο σε μια αντίδραση και κλιμάκωση των στρατιωτικών της επιχειρήσεων, ύστερα απ΄ το θάνατο Τούρκων στρατιωτών την περασμένη εβδομάδα. Ποιος είναι ο ρόλος της σε όλη αυτήν την κατάσταση; Εναντίον των Συρίων μάχεται χρόνια και διοχετεύει τους πρόσφυγες προς τα ελληνικά νησιά, με κέρδος κατά κεφαλήν 500-600 και 1000 ευρώ. Η ασφυξία προσφύγων στην Ελλάδα, έχει φτάσει να ξεπερνά τα όριά της. Δεν μπορεί η Ελλάδα να χωρέσει άλλους πρόσφυγες. Υπήρχε σχέδιο για όλη αυτήν την κατάσταση; Κι από ποιους εκπονήθηκε; Ποιοί συμφώνησαν να μοιραστούν αυτοί οι άνθρωποι σε χώρες της Ε.Ε.; Κι αν υπήρχε ποιο ήταν αυτό όλο το σχέδιο; 
Γιατί δεν εφαρμόστηκε, αλλά εγκλωβίστηκαν περί τα 3.600.000 άνθρωποι;
Ποιος είναι ο ρόλος της Ρωσίας σε όλη αυτήν την κατάσταση, καθώς υποστηρίζει την Τουρκία ή μήπως όχι; Και τι συμβαίνει με τις διεθνείς Μ.Κ.Ο. που υποδέχονται στα ελληνικά νησιά τους παράνομους πρόσφυγες; Τι σχέση έχει με αυτό το φαινόμενο το Ισραήλ και οι χιλιάδες κάτοικοί του στη Γαλλία; Πως σχετίζεται η αντιπαλότητα Αράβων και Τούρκων ή μήπως όχι; Και τι σχέση είχαν όλα όσα έγιναν με τις τρομοκρατικές ενέργειες των μουσουλμάνων όλ΄ αυτά τα χρόνια στην καρδιά της Ευρώπης, αλλά και σε άλλες χώρες; Και τι σχέση έχει τώρα όλη αυτή η εξέλιξη;
Γιατί η Τουρκία αποφάσισε να σπρώξει στα ευρωπαϊκά σύνορα τα οποία κρατά η Ελλάδα, χιλιάδες πρόσφυγες, τώρα που έχει εκλογές το Ισραήλ; Η Τουρκία και η Ρωσία συνεργάστηκαν τόσα χρόνια κι αναρωτιέται ο κόσμος, γιατί η Ρωσία του Β. Πούτιν δεν απορροφά πρόσφυγες στο δικό της έδαφος; Δηλαδή παίζουν τους ανθρώπους σαν να είναι ποντίκια για πειράματα στα χέρια τους; Στα δημοσιογραφικά νέα, αναφέρεται πως περίπου 1.000.000 άνθρωποι έχουν ξεριζωθεί από το Idlib από τον περασμένο Δεκέμβριο του 2019.
Ποια λοιπόν νέα συμφωνία υπήρξε το 2016 η οποία σχετίζεται με αυτήν όλη την καταστροφή; Υπήρξε ή μήπως εφαρμόζεται εκείνη η πριν σχεδιασμένη να καταστρέψουν την Συρία; Η Ε.Ε. δέχεται όλη αυτήν την κατάσταση ή μήπως άλλες χώρες, οι οποίες ευθύνονται; Και ποιες είναι αυτές; Κι ενώ η χώρα μας Ελλάδα, σηκώνει αβάσταχτο φορτίο προσφύγων όλ΄ αυτά τα χρόνια μετά από την μεγάλη οικονομική κρίση του 2008, η γείτονα χώρα Τουρκία, συνεχώς παραβιάζει με τρόπο μη αποδεχτό τα σύνορά μας, τα οποία είναι και σύνορα της Ε.Ε. Οι πρόσφυγες πιέζουν τα ελληνικά νησιά και τα βόρεια χερσαία σύνορα της Ευρώπης, στη χώρα Ελλάδα μετά από ασφυκτική πίεση της Τουρκίας. Μια κατάσταση, οπού προσπαθούν να μας εμπλέξουν σε πόλεμο με την Τουρκία. Ποιος λοιπόν είναι ο ρόλος της Ε.Ε. σε όλη αυτήν την πραγματικότητα;

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Εις μνήμην Κικής Δημουλά" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη 
"Εις μνήμην Κικής Δημουλά"
 Ποίηση
Ψυχοσάββατο ήρθε και σε πήρε δειλινό Φεβρουαρίου, από το χέρι 
κι ας είχαν τελειώσει των εσπερινών οι τελετές, έτρεχες βιαστική.
Χέρια, υποσχέσεις έδιναν χαιρετισμούς, για μια φιλίας σχέση
μήτε έγινε ποτέ, μήτε δεν υπήρχε στην οδό μνήμης
όπου βάδιζα με σώματα που με απήγαγαν ασέληνη νύχτα
κι ας λάτρευαν τους ποιητές ποίηση δε διάβασαν ποτέ
μόνον με περισπωμένη ελικοδρομίου είχαν εαυτόν
και όλα τα εις ον έδιναν εκτροχιασμού εις κακόν παρόν
καθώς μέσα στην ομίχλη του χειμώνα χαίρονταν οι ψυχές ευχές
χορτάτες κόλλυβα από μνημόσυνα στις εκκλησιές τρεμουλιαστά
κάποιες φλογίτσες χοροπηδούσαν σε καντηλάκια μοναχά.
Ο θάνατος που δεν φοβόσουν φορούσε μάσκα Διονύσου και φαλλό 
στου Καρνάβαλου το γλέντι με κέφι για χορό πήγαινε τρελό
καλεσμένος σε Άδη παλάτια με σερμπατίνες χαράς στο λαιμό
σε οδηγούσε στον δικό σου αγαπημένο να βρεις παλιό καιρό
κι άφησες πίσω σου σώμα ποίησης ντυμένο για παλτό
κι ας έφευγε ο Ηνίοχος για της χαράς τη γιορτή η Μνήμη
κρατούσε μιαν άλλη Λήθη με πατημασιές εποχής
σκότος ο διάδρομος και σώμα δεν κινείται παγερό τέλος!
Μαζεύει νεκρή σιγή της ακοής ο ήχος και είδησης ρυθμός
"Χαίρε ποτέ" είπε ο άνεμος και ήταν αυτό προφητικό
μη πάρεις ποτέ της Αποκριάς τη γιορτή Κική χαρωπή
ή μήπως χαρωπή τρέχεις στου Άθω σου την αγκαλιά;
Κι ας τρέχουν στην παγωνιά ποιήματα σαν κομφετί
δεν τα βλέπεις πειθαρχημένη νεκρικά είσαι τυφλή
καθώς θα γίνεις κι εσύ κάποιων κυπαρισσιών τροφή
Μόνον πουλιά θα έρχονται στα κλαδιά να κελαηδούν
σώμα δεν θα έχεις πια μόνον πνεύμα αφήνεις πίσω
την ώρα όπου ο Απόλλων θα παίζει της λύρας μουσική
στη διπλανή πόρτα η Θεά Αθηνά Σοφίας Δόξα υλοποιεί
κι η Ακαδημία θα βρει δοξάρι σαν ιαματικής πηγή ιαχή.
Ησυχία, απόλυτη ησυχία καθώς σωπαίνει η κηδεία
άλλη ψυχή ποιητική οπού μένει αθέατη κι ερημική
θα φέρει νέας Ποίησης άλλη πνοή. Όλα είναι ροή.
Νότα Κυμοθόη 22/02/2020, Αθήνα

Νότα Κυμοθόη "Εις μνήμην Κικής Δημουλά" Ποίηση© Nότα Κυμοθόη

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2020© Nότα Κυμοθόη




Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Τα Αεί α (άγια) Θεοφάνια είναι αρχαία ελληνική εορτή"


                                           Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
"Τα Αεί α Θεοφάνια* είναι αρχαία ελληνική εορτή"
Νότα Κυμοθόη 
     Διαβάζοντας και μελετώντας τ΄ αρχαία ελληνικά κείμενα συναντάμε αλήθειες, οι οποίες για λόγους σκοπιμότητας "πολιτικής, θρησκευτικής κοσμικής εξουσίας", έμπλεξαν τα πάντα και μέχρι των ημερών μας υπάρχει μια σκοτεινάγρα στο θέμα αυτό και η όλη αλήθεια έχει κρυφτεί. Με τα χρόνια οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν την όλη προέλευση αυτής της εορτής. Ας κάνουμε λοιπόν μια μικρή ιστορική πορεία ως γόνοι των αρχαίων Ελλήνων κι Ελληνίδων, για να δούμε την όλη αλήθεια και προέλευση της εορτής των Θεοφανίων. 
    Τα αρχαία Θεοφάνια ήταν μια σπουδαία Εορτή στους Δελφούς, όπου έρχονταν προσκυνητές από όλον τον κόσμο, για να αποδώσουν Τιμή και Δόξα στο Θεό του Φωτός Απόλλωνα και να δουν το Άγαλμα του Θεού του Φωτός, όπου μόνον αυτήν την ημέρα φανέρωναν στους προσκυνητές του Ναού. Αυτήν την ημέρα ο Θεός του Φωτός ήταν "Θεοφανής", φανερωνόταν δηλαδή στους προσκυνητές του και η Εορτή αυτή ονομαζόταν Θεοφάνια.
     Ο Ιησούς Χριστός αυτήν την ημέρα φανερώνεται στον κόσμο για να ξεκινήσει το ιερό του έργο, καθώς γράφουν τα ιερά κείμενα (πβ. Α΄ Τιμόθ. 3.16: Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκί͵ ἐδικαιώθη ἐν πνεύματι͵ ὤφθη ἀγγέλοις͵ ἐκηρύχθη ἐν ἔθνεσιν͵ ἐπιστεύθη ἐν κόσμῳ͵ ἀνελήφθη ἐν δόξῃ), γίνεται δηλαδή ο Καθαρμός του στα νερά του Ιορδάνη, από τον Ιωάννη (Άγιο Ιωάννη Πρόδρομο) σύμφωνα με τη αρχαία ελληνική θρησκεία καθαρμού σε ποτάμια και  παρουσιάζεται στον κόσμο για να τελέσει το έργο του. Ο πρώτος που τον αναγνωρίζει ως Φως είναι ο Ιωάννης, ο οποίος ήταν Μύστης, γνώριζε δηλαδή τον αρχαίο ελληνικό Καθαρμό. Και τη στιγμή του Καθαρμού αυτού φανερώνεται στον Ουρανό ένα λευκό περιστέρι κι ακούγεται φωνή Θεού λέγουσα: "Ούτος εστί ο υιός μου ο μονογενής ο εγώ ευδόκησα". Ποιοι λοιπόν άκουσαν αυτήν τη φωνή του Θεού και πως διασώθηκε και ποιοι την κατέγραψαν; Ζούσε δε ο Ιωάννης ως ερημίτης μοναχός του απομονωμένος από τους άλλους ανθρώπους της εποχής του. Το λευκό περιστέρι αποτελεί ένα ιερό κλειδί, για το οποίο θα μιλήσω άλλη φορά. Η δε εκκλησιαστική γλώσσα αναφέρεται στην αρχή ως το μυστήριο της "ενανθρωπήσεως του Θεού" γι΄ αυτήν την ημέρα καθώς υπάρχει η εξής δήλωση του Γρηγορίου Θεολόγου (πβ. τον τίτλο ομιλίας τού Γρηγορίου Θεολόγου στα Χριστούγεννα: Εἰς τὰ Θεοφάνια͵ εἴτουν Γενέθλια τοῦ Σωτῆρος, όπου σε ένα σημείο (36.313.) εξηγεί ως εξής το γιατί δόθηκαν δύο ονόματα στην εορτή των Χριστουγέννων: Ὄνομα δὲ͵ τῷ φανῆναι μὲν͵ Θεοφάνια· τῷ δὲ γεννᾶσθαι͵ Γενέθλια). Αυτή η συνολική αναφορά ευνοήθηκε και από το γεγονός ότι στην ιστορία της εκκλησίας και οι δύο εορτές εορτάζονταν στην αρχή την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 6 Ιανουαρίου
    Tον 4ο αιώνα όμως, οι δύο εορτές χωρίστηκαν και η Γέννηση του Ιησού Χριστού μεταφέρθηκε στις 25 Δεκεμβρίου, ημέρα που οι λάτρεις του Δωδεκάθεου σε Ανατολή και Δύση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας κι όλοι οι εθνικοί εόρταζαν τον Θεό Ήλιο, δηλαδή τα Ηλιούγεννα. Από τότε αρχίζει να χρησιμοποιείται η λέξη Θεοφάνια ήτοι: Θεοφάνια για τη Βάπτιση, παράλληλα με τη λέξη Ἐπιφάνια (πβ. Ιωάνν. Χρυσοστ. Φιλογ. 48.752: Εἰ γὰρ μὴ ἐτέχθη κατὰ σάρκα ὁ Χριστὸς͵ οὐκ ἂν ἐβαπτίσθη͵ ὅπερ ἐστὶ τὰ Θεοφάνια· οὐκ ἂν ἐσταυρώθη͵ ὅπερ ἐστὶ τὸ Πάσχα).

   Οι αρχαίες ελληνικές τελετές Καθαρμού που αφορούν τον εορτασμό των Θεοφανίων, άρχιζαν με τον καθαρμό των ιερών αγαλμάτων των Θεών στους αρχαίους ελληνικού ναούς και ήταν μια μεγάλη αρχαία ελληνική εορτή, την οποία η εκκλησία οικειοποιείται ως δική της χριστιανική. Κι εδώ πρόκειται για μια γνήσια βεβήλωση και γνήσια κλοπή. Ας ξεκαθαρίσουμε το όλο θέμα, γιατί τα ιστορικά κείμενα φανερώνουν πως τα Θεοφάνια εορτάζονταν στο Ιερό του Απόλλωνος Θεού στους Δελφούς. Βρίσκουμε ερευνώντας τις γραφές, τα κάτωθι κείμενα:
1ο κείμενο του ιστορικού Ηροδότου, ο οποίος γράφει:
"Επιτελέσας δε ο Κροίσος ταύτα απέπεμπε ες Δελφούς και τάδε άλλα άμα τοίσι κρητήρας δύο μεγαθεί μεγάλους, χρύσεον και αργύρεον, των ο μεν χρύσεος έκιτο επί δεξιά εσιόντι ες τον νηόν, ο δε αργύρεος επ΄αριστερά. Μετεκινήθησαν δε και ούτοι υπό τον νηόν κατακαέντα, και ο μεν χρύσεος κείται εν τω Κλαζομενίων θησαυρώ, έλκιν σταθμόν είνατον ημιτάλαντο και έτι δώδεκα μνέας, ο δέ αργύρεος επί τού προνηίου της γωνίης, χωρέων αφορέας εξακοσίους, επικίρναται γαρ υπό Δελφών Θεοφανίοισι."
Αυτό το κείμενο θέλει να πει τα εξής:
Ο δε Κροίσος τέλεσε αυτά και έστειλε στους Δελφούς ακόμα δυο κρατήρες μεγάλου μεγέθους, έναν με χρυσό και έναν με ασήμι, τον μεν χρυσό  να τοποθετηθεί στα δεξιά της εισόδου του ναού και εκείνον με το ασήμι στα αριστερά του ναού. Μετακινήθηκαν δε αυτοί από τον ναό όταν καιγόταν ο ναός από πυρκαγιά και το χρυσάφι βρίσκεται στο θησαυροφυλάκιο των Κλαζομενών και ζυγίζει τεσσερισήμισι τάλαντα και δώδεκα μνες, το δε ασήμι βρίσκεται στην γωνιά του πρόναου και χωράει σε εξακόσιους αμφορείς, που κερνούν στους Δελφούς την ημέρα των Θεοφανίων.
Την ημέρα των Θεοφανίων έβλεπαν το Φως του Θεού Απόλλωνα και η αρχαία αυτή εορτή ταυτίστηκε με τον Ιησού Χριστό, ο οποίος δίδασκε για το Φως του Θεού.  Ας μη λησμονούμε πως έλεγε:"εγώ ειμί το φως του κόσμου, ο ακολουθών εμοί ου περιπατήσει εν τη σκοτία, αλλ΄ έξει το φως της ζωής".
      Με τα αρχαία ελληνικά Θεοφάνια σχετίζεται και η αρχαία εορτή του Καθαρμού ή Πλυντηρίων, κατά το οποίο πλενόταν το Ξόανο της Θεάς Αθηνάς στη θάλασσα.
Στην Αθήνα το μετέφεραν τελετουργικά στο Παλαιό Φάληρο, καθώς αναφέρουν οι αρχαίοι συγγραφείς. Καθάριζαν κι εξάγνιζαν τα Ιερά των Ναών της Θεάς Αθηνάς και κυρίως της Θεάς Αθηνάς Παλλάδος στην Ακρόπολη της Αθήνας κι έδεναν το Ιερό της με σχοινιά. Σε όλες τις αρχαίες πόλεις κουβαλούσαν τα αγάλματα των Θεών και τα ιερά σκεύη και τα έπλεναν στο κοντινότερο ποτάμι ή λίμνη για να καθαρθούν κι αυτό γινόταν τελετουργικά. Δηλαδή, οι Ιέρειες των αρχαίων Ναών που ήταν όλες παρθένες και ονομάζονταν "Λουτρίδες και Πλυντρίδες" μαζί με την Ιέρεια που ονομαζόταν "Κατανίπτης" κι ήταν η επιμελήτρια για το άγαλμα της Θεάς προετοίμαζαν την τελετή των Καλλυντηρίων.  Ακολουθούσαν οι Ιέρειες "Πραξιεργίδες" που ετοίμαζαν το καθαρτήριο λουτρό του Ξοάνου της Θεάς Αθηνάς, που το έγδυναν και μετά από τον καθαρμό του το έντυναν πάλι με τα πέπλα και τα κοσμήματά του, κάτω από την επίβλεψη κι εποπτεία των "Νομοφυλάκων" καθώς το Ξόανο μεταφερόταν στη θάλασσα του Φαλήρου και παρέμεινε εκεί όλη την ημέρα. Αυτή η ημέρα του Καθαρμού ή Πλυντηρίου ήταν αποφράς ημέρα, διότι η πόλη της Αθήνας στερείτο την προστασία της πολιούχου Θεάς, γι΄ αυτό ήταν επίσημη "αργία" έως το απόγευμα όπου το Ξόανο επέστρεφε τελετουργικά πάλι στον Παρθενώνα. Στη διαδρομή από το Φάληρο ως τον Παρθενώνα έφηβοι νέοι και νέες κρατούσαν δάδες αναμμένες από τις Ιέρειες παρθένες "Πραξιεργίδες" ως τον Παρθενώνα, όπου το Ξόανο της Θεάς τοποθετείτο και πάλι στη θέση του, καθαρό.
Σε διάφορα μέρη της Ελλάδας διατηρούν αυτό το έθιμο έως και σήμερα.
2ο κείμενο του Θουκυδίδη, ο οποίος γράφει, στο β΄ βιβλίο της ιστορίας του, κεφάλαιο 80, εδάφια 4-5:
"Κνήμος δε και οι μετ΄αυτού χίλιοι οπλίται επειδή επεραιώθησαν λαθόντες Φορμίωνα, ός ήρχε των είκοσι νεών των Αττικών αι περί Ναύπακτον εφρούρουν, ευθύς παρεσκευάζοντο την καταγήν στρατείαν. Και αυτώ παρήσαν Ελλήνων μεν Αμπρακιώται και Λευκάδιοι και Ανακτόριοι και ούς αυτών έχων ήλθε χίλιοι Πελοποννησίων, βάρβαροι δε Χάονες χίλιοι αβασίλευτοι, ών ηγούντο επετησίω προστατεία εκ του αρχικού γένους Φώτιος και Νικάνωρ. Ξυνεστατεύοντο δε μετά Χαόνων και Θεσπρωτοί αβασίλευτοι."
Σε αυτό το κείμενο διαβάζουμε:
Ο Κνήμος δε και οι χίλιοι οπλίτες μαζί με αυτόν επειδή πέρασαν απέναντι δίχως να τους πάρει είδηση ο Φορμίωνας, που ήταν αρχηγός σε είκοσι αττικά πλοία που φρουρούσαν την περιοχή γύρω από τη Ναύπακτο, αμέσως άρχισε την από στεριάς εκστρατεία. Και μαζί με αυτόν ήταν Έλληνες Αμπρακιώτες και Λευκάδιοι και Ανακτόριοι και χίλιοι Πελοποννήσιοι που είχε φέρει μαζί του όταν ήρθε. Βάρβαροι δε ήταν χίλιοι Χάονες χωρίς βασιλιά, στους οποίους αρχηγοί ήταν για ένα χρόνο οι έχοντες την εξουσία ο Φώτιος και ο Νικάνωρ από την ηγεμονική οικογένεια του τόπου και μαζί με τους Χάονες ήταν και Θεσπρωτοί χωρίς βασιλιά.
Σημείωση:α)Χάονες ήταν κάτοικοι που ζούσαν ως κυρίαρχοι στην Ήπειρο, στην Ιταλία αλλά και γύρω από τα Κεραύνια όρη έως τον Θύαμι ποταμό (Καλαμά) καθώς ονομάζονταν και Χώνες με πόλεις τον Πάνορμο, την Όγχηστο, το Ίλιον, το Βουθρωτό, την Φοινίκη, και καθώς αναφέρει η εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς, ονομάστηκαν έτσι από το γεννήτορά τους Χάονα, γιο του Πριάμου. Ο Θουκυδίδης τους ονομάζει βάρβαρους, ίσως γιατί δεν ήταν πολιτισμένοι, όσο οι άλλοι Έλληνες. β)Το κείμενο αυτό του Θουκυδίδη, το αναφέρω για να κατανοήσει ο κάθε αναγνώστης πως το όνομα Φώτιος δεν σχετίζεται με την εορτή των Θεοφανίων και τα Φώτα, όπως συνηθίζεται λαϊκά να ονομάζεται, γιατί ω όνομα προϋπήρχε στην αρχαία εποχή, πριν το χριστιανισμό.
"Αεί α" σημαίνει αιώνια αυτά, και από την εκφορά του λόγου δημιουργείται το  "γ" και προφέρονται Άγια. 
Ευχαριστώ προσωπικά τον Ιησού Χριστό, για όλη αυτήν τη Φώτιση οπού μας διασώζει ιερές αρχαίες αλήθειες, για τις οποίες χρειάζεται μεγάλη μελέτη και έρευνα από όσους πράγματι αγαπούν την μελέτη και την αλήθεια.
Ο σταυρός τον οποίον ρίχνουν στη θάλασσα για να καθαρθεί, την ημέρα των Θεοφανίων, ταυτίστηκε με τον Ιησού Χριστό. Εδώ όμως θέλει μελέτη το θέμα. Ας μη λησμονούμε, πως υπήρξε ο ισόπλευρος "σταυρός", δηλαδή το αρχαίο ελληνικό σύμβολο ενότητας των αρχαίων Ελλήνων κι Ελληνίδων, ποινή καταδίκης και σταύρωσης ζωντανών ανθρώπων από το ιερατείο των Εβραίων (κάτι σαν τη σημερινή ιερή σύνοδο). Η καταδίκη σε σταυρικό θάνατο είχε επιβληθεί για όλους όσους δεν έκαναν περιτομή στην περιοχή του σημερινού Ισραήλ. Επί αυτοκρατορία; Μεγάλου Αλεξάνδρου καταργήθηκε η περιτομή ως βίαιη πράξη. Την εποχή όμως μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου την επανέφεραν και πάλι και μετά την καταστροφή της ιερής 17πολης των αρχαίων Ελλήνων στην περιοχή αυτή. Έτσι λοιπόν για όλους τους Έλληνες που ζούσαν στην περιοχή και σκόρπισαν από τις 17 αρχαίες ελληνικές πολιτείες, η γνωστή 17πολη των αρχαίων Ελλήνων ή 10πολη όπως την αναφέρει η βίβλος ο αρχαίος ελληνικός ισόπλευρος σταυρός αποτελούσε σημείο Ενότητος και Δύναμης. Έδειχναν δε ασέβεια στο ναό του Σολομώντος για΄τι λάτρευαν τον ΖΕΥ και το 12Θεο. Υπήρχαν όμως και Ελληνιστές Ιουδαίοι που δεν έκαναν περιτομή. Η απόφαση του Ιερατείου των Εβραίων της εποχής εκείνης ήταν η ποινή καταδίκης σε θάνατο ανθρώπων ζωντανών με σταύρωση, στην περιοχή αυτή.
 Ήταν δε ο "σταυρός" αρχαίο ελληνικό σύμβολο ενότητας όλων των αρχαίων Ελλήνων επί Γης μετά τους μεγάλους κατακλυσμούς που είχαν σκορπίσει και ευρίσκονταν κάθε 4 χρόνια, για να θυμούνται: το Όμαιμον, το Ομότροπον, το Ομόγλωσσον και Ομόθρησκον (λατρεία Δωδεκάθεου) με τις αρχαίες εορτές τους. Σε αυτήν την περιοχή ήταν καταδικαστέες κι απαγορευμένες πλέον. Αυτόν τον αρχαίο ελληνικό σταυρό χρησιμοποίησαν οι αρχαίοι δικαστές του εβραϊκού νόμου και στο λόφο του Γολγοθά για να σταυρώνουν ζωντανούς τους όσους ελληνιστές Ιουδαίους (οι οποίοι δεν έκαναν περιτομή) και όσους παρανομούσαν κι έτσι, βεβήλωναν, με ανθρωποθυσίες, τα αρχαία Ιερά των αρχαίων Ελλήνων. Η κατάσταση έγινε σκληρότερη έπειτα από τη μεγάλη σφαγή των Ελλήνων κι Ελληνίδων στην Κύπρο. Δηλαδή, επάνω στον αρχαίο ελληνικό σύμβολο του Όμαιμου, Ομόγλωσσου, Ομότροπου και Ομόθρησκου, σταύρωναν ζωντανούς. Ο αρχαίος ελληνικός Σταυρός είχε βεβηλωθεί και αιματοκυλιστεί κι αυτήν την ημέρα των Θεοφανίων ρίχνεται στη θάλασσα για να ΚΑΘΑΡΘΕΙ, γιατί επάνω του σταυρώθηκαν αμέτρητοι ζωντανοί άνθρωποι και βρήκαν φρυχτό θάνατο αλλά και ο Ιησούς Χριστός, δια του οποίου, σταμάτησε αυτή η θανατική ποινή!!! Δηλαδή ο σταυρός που ρίχνουν στη θάλασσα αυτήν την ημέρα, στην πραγματικότητα "ξεπλένεται και ξεπλένει" τα εγκλήματα του εβραϊκού λαού, που επάνω του σταύρωναν ζωντανούς ανθρώπους και δεν έχει καμιά σχέση με τη βάπτιση του Ιησού Χριστού. Ο "σταυρός" ταυτίστηκε με τον Ιησού Χριστό, αλλά δεν ήταν Εκείνος που επέβαλε αυτό το μαρτύριο. Σταμάτησε με τη σταύρωσή του η θανατική αυτή ποινή που είχαν επιβάλλει οι Εβραίοι στην ανθρωπότητα. Ο Ιησούς Χριστός είναι Φως κι όχι "σταυρικός" θάνατος.
   Ο αρχαίος ελληνικός σταυρός στην πορεία, για να εδραιωθεί η αυτοκρατορία της Νέας Ρώμης Ανατολής του Κωνσταντίνου (μέγας αυτοονομάστηκε της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας νέας Ρώμης Ανατολής κι άγιος καθιερώθηκε από τους εξουσιαστές της θρησκείας) ως απειλή σταυρικού θανάτου, εδραίωσε τη δύναμή του. Αργότερα που έγινε μονοκράτωρ στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία καθιερώθηκε ως σύμβολο επιβουλής του χριστιανισμού ως θρησκείας ο "σταυρός" του Γολγοθά, δηλαδή η ποινή θανάτου. Λέγεται πως η μητέρα του Ελένη (αγία) βρήκε το σταυρό στον οποίο είχε σταυρωθεί ο ίδιος ο Χριστός. Αυτό όμως δεν σταμάτησε τα εγκλήματα του Κωνσταντίνου κατά τη διάρκεια της αυτοκρατορίας του. Από τότε έως και τις ημέρες μας, κομματάκια "Τίμιου ξύλου" από αυτό το οποίο ήταν ο σταυρός στον οποίο σταυρώθηκε ο Χριστός, έγιναν μέρος εμπορίου, για "ευλογία", σε όσους επισκέπτονται τους Αγίους Τόπους, όπως ονομάστηκε η περιοχή στο Ισραήλ κι όποιος βαπτίζεται στον Ιορδάνη ποταμό ονομάζεται "Χατζής". Τι σχέση έχει αυτός ο τίτλος, με τον ελληνισμό, ποτέ δεν το κατάλαβα.
   Στην εικόνα, ο αρχαίος ελληνικός Σταυρός των αρχαίων Ελλήνων της Κύπρου, από την τοποθεσία Πωμός, με ανθρωπόμορφη μορφή, υπήρξε ιερό φυλακτό στην αρχαιότητα για τη ζωή. Ως λατρευτικό Σύμβολο ζωής κι ενότητας του ελληνισμού ήταν ο ισόπλευρος αρχαίος ελληνικός σταυρός.
 Στην πορεία ταυτίστηκε με το "σταυρό" των νεκρών στον Γολγοθά και τοποθετείται σε όλους τους νεκρούς στα ορθόδοξα νεκροταφεία και στους τρούλους των ορθοδόξων εκκλησιών και αποτέλεσε ιερό σύμβολο του χριστιανισμού. 
   Το να ρίχνουν τον "Σταυρό" στη θάλασσα, καμιά σχέση δεν έχει με τη βάπτιση του Χριστού. Περισσότερο πλησιάζει με την κάθαρση του εβραϊκού λαού, που είχε επιβάλλει αυτό το μαρτύριο στην ανθρωπότητα εκείνη την εποχή αλλά και με την κάθαρση όλων όσων τον χρησιμοποίησαν σε αιματοκύλισμα και καταστροφές του Ελληνισμού.
   Ας ευχαριστήσουμε τον Ιωάννη τον Πρόδρομο για όλη αυτήν την ημέρα και το Θεό του Παντός των Όλων Δυνάμεων για όλα τα αγαθά οπού μας προσφέρει για τη συνέχεια της ζωής!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Ε' Παγκόσμιο Συνέδριο Αμφικτυόνων"

Νότα Κυμοθόη "Ε΄Παγκόσμιο Συνέδριο Αμφικτυόνων"
Αποδεχόμενη την Πρόσκληση του κ. Δημήτρη Μπουκόνη συμμετείχα στην 1η ημέρα του 2ημέρου Ε΄ Παγκοσμίου Συνεδρίου Αμφικτυόνων, υπό την Αιγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εσωτερικών, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη.
Η ομιλία μου με θέμα "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" στο θέμα "Ελληνισμός-Ορθοδοξία-Αμφικτυονίες", διεξήχθη σήμερα, Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019. 
ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
Ε΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2019 με θέμα “ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ-ΧΡΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ”
ΟΜΙΛΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: “Το Λ των λέξεων και του Λόγου”

Καλησπέρα σε όλους σας.
Τιμώντας την Α΄Αρχή και το Α΄ Αίτιο της Ορθής Δόξας Πνεύματος σκέψεως των Ελλήνων απανταχού της γης, είμαι εδώ, Αθάνατος Λόγος Φωτός Αιωνίου, Αιωνίας Ροής Χρόνου Ηέλιου Πατρός Ροή Όλων Όλα Τιτανίας Όλης Αρχής Ιερά Τετρακτύς Ισσίου Όλου.
Όμαιμον, Ομόγλωσσον, Ομότροπον, Ομόθρησκον. Τετρακύς Ιερά αυτή η Α΄ Αρχή Αμφικτυονίας Ελληνισμού. Κάποτε. Σήμερα, με προβληματίζει το “μόρφωμα” Ελληνισμός. Έχει πέσει σε αντιφάσεις που προσβάλλουν και αλλοιώνουν την γνησιότητα συνείδησής του, “αφού με το να γίνουν χριστιανοί οι Έλληνες, γίνονται ουσιαστικά σπέρματα του Αβραάμ”, καθώς γράφει και ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας στο βιβλίο του “Ελληνισμός και Χριστιανισμός”.
Η καταστροφή που έχει γίνει στον απανταχού Ελληνισμό ξεκίνησε από την αρχαία Πέλλα, πατρίδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όταν την επισκέφτηκε ο Παύλος. Μοιάζει ως να ήταν σχέδιο προμελέτης αυτό. Να ξεκινήσει δηλαδή την περιοδεία του για να διδάξει το Λόγο Χριστού από εκεί. Στην καρδιά της γενέτειρας πατρίδας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μπήγοντάς του, μαχαίρι στην καρδιά. Γιατί δεν ήταν αυτή όλη η περιοδεία για τον Ελληνισμό. Ήρθε στην Μακεδονία και χρησιμοποίησε τους Ελληνιστές Ιουδαίους που κατοικούσαν εκεί. Αυτοί που είχαν φύγει για να γλιτώσουν την ποινή θανάτου επειδή δεν έκαναν περιτομή ενώ γνώριζαν καλά την Πεντάτευχο, μιλούσαν καλά και την ελληνική γλώσσα, λάτρευαν τους αρχαίους Έλληνες Θεούς, γνώριζαν τον Ελληνισμό της Μακεδονίας και την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Ζούσαν σε τόπο ελληνικό-μακεδονικό. Η Πεντάτευχος ή Τορά ή Τακάν των Εβραίων είχε μεταφραστεί από τους Πτολεμαίους Σελευκίδες στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, πολύ πριν από αυτό το γεγονός. Είναι ιστορικά γνωστή ως Μετάφραση των Ο', η οποία φανερώνει όλη την αλήθεια για την κλοπή των αρχαίων ελληνικών κειμένων και ελληνικών ιδεών της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας προσαρμοσμένες στην ιουδαϊκή κοινωνία. Τι μας αφορά όλους εμάς τους Έλληνες αυτό το γεγονός; Γιατί δεν μας λένε την αλήθεια; Είχε εκείνη, την π. Χ. εποχή, δημιουργηθεί φανατισμός και αντιπαλότητα ανάμεσα στους Ιουδαίους που δέχονταν την περιτομή και σ΄ εκείνους τους Ελληνιστές Ιουδαίους που δεν την δέχονταν κι είχαν φύγει μακριά από την Ιουδαία περιοχή. Αυτήν, όπου ο αυτοκράτωρ Αδριανός μετονόμασε Συρία κι απαγόρεψε στους Εβραίους να εισέρχονται σε αυτήν, ύστερα από την νίκη του κατά του Ισραήλ. Την περιτομή είχε απαγορέψει με νόμο πρώτος ο Μέγας Αλέξανδρος στην περιοχή τους, την οποία Ιουδαία είχε καταλάβει και συμπεριλάβει στην αρχαία ελληνική μακεδονική αυτοκρατορία του. Υπήρχαν εκεί οι αρχαίοι Φιλισταίοι, οι φίλοι των ιστίων, δηλαδή άνθρωποι της θάλασσας, Έλληνες προερχόμενοι από την αρχαία Κρήτη και την αρχαία Κύπρο, αλλά και νησιώτες από τα Κύθηρα κι Αντικύθηρα. Υπήρχαν και οι Παλαιστίνιοι, με τους οποίους ακόμα μάχονται οι κάτοικοι του Ισραήλ. Είχαν ιδρύσει οι αρχαίοι Έλληνες πολύ πριν στην περιοχή του σημερινού Ισραήλ 17 ολόκληρες αρχαίες ελληνικές πόλεις, για τις οποίες δεν γίνεται λόγος ιστορικός. Αναφέρονται όμως στην βίβλο ως 10πολις. Δημιουργήθηκε μέγα χάσμα που συνεχίστηκε με εχθροπραξίες και πόλεμο κι επί ρωμαϊκής αυτοκρατορίας αργότερα. Γνωστός είναι ο 10ετής πόλεμος του Αδριανού γι΄ αυτό το θέμα, που τοποθέτησε τον Ζευ με αγαλμάτινη παράσταση στο ναό Σολομώντος μετά την ολοσχερή κατάληψη της Ιερουσαλήμ. Το χάσμα αυτό κι αυτήν την μεγίστη έχθρα των φανατικών Ιουδαίων και το μίσος τους για την αρχαία ελληνική θρησκεία και την αντιπαλότητά τους για το αρχαίο ελληνικό Πνεύμα, υπήρχε και την εποχή του Ι. Χριστού. Αυτό όλο το χάσμα, αυτήν την έχθρα και το μίσος, προσπάθησε να γεφυρώσει με τη διδασκαλία του σε αυτούς και στον τόπο τους ο Ι. Χριστός και τον σταύρωσαν. Ο Ελληνισμός όμως δεν σχετίζεται με αυτό, γιατί ήταν καθαρά θέμα των Ιουδαίων και της δικής τους κοινωνίας και θρησκευτικής λατρείας κι όχι των Ελλήνων εθνικών (έθνος ελληνικό).

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ είναι ΈλευσιςΛόγουΛόγοςΗλίουΝουςΙερόςΣωτήριοςΜήτρα ΌλωνΣωτηρία.
Υπαρκτός Ηέλιος Νούς και Σώτερ εκείνη την εποχή ήταν ο Ζεύς. Η ελληνική φιλοσοφία υπήρχε, διδασκόταν και το 12Θεο λατρευόταν παντού με παραλλαγές. “Το της φιλοσοφίας έργον ενιοί φασίν από βαρβάρων άρξαι γενήσασθαι παρά δε Βαβυλωνίους ή Ασσυρίους Χαλδαίους και γυμνοσοφιστάς παρ ΄Ινδοίς”, γράφει στο Α΄ βιβλίο του και στο έργο του “Βίοι και γνώμαι των εν φιλοσοφία ευδοκιμισάντων” ο Διογένης Λαέρτιος. Είχε καταγωγή από την πόλη Λαέρτη της Κιλικίας ή Αώας των αρχαίων Ελλήνων της Μικράς Ασίας, που βρισκόταν απέναντι από την Κύπρο, στη σημερινή Τουρκία. Κι εκεί πήγε πάλι περιοδεία ο Παύλος με σχέδιο, διότι η αρχαία ελληνική φιλοσοφία βοηθά στην ομαλή εξέλιξη κι ανάπτυξη σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Δίχως αρχαία ελληνική φιλοσοφία δεν υπάρχει ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ.
Η σπουδαία Βιβλιοθήκη της αρχαίας Αλεξάνδρειας κάηκε. Η Βιβλιοθήκη της αρχαίας ελληνικής πόλης Εφέσου είχε την ίδια τύχη. Αλλά οι Αιγύπτιοι ισχυρίζονταν, πως η φιλοσοφία ξεκινά από τον Ήφαιστο, υιό του Νείλου (όνομα που έχει και το σπουδαίο ποτάμι τους). Ο Ησίοδος στη Θεογονία του αναφέρει τον Ηφαίστειο Θεό του 12Θεου και στην αρχαία ελληνική Μυθολογία μαθαίνουμε πως δρούσε στο Ηφαίστειο Μόσλυχος, στην νήσο Λήμνο. Ο σπουδαίος πολιτισμός των αρχαίων Λημνίων και το αρχαίο ελληνικό θέατρο της Ηφαιστίας Μεγάλης Μητέρας Θεάς, αποτέλεσαν κορυφαία κέντρα γνώσης στην ακμαία εποχή τους. Ελάχιστα γνωρίζουμε για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό των Λημνίων, ενώ η Πολυόχνη αναφέρεται ως η αρχαιότερη ελληνική πόλη. 'Ερχεται όμως ο Διογένης Λαέρτιος να διασώσει μια ισχυρή αλήθεια, για τον Λήμνιο πολιτισμό και για την ύπαρξη του Ηφαίστου χρονικά, καθώς γράφει:
Από δε τούτον εις Αλέξανδρον Μακεδόνα ετών είναι μυριάδας τέσσαρας και οκτακισχίλια οκτακόσια εξήκοντα τρία”. Δηλαδή 48.863 έτη απείχε ο Ήφαιστος από τη γέννηση του Μέγ΄ Αλέξανδρου (356 π.Χ.). Σταθμός ημερολογιακά και χρονικά σταθερός κι αμετάθετος, γιατί ο Μακεδών Μέγας Αλέξανδρος ήταν γνωστός σε όλη την ανθρωπότητα εκείνη την εποχή, που γράφει ο Διογένης Λαέρτιος αυτό το βιβλίο του. Δηλαδή έχουμε σήμερα (το 2019 μ. Χ.) ακριβώς 2.375 έτη από το έτος που γεννήθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος. Υπολογίζοντας με μαθηματική ακρίβεια βρίσκουμε πως ο Ήφαιστος ζούσε στην Λήμνο αναπτύσσοντας φιλοσοφία, ιδέες και δράσεις πριν 51.238 έτη και υπήρξε η Α΄ Αρχή Ιερού Λόγου Φωτός Ελλήνων, καθώς έδωσε τη φωτιά στους ανθρώπους. Έδωσε “ιερό πυρ” σε εσωτερικό σκοτεινών σπηλαίων και αυτό βοήθησε την ανθρωπότητα για να ζήσει καλύτερα. Είναι η Α΄ Αρχή δημιουργίας ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ, δηλαδή: ΑιώνιαΜήτραΦωτόςΙερούΚαθοδόν ΤιτανίωνΥπάρξεωνΌληΝουςΙερόςΑιώνιαΣωτηρία. Αυτό αποτελεί ως γεγονός Αθάνατη Έλευση Λόγου, Λόγος Ηέλιος, Νου Ιερού, Σωτήριος Μνήμη Όλων Υπαρκτή.
Κι αυτό σηματοδοτεί των εξ΄ Ελλήνων Λόγο= λογισμικό DNA που αποτελεί
Πνεύμα Ποιοτικής Ουσίας
για το ΠΑΝ-ΕΛΛΗΝΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ
για το ΠΑΝ- ΑΙΩΝΙΟΝ ΑΕΝΑΩΣ
για το ΠΑΝ-ΔΥΝΑΜΟΝ ΑΠΕΙΡΩΣ
για το ΠΑΝ-ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟΝ
για το ΠΑΝ-ΑΝΩΤΕΡΟΝ ΥΛΗΣ
για το ΠΑΝ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΝ
για το ΠΑΝ-ΕΛΛΗΝΙΑΣ ΔΙΑΝOΙΑΣ ως ΕΙΣ ΝΟΥΣ σε ΟΛΑ τα ΕΠΙΠΕΔΑ
ΠΑΝ-ΑΛΗΘΗΣ ΠΑΝ-ΑΡΜΟΝΙΚΟΣ σε όλες του τις ΔΡΑΣΕΙΣ σε όλες του τις ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ.
Αυτό το “ΕΓΩ ΕΙΜΙ” ΕΛΛΗΝ ή ΕΛΛΗΝΙΣ έρχεται ως ΠΝΕΥΜΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ πολύ πριν το 51. 238 έτη από σήμερα, γυρεύοντας ΔΙΚΑΙΩΣΗ. Ο Ελληνισμός σήμερα προσπαθεί να θυμηθεί ακούγοντας την αρχαία ποντιακή Λύρα που ο ήχος της ο 1ος ήταν Ιερός Ύμνος προς τον Θεόν Ηέλιον Ζευ και οι Ιεροί χοροί των Ποντίων διασωθέντες θυμίζουν το αρχαίον ελληνικόν Πνεύμα, όπως έφτασε έως την δική τους αρχαία λαμπρή εποχή. Ας το διασώσουμε. Διαβάζουμε και στο Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη, που πήρε το Νόμπελ Λογοτεχνίας: “Ήταν ο ήλιος με τον άξονά του μέσα μου/ πολυάχτιδος που καλούσε κι αυτός αλήθεια που ήμουν/ο πολλούς αιώνας πριν/ ο ακόμη χλωρός μες τη φωτιά/ ο άκοπος απ΄ τον ουρανό/ Έννιωθα ήρθε κι έσκυψε πάνω απ΄το λίκνο μου ίδια η μνήμη γινάμενη παρόν/ εντολή σου, είπε, αυτός ο κόσμος και γραμμένος μες στα σπλάγχνα σου είναι/ Διάβασε και προσπάθησε και πολέμησε”.
Τα δικά μου όπλα είναι η γνώση από την έρευνα και μελέτη των αρχαίων γραφών, κειμένων, μνημείων, έργων, αρχιτεκτονημάτων, γλυπτών, αγαλμάτων και νομισμάτων και όλης της δύναμης οπού κλείνει η αρχαία ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία. Στο βιβλίο μου “Το Λ των λέξεων και του Λόγου” Δοκίμια, εκδόσεις οι Αινιάνες 2017, θα βρείτε περισσότερα.
Ας γίνουμε λοιπόν πάλι, οι Έλληνες και οι Ελληνίδες ΕΛΛΗΝΕΣ κοινωνώντας ελληνικό Πνεύμα Ελληνισμού και καθαρίζοντάς το απ΄ όλες τις σκοτεινές εκφάνσεις, όσων ακόμα το πολεμούν με μίσος, φανατισμό και πείσμα με αλλοτριωμένες ιδέες και κατηγορίες ως παγανιστικό και ειδωλολατρικό. Ας γίνουμε γνώστες του κι ας επωφεληθούμε, δίχως φανατισμό κι ας το διαδώσουμε για το δικό μας καλό, για το καλό των άλλων και για το ουράνιο συμπαντικό καλό όλων μας!!!
Σας ευχαριστώ.

Ολόκληρη η ομιλία μου θα δημοσιευθεί και στα πρακτικά αυτού του Συνεδρίου.

Ευχαριστώ τον Πρόεδρο κ. Δημήτριο Μπουκόνη, όλους τους διοργανωτές, όλους τους ομιλητές  και όλους τους παρευρισκόμενους.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Έκθεση εικαστικών" στο Γαλάτσι

artnotakymothoe© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Έκθεση εικαστικών"
Στο ιστορικό "καμίνι" του Δήμου Γαλατσίου, παρουσίασα αυτά τα τρία δείγματα εικαστικής εργασίας μου του 2001, εμπνευσμένη από την Ποίηση του βιβλίου μου:
Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση "Ερώ" Νότα Κυμοθόη, εκδόσεις Ιωλκός 1999., του οποίου βιβλίου είναι και το εξώφυλλο εμπνευσμένο από αυτήν την Ποίησή μου.
Η ομαδική έκθεση οργανώθηκε από το Σύλλογο Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος" ο Απελλής", από τις 11/11 έως και 15/11.

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Το αρχοντικό του Σβάρτς στ΄ Αμπελάκια" ταξιδιωτικό δοκίμιο

                                          Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη* "Το αρχοντικό του Σβάρτς στ΄Αμπελάκια"
ταξιδιωτικό δοκίμιο

Καθώς φτάνει ο ταξιδιώτης στ΄ Αμπελάκια Λαρίσης, βλέπει στα δεξιά του να υψώνεται ένα μεγαλοπρεπές οικοδόμημα και σταματά να το θαυμάσει. Καθώς προχωρά στα δεξιά του ένα στενό δρομάκι πλακόστρωτο, τον οδηγεί στην είσοδό του.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Μια πλακόστρωτη αυλή υποδέχεται τους επισκέπτες και η είσοδος του ιστορικού αρχοντικού  οδηγεί στο εσωτερικό του, όπου ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τον διάκοσμο αλλά και την αρχιτεκτονική του. Είναι η κατοικία του Γεωργίου Μαύρου ή Σβάρτς που γεννήθηκε στ΄ Αμπελάκια το 1738 και διετέλεσε ισόβια Πρόεδρος του 1ου Συνεταιρισμού Παγκοσμίως με το όνομα "Η Κοινή Συντροφιά και Αδελφότης των Αμπελακίων" .Απεβίωσε το 1818 στη Βιέννη. Είχε κατορθώσει να έχει μετόχους στον Συνεταιρισμό αυτόν, όλους τους Αμπελακιώτες, με βάση τα νήματα από το μαλλί των προβάτων και τις βαφές με μοναδικό το γνωστό "ριζάρι" ή "ερυθρόδανο".
Ο μεγάλος αυτός Συνεταιρισμός διέθετε 24 εργαστήρια, πλυντήρια και βαφεία νημάτων τα οποία εξήγαγαν στο εξωτερικό. Μιλάμε για μια τοπική ανάπτυξη μοναδική για εκείνη την εποχή, όπου έδωσε στους ντόπιους κατοίκους πλούτο μέσα από την εργασία τους και ενότητα εργασιακή.
                                        Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Σε αυτό το σημείο κλείνονταν συμφωνίες και συναλλαγές και ήταν τα σκαλοπάτια όπου οδηγούσαν στο γραφείο αυτό το κάπως υπερυψωμένο.
                                           Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Η εσωτερική σκάλα οδηγεί στον επάνω όροφο, όπου βρίσκονται τα σαλόνια και οι κρεβατοκάμαρες με τον περίφημο διάκοσμο.
                                           Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Οι τοιχογραφίες χαρούμενες επάνω σε φρέσκο αγκαλιάζουν αρμονικά το εσωτερικό κι ανυψώνουν το βλέμμα, δίχως να κουράζουν.
                                          Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Η θέα από τα παράθυρα οπού φωτίζουν με φυσικό άπλετο φως το εσωτερικό του αρχοντικού, είναι υπέροχη. Απ΄εδώ ένα μέρος από τα Αμπελάκια με τη θέα του Ολύμπου στο βάθος να δεσπόζει αγέρωχα.
(συνεχίζεται)
*Νότα Κυμοθόη λογοτέχνης και εικαστικός

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2019 © Nότα Κυμοθόη