Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Η Ελλάδα και οι άλλοι"

                                                   Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη


               Νότα Κυμοθόη "Η Ελλάδα και οι άλλοι"

Οι άνθρωποι παρακινούνται από τη συνήθεια, γιατί ο νους τους εστιάζεται σε αυτό που κάνουν και οι "άλλοι". Οι "άλλοι", σε αυτήν την όμορφη χώρα, είχαν ομαδοποιηθεί πάρα πολλά χρόνια, δικομματικά, εξαρτώμενοι από τις κομματικές παρατάξεις της Ν.Δ, και του ΠΑΣΟΚ. και σε συνεργασία της μεγάλης θρησκευτικής ομάδας "ορθοδοξία, στη χώρα Ελλάδα. Οι αλλαγές γίνονται για την εξέλιξη μιας στάσιμης κατάστασης. Και η χώρα Ελλάδα, είχε "βουλιάξει" στα οικονομικά σκάνδαλα πολλών 4ετιών διακυβέρνησής της, από τις παραπάνω ομάδες κι ο ελληνικός λαός, μια έριχνε την ψήφο του στο ένα κόμμα και μια στο άλλο μέχρι που έκανε την διαφορά η κυβέρνηση η παρούσα, με πρωθυπουργό τον Α. Τσίπρα. Οι άνθρωποι είχαν συνηθίσει άλλες όψεις, άλλες παρουσίες κ επειδή στη μικρή μας χώρα μεταξύ μας γνωριζόμαστε, ας δούμε αν θέλουμε τα πράγματα καθαρά, κι όχι ωθούμενοι από τις ορέξεις των όσων επιθυμούν τους θώκους εξουσίας. Ήταν η πιο γλυκιά "ερωμένη" όλων, η "εξουσία", γιατί ακόμα την ποθούν με πάθος!!!
Η αλλαγή που έχει συμβεί σε παγκόσμια κλίμακα, έχει καταδείξει πολλά θέματα και το καλό όλων είναι πως οι άνθρωποι σήμερα επικοινωνούμε και γνωρίζουμε ο ένας την κουλτούρα του άλλου, τα ήθη, τα έθιμα του τόπου καταγωγής του καθενός αλλά και τον τρόπο λατρείας Θεού!..Αυτό έχει ενοχλήσει στη χώρα μου Ελλάδα, πάρα πολύ τους όσους με μανία κατέστρεψαν και καταστρέφουν αδίστακτα, την αρχαία ελληνική σκέψη των αρχαίων Ελλήνων σοφών και φιλοσόφων. Έφτασε η ιερή εκείνη στιγμή, όπου οι "μισάνθρωποι", που λένε πως εκπροσωπούν το Θεό επί γης, διαχωρίζοντας την ανθρωπότητα, θα αναγνωρίσουν επισήμως, την αλήθεια Θεού, η οποία είναι "μόνον μία"...
Η Ελλάδα, ως αρχαία χώρα, έχει τόσες ιερές αξίες, τις οποίες οι περισσότεροι νεοέλληνες πατέρες, αλλά και οι νεοελληνίδες μάνες, που ανατρέφουν παιδιά, δεν τις γνωρίζουν. Η πικρή αλήθεια είναι, πως χιλιάδες χρόνια, η θεοκρατική μονόπλευρη παιδεία, οδήγησε τους ελληνόπαιδες αφ΄ ενός σε μόρφωση "κονσέρβα" κι αναζήτηση εργασίας σε Δημόσιες υπηρεσίες στη χώρα μας, αφ΄ ετέρου, οι μετρίως μορφωμένοι, έχουν παντελή άγνοια, για τις αρχαίες ελληνικές Αρετές, οι οποίες δεν διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία. Κατεύθυνση σε όλους αυτούς έδιναν οι "εκπρόσωποι" Θεού με κατήχηση "μη ελληνική".  Οι "άλλοι" των δικομματικών παρατάξεων οι περισσότεροι, προέρχονται από οικογένειες οι οποίες λάτρευαν τον "βασιλιά" κάποτε ή την  απαγορευμένη "αριστερά" κι ήταν οι περισσότεροι "αναλφάβητοι" κι αγράμματοι, αλλά κι αργότερα την "στρατιωτική χούντα της 7ετίας", ώσπου ήρθε ο εκ Γαλλίας "σωτήρας" τους κι άλλαξε ο τρόπος λατρείας τους. Αναρωτιέμαι πολλά χρόνια, ποιοι είναι οι Καραμανλήδες, από που ήρθαν και πως πορεύτηκαν στην πολιτική φαρέτρα της χώρας μου Ελλάδας.
Είχα την τύχη να γνωρίσω από κοντά τον γέρο Καραμανλή και του έκανα την εξής ερώτηση: "Τι σχέση είχε με την περιοχή Καραμάν και με τους όσους προσκύνησαν το Ισλάμ, σε μια εποχή, πριν τη μεγάλη καταστροφή της Μ. Ασίας και τι σχέση είχε με αυτούς που καρπώθηκαν όλη την περιουσία των Μικρασιατών, Αρμενίων Ελλήνων, Ποντίων Ελλήνων, Βαλκάνιων Ελλήνων"...
Την ακριβή απάντηση, θα την αφήσω για άλλη δημοσίευση...αν και είναι τόσο φανερή, μέσα σε όλα τα γεγονότα τα οποία έχουν να κάνουν με τον ελληνισμό και την ανάπτυξή του σε Ελλάδα και Κύπρο...μέχρι των ημερών μας!..
Το θέμα όμως δεν είναι οι κακές ειδήσεις όλων των παρελθόντων ετών, αλλά η καλή γνώση κι επίγνωση, από όλα τα γεγονότα. Και τούτο, γιατί ο "ρόλος" που έπαιξε ο καθένας πολιτικός, ήταν έτσι να συμβεί, για να φτάσουμε στο παρόν της πραγματικής αφύπνισης. Κι αυτή η "αφύπνιση" έχει να κάνει με τον καθέναν χωριστά, για "το ποιος είναι","γιατί είναι","που βαδίζει","τι πράττει" για το δικό του καλό, αλλά και των άλλων το καλό.
Κι όσο σχετίζεται το όλο θέμα με τους "άλλους" σε πολιτική και θρησκευτική δράση σε σχέση με την παιδεία, τον πολιτισμό και την ανάπτυξη, πάντα θα βλέπει ο ένας τον άλλον με διαφορετικό βλέμμα, γιατί ακόμα η χώρα Ελλάδα, βρίσκεται σε ένα στάδιο, όπου σαπίζει το παλιό και έρχεται το καινούριο στην επιφάνεια. Αλλά αυτό το καινούριο, αναπτύσσεται μέσα στων άλλων τη σήψη, όπου οι παλιές δύσοσμες ιδέες που διαχώριζαν την ανθρωπότητα, δεν μπορούν να σταθούν, στη νέα εποχή. Κι αυτή η νέα εποχή, που προσπαθεί να δημιουργήσει μορφή και να στερεωθεί, ακόμα δεν είναι ικανή, να φανερώσει αυτό οπού στο μέλλον θα είναι. Η αλήθεια όμως είναι μόνον μία κι αυτή η αλήθεια έχει να κάνει με μια σταθερή βάση, που είναι ο άνθρωπος.
Ο άνθρωπος αυτής της εποχής, δεν έχει καμιά σχέση με τον άνθρωπο της παλιάς εποχής, από όποια χώρα κι αν προέρχεται κι όποιας χώρας εθνότητα έχει. Κι όσο κι αν επιμένουν κάποιοι θρησκευτικοί ταγοί να διαχωρίζουν την ανθρωπότητα αυτοαποκαλούμενοι οι ίδιοι "άγιοι" ταυτιζόμενοι με το "άγιο" πρόσωπο του Θεού και να αποκαλούνται "εκπρόσωποι" Θεού, ψεύδονται. 
Ο Θεός είχε αποκαλύψει, αλλά και είχε φανερώσει το πρόσωπό του σε μια άλλη εποχή και ουδείς θνητός προερχόμενος "εξ αιμάτων γεννημένος σαρκικά από ανθρώπους" προερχόμενος, δεν ταυτίζεται, αλλά μήτε εκπροσωπεί τον Θεό στη γη των θνητών!
Ως άνθρωποι λοιπόν όλοι θνητοί, πασχίζοντας ο καθένας για την δική του πορεία, που επιθυμεί ο καθένας να φτάσει; Η Ελλάδα, έδωσε σε όλη την ανθρωπότητα μοναδικά ταξίδια γνώσης, όπως έχουν κι άλλες χώρες δώσει. Ας φροντίσει λοιπόν ο καθένας να δει τον εαυτό του μέσα στον άλλον, και ιδιαίτερα τα "εγώ" του καθενός, ας βρουν την καλύτερη πορεία, για να γίνει η Ελλάδα καλύτερη.
Οι κακουχίες που πέρασε η χώρα και ο ελληνικός λαός είναι μεγάλες, όπως και οι κακουχίες άλλων λαών κι άλλων χωρών. Ένα σκοπό έχουν όμως όλες αυτές κι αυτός είναι η ευσυνειδησία του παρόντος με σοφία σκέψεων για το μέλλον. Κι αυτό ορίζεται ως θεμέλιος λίθος, με την αγάπη του καθενός χωριστά και αυτή η αγάπη, γίνεται μεγίστη δύναμη.
Ας κρατήσουμε λοιπόν όλα όσα μας ενώνουν, κι ας πετάξουμε όλα εκείνα τα οποία μας διαχωρίζουν για την ύπαρξη του ατομικού "εγώ" του καθενός χωριστά, σε όποιον τομέα αναφέρεται αυτό. Το μέλλον ορίζεται από την ενότητα όλων!!!
Νότα Κυμοθόη

Σημείωση: Η εικόνα της φωτογραφίας είναι από τη θεϊκή σοφία των ιερών λόγων και της διδασκαλίας του Σρι Σάτυα Σαι Μπάμπα, ο οποίος θύμισε στην ανθρωπότητα με τη διδασκαλία του, όλα εκείνα τα ιερά λόγια του Ιησού Χριστού, όλη εκείνη την Αγάπη Του, που η ανθρωπότητα στην εποχή μας είχε κι έχει λησμονήσει!!!

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018

Νότα Κυμοθόη "Σιγά τον πολυέλαιο"

                                  Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Σιγά τον πολυέλαιο"

Καλημέρα, με μια φωτογραφία από την πόλης της ΑΘήνας, Ελλάδα, Ευρώπη.
Και μη πείτε "σιγά τον πολυέλαιο", επειδή βλέπω "ποιητικά" το όλο θέμα της συνέχειας σε ένα μέλλον, το οποίο στηρίζεται στο παρελθόν και σηματοδοτεί το παρόν, με βλέμμα και σκέψη και πράξεις, για όλο εκείνο το "μέλλον" της Ελλάδας των αρχαίων Ελλήνων και των νεοελλήνων, όπου κι αν βρίσκονται. Με θετικές σκέψεις λοιπόν, καλημέρα και καλό μεσημέρι, σε όσους αυτήν τη στιγμή πίνουν τα τσιπουράκια τους με γνήσιους ελληνικούς μεζέδες, στα όμορφα παραθαλάσσια μέρη της χώρας μας ή στα ορεινά μέρη κάτω από πλατύφυλλα πλατάνια. Καλημέρα και καλό μεσημέρι και σε όλους όσους εργάζονται και δεν πήγαν διακοπές, καλημέρα και καλό μεσημέρι και σε όσους είναι άνεργοι κι αγωνίζονται να βρουν μια εργασία για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Καλημέρα και καλό μεσημέρι σε όλους όσους βοήθησαν και βοηθούν τον ελληνικό λαό να σταθεί στα πόδια του. Καλημέρα και καλό μεσημέρι στα παιδιά των νεοελλήνων που έγιναν "σύγχρονοι" μετανάστες, για λόγους που είναι γνωστοί....
Εύχομαι δύναμη, κουράγιο, υπομονή και κρατήστε τον πλου σύμφωνα με το ρεύμα και τη φορά των ανέμων. Ο πλους κόντρα στους ανέμους, τσακίζει το καράβι . Εύχομαι να κρατάτε γερά το τιμόνι. Βέβαια κάποιοι δεν είναι χαρούμενοι, αλλά αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που οι ίδιοι σκέφτονται κι έπραξαν κι ήρθε η ώρα ή μάλλον η εποχή να διδαχτούν μέσα απ΄όλη αυτήν την εποχή, αυτό, όπου είχαν οι ίδιες οι ψυχές τους προγραμματίσει...
Εύχομαι σε όλους και σε όλες να είστε πράγματι καλά και να θυμάστε πως σας αγαπώ, κι ας έχουμε διαφορετικές απόψεις σε θέματα, όπου έχετε κολλήσει...Απλά να θυμάστε πως η αγάπη μου είναι ανιδιοτελής, αγαπημένοι μου φίλοι κι αγαπημένες μου φίλες και ξέρετε γιατί;
Η μοναξιά μου είναι τόσο μεγάλη, που χρόνια τη βαδίζω...μόνη μου...
Ευχαριστώ όσους συναπάντησα στο δρόμο μου και μου άπλωσαν το χέρι και κάναμε κάποια βήματα μαζί...Αλλά, όσο κι αν φάνταζε ο "πολυέλαιός" τους, ποτέ δεν είχε κατάλληλο φως για να μου προσφέρουν πραγματική συντροφιά κι αγάπη...Έτσι ο δρόμος μου είναι μοναχικός...Ο καθένας προσφέρει αυτό όπου έχει...Η αγάπη μου για εσάς, είναι δική μου, με τον τρόπο το δικό μου. Στο δικό σας τρόπο, άλλα. Της αγάπης σας για εμένα, όλα είναι καλοδεχούμενα, τα του "μίσους" σας δικά σας όλα...
Σας αγαπώ!!!
Νότα Κυμοθόη

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2018

Νότα Κυμοθόη με αφορμή την Οδύσσεια του Νίκου Καζαντζάκη

painting Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη:
Με αφορμή την Οδύσσεια του Νίκου Καζαντζάκη

" Ήλιε, μεγάλε ανατολίτη μου, χρυσό σκουφί του νου μου,
αρέσει μου στραβά να σε φορώ, πεθύμησα να παίξω,
όσο να ζεις, όσο να ζω κι εγώ, για να χαρεί η καρδιά μας.
Καλή ΄ναι τούτη η γης, αρέσει μας, σαν το σγουρό σταφύλι,
στον μπλάβο αγέρα, Θέ μου, κρέμεται, στο δρόλαπα κουνιέται
και την τσιμπολογούν τα πνέματα και τα πουλιά του ανέμου
ας την τσιμπολογήσουμε κι εμείς, να δροσερέψει ο νους μας.

Έχει ο καιρός μαθές γυρίσματα, το ριζικό ΄χει ρόδες
κι ο νους του ανθρώπου κάθεται αψηλά και τις στρουφογυρίζει
άιντε,...
Ήλιε, γοργοπαιχνιδομάτη μου,φρογό λαγωνικό μου,
την άγρη που αγαπώ ξεπόπωσε και πάρ΄την του κυνήγου
κι ό,τι τηράς στη γης μαντάτευε κι ό,τι γρικάς μολόγα,
κι εγώ θα τα περνώ στου σπλάγχνου μου το μυστικό αργαστήρι
κι αγάλια, με το παίξε γέλασε και το βαθύ κανάκι,
πέτρα, νερό, φωτιά και χώματα θα γίνουν όλα πνέμα
..."
Νίκος Καζαντζάκης: Ακούραστος εργάτης της γραφής, λογοτέχνης παγκοσμίου βεληνεκούς, αλλά ο σκοτεινός σκεπτικισμός του χριστιανικού ιερατείου της πατρίδας του Ελλάδας, τον "αφόρισε", δηλαδή τον καταράστηκε, επειδή ήταν "αριστερός" κι ο Νίκος Καζαντζάκης απάντησε:

«Μου δώσατε μια κατάρα, Άγιοι Πατέρες, σας δίνω μια ευχή: Σας εύχομαι να ‘ναι η συνείδησή σας τόσο καθαρή όσο η δική μου και να ‘στε τόσο ηθικοί και θρήσκοι όσο είμαι εγώ»...

Έτσι απλά, μετά από το 15Αύγουστο και διάφορα γεγονότα...

Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018

Νότα Κυμοθόη "Της Παναγίας Μητέρας Θεού"

                          Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

        Νότα Κυμοθόη "Της Παναγίας Μητέρας Θεού"


Μέσιασε ο μήνας Αύγουστος (15 Αυγούστου σήμερα) ή Μεταγειτνιών (αφιερωμένος στον Απόλλωνα Θεό), όπως τον έλεγαν οι αρχαίοι Αθηναίοι και στο αττικό ημερολόγιο, προφανώς γιατί λόγω της ζέστης άλλαζαν κατοικία. Το ίδιο κάνουν και σήμερα οι άνθρωποι. Η Αθήνα, πρωτεύουσα της χώρας Ελλάδα, είναι ως ακατοίκητη από τους γηγενείς και μόνον τουρίστες (κάτοικοι από άλλες χώρες) περιφέρονται. 
Σήμερα, 15 Αυγούστου κι ο ελληνισμός αλλά κι ο χριστιανισμός τιμά την Κοίμηση της Θεοτόκου. Όλη η Ελλάδα γιορτάζει, αλλά κι όλη η γη γιορτάζει!!!
Στο πρόσωπο της Παναγίας τιμάται η Μεγάλη Μητέρα όλων των ανθρώπων επάνω στη γη. Η Μαρία δεχόμενη το άγγελμα του Αρχαγγέλλου Γαβριήλ για τη γέννηση του υιού Θεού, είπε : "Ας γίνει το θέλημά του"!
Αυτό δεν κάνει και κάθε γυναίκα, η οποία επιθυμεί ν΄αποκτήσει παιδί; Δέχεται με αγάπη στα σπλάγχνα της αυτό το θεϊκό δώρο ζωής!!!
Αλλά η έλευση ζωής στο σώμα της Μαρίας σηματοδοτεί την αιωνιότητα της ζωής και την μετουσίωση της σαρκικής φύσης σε θεϊκή!..Αυτή η ζώσα οντότητα μέσα στο σώμα της γυναίκας έχει την ευλογία και τη δύναμη να συνεχίζεται η ζωή των ανθρώπων αιώνια. Δίχως την ευσέβεια αυτής της ευλογίας ο άνθρωπος δεν μπορεί να κατανοήσει το θεϊκό μεγαλείο της ενέργειας αυτής!!! 
Η Μαρία μετουσιώνει όλη εκείνη την αρχαία ενέργεια και λατρεία της Μεγάλης Μητέρας  Θεάς, της Πανγαίας, η οποία λατρεύτηκε σε όλον τον κόσμο!!!
Πολλά έχουν γραφτεί για την ημέρα αυτή, για τα πολλά θαύματα που έχουν γίνει, για την λατρεία της με πολλά ονόματα (επίθετα και προσωνύμια) σε διάφορα μέρη της Ελλάδας κυρίως. Κάθε ελληνικό νησί έχει και την δική του Παναγιά!!! Αλλά, όπως και να ονομάζεται η μεγάλη της "Χάρις", η Παναγία είναι Μία και είναι η Μεγάλη Αγία Μητέρα Θεού, που το όνομά της ήταν Μαρία ή Μαριάμ.
 Ταυτίστηκε ο Θεός με τον υιό της Εμμανουήλ Ιησού Χριστό!!! Από το γεγονός της Κοιμήσεώς της, πέρασαν περίπου 600 χρόνια για ν' αποφανθούν οι άνθρωποι μετά από πολλές συνελεύσεις και συζητήσεις να την αποκαλέσουν Θεοτόκο...


Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η Μαρία, κόρη της Άννας και του Ιωακείμ, γεννήθηκε δίχως ωάριο κι εδώ έχουμε ένα  "θαύμα", διότι μια γυναίκα όταν σε μεγάλη ηλικία έχει περάσει το στάδιο της γόνιμης ηλικίας της, δεν μπορεί να αποκτήσει παιδιά, γιατί δεν έχει ωάρια. Την εποχή εκείνη δεν υπήρχε η τεχνητή γονιμοποίηση, όπως υπάρχει σήμερα. Η Μαρία λοιπόν, έφερε την "ευλογία Θεού ως κόρη Θεού", στα σπλάγχνα της μητέρας της Αγ. Άννας!.. Θέλει καθαρή συνείδηση για να κατανοήσει κάποιος άνθρωπος της εποχής μας, αυτό οπού τότε έγινε. Θέλει υπέρβαση της σαρκικής αντίληψης, διότι μόνον με πίστη Θεού, κατανοούνται τα "πνευματικά" γεγονότα...ως μεταφυσικά φαινόμενα ή θαύματα (αδύνατον να συμβούν από καθημερινούς ανθρώπους)

Αν ανατρέξουμε στην ιστορική πορεία και τον πολιτισμό των λαών, θα βρούμε πολλά στοιχεία λατρείας που αφορούν την "πίστη" στη Μεγάλη Μητέρα Θεά...
Επιτρέψτε μου λοιπόν, μέσα από μια μεγάλη έρευνα, να καταθέσω κάποια στοιχεία ιστορικά-πολιτισμικά, τα οποία, αποτελούν στοιχεία λατρείας των λαών για το θέμα...
                     

Οι αρχαίοι Έλληνες της Κρήτης ή Κρήτες, λαός με τον σπουδαίο Μινωικό πολιτισμό, λάτρευαν τη Μεγάλη Θεά Μητέρα και με εντυπωσιάζει η ομοιότητα  στην αναπαράσταση της Παναγίας μέσα στα ιερά των ορθοδόξων εκκλησιών σήμερα, με τα χέρια υψωμένα σε δέηση προς τον επουράνιο Θεό!!!
Η στάση αυτή, φανερώνει μια στάση σώματος, μέσα από το οποίο διοχετεύονται από το Σύμπαν υπερδυνάμεις ενέργειας ευετηριακής μορφής την ανάλογη εποχή με την κατάλληλη προετοιμασία σώματος και πνεύματος!!! Η λατρεία της Μεγάλης Θεάς Μητέρας στη Μινωική Κρήτη, είχε περάσει στην περιοχή της Ανατολής, αλλά και στην περιοχή όπου ζούσαν οι γονείς της Μαρίας Θεοτόκου και η ίδια η Μαρία=Παναγία Θεοτόκος, στην περιοχή του σημερινού Ισραήλ! Η γνωστή αρχαία 17άπολις των αρχαίων Ελλήνων στην περιοχή εκείνη (10πολις μνημονεύεται και διασώζεται στη Βίβλο των Ιουδαίων, των Μαρτύρων του Ιεχωβά, των Ορθοδόξων Χριστιανών και στην ιστορία των Εβραίων), είχε καταστραφεί από τον πόλεμο πριν την εποχή, που αναφέρεται η γέννηση της Μαρίας Θεοτόκου αλλά και η γέννηση του υιού της Χριστού. Το ότι ζούσαν σε πενιχρή κατάσταση οι γονείς της και οι συγγενείς της, αλλά πίστευαν πολύ στο Θεό, επιτρέψτε μου να σκεφτώ, πως η καταγωγή της Μαρίας, ίσως να συνδέεται με τους αρχαίους εκείνους κατοίκους των αρχαίων ελληνικών πόλεων και των αρχαίων Ελλήνων που κατοικούσαν στην αρχαία ελληνική 17άπολη (η αρχαία 10πολη) κι ήταν από τους διασωθέντες μετά τις πολεμικές καταστροφές των όσων πολέμων είχαν προηγηθεί. Αυτή όμως η απεικόνιση της Παναγίας μέσα στα ιερά των ορθοδόξων εκκλησιών, με έχουν βάλει σε σκέψη μεγάλη, καθώς ο τύπος αυτός απεικόνισης, έχει μεγάλη σημασία για τη μελέτη της αρχαίας λατρείας των Μινωιτών στην Ανατολή!!!
                     

Η λατρεία της αρχέγονης Μητέρας, της προϊστορικής Θεάς ή Μεγάλης Μητέρας Θεάς, δεν είχε σβήσει στην εποχή εκείνη οπού η αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου πέρασε στα χέρια των Ρωμαίων. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία δεν ήταν σε θέση να σβήσει στην Ανατολή, τη λατρεία της Μεγάλης Μητέρας Θεάς. Επιβιώνει με διάφορες μορφές και ονόματα κι αν σκεφτούμε πως η Κύπρος ήταν ακριβώς απέναντι από το Ισραήλ (όπου συμβαίνουν όλ΄αυτά τα γεγονότα), στην Κύπρο λατρευόταν η αρχαία Ελληνίδα Θεά Αφροδίτη (θεά του Έρωτα), αλλά η λατρεία της προϊστορικής Μεγάλης Μητέρας Θεάς, χάνεται στα βάθη των αρχαίων αιώνων. 
                       

Η Σεβαστή Αφροδίτη ή Αιδοία (όπως τη χαρακτηρίζει ο ομηρικός ύμνος 6), παρίσταται από ένα μικρό αγαλματάκι του 3.000 π.Χ., αλλά η λατρεία της στην Κύπρο μεταφέρθηκε από τους αρχαίους κατοίκους της Κρήτης πολύ πιο πριν...Αυτό το αγαλματάκι εξελίσσεται στο γνωστό ανθρωπόμορφο - σταυρικό και λατρευτικό Κυπριακό "σταυρό".
                        

Η λατρεία της Μεγάλης Μητέρας Θεάς στην Ανατολή εμφανίζεται ως "Βασίλισσα των Ουρανών" με τα ονόματα Αστάρτη και Ιστάρ αλλά και ως Ινάνα, που συμβόλιζε αφ΄ ενός την ευφορία αλλά και τη σεξουαλικότητα και την τιμούσαν τουλάχιστον για 3.000 χρόνια. 
Η Μεγάλη Μητέρα Θεά επικρατεί σε όλη την Ανατολή και αν δούμε μια εκπληκτική αρχαιολογική ανασκαφή, που έφερε στο φως δυο σπουδαίες επιγραφές σε όστρακα πίθου, που βρέθηκαν στο Κουντιλλέτε Αζρούτ (Χορβάτ Τεμάν) στο Νεγκέβ, μένουμε άφωνοι. Ο αρχαιολογικός τόπος είναι στα Δυτικά της πόλης Χεβρώνας, μια πόλη η οποία ταυτίζεται με τη Βίβλο και μετά από έρευνα βρήκα αυτές και διαβάζουμε αυτά οπού οδηγούν σε μεγάλη έρευνα. Διότι οι επιγραφές γράφουν :
1Η επιγραφή= " Ο Γιαχβέ της Σαμάρειας/ο φύλακας και η Ασερά του".
2Η επιγραφή= "Ευλογημένος να είναι ο Ουριγιάχου από τον Γιαχβέ και την Ασερά του, από τους εχθρούς του Εκείνος τον έσωσε".

Η Ασερά (άνω εικόνα) ήταν αρχαία Θεά της οποίας η λατρεία φτάνει ως την εποχή της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας στην περιοχή του Ισραήλ. Μητριαρχική καθαρά λατρεία, αν και απαγορευμένη αλλά και καταδικασταία σε διωγμό από την πατριαρχία των Εβραίων. Ο καθηγητής αρχαιολογίας William G. Dever στο βιβλίο του "Did God Have a Wife?" (Είχε ο Θεός σύζυγο;), γράφει πως το 90% των κατοίκων στην αρχαία Παλαιστίνη (της 1ης αλλά και 2ης χιλιετίας των πρώτων αιώνων της 1ης Π.Κ.Ε.) ζούσαν απομονωμένοι σε διάσπαρτες αγροτικές ομάδες ακόμα και την εποχή που η Ιερουσαλήμ είναι πρωτεύουσα της ενωμένης Μοναρχίας τους. Οι κάτοικοι αυτοί, πίστευαν σε μια θρησκεία αδέσμευτη και διαφορετική από αυτήν που αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη και στις εβραϊκές γραφές της. Πίστευαν στη Μητριαρχία, δηλαδή στη Μεγάλη Μητέρα Θεά, η οποία είχε πολλές εκφράσεις λατρείας της αρχαίας Θεάς Αφροδίτης και που έφταναν ως την "ιερή πορνεία" μέχρι την εποχή του 330 μ. Χ. (κλείστηκαν όλοι οι λατρευτικοί οίκοι κι  όλα τα ιερά από τον αυτοκράτορα Μέγα Κωνσταντίνο). Η λατρεία αυτή ήταν γνήσια Μητριαρχική!!!
Η Ασερά, όπως ονομαζόταν η Μεγάλη Μητέρα Θεά, ήταν σύζυγος του ανώτερου Θεού της περιοχής ταυτιζόμενη με τη Σελήνη (Γιαρίχ) ενώ ο Θεός με τον Ήλιο (Σάπς). Πριν από την Ασερά οι εβραϊκές καββαλιστικές γραφές αναφέρονται στην ύπαρξη της Σεκινά ως ερωτικής συντρόφου του Γιαχβέ και πιστοποιούν ιερή σεξουαλική ένωσή τους. 
Η λατρεία της Μεγάλης Μητέρας Θεάς είναι εδραιωμένη χρονικά σε όλους σχεδόν τους αρχαίους πολιτισμούς πριν την "Πατριαρχική" λατρεία. Σε όλη σχεδόν την Παλαιστίνη υπάρχουν λατρευτικά στοιχεία για τη Μεγάλη Μητέρα Θεά ως και στις καλυμμένες βιβλικές αναφορές της Ασερά. Την αναφέρει ως "υψηλοί τόποι", ως "ιερά άλση" ή "ξύλινοι πόλοι", που είναι τα ιερά σύμβολα της Θεάς Ασερά και ταυτίζεται πλήρως με την "ιερή σοφία των δέντρων", καθώς ταυτίζεται η Θεά Ασερά με τον κορμό ενός δέντρου.
Μελετώντας όλα αυτά, έρχεται στο νου μου αφ΄ ενός το "δέντρο του Παραδείσου" στη Βίβλο με το "προπατορικό αμάρτημα", το οποίο ταυτίζεται μάλλον με την "ιερή πορνεία" της Θεάς Αφροδίτης και έπεται συνέχεια...σε όλη την αρχαία γνώση...
Διότι η Βαβυλώνια αιχμαλωσία, η παραμονή στην Αίγυπτο και όλα τα αρχαία κείμενα στη Βίβλο, νομίζω αποτελούν ένα προϊόν λογοτεχνικό της ευνοημένης τάξης εκείνη την εποχή στην Ιερουσαλήμ και όλων των "θεολογούντων" ώστε να αναπτύξουν μια Μονοθεϊστική υπόθεση πιστευτή, που δημιούργησε τον Γιαχβέ... Αλλά για εμένα, αποτελεί ένα μεγάλο "κλειδί" γνώσης κι ευχαριστώ γι΄αυτό, όλη τη σοφία των ιερών κειμένων...
Νότια του όρους των Ελαιών ο βασιλιάς των Εβραίων ο Σολομών, είχε καθιερώσει ένα ιερό της Μεγάλης Μητέρας Θεάς με την ονομασία "Παρθένος της Θάλασσας", δηλαδή της αρχαίας Θεάς Αφροδίτης, η οποία λατρευόταν με αυτήν την ονομασία και στην περιοχή της Σιδώνας.
Την ίδια εποχή, λατρεύεται η Μεγάλη Θεά Μητέρα ως Ίσιδα στην αρχαία Αίγυπτο, απ' όπου οι Ιουδαίοι πραγματοποίησαν τη μεγάλη τους έξοδο...
Η Ίσιδα είναι προστάτης της  μητρότητας (θυμίζει εδώ την παράσταση της Θεοτόκου με το Χριστό), της γονιμότητας, του έρωτα κι είναι αυτή η "Μεγάλη Μητέρα Θεά του Ουρανού", ταυτιζόμενη με τη "Μεγάλη Μητέρα Θεά" της Σαμοθράκης αλλά και την "Κουροτρόφο" Μεγάλη Ορθία Θεά των αρχαίων Αρκάδων. Επίθετο το οποίο αργότερα οι υμνογράφοι περιλαμβάνουν υμνώντας την Θεοτόκο Μαρία Μητέρα του Ιησού Χριστού ως "Κουροτρόφο Παρθένο".
Η λατρεία της Μεγάλης Θεάς Μητέρας ταυτιζόταν άλλοτε με την Δήμητρα, άλλοτε με την Ήρα, άλλοτε με την Άρτεμη, άλλοτε με την Ουράνια Θεά Αφροδίτη!
Σε αρχαία ρωμαϊκά κείμενα βρίσκουμε: «Ήρθα σ’ εσένα, Λούκιε, συγκινημένη από τις προσευχές σου εγώ, η Μητέρα του σύμπαντος, η Κυρία όλων των στοιχείων της φύσης, το αρχέγονο τέκνο των αιώνων, η ισχυρότερη απ’ όλους τους θεούς, η βασίλισσα των νεκρών, η πρώτη ανάμεσα στα ουράνια όντα. Στο πρόσωπό μου φανερώνονται όλοι οι θεοί και οι θεές. M’ ένα μου νεύμα κυβερνώ τα αστροφώτιστα ύψη του ουρανού, την ευεργετική αύρα της θάλασσας και τη θρηνητική σιωπή του κάτω κόσμου. Mία και μόνη είμαι θεότητα, μα η οικουμένη με λατρεύει με διάφορες μορφές, ποικίλες τελετές και πολλαπλά ονόματα. Oι Φρύγες, οι πρώτοι άνθρωποι στη γη, με ονομάζουνε Mητέρα Θεά της Πεσσινούντας· οι αυτόχθονες της Aττικής Kεκροπία Aθηνά· οι Kύπριοι με αποκαλούν Παφία Aφροδίτη· οι Kρήτες τοξοβόλοι Άρτεμη Δίκτυννα· οι τρίγλωσσοι Σικελοί Στυγία Περσεφόνη και οι αρχαίοι κάτοικοι της Eλευσίνας Δήμητρα.»

Το Σεπτέμβριο του 2016 μια αρχαιολογική ανακοίνωση βοηθά την όλη μου έρευνα, καθώς η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως το άνω άγαλμα της αρχαίας Θεάς Κυβέλης, που βρέθηκε στην περιοχή Κουρούλ Καλεσί της επαρχίας Αλτίνορδου στα Κοτύωρα της σημερινής Τουρκίας. Χρονολογείται ως εύρημα της εποχής του 2.100 π. Χ. και είναι μαρμάρινο, ύψους 1,10 μέτρα και ζυγίζει 200 κιλά. Παριστάνεται η Μεγάλη Μητέρα Θεά Κυβέλη καθισμένη σε θρόνο, σε μια περιοχή της επαρχίας Ορντού ΒΔ της Τουρκίας στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας. 
         Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αναφέρεται στη Θεογονία του Ησιόδου η Κυβέλη ως "Γαία" η Μεγάλη Μητέρα Θεά του Ζηνός (Δία), του Ποσειδώνα, του Άδη και ως γυναίκα του Κρόνου που γλίτωσε τα παιδιά της από αυτόν και συνδέεται με την Κρήτη (έκρυψε εκεί τον Ζευ) και λατρεύτηκε ως Μεγάλη Μητέρα Θεά των Θεών!.. Αλλά έρχεται στο νου μου η μεγάλη λατρεία που τρέφουν στην Παναγία οι Πόντιοι κι αυτό έρχεται από τα βάθη των αρχαίων αιώνων, που λάτρευαν την Μεγάλη Μητέρα Θεά, καθώς ακόμα έως και σήμερα η γυναίκα έχει ξεχωριστή θέση στην οικογένεια των Ποντίων. Τιμούν με ιδιαίτερη λατρεία την Παναγία Σουμελά!

Ευρισκόμενη λοιπόν σήμερα στην εποχή του 2018 μ. Χ. παρατηρώ το ιερό των ορθοδόξων εκκλησιών, στη λατρευτική σημερινή εορτή του 15Αύγουστου, της Κοιμήσεως της Θεοτόκου κι εντυπωσιάζομαι από την απεικόνιση της Παναγίας με "υψωμένα χέρια" φέρνοντας στο νου μου τις βασικές απεικονήσεις λατρείας της Μεγάλης Μητέρας Θεάς ανά τους αιώνες και ιδιαίτερα αυτές της Μινωικής θρησκείας.

Η Μεγάλη Μητέρα Θεά ως Ίσιδα, ως Κυβέλη ή ως Ρέα είχε τις ίδιες ιδιότητες με αυτές της Γαίας της Πανγαίας, λατρευτής σε όλη την αρχαία εποχή.
Στο Βέρμιο η Μεγάλη Μητέρα Θεά παρίσταται με αυτό το εύρημα στο ιερό της που άνοιξε τις πύλες τους στις 6 Αυγούστου του 2017 και μας δίνει πολλά κλειδιά μελέτης, αφού κρατά στα πόδια της ένα "λιονταράκι", σύμβολο ιερό του Θεού Απόλλωνος.

Εικόνα της Παναγίας, ζωγραφική της Νότας Κυμοθόη © Νότα Κυμοθόη

Στη σημερινή εποχή μας η λατρεία της Παναγίας Μητέρας δεν είναι λατρεία Θεάς, αλλά τιμή και δόξα για τη Μητέρα οπού γέννησε το Θεό των χριστιανών. Ξεκινάει η αναφορά στο όνομά της από τη γέννησή της και λατρεύτηκε σε όλη σχεδόν τη γη, γιατί ταυτίστηκε με τη γνωστή λατρεία της Μεγάλης Μητέρας Θεάς της αρχαιότητας. 
Εικόνα της Παναγίας, ζωγραφική της Νότας Κυμοθόη © Νότα Κυμοθόη

Έχουν δοθεί στη Μεγίστη Χάρη της πάνω από τριακόσια ονόματα και προσωνύμια που αποδίδονται στις παραστάσεις εικόνων της και υπάρχουν παρακλήσεις αλλά και ύμνοι προς τιμήν της!!!
Εικόνα της Παναγίας, ζωγραφική της Νότας Κυμοθόη © Νότα Κυμοθόη

Η Παναγία τοποθετήθηκε ως Μητέρα Θεού και συνεχίζει στη γένεση ενός αρσενικού Θεού και υπάρχουν πολλές σκέψεις σχετικά με το μπέρδεμα που υπάρχει. 
1ον: Οι χριστιανοί την λατρεύουν ως Θεοτόκο, πιστεύουν πως γέννησε το Θεό, δηλαδή τον υιό του Θεού, δεχόμενη τον "Ευαγγελισμό" της από το Θεό,  με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ...δίχως ν΄αναφέρεται το όνομα του Πατέρα Θεού!!!
2ον: Οι μάρτυρες του Ιεχωβά δηλώνουν πως ο Ιησούς Χριστός είναι υιός του Γιαχβέ ή Ιεχωβά.

Ο μονοθεϊσμός με βάση την ανάπτυξή του στον χριστιανισμό, πέρασε από πολλά στάδια. Μέσα λοιπόν από τις έρευνές μας, παρατηρούμε πως αφ΄ ενός οι μάρτυρες του Ιεχωβά δεν  δέχονται την Παναγία ως Μητέρα Θεού, αφ΄ ετέρου υποστηρίζουν πως είναι "υιός του Θεού Ιεχωβά ή Γιαχβέ. Δηλαδή παρατηρούμε πως συνεχίζουν να καταδιώκουν τη "Μεγάλη Μητέρα Θεά" την "Ασερά" της αρχαιότητας, με αποκλειστική καθοδήγηση της ανθρωπότητας πως προέρχεται από τον "νομαδικό" κι αγροτικό λαό του Ισραήλ και τους  "πατριάρχες" του.
Επειδή η "θρησκεία" είναι θέμα πίστης αφ΄ ενός, αλλά και γνώσης αφ΄ ετέρου και δίχως γνώση, μόνο μπέρδεμα και φανατισμός υπάρχει ή αδιαφορία... καλό θα είναι να λαμβάνουν υπόψη τους οι άνθρωποι και τη γνώση που  βασίζεται σε ντοκουμέντα, κι αυτά, είναι όλες "γραφές" δηλαδή τα ευρήματα από τις αρχαιολογικές έρευνες και μελέτες των σπουδαίων επιστημόνων.
Χρόνια Πολλά, σε όλους τους εορτάζοντες και ας ευλογεί η ιερή της μνήμη όλων τους νόες, φανερώνοντας την αλήθεια για το Θεό στην ανθρώπινη πορεία επί γης!!!
(συνεχίζεται)
Νότα Κυμοθόη (Λογοτένης και Ζωγράφος)

Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Νότα Κυμοθόη "Νικηφόρος Βρεττάκος"

                                               Νικηφόρος Βρεττάκος (1912-1991)

Νότα Κυμοθόη "Νικηφόρος Βρεττάκος"


Αν οι μνήμες έχουν χρόνο και τόπο, θα μπορούσαν να μιλάνε συνεχώς οι όσοι ζουν και θυμούνται, αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο, οπού οι πίκρες αλλά και οι χαρές της ζωής του, έγιναν Ποίηση!
Είχα την τύχη να τον γνωρίζω πολύ καλά, καθώς ερχόταν στο σπίτι μας και ήταν φίλος του πατέρα μου...Είχε διαβάσει τα ποιήματά μου, αυτά που ήταν σκόρπια σε όλα μου τα σχολικά τετράδια και βιβλία μου...Είχε μεγάλη αγάπη για το συνάνθρωπο και μεγάλο σεβασμό για την Ποίηση!..Με έπεισε πως η Ποίησή μου αξίζει και με οδήγησε στον Κώστα Κουλουφάκο, όπου εκδόθηκαν τα πρώτα μου βιβλία...
Ταπεινός και χαμηλών τόνων. Βιοπαλεστής στη ζωή του και τίμιος οικογενειάρχης! Μιλούσε λίγο...
Για τον Νικηφόρο Βρεττάκο αλλά και για την ψυχούλα του πατέρα μου, που έπιναν μαζί κρασί κι έλεγαν τους πόνους τους, θα γράψω άλλη φορά...
Τιμή απόψε για τον Ποιητή Νικηφόρο Βρεττάκο είναι η ιερή μνήμη, οπού σαν σήμερα, άφησε την ωραία του ψυχή στα χέρια του Θεού και σε εμάς το υπέροχο έργο του...

Ποιητικές συλλογές:

Κάτω από σκιές και φώτα (1929)
Κατεβαίνοντας στη σιγή των αιώνων (1933)
Ο πόλεμος (1935)
Οι γκριμάτσες του ανθρώπου (1935)
Η επιστολή του Κύκνου (1937)
Το ταξίδι του Αρχάγγελου (1938)
Μαργαρίτα, εικόνες από το ηλιοβασίλεμα (1939)
Το μεσουράνημα της φωτιάς (1940)
Ηρωική Συμφωνία (1944)
33 Ημέρες (1945)
Η παραμυθένια πολιτεία (1947)
Το βιβλίο της Μαργαρίτας (1949)
Ο Ταΰγετος και η σιωπή (1949)
Τα θολά ποτάμια (1950)
Πλούμιτσα (1951)
Έξοδος με το άλογο (1952)
Γράμμα στον Ρ. Οππενχάιμερ (1954)
Τα ποιήματα 1929-1951 (1956)
Ο χρόνος και το ποτάμι (1957)
Η μητέρα μου στην εκκλησία (1957)
Βασιλική Δρυς (1958)
Το βάθος του κόσμου (1961)
Αυτοβιογραφία (1961)
Εκλογή (επιλογή από τις προηγούμενες συλλογές (1965)
Οδοιπορία (συνολική έκδοση του ποιητικού του έργου σε 3 τόμους, 1972)
Διαμαρτυρία (1974)
Ωδή στον ήλιο (1974)
Το ποτάμι Μπόες και τα εφτά ελεγεία (1975)
Απογευματινό ηλιοτρόπιο (1976)
Ανάριθμα (1979)
Λειτουργία κάτω από την Ακρόπολη (1981) κ.ά.
Τα μυστικά όνειρα του Φαμπιού (2009)


Πεζογραφία και την κριτική:

Το γυμνό παιδί (1939)
Το αγρίμι (αυτοβιογραφία, 1945)
Δύο άνθρωποι μιλούν για την ειρήνη του κόσμου (1949)
Ο ένας από τους δύο κόσμους (1958)
Νίκος Καζαντζάκης, η αγωνία του και το έργο του (1959)
Οδύνη (μυθιστόρημα στα αγγλικά, Νέα Υόρκη, 1969)
Μπροστά στο ίδιο ποτάμι (1972)
Μαρτυρίες μιας κρίσιμης εποχής (1979) κ.ά.
Έγραψε επίσης μία τραγωδία με τον τίτλο Ο Προμηθέας (1978).


Η ΑΛΛΗ ΟΠΤΙΚΗ

Η ποίηση είναι η στολή της ψυχής σου
κ΄η ψυχή σου της ποίησης, Κ' είναι πολύ
φυσικό να συλλέγεις τα πράγματα εκείνα
που στολίζουν τις ίριδες των ματιών
τα οποία τα βλέπουν. Πράγματα ωραία
που αλλοιώς δεν διακρίνονται, όπως:
λίθους πολύτιμους που βάφουνε τον αέρα,
που χορεύουν σπιθίζοντας πάνω στην πέτρα,
που κάνουν να λάμπει, κινούμενο ανάλαφρα
στην ουράνια διαφάνεια, ιδίως το βράδυ,
προπαντός το πρωί, το μαντύ του Ταϋγέτου.
(από την ποιητική  συλλογή του Απογευματινό ηλιοτρόπιο, εκδ. Διογένης 1976)

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Σκληροί κι αμετανόητοι"


Νότα Κυμοθόη "Σκληροί κι αμετανόητοι"

Ας ευχηθούμε στις οικογένειες όλων όσων έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα να έχουν Δύναμη για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες όλων των απωλειών τους.

Ας ευχαριστήσουμε τους Πυροσβέστες που με τις υπεράνθρωπες- ηρωικές προσπάθειες έδωσαν μάχες με τις φλόγες στην λαίλαπα της φωτιάς που σάρωνε την Αττική, για να βοηθήσουν τους πληγέντες συνανθρώπους μας.
Ας ευχαριστήσουμε όλους και όλες που εθελοντικά βοήθησαν αυτές τις δύσκολες στιγμές.
Ας ευχαριστήσουμε όλους και όλες από τον κρατικό μηχανισμό που έτρεξαν κι έδωσαν και δίνουν μάχες σ΄ έναν σκληρό αγώνα, μέσα στην ίδια μας τη χώρα, σε καιρό ειρήνης, να φέρουν ισορροπία σε τόσο δύσκολες περιστάσεις.
Όσο για τους "εγκληματίες" που έδρασαν για λόγους οι οποίοι είναι σχεδόν γνωστοί, ας τιμωρηθούν παραδειγματικά, μαζί με όλους τους συνεργάτες τους οι οποίοι κερδοσκοπικά έδρασαν και συνεχίζουν να δρουν, καίγοντας δάση και περιουσίες συνανθρώπων μας.
Ας ευχηθούμε καλή και γρήγορη ανάρρωση στους τραυματίες.
Όσο για τους εκπροσώπους της ορθοδόξου εκκλησίας, που χύνουν κάθε λίγο και λιγάκι "δηλητήριο" στις ψυχές μας, μολύνοντας μας παντοιοτρόπως μέσα στις ορθόδοξες εκκλησίες, ας τους "μαζέψουν" γιατί δεν αντέχει άλλο "φαρμάκι" η ψυχή μας από τις "εγκληματικές τους ενέργειες" και σαν δε φτάνει που είναι "σκληροί κι αμετανόητοι" Χριστέμποροι, έχουν και θράσος να είναι ΑΣΕΒΑΣΤΟΙ ενώ ιερουργούν Χριστό της Αγάπης!..
(Εικόνα! έργο ζωγραφικής μου, ελαιογραφία σε μουσαμά)

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη ‘‘ΤΟ ΨΩΜΙ‘‘ Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "ΤΟ ΨΩΜΙ" Ποίηση

Η μυρουδιά του ψημένου ψωμιού
τι εθνικότητα έχει;
Καμιά, θα πει ο Ν.Χικμέτ
Καμιά, θα πει ο Β. Μαγιακόβσκι
Καμιά, θα πει ο Π. Νερούντα
Καμιά, θα πει ο Κ. Βάρναλης
Καμιά, θα πει ο Γ. Ρίτσος
Καμιά, θα πει ο Λ. Αραγκόν
Το ψωμί, δεν τρώγεται χωρίς χαρά
Το ψωμί, είναι πικρό σε κλειστές αυλές...
Ω!.. Εσύ, Ποιητή της Μελωδίας
οπού σε έφραξαν μέσα σε κλειστές εκκλησιές
με τις ιερές λευκές ή μαύρες κοιλιές ...
Έως πότε θα πολεμάς, την άδεια κοιλιά;
Ποια παιδιά για τη Γη θα πουν Ωσαννά;
Τις νύχτες των πόθων οι πόρνες βογκάνε
στων ανδρών τα σαγόνια σαν τα θεριά...
Άσπρες νύχτες του ανέμου ή του φεγγαριού
που πίνουν αλκοόλ και ουσίες οι... οσίες.
Χαμός στα μουράγια και στους ναούς
κουδουνίζει το χρήμα κι είναι κρίμα
εκεί οπού ατομιστές εραστές πολεμάνε
για μια θέση στον ήλιο να κάνουν φίλο
Τον Ήλιο της Βεργίνας με στόμα στο χώμα
αυτό της Ελλάδας που πατάνε...ακόμα!..
Εσύ λοιπόν Προμηθέα της φωτιάς
στων ανθρώπων τα χέρια χαρά
σέρνεις αλάργα τις καρδιές
με κραυγές κοκκινίζεις τα μάτια
οπού λάβαρα βγήκαν σεργιάνι
άλλα λάβαρα να φέρουν στη στράτα
μιας εποχής που πίνει νερό
στην υγεία του κέρδους...

(Αναρτήθηκε στο facebook τον Μάρτιο του 2018 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, που γιορτάζονται την ίδια ημέρα)
‘Το ψωμί‘ Ποίηση Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi/artnotakymothoe