Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη ‘‘ΤΟ ΨΩΜΙ‘‘ Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "ΤΟ ΨΩΜΙ" Ποίηση

Η μυρουδιά του ψημένου ψωμιού
τι εθνικότητα έχει;
Καμιά, θα πει ο Ν.Χικμέτ
Καμιά, θα πει ο Β. Μαγιακόβσκι
Καμιά, θα πει ο Π. Νερούντα
Καμιά, θα πει ο Κ. Βάρναλης
Καμιά, θα πει ο Γ. Ρίτσος
Καμιά, θα πει ο Λ. Αραγκόν
Το ψωμί, δεν τρώγεται χωρίς χαρά
Το ψωμί, είναι πικρό σε κλειστές αυλές...
Ω!.. Εσύ, Ποιητή της Μελωδίας
οπού σε έφραξαν μέσα σε κλειστές εκκλησιές
με τις ιερές λευκές ή μαύρες κοιλιές ...
Έως πότε θα πολεμάς, την άδεια κοιλιά;
Ποια παιδιά για τη Γη θα πουν Ωσαννά;
Τις νύχτες των πόθων οι πόρνες βογκάνε
στων ανδρών τα σαγόνια σαν τα θεριά...
Άσπρες νύχτες του ανέμου ή του φεγγαριού
που πίνουν αλκοόλ και ουσίες οι... οσίες.
Χαμός στα μουράγια και στους ναούς
κουδουνίζει το χρήμα κι είναι κρίμα
εκεί οπού ατομιστές εραστές πολεμάνε
για μια θέση στον ήλιο να κάνουν φίλο
Τον Ήλιο της Βεργίνας με στόμα στο χώμα
αυτό της Ελλάδας που πατάνε...ακόμα!..
Εσύ λοιπόν Προμηθέα της φωτιάς
στων ανθρώπων τα χέρια χαρά
σέρνεις αλάργα τις καρδιές
με κραυγές κοκκινίζεις τα μάτια
οπού λάβαρα βγήκαν σεργιάνι
άλλα λάβαρα να φέρουν στη στράτα
μιας εποχής που πίνει νερό
στην υγεία του κέρδους...

(Αναρτήθηκε στο facebook τον Μάρτιο του 2018 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, που γιορτάζονται την ίδια ημέρα)
‘Το ψωμί‘ Ποίηση Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi/artnotakymothoe

Παρασκευή 4 Μαΐου 2018

"Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Νότας Κυμοθόη Παρουσίαση Βιβλίου Λαμία

Σωκράτης Δεληβογιατζής Νότα Κυμοθόη και Νίκος Παπαγεωργίου

           "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Νότας Κυμοθόη
                               Παρουσίαση Βιβλίου Λαμία
Ο Σωκράτης Δεληβογιατζής Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Τομέας Φιλοσοφίας Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό και ο Διδάκτωρ Φιλολογίας Νίκος Παπαγεωργίου παρουσίασαν το βιβλίο μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια από τις εκδόσεις "Οι Αινιάνες", στη Λαμία. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαϊου 2018 στην αίθουσα της Αρχαίας Αγοράς της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας "Αλέκος Κοντόπουλος", στα πλαίσια της 4ης Γιορτής Φθιωτικού Βιβλίου που οργάνωσε ο Δήμος Λαμίας με τη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας και τον Όμιλο Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων!
Ο Καθηγητής Φιλοσοφίας Σωκράτης Δεληβογιατζής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στο βιβλίο έδωσε μια μικρή φιλοσοφική διάλεξη στην υπέροχη αίθουσα των εκδηλώσεων του Δήμου Λαμίας, Αρχαία Αγορά της Δημοτικής Πινακοθήκης!!! Τονίζοντας την έννοια της Φιλοσοφίας και της σκέψης οπού ο λόγος δημιουργεί, η μεστή ομιλία του καθήλωσε το εκλεκτό ακροατήριο των παρευρισκομένων στην παρουσίαση του βιβλίου μου. Περιμένοντας την απομαγνητοφώνηση θα επανέλθω για την ομιλία του...
Ο Σωκράτης Δεληβογιατζής, παγκοσμίως γνωστός, για το εύρος της Αρίστου Γνώσεώς του, μελετώντας κι ερευνώντας τη σκέψη μου και γνωρίζοντας πολύ καλά κι εκτιμώντας τη λογοτεχνική γραφή μου, αλλά και τον προφορικό μου λόγο, ήρθε από τη Θεσσαλονίκη μόνον και μόνον, για την παρουσίαση του βιβλίου μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" ανταποκρινόμενος στην πρόσκλησή μου.
Τα Δοκίμια τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο μου αυτό,  γράφτηκαν σε μια δύσκολη χρονική περίοδο, γνώστης της οποίας είναι ο εκλεκτός φίλος Καθηγητής της Φιλοσοφίας στο Αριστέλειο Πανεπιστήμο Θεσσαλονίκης Σωκράτης Δεληβογιατζής!!! 

Ο Νίκος Παπαγεωργίου, Διδάκτωρ Φιλολογίας, γνωστή προσωπικότητα των ελληνικών γραμμάτων στην περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας και όχι μόνον, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμά μου πριν ένα σχεδόν μήνα, μίλησε πρώτος για το βιβλίο μου, με βαθύτατο στοχαστικό χαρακτήρα,  μελετώντας όλες του τις σελίδες με προσοχή. 
Η ομιλία του βασίστηκε μόνον στο γραπτό μου λόγο μέσα από τα δοκίμιά μου στο βιβλίο μου αυτό, γιατί δεν είχα τη χαρά κάποια άλλη χρονική στιγμή να τον γνωρίζω από πριν. Είπε λοιπόν μεταξύ των άλλων ο σπουδαίος Διδάκτωρ Φιλολογίας Νίκος Παπαγεωργίου:"Η Κυμοθόη πλάθει λέξεις, πλάθει ιδέες και δημιουργεί ένα σύμπαν ολόκληρο, στο οποίο μας προκαλεί και μας προσκαλεί να εισχωρήσουμε...'Εγραψε όλα αυτά τα δοκίμια που δημοσιεύτηκαν στον Αδέσμευτο της Πάφου...Το βιβλίο της αυτό είναι καρπός μελέτης σε βάθος...Ξέρει πολύ καλά τόσο την αρχαία ελληνική φιλοσοφία, με όλες τις αναφορές που κάνει στον τρόπο σκέψης των αρχαίων, αλλά μπορεί και συζητά με χαρακτηριστική άνεση καίρια θέματα της χριστιανικής πίστης και λατρείας. Θαυμάζει κανείς στο έργο της συγγραφέως την εμβρίθεια, την πολυπλοκότητα της σκέψης, καθώς και τη μαεστρία με τον οποίο χειρίζεται το υλικό της. Δεν είναι στοχαστικά όλα τα δοκίμια, δεν είναι μια περιδιάβαση στον χώρο των ιδεών. Είναι και αποδεικτικά με επίκληση στη λογική και την αυθεντία, προκειμένου να πειστεί ο αναγνώστης για την ορθότητα των γραφομένων...Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω πως τα κείμενα αυτά είναι απαιτητικά αλλά μας ανταμείβουν. Είναι θέματα που μας αφορούν όλους, είτε η ελευθερία, είτε η πίστη, είτε η αγάπη, είτε η ευτυχία. Και σε αυτά τα θέματα η συγγραφέας παρουσιάζει τη δική της δοκιμή στον Λόγο. Τον Λόγο ή μάλλον "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" που μας οδηγεί σε νέες περιπέτειες, σε νέα μονοπάτια, σε νέους δρόμους. Έθιξα μερικά από τα πολλά (238 χορταστικές σελίδες είναι το βιβλίο) θέματα που πραγματεύεται στο βιβλίο της και χαίρομαι πάρα πολύ για την ευκαιρία που μου έδωσε να διαβάσω, να μάθω, να ταξιδέψω μέσα στη σκέψη της και την ευχαριστώ θερμά γι΄αυτό"
Η Ξανθή Κουτσογιάννη, που εκτελεί χρέη Προέδρου αυτήν την περίοδο στον Όμιλο Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων, διάβασε την επιστολή της εκδότριας Μαρίας Λαϊνά και Προέδρου του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου "Οι Αινιάνες" η οποία για σοβαρούς προσωπικούς κι επαγγελματικούς λόγους δεν μπόρεσε να είναι στην παρουσία του βιβλίου μου. Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε βιογραφικά στοιχεία για εμένα, δίνοντάς μου το λόγο.
Καλησπερίζοντας τους παρόντες τους ευχαρίστησα για την τιμή που μας έκαναν να έρθουν στην παρουσίαση του βιβλίου μου. Τιμώντας τους Αινιάνες, αφιέρωσα μαζί με όλους τους παρευρισκόμενους στην αίθουσα, πριν την ομιλία μου 1΄σιγή, για την ιερή τους μνήμη όλοι μας όρθιοι, πριν μιλήσω για το λόγο που οδηγήθηκα να γράψω αυτό το βιβλίο. 
                                                                   Νότα Κυμοθόη
"Το ΠΟΘΕΝ και το ΘΕΟΘΕΝ είναι Λόγος ύπαρξης όλων μας, με όποιο "εγώ" έχει ο καθένας σε αυτόν τον πλανήτη, το οποίο παράγει ενέργεια. Γεννήθηκα στη Λιβαδειά, μεγάλωσα στην Ελάτεια Λοκρίδος, επαρχιακή κωμόπολη, με πρωτεύουσα τη Λαμία κι υπό τη φροντίδα της γιαγιάς μου Ελένης. Ο ήχος εκφοράς του προφορικού λόγου, με απασχολούσε από τότε που ήμουν μικρό κοριτσάκι μεγαλώνοντας με όλα αυτά τα Λ σε πόλεις και χωριά, μέχρι να γνωρίσω τα Λ του γραπτού Λόγου, τη σκέψη των αρχαίων μου προγόνων, δίχως να απαξιώσω το Λόγο του Χριστού. Η αρχαία τετρακτύς στο εξώφυλλο του βιβλίου μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" (χτισμένη στον ιερό ορθόδοξο ναό της Παναγιάς Εκατονταπυλιανής στην Πάρο) μου έδωσε το ιερό εκείνο κλειδί, γιατί είναι ακριβώς η 100ή πύλη που οδηγεί στην όλη κρυμμένη αλήθεια. Μου έφερε στην επιφάνεια πάλι τον Πυθαγόρα και τον περίφημο Ναό του Σείριου Ήλιου από το αρχαίο Κόναρακ της αρχαίας Ινδίας, που έχουν εύσχημα κρύψει και τον αποκαλούν υποτιμητικά "ΚΑΜΑ ΣΟΥΤΡΑ". Ο αρχαίος ελληνικός ισόπλευρος σταυρός στο 1 και  μοναδικό σημείο Ενότητας των αρχαίων Ελλήνων, πλαισιωμένος από τον ιερό κύκλο της λαμπρής γιορτής του Όμαιμου, Ομότροπου, Ομόθρησκου, Ομόγλωσσου, που ένωνε τους όπου γης σε Ανατολή, Δύση, Βορρά, Νότο αρχαίους μας προγόνους, είναι ακριβώς αυτό το ΠΟΘΕΝ. Είναι το πανίερο ελληνικό DNA της οντολογικής ελληνικής ψυχής για το φως της οποίας μίλησε και δίδαξε και ο Ιησούς Χριστός. Είναι ο δρόμος του ΘΕΝ που οδηγεί στο ΘΕΟΘΕΝ!!!
Αυτό το οποίο ένωσε η 1Η και μοναδική αρχαία ελληνική αυτοκρατορία του Μέγ-Αλέξανδρου. Αν η άγνοια του ΠΟΘΕΝ είχε βεβηλωθεί από κάποιους, που χρησιμοποιούσαν αυτόν τον ιερό σταυρό ενότητας και πάνω του σταύρωναν ανθρώπους, ο Ιησούς Χριστός εκουσίως σταυρώθηκε ακριβώς για αυτόν τον Λόγο Λ για να μη λησμονηθούν οι 30.000 Ίωνες Ιεροί Δάσκαλοι. Το λ λέξεων που φτάνει σε εμάς ως γνώση, από την εποχή του λίθου με τις ανασκαφές των αρχαιολόγων, για να έχουμε γραπτά μνημεία, αποδείξεις γραφής του Λόγου, ταυτίστηκε με τα 30 αργύρια του Ιούδα, σε έναν ιερό κωδικό γνώσης, μέσα από τον οποίο διδασκόμαστε την όλη αλήθεια της πηγής του Όλου των Όλων κι αυτό είναι το Φως της Γνώσης του Λόγου! Αυτό οπού με τρόμο, βία κι απαγόρευση και με το ρωμαϊκό δόγμα=νόμο, απαγορεύτηκε με ποινή θανάτου να υπάρχει. Μια γενοκτονία πνευματική, την οποία στο βιβλίο μου γράφω "γεννοκτονία" με  2νν σκόπιμα. Αυτό το Όλον Φως, για το οποίο ο Ι. Χριστός έλεγε "Εγώ ειμί  το Φως του κόσμου, ο ακολουθών εμοί ου περιπατήσει εν τη σκοτία, αλλ΄ έξει το Φως της Ζωής" είναι η αλήθεια για το Όλον Φως, αυτό το Απολλώνιο που απαγορεύτηκε κι όμως αναφέρεται ο Ιωάννης ο Θεολόγος, ξεκινώντας το Ευαγγέλιό του"Εν Αρχή ην ο Λόγος κι ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος" γιατί τίποτα αληθινό δεν χάνεται... Επάνω σε αυτόν τον ιερό αρχαίο ελληνικό σταυρό σταυρώθηκε ο Ι. Χριστός, μαρτυρώντας για την όλη αλήθεια η οποία ερχόταν από την προκατακλυσμιαία εποχή και μέχρι των ημερών του ήταν όλο αυτό το σκόρπιο Α-Ω του Όμαιμου Ομότροπου Ομόγλωσσου Ομόθρησκου ΕΝΑ που φανερώνει το ΠΟΘΕΝ και το ΘΕΟΘΕΝ της οντολογικής θεϊκής ελληνικής ψυχής! Μια ενότητα Αγάπης και συγκρότησης της κάθε ύπαρξης του καθενός δίχως να είναι μόνος αλλά μέσα σε κοινωνίες δίχως διαχωρισμό απογραφής, όπως έφτασε έως τις ημέρες μας. Κι αν κάποιοι θέλουν να λησμονηθεί, oι ονομασίες των πόλεων αποτελούν κώδικες γνώσης. Η Λαμία, που κάποιοι λένε πως η ονομασία της προέρχεται από κάποια ...Λάμια, λανθάνουν. Αυτή η σπίλωση του ονόματος της αρχαίας Μητέρας Γαίας, έτσι όπως έφτασε ως εμάς αποτελεί, βεβήλωση του αρχαίου ελληνικού Λόγου. Η αρχαία ονομασία με αναγραμματισμό φανερώνει την όλη αλήθεια του Λόγου Μνήμης για την ΑΙΑ δηλαδή τη Γαία. Ευχαριστώ όλους οπού είστε απόψε κοντά μας" 
Μεταξύ όλων τίμησαν την Παρουσίαση του βιβλίου μου: Νότα Κυμοθόη"Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια εκδόσεις "Οι Αινιάνες", ο Αντιπεριφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Δημήτριος Κυρίτσης, ο Υποδιοικητής του Γ. Νοσοκομείου Λαμίας, ο Αντιπεριφερειάρχης Κώστας Αποστολλόπουλος και 
η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Βιβλίου, φίλη και κοντινό πατριωτάκι από την Τιθορέα Βίβιαν Αργύρη, την οποία θερμά ευχαριστώ για την ευγενή συνδρομή της στο να παραθέσει το Δείπνο...
Η Νότα Κυμοθόη ευχαριστεί θερμά την εκδότρια και Πρόεδρο των Αινιάνων Μαρία Λαϊνά για τη φιλοξενία του Καθηγητή Σωκράτη Δεληβογιατζή κι εύχεται να είναι πάντα καλά...
(ευχαριστώ τον Κώστα Τσαλαφούτα για τις φωτογραφίες)

Τρίτη 1 Μαΐου 2018

Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΔΕΛΗΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ

                                                    

      Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΔΕΛΗΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ 
                ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ
              "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια  
Στις 2 Μαϊου 2018 στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας!!!
Μεγάλη τιμή για τη Λαμία, η παρουσία του σπουδαίου  Έλληνα Φιλοσόφου Καθηγητή, με τη λαμπρή διεθνή προσωπικότητα. Γνωστός για το σπουδαίο του έργο παγκοσμίως! Ας γνωρίσουμε τον Σωκράτη Δεληβογιατζή, ο οποίος θα βρεθεί στις 2 Μαϊου 2018 στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, στην αίθουσα της Αρχαίας Αγοράς, προσκεκλημένος για την παρουσίαση του βιβλίου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια της Λογοτέχνιδος και Ζωγράφου Νότας Κυμοθόη, που έχουν εκδόσει "Οι Αινιάνες" της Υπάτης!
O Σωκράτης Δεληβογιατζής του Xαριλάου είναι καθηγητής της φιλοσοφίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (από το 1993, έχοντας διατρέξει προηγουμένως όλες τις βαθμίδες διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και διατελέσει [ή διατελεί] πρόεδρος και αναπληρωτής πρόεδρος Tμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, διευθυντής του Tομέα Φιλοσοφίας και του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών) και διευθυντής του Eργαστηρίου φιλοσοφικής έρευνας πάνω στο φαντασιακό. Yπήρξε υπότροφος του Iδρύματος Kρατικών Yποτροφιών (Ι. Κ. Υ.) για όλο το διάστημα των σπουδών του χωρίς διακοπή. Aποφοίτησε με άριστα και συμμετείχε στο μεταπτυχιακό Tμήμα φιλοσοφίας του παραπάνω Πανεπιστημίου. Συνέχισε, περαιτέρω, τις μεταπτυχιακές του σπουδές, με υποτροφία της γαλλικής κυβερνήσεως, στη Faculte de Sciences humaines et Philosophie του Πανεπιστημίου της Dijon Γαλλίας. Eκεί έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα με άριστα καθώς επίσης εξεπόνησε και υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή με άριστα και ειδική διάκριση για δημοσίευσή της με συνδρομή του γαλλικού Eθνικού Kέντρου Eπιστημονικών Eρευνών (C.N.R.S.), το 1979. Στη διάρκεια της περιόδου εκείνης ασχολήθηκε με τα κυριότερα φιλοσοφικά ρεύματα της εποχής μας και ανέπτυξε επαφές με σημαντικούς φιλοσόφους, καθηγητές-προσωπικότητες κύρους και διανοουμένους της Γαλλίας (ιδίως του Παρισιού) παρακολουθώντας ταυτόχρονα εκ του σύνεγγυς το πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι της Eυρώπης.
Tο 1980 επέστρεψε στην Eλλάδα και έκτοτε διδάσκει φιλοσοφία και νεοελληνικό λόγο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο (κυρίως φιλοσοφική ανθρωπολογία, ερμηνευτική, διαλεκτική και πολιτική σκέψη) στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ενώ του έχει γίνει κατά καιρούς ανάθεση διδασκαλίας όπως στις Σχολές Nομική, Πολυτεχνική και Φυσικομαθηματική,  πρώην Σ. E. Λ. Δ. E. και Σ. E. Λ. M. E. ή στο Tμήμα Δημοσιογραφίας και Mέσων Mαζικής Eπικοινωνίας. Δίδαξε ή διδάσκει επίσης ως επισκέπτης καθηγητής στα Πανεπιστήμια της Kύπρου, της Kρήτης και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Aθήνας, όπου, επιπλέον, του έγινε τιμητική μετάκληση. Υπήρξε ή είναι μέλος επιτροπών κρίσης σε ελληνικά και διεθνή φιλοσοφικά περιοδικά και της επιτροπής ερευνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αντιπρόεδρος της Eλληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας, διευθυντής της ελληνικής ονοματολογικής εταιρείας (παραρτήματος Θεσσαλονίκης) και του διεθνούς Kέντρου ερευνών πάνω στο φαντασιακό (imaginaire) [K. Eρ. Φ.], που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη αναπτύσσοντας δραστηριότητα και σε συνεργασία με ένα δίκτυο ομόλογων Kέντρων παγκοσμίως. Έχει δώσει πλήθος διαλέξεων και λάβει μέρος σε πάμπολλα συνέδρια, σεμινάρια και φιλοσοφικές συναντήσεις τόσο στην Eλλάδα όσο και στο εξωτερικό. Διευθύνει το περιοδικό Φιλοσοφείν.
Eξέδωσε βιβλία και δημοσίευσε μελέτες σε ελληνικούς και ξένους εκδοτικούς οίκους και περιοδικά, όπως: Zητήματα διαλεκτικής. Mια φιλοσοφική θεώρηση (1985, 1989, 2000, 2007), La dialectique du phenomene. Sur Merleau-Ponty (1979, 1987), Προς μια ερμηνευτική κριτική. H περίπτωση Foucault (1989, 1999, 2009), Tο φυσικό και το ανθρώπινο. Mια φιλοσοφική προσέγγιση (1993, 1997, 2004), M.Heidegger, Brief uber den Humanismus/Για τον ουμανισμό, μετάφραση, σχόλια και επίμετρο (1976, 1989, 2000), R.Thom, Mαθηματικά πρότυπα της μορφογένεσης, μετάφραση και εισαγωγή με τον Σπ.Πνευματικό (1985), Linterpretation du Lebenswelt (1985-9), Le continu et le discontinu chez Bachelard (1986), La chairet/ou la radicalisation de la pensee chez Merleau-Ponty (1988), Le pouvoir de la difference (1990), Tο ανθρωπολογικό αίτημα της κοινωνικής ασφάλισης (1991) Interaction in Malebranche΄s Anthropology (1992), Le scepticisme merleau-pontyen en vue de depassement (1993), Προβληματικοποίηση της ιδεολογίας και του πολιτικού (1993), The Idea of the European University (1993), H 'θετική' και η 'αρνητική' διαλεκτική ή Aριστοτέλης και Hegel (1994), The Structure of the Human Acting Subject in Thomas Aquinas (1994), Tο αισθητικό γεγονός και η αυτονομία του (1994), Mια φαντασιακή λογική της μαζικής εικόνας (1995), Bachelard sur un fond dialectique (1996), Φαντασία και ερμηνεία (1996), Φαντασιακό και εξουσία (1997), Πολιτική και φαντασιακό (1998), Πρακτικές εγκλεισμού (1999), Nature et dialectique (1999), Ποίηση και φιλοσοφία (2000), O Aριστοτέλης και το πολιτικό διακύβευμα (2001), Mεταμοντέρνα διαστρωμάτωση (2001), Pεμπέτικες ιστορίες (2002), Mορφές βίας και εξουσιαστικότητα (2002), Tο ελληνικό αγωνιστικό πρότυπο (2003), Tο έκκεντρο της ερμηνείας (2004), «Η παγκοσμιοποιητική λογική της απόκρυψης» (2005), «Η ανησυχία του υποκειμένου» (2006), «Η πολιτική της παγκοσμιοποίησης και η πολιτιστική συσσωματωση» (2007), «Πολιτική καί ηθική» (2008), «Iδεολογία, ουτοπία και παγκοσμίωση» (2009), «Το παίγμα του πολιτικού φαντασιακού» (2010), Phenomene et dialectique (2011), «Το a priori της εικόνας» (2011), «Τέχνη και βιοπολιτική» (2011) κ. ά.
Mεταξύ των άλλων, στο παγκόσμιο δίτομο Dictionnaire des philosophes (Λεξικό των φιλοσόφων) των Presses Universitaires de France (Paris, 1er vol., 2e ed., 1993) περιέχεται λήμμα αφιερωμένο στο έργο του, όπου μεταξύ των άλλων διαβάζουμε ότι αυτό "εγγράφεται στην οπτική μιας σύγχρονης φιλοσοφικής ανθρωπολογίας που επαναδραστηριοποιεί την ιστορική διαστρωμάτωση της φιλοσοφίας προς μια νέα κατεύθυνση ταυτόχρονα ερμηνευτική και κριτική. O Σωκράτης Δεληβογιατζής αποπειράται να σκεφτεί την τεχνολογική πρόκληση, καθώς και την κρίση της πολιτικής και του κοινωνικού, μέσα από μια διεύρυνση της ορθολογικότητας που αναγνωρίζεται στη διάσταση του πολλαπλού. Έτσι ασχολείται με φιλοσοφήματα που θα δρούσαν γονιμοποιητικά για τη σκέψη απεμπλέκοντάς την από διάφορους υποστασιασμούς".

 

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΣΤΗΝ 4Η ΓΙΟΡΤΗ ΦΘΙΩΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΣΤΗΝ 4Η ΓΙΟΡΤΗ  ΦΘΙΩΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ


Στις 2 Μαΐου 2018 θα γίνει η Παρουσίαση του βιβλίου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη στην Αίθουσα "Αρχαίας Αγοράς" της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας "Αλ. Κοντόπουλος" στα πλαίσια της 4ΗΣ Γιορτής Φθιωτικού Βιβλίου που οργανώνει ο Όμιλος Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων σε συνεργασία με το Δήμο Λαμίας και τη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας.

Οι εκδηλώσεις της 4ης Γιορτής Φθιωτικού βιβλίου ξεκινάνε στις 22 Μαΐου και τελειώνουν στις
5 Μαϊου.
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΘΙΩΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ για όλες τις ημέρες των εκδηλώσεων περιλαμβάνεται στο κάτωθι πρόγραμμα:
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ είναι για όλους και είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ η ΕΙΣΟΔΟΣ!!!

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ του βιβλίο της Νότας Κυμοθόη θα γίνει την Τετάρτη 2 Μαΐου και ώρα 7.μ.μ. από τους εξής ομιλητές:
.Μαρία Λαϊνά: Εκδότρια του βιβλίου και Πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Οι Αινιάνες
.Νίκος Παπαγεωργίου: Διδάκτωρ Φιλολογίας
.Σωκράτης Δεληβογιατζής: Καθηγητής Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
.Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης και Ζωγράφος, συγγραφέας του βιβλίου θα μιλήσει για το βιβλίο της συζητώντας με το κοινό

Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης και Ζωγράφος μέλος του Σ.Κ.Ε.Τ.Κ.Ε., μέλος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων "Οι Αινιάνες", μέλος του Συνδέσμου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "Ο Απελλής", μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών και Καλλιτεχνών Ηλιούπολης, μέλος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων.

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Βαδίζοντας προς την οικία του Πρόκλου:Νότα Κυμοθόη

     Βαδίζοντας προς την οικία του Πρόκλου:Νότα Κυμοθόη


Οδός Διον. Αρεοπαγίτου ονομάζεται ο πεζόδρομος κάτω από την Ακρόπολη (ενώ θα έπρεπε να λέγεται οδός Πρόκλου, προς τιμήν του σπουδαίου αυτού ανδρός, αλλά...) και σε ένα σημείο, ακριβώς μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας (θέση ναού ακριβώς πάνω απ΄τον μικρό ναό της αρχαίας Θεάς Αθηνάς εντός της οικίας του Πρόκλου) εκεί που είναι το Μερόπειο ίδρυμα, υπάρχει χωματόδρομος με κάτι σχήματα τσιμέντου, που προβληματίζουν τον διαβάτη.


Στη μάντρα που σχηματίζει ο άνω πεζόδρομος που οδηγεί τον περαστικό στο Ηρώδειο, υπερυψωμένος καθώς είναι και πλακόστρωτος, από αυτόν εδώ που ακριβώς απ;o κάτω του το σημείο είναι χώμα με τσιμεντένια σχήματα, υπάρχει αυτή η πινακίδα στην ελληνική ΟΙΚΙΑ ΠΡΟΚΛΟΥ και αγγλική γλώσσα House of Proclus . Αλλά δε φαίνεται καλά, γιατί των θάμνων τα κλαδιά τη σκεπάζουν και πρέπει να πας κοντά για να τη δεις.
Ποιος ήταν ο Πρόκλος;
Ας φωτίσουμε το θέμα της αναζήτησης για να μη γίνει μπέρδεμα με όσους τον εξαφάνισαν...Αλλά γιατί; 
Ο Πρόκλος ( 412 μ.Χ. - 485 μ. Χ.) από την Λυκία ή Πρόκλος ο Λύκιος, ονομαζόταν και Πρόκλος ο Διάδοχος. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 8 Φεβρουαρίου και σε μια εποχή που τρανταζόταν από τις παντός είδους ταραχές μεταξύ εθνικών και επικρατούσης τάξης (παλατιού +κλήρου) και τις οικουμενικές συνόδους, για την επικράτιση της νέας θρησκείας (του χριστιανισμού).
Η καταγωγή του ήταν από μια πολύ εύπορη οικογένεια της Λυκίας και πήγε στην Αλέξάνδρεια της Αιγύπτου για σπουδές. Ύπήρξε σπουδαίος Ρήτωρ με δασκάλους τον Φιλόσοφο Ολυμπιόδωρο και τον Μαθηματικό Ήρωνα. Μετά ήρθε στην Αθήνα και φοίτησε στην Ακαδημία του Πλάτωνος (ήταν Διευθυντής ο Αθηναίος Πλούταρχος κι ύστερα ο Συριανός). Τον Συριανό διαδέχτηκε ο Πρόκλος γιαυτό κι ονομάστηκε Διάδοχος!!! Υπήρξε σπουδαίος καθώς είχε το χάρισμα της διόρασης και της διακοής αλλά είχε και σωματική δύναμη, καλή μνήμη, φιλομάθεια, είχε δικαιοσύνη, ήταν σώφρων και ανδρείος, φιλαλήθης, γενναιόδωρος, ευχάριστος και είχε ιδιαίτερη σχέση λατρείας με τη Θεά Αθηνά!!!
Η σχέση του με τη λατρεία της Θεάς Αθηνάς ξεκίνησε από την παιδική του ηλικία, διότι γεννήθηκε στην πόλη Βυζάντιο (που μετονομάστηκε Κωνσταντινούπολη) της οποίας πόλης ήταν Πολιούχος η Θεά Αθηνά!!!
«Τον υποδέχεται και σχεδόν τον γεννά η πολιούχος θεά του Βυζαντίου, η οποία υπήρξε τότε η αιτία της ύπαρξης του, καθώς γεννήθηκε στην πόλη της, και αργότερα φρόντισε για την καλή του κατάσταση, όταν πλέον έφτασε στην παιδική και την εφηβική ηλικία. Γιατί αυτή εμφανιζόμενη στο όνειρο του, τον καλούσε στην φιλοσοφία. Για αυτό πιστεύω σε αυτόν υπήρξε και μεγάλη οικειότητα με την θεά, ώστε και με εξαίρετο τρόπο να πραγματοποιεί τα μυστήρια της και με μεγαλύτερο ενθουσιασμό να ακολουθεί τις επιταγές της» μας λέει ο Μαρίνος.
Ο Πρόκλος είχε στην εποχή του ένα σπουδαίο έργο να επιτελέσει καθώς η Φιλοσοφία αντιμετώπιζε διωγμούς, από τον σκοταδισμό των αμαθών (νέα θρησκεία χριστιανισμού) εκείνη την εποχή, που ενώ δεν γνώριζαν την φιλοσοφική σκέψη των Ελλήνων Δασκάλων, που είχε επικρατήσει σε όλο τον έως εκείνη την εποχή γνωστό κόσμο. Η Αθήνα, που ήταν η αφετηρία της ελληνικής φιλοσοφίας, στην εποχή του Πρόκλου αντιμετώπιζε προβλήματα, με την όλη αυτή αναστάτωση της εξάπλωσης του χριστιανισμού και της απαγόρευσης του να διδάσκεται κάποιος ελληνική φιλοσοφία. Η υποδούλωση της ελληνικής σκέψης και της ελευθερίας της ελληνικής σκέψης γινόταν με βίαιο τρόπο και ασεβή, που εξαφάνιζε τα ανθρώπινα ιδεώδη και τον ανθρωπισμό του αρχαίου ελληνικού πνεύματος!!! Σε αυτήν την βίαια χρονική περίοδο, ο Πρόκλος αποτελεί την λαμπρή κορωνίδα στην ελληνική Αθηναϊκή κοινωνία, προσπαθώντας να διασώσει την αρχαία ελληνική γνώση. Είναι ακριβώς αυτή η εποχή, όπου απαγορεύτηκε η χρήση του ονόματος Έλληνας, Ελληνίδα, ελληνικό πνεύμα διότι το Βυζάντιο=παλάτι+κλήρος με νόμο καταδίκασαν το όνομα Έλληνας, Ελληνίδα, ελληνική φιλοσοφία, ελληνικό πνεύμα, ελληνική θρησκεία "ειδωλολατρικά" κι αυτό επικράτησε από αυτήν την θλιβερή εποχή με νόμο για 1500 και πλέον χρόνια κι ακόμα δεν έχει διαγραφεί από τις μαύρες σελίδες της ιστορίας αλλά μήτε από τη σκοτεινή σκέψη των θρησκόληπτων χριστιανών κι ας είναι στα χαρτιά Έλληνες...
(συνεχίζεται)




Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

Εθιμοτυπικά της Λαμπρής:Γράφει η Νότα Κυμοθόη

           Εθιμοτυπικά της Λαμπρής:Γράφει η Νότα Κυμοθόη
Ο εορτασμός της Λαμπρής Ημέρας ή Πάσχα, όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται η Ανάσταση του Χριστού, κορυφώνεται την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, με το Φως το Αναστάσιμο!
Στην Εξαρχεία ή Μετόχι του Αγίου Τάφου στην Αθήνα, φέρνει το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα ο Έξαρχος την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου το απόγευμα. Παράδοση ετών με τους βρακοφόρους Κρητικούς συνοδεία. 
Γιατί άραγε οι Κρητικοί κι όχι άλλοι, από άλλα μέρη της Ελλάδας; Ίσως γιατί η Κρήτη είναι το πρώτο νησί που πάνω του περνάει το Άγιο Φως αεροπορικά. Κι όταν δεν υπήρχαν αεροπλάνα, πως ερχόταν; Αυτό είναι μια μεγάλη απορία...
Ίσως, γιατί ο Χριστός να έχει σχέση γένους από την Κρήτη. Λέω, ίσως...άσχετα αν οι ψαλμωδοί τον αποκαλούν υιό Δαβίδ...Ήταν;
Ο Έξαρχος δίνει το Άγιο Φως, για να μεταφερθεί από το Μετόχι στις άλλες εκκλησιές της Αττικής και της Ελλάδας. Μέσα στην εκκλησία είμαστε ελάχιστοι, έξω πλήθος κόσμου με λαμπάδες και φαναράκια, τα τηλεοπτικά κανάλια, φωτογράφοι κ δημοσιογράφοι και τουρίστες με τις φωτογραφικές μηχανές σ΄ετοιμότητα...
Το Άγιο Φως είναι Ολόλευκο και Λάμπει!!! Ο καθένας το βιώνει σύμφωνα με τη γνώση οπού έχει αλλά και την πίστη του στο Θείο Δράμα του Ιησού Χριστού όλες τις προηγούμενες ημέρες. 
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους και όλες! Εύχομαι να κατανοήσει ο καθένας τη Δύναμη οπού έχει όλη η ιερή Διδασκαλία του Χριστού και για ποια ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ μιλάει. Ας ξεκαθαρίσει ο κόσμος το όλο θέμα κι ας κρατήσει την όλη ουσία κι όχι τα τυπικά της θρησκοληψίας.

Η Διδασκαλία του Χριστού δεν περιλαμβάνει "μίσος" για κανέναν. Αν κάποιος θέλει να "πιστεύει" αυτά, τα οποία δίδαξε, αυτός τα πιστεύει. Κανένα δικαίωμα δεν έχει να τα επιβάλλει δια της "βίας", μήτε δια "των κατηγοριών", μήτε "δια των μισαλλόδοξων λόγων του σε όσους δεν τα πιστεύουν".


ΕΙΣ ΑΝΑΜΝΗΣΙΝ, ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ κι όσοι επιθυμούν να γνωρίσουν το Χριστό, ας μελετήσουν τα Ευαγγέλια με ανοιχτή σκέψη και δίχως φόρτιση καμμιά. Όσοι δεν επιθυμούν να τον γνωρίσουν, τους ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΝ ΕΙΡΗΝΙΚΑ και ΜΕ ΑΓΑΠΗ, δίχως να προσπαθούν με τρόπο ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΟ, ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Η μεταφορική της έννοια κατανοείται μόνον με πίστη, αλλά και με γνώση κι επίγνωση! Έχουν γίνει πολλά λάθη, για να εδραιωθεί ο Χριστιανισμός ως θρησκεία. Πουθενά δεν αναφέρει η Διδασκαλία Του, να πάνε οι μαθητές του και να διδάξουν τους Έλληνες ή τους Εθνικούς, διότι αυτά όπου δίδασκε τα γνώριζαν.
Έτσι απλά, για να μη φανατίζονται με το θέμα οι εν αγνοία σκεπτόμενοι. οπού ενώ δεν έχουν μελετήσει την αρχαία ελληνική σκέψη, μήτε γνωρίζουν για το αρχαίο ελληνικό τελετουργικό των αρχαίων ελληνικών Μυστηρίων, κι αυτά τα Ελευσίνια τα κατέκλεψαν, αλλά μήτε γνωρίζουν την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και μισούν θανάσιμα την Ελλάδα, τους Έλληνες φιλοσόφους και τα αρχαία ελληνικά μυστήρια, κατηγορούν συνεχώς τελετουργικά, ότι ιερό και όσιο αρχαίο ελληνικό υπήρχε, ως ειδωλολατρικό.

Οι όσοι πιστεύουμε στο Θεό, βλέπουμε στο Άγιο Φως, αυτό οπού πιστεύουμε.
Οι όσοι δεν το κατανοούν, βλέπουν απλά ένα κερί αναμμένο, και το υβρίζουν! Δικό τους θέμα αγνωσία και μη Μυήσεως! Και στην αρχαιότητα δεν ήταν όλοι Μυημένοι στα Ιερά Μυστήρια και δεν κατανοούσαν την αθάνατη Ψυχή, παρά στέκονταν μόνον στο θάνατο του σώματος.
Γι΄αυτούς τους απλούς κι αμύητους θνητούς της άγνοιας, του μίσους, της δολιότητας, της διαστρέβλωσης της αλήθειας ήρθε ο Εμμανουήλ και χρισμένος με βάπτισμα στα νερά ονομάστηκε Ιησούς Χριστός κι εκουσίως σταυρώθηκε γιατί πίστευε στην αιώνια αλήθεια τους Φωτός όπου ήταν η Άγια Ψυχή Του!!! Ήταν Φως εκ Φωτός Θεός Αληθινός για να πιστέψουν οι άπιστοι Ιουδαίοι Γραμματείς και Φαρισαίοι και ο λαός του Ισραήλ, που είχε λησμονήσει τις αλήθειες τις οποίες είχε διδαχτεί στην Αίγυπτο, αλλά και στην περιοχή του από τους αρχαίους Ελάμ (τους οποίους δεν δεχόταν και κατέστρεψε τα Ιερά Τους).
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΦΩΣ, ΤΟ ΦΩΣ ΕΚ ΦΩΤΟΣ, ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!!!
Και στην λειτουργία της Αναστάσεως το βράδυ του Μ. Σαββάτου οι άνθρωποι με λευκές λαμπάδες παίρνουν το Άγιο Φώς στην πρόσκληση του ιερέα ΔΕΥΤΕ ΛΑΒΕΤΕ ΦΩΣ!..
Δεν ξέρω αν όλοι όσοι ανάβουν τις λευκές λαμπάδες τους, κατανοούν τι σημαίνει αυτό το κάλεσμα!..Οι περισσότεροι απλά ανάβουν τη λαμπάδα τους και προσπαθούν να μη τους σβήσει, ανταλλάσσουν φιλιά κι ευχές και φεύγουν για το σπίτι. Όπου έχουν ετοιμάσει τη μαγειρίτσα ή τρώνε τυρί και τσουγκρίζουν τα κόκκινα αυγά, πίνοντας λίγο κρασί με την ευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ κι απαντά ο άλλος ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Η λευκή λαμπάδα συμβολίζει την καθαρή ψυχή του ανθρώπου, σύμφωνα με την όλη διαδικασία της κάθαρσης η οποία έρχεται από την αρχαία Ελλάδα κι από τον καθαρμό των σωμάτων κι εξαγνισμό τους μέσα από όλη την διαδικασία ως να φτάσουν στην Τέλεση της Ημέρας των Μεγάλων κι Ιερών Ελευσινίων Μυστηρίων! 
Η λευκή λαμπάδα με την οποία παίρνουμε το Άγιο Φως, αυτόν το συμβολισμό έχει, καθώς έχει προηγηθεί η 40 ημερών νηστεία των ανθρώπων, που θέλουν να μετέχουν σε αυτήν την μεγάλη και Ιερή Τελετή του να Λάβουν το Άγιο Φως, που συμβολίζει την Ανάσταση του Χριστού ( του εκλεκτού δηλαδή να το λάβει)!..Αλλά ελάχιστοι το κατανοούν αυτό, γιατί δυστυχώς δεν λένε την όλη αλήθεια καθαρά, αλλά την έχουν μπερδέψει με το φόβο των αμαρτιών.
Ο Χριστός σταυρώθηκε για να λυτρώσει τον άνθρωπο από τις πριν όλες του αμαρτίες!..Αυτή η λύτρωση, βιώνεται στον καθέναν χωριστά! Η πραγματική της όμως ουσία, είναι η Λύτρωση της ψυχής του ανθρώπου, από όλες τις μιαρές πριν πράξεις του ως ανθρώπινη ύπαρξη, που τον βαραίνουν. Ο καθαρμός στην αρχαιότητα είχε άλλη πορεία, αλλά στον χριστιανισμό ενώ έχει συμπεριληφθεί δεν δίδεται μεγάλη βαρύτητα σε αυτόν. Η αντιγραφή της όλης διαδικασίας του καθαρμού των αρχαίων Ελευσινίων Μυστηρίων, μέσα στο Χριστιανισμό είναι άσχημη αντιγραφή κι έτσι έχουν περάσει σε όλες τις χώρες και σε όλους τους λαούς με ελαφρότητα, με την εξομολόγηση σε ιερείς που δεν είναι όλοι άξιοι για την εξομολόγηση και για τον καθαρμό του προσερχόμενου ανθρώπου. Κι αυτό, διότι στην αρχαιότητα ο πιστός, που έφτανε μετά από νηστεία και τον καθαρμό της ψυχής και του σώματος να λάβει τη Μύηση, ήταν Μύστης Ιερός και Γνώστης, ικανός να διδάξει και να Δώσει Μύηση!
Έχουν "κλέψει" αυτήν την όλη διαδικασία τελετουργικά και την κρατάνε με "νύχια" και με "δόντια" σε τελετουργίες Ιεροσύνης...Αλλά όταν κλέβεις από την αρχαιότητα την όλη διαδικασία και προσπαθείς να την περάσεις στον κόσμο κατηγορώντας ακριβώς την αρχαία πηγή, απ΄όπου την έκλεψες και την αποκαλείς "ειδωλολατρεία", δεν είναι Ιερουργία όλη αυτή η διαδικασία, αλλά ένα θεατρικό δρώμενο, που παίζεται κάθε χρόνο δημοσίως και το πλήθος του κόσμου δεν κατανοεί την όλη του αλήθεια!..
Ευχαριστώντας τον Ιησού Χριστό, για όλη την αλήθεια οπού έδωσε και δίνει στον άνθρωπο που την αναζητά, γιορτάζουμε αυτήν την μεγάλη εορτή των εορτών, την Λαμπρή Ανάσταση ή Πάσχα, σύμφωνα με το Πεσάχ των Εβραίων, γιατί έγινε η όλη αυτή διαδικασία εκείνη την περίοδο γιορτής του Πάσχα τους κι ο Ιησούς Χριστός ανασταίνοντας από το θάνατο τον Λάζαρο, τους αποκάλυψε την όλη αλήθεια και τον σταύρωσαν, χλευάζοντάς τον  και στεφανώνοντάς τον ως βασιλιά τους με αγκάθινο στεφάνι κι όχι χρυσό, όπως τοποθετούν στο κεφάλι ενός βασιλιά.
Η παράσταση του Ιησού Χριστού με την καρδιά του στεφανωμένη με το αγκάθινο στεφάνι αναδίδει αναμμένη ως λαμπάδα Λαμπρής ή Πάσχα, Φως Λευκό και τον Λευκό Αρχαίο Ελληνικό Σταυρό της Ένωσης του Αρχέγονου Φωτός των Αρχαίων Ελληνικών Μυστηρίων Καθαρμού και Μύησης, πάνω στον οποίο σταυρώθηκε!!!
                                            'Εργο Ζωγραφικής της Νότας Κυμοθόη

Αυτή λοιπόν η Αναμμένη Λευκή Λαμπάδα είναι η Καθαρή Ψυχή και το Καθαρό Σώμα του κάθε προσερχόμενου να Λάβει Άγιο Φως την Ημέρα της Λαμπρής από την Ιερή Καρδιά του Ιησού Χριστού!!!
Χρόνια Πολλά εις πολλά πολλά έτη κι ας μη γνωρίζει ο απλός άνθρωπος τι σημαίνει όλο αυτό το τελετουργικό δρώμενο. Γιατί αν το γνώριζε, δεν θα υπήρχε πουθενά κανένας Ιούδας φίλος, μήτε Ιούδας γνωστός ή μήτε Ιούδας συγγενής ή μήτε Ιούδας πουθενά, για να προδώσει το Δάσκαλό Του. Αλλά,  το φίλημα του Ιούδα την ημέρα της Ανάστασης είναι τυπικό μεν, δίδεται δε μόνον από γνωστό σε γνωστό ευχόμενος ο ένας στον άλλον Χρόνια Πολλά!!!Γιατί, αν δεν υπήρχε ο Ιούδας, ίσως να μην υπήρχε και η Σταύρωση του Χριστού, ίσως να μην υπήρχε μήτε η Ανάσταση! Ας σταθούμε λοιπόν κι ας εστιάσουμε στο "Φως εκ Φωτός" αυτό οπού ο Χριστός έδωσε από το ΦΩΣ στο ΦΩΣ κι ας παρακαλέσει ο καθένας να του δοθεί η όλη φώτιση σε νου και καρδιά για γνώσης της αλήθειας κι ας μη στέκεται ο σημερινός άνθρωπος στη Σταύρωση, γιατί αποτελεί παρελθόν!!! Κι αυτό, διότι ο Χριστός ΦΩΣ έδειξε!!!
Ας χαρούμε την Λαμπρή Γιορτή με χαρά κοινωνίας ανθρώπων με αγάπη!!!
Και εθιμοτυπικά ας γευτούμε το πασχαλινό αρνί στην εξοχή με παρέα αγαπημένων συγγενών, φίλων, γνωστών κι αγνώστων! 


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!
 Φωτογραφίες και κείμενο της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη



Σάββατο 7 Απριλίου 2018

ΛΑΜΠΡΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ: ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

Φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

ΛΑΜΠΡΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ:ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Στο μετόχι του Αγίου Τάφου στην Πλάκα, έφερε στις 8.30 απόψε το βράδυ του Μ. Σαββάτου το Άγιο Φως ο Έξαρχος του Αγίου Τάφου στην Πλάκα, στην Αθήνα!!!Μαζί του συνοδεία οι βρακοφόροι Κρητικοί, κατά παράδοση κάθε χρόνο!!!
Φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΙ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!!!
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη