Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΣΤΗΝ 4Η ΓΙΟΡΤΗ ΦΘΙΩΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ ΣΤΗΝ 4Η ΓΙΟΡΤΗ  ΦΘΙΩΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ


Στις 2 Μαΐου 2018 θα γίνει η Παρουσίαση του βιβλίου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη στην Αίθουσα "Αρχαίας Αγοράς" της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας "Αλ. Κοντόπουλος" στα πλαίσια της 4ΗΣ Γιορτής Φθιωτικού Βιβλίου που οργανώνει ο Όμιλος Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων σε συνεργασία με το Δήμο Λαμίας και τη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας.

Οι εκδηλώσεις της 4ης Γιορτής Φθιωτικού βιβλίου ξεκινάνε στις 22 Μαΐου και τελειώνουν στις
5 Μαϊου.
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΘΙΩΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ για όλες τις ημέρες των εκδηλώσεων περιλαμβάνεται στο κάτωθι πρόγραμμα:
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ είναι για όλους και είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ η ΕΙΣΟΔΟΣ!!!

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ του βιβλίο της Νότας Κυμοθόη θα γίνει την Τετάρτη 2 Μαΐου και ώρα 7.μ.μ. από τους εξής ομιλητές:
.Μαρία Λαϊνά: Εκδότρια του βιβλίου και Πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Οι Αινιάνες
.Νίκος Παπαγεωργίου: Διδάκτωρ Φιλολογίας
.Σωκράτης Δεληβογιατζής: Καθηγητής Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
.Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης και Ζωγράφος, συγγραφέας του βιβλίου θα μιλήσει για το βιβλίο της συζητώντας με το κοινό

Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης και Ζωγράφος μέλος του Σ.Κ.Ε.Τ.Κ.Ε., μέλος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων "Οι Αινιάνες", μέλος του Συνδέσμου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "Ο Απελλής", μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών και Καλλιτεχνών Ηλιούπολης, μέλος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων.

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Βαδίζοντας προς την οικία του Πρόκλου:Νότα Κυμοθόη

     Βαδίζοντας προς την οικία του Πρόκλου:Νότα Κυμοθόη


Οδός Διον. Αρεοπαγίτου ονομάζεται ο πεζόδρομος κάτω από την Ακρόπολη (ενώ θα έπρεπε να λέγεται οδός Πρόκλου, προς τιμήν του σπουδαίου αυτού ανδρός, αλλά...) και σε ένα σημείο, ακριβώς μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας (θέση ναού ακριβώς πάνω απ΄τον μικρό ναό της αρχαίας Θεάς Αθηνάς εντός της οικίας του Πρόκλου) εκεί που είναι το Μερόπειο ίδρυμα, υπάρχει χωματόδρομος με κάτι σχήματα τσιμέντου, που προβληματίζουν τον διαβάτη.


Στη μάντρα που σχηματίζει ο άνω πεζόδρομος που οδηγεί τον περαστικό στο Ηρώδειο, υπερυψωμένος καθώς είναι και πλακόστρωτος, από αυτόν εδώ που ακριβώς απ;o κάτω του το σημείο είναι χώμα με τσιμεντένια σχήματα, υπάρχει αυτή η πινακίδα στην ελληνική ΟΙΚΙΑ ΠΡΟΚΛΟΥ και αγγλική γλώσσα House of Proclus . Αλλά δε φαίνεται καλά, γιατί των θάμνων τα κλαδιά τη σκεπάζουν και πρέπει να πας κοντά για να τη δεις.
Ποιος ήταν ο Πρόκλος;
Ας φωτίσουμε το θέμα της αναζήτησης για να μη γίνει μπέρδεμα με όσους τον εξαφάνισαν...Αλλά γιατί; 
Ο Πρόκλος ( 412 μ.Χ. - 485 μ. Χ.) από την Λυκία ή Πρόκλος ο Λύκιος, ονομαζόταν και Πρόκλος ο Διάδοχος. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 8 Φεβρουαρίου και σε μια εποχή που τρανταζόταν από τις παντός είδους ταραχές μεταξύ εθνικών και επικρατούσης τάξης (παλατιού +κλήρου) και τις οικουμενικές συνόδους, για την επικράτιση της νέας θρησκείας (του χριστιανισμού).
Η καταγωγή του ήταν από μια πολύ εύπορη οικογένεια της Λυκίας και πήγε στην Αλέξάνδρεια της Αιγύπτου για σπουδές. Ύπήρξε σπουδαίος Ρήτωρ με δασκάλους τον Φιλόσοφο Ολυμπιόδωρο και τον Μαθηματικό Ήρωνα. Μετά ήρθε στην Αθήνα και φοίτησε στην Ακαδημία του Πλάτωνος (ήταν Διευθυντής ο Αθηναίος Πλούταρχος κι ύστερα ο Συριανός). Τον Συριανό διαδέχτηκε ο Πρόκλος γιαυτό κι ονομάστηκε Διάδοχος!!! Υπήρξε σπουδαίος καθώς είχε το χάρισμα της διόρασης και της διακοής αλλά είχε και σωματική δύναμη, καλή μνήμη, φιλομάθεια, είχε δικαιοσύνη, ήταν σώφρων και ανδρείος, φιλαλήθης, γενναιόδωρος, ευχάριστος και είχε ιδιαίτερη σχέση λατρείας με τη Θεά Αθηνά!!!
Η σχέση του με τη λατρεία της Θεάς Αθηνάς ξεκίνησε από την παιδική του ηλικία, διότι γεννήθηκε στην πόλη Βυζάντιο (που μετονομάστηκε Κωνσταντινούπολη) της οποίας πόλης ήταν Πολιούχος η Θεά Αθηνά!!!
«Τον υποδέχεται και σχεδόν τον γεννά η πολιούχος θεά του Βυζαντίου, η οποία υπήρξε τότε η αιτία της ύπαρξης του, καθώς γεννήθηκε στην πόλη της, και αργότερα φρόντισε για την καλή του κατάσταση, όταν πλέον έφτασε στην παιδική και την εφηβική ηλικία. Γιατί αυτή εμφανιζόμενη στο όνειρο του, τον καλούσε στην φιλοσοφία. Για αυτό πιστεύω σε αυτόν υπήρξε και μεγάλη οικειότητα με την θεά, ώστε και με εξαίρετο τρόπο να πραγματοποιεί τα μυστήρια της και με μεγαλύτερο ενθουσιασμό να ακολουθεί τις επιταγές της» μας λέει ο Μαρίνος.
Ο Πρόκλος είχε στην εποχή του ένα σπουδαίο έργο να επιτελέσει καθώς η Φιλοσοφία αντιμετώπιζε διωγμούς, από τον σκοταδισμό των αμαθών (νέα θρησκεία χριστιανισμού) εκείνη την εποχή, που ενώ δεν γνώριζαν την φιλοσοφική σκέψη των Ελλήνων Δασκάλων, που είχε επικρατήσει σε όλο τον έως εκείνη την εποχή γνωστό κόσμο. Η Αθήνα, που ήταν η αφετηρία της ελληνικής φιλοσοφίας, στην εποχή του Πρόκλου αντιμετώπιζε προβλήματα, με την όλη αυτή αναστάτωση της εξάπλωσης του χριστιανισμού και της απαγόρευσης του να διδάσκεται κάποιος ελληνική φιλοσοφία. Η υποδούλωση της ελληνικής σκέψης και της ελευθερίας της ελληνικής σκέψης γινόταν με βίαιο τρόπο και ασεβή, που εξαφάνιζε τα ανθρώπινα ιδεώδη και τον ανθρωπισμό του αρχαίου ελληνικού πνεύματος!!! Σε αυτήν την βίαια χρονική περίοδο, ο Πρόκλος αποτελεί την λαμπρή κορωνίδα στην ελληνική Αθηναϊκή κοινωνία, προσπαθώντας να διασώσει την αρχαία ελληνική γνώση. Είναι ακριβώς αυτή η εποχή, όπου απαγορεύτηκε η χρήση του ονόματος Έλληνας, Ελληνίδα, ελληνικό πνεύμα διότι το Βυζάντιο=παλάτι+κλήρος με νόμο καταδίκασαν το όνομα Έλληνας, Ελληνίδα, ελληνική φιλοσοφία, ελληνικό πνεύμα, ελληνική θρησκεία "ειδωλολατρικά" κι αυτό επικράτησε από αυτήν την θλιβερή εποχή με νόμο για 1500 και πλέον χρόνια κι ακόμα δεν έχει διαγραφεί από τις μαύρες σελίδες της ιστορίας αλλά μήτε από τη σκοτεινή σκέψη των θρησκόληπτων χριστιανών κι ας είναι στα χαρτιά Έλληνες...
(συνεχίζεται)




Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

Εθιμοτυπικά της Λαμπρής:Γράφει η Νότα Κυμοθόη

           Εθιμοτυπικά της Λαμπρής:Γράφει η Νότα Κυμοθόη
Ο εορτασμός της Λαμπρής Ημέρας ή Πάσχα, όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται η Ανάσταση του Χριστού, κορυφώνεται την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, με το Φως το Αναστάσιμο!
Στην Εξαρχεία ή Μετόχι του Αγίου Τάφου στην Αθήνα, φέρνει το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα ο Έξαρχος την ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου το απόγευμα. Παράδοση ετών με τους βρακοφόρους Κρητικούς συνοδεία. 
Γιατί άραγε οι Κρητικοί κι όχι άλλοι, από άλλα μέρη της Ελλάδας; Ίσως γιατί η Κρήτη είναι το πρώτο νησί που πάνω του περνάει το Άγιο Φως αεροπορικά. Κι όταν δεν υπήρχαν αεροπλάνα, πως ερχόταν; Αυτό είναι μια μεγάλη απορία...
Ίσως, γιατί ο Χριστός να έχει σχέση γένους από την Κρήτη. Λέω, ίσως...άσχετα αν οι ψαλμωδοί τον αποκαλούν υιό Δαβίδ...Ήταν;
Ο Έξαρχος δίνει το Άγιο Φως, για να μεταφερθεί από το Μετόχι στις άλλες εκκλησιές της Αττικής και της Ελλάδας. Μέσα στην εκκλησία είμαστε ελάχιστοι, έξω πλήθος κόσμου με λαμπάδες και φαναράκια, τα τηλεοπτικά κανάλια, φωτογράφοι κ δημοσιογράφοι και τουρίστες με τις φωτογραφικές μηχανές σ΄ετοιμότητα...
Το Άγιο Φως είναι Ολόλευκο και Λάμπει!!! Ο καθένας το βιώνει σύμφωνα με τη γνώση οπού έχει αλλά και την πίστη του στο Θείο Δράμα του Ιησού Χριστού όλες τις προηγούμενες ημέρες. 
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους και όλες! Εύχομαι να κατανοήσει ο καθένας τη Δύναμη οπού έχει όλη η ιερή Διδασκαλία του Χριστού και για ποια ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ μιλάει. Ας ξεκαθαρίσει ο κόσμος το όλο θέμα κι ας κρατήσει την όλη ουσία κι όχι τα τυπικά της θρησκοληψίας.

Η Διδασκαλία του Χριστού δεν περιλαμβάνει "μίσος" για κανέναν. Αν κάποιος θέλει να "πιστεύει" αυτά, τα οποία δίδαξε, αυτός τα πιστεύει. Κανένα δικαίωμα δεν έχει να τα επιβάλλει δια της "βίας", μήτε δια "των κατηγοριών", μήτε "δια των μισαλλόδοξων λόγων του σε όσους δεν τα πιστεύουν".


ΕΙΣ ΑΝΑΜΝΗΣΙΝ, ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ κι όσοι επιθυμούν να γνωρίσουν το Χριστό, ας μελετήσουν τα Ευαγγέλια με ανοιχτή σκέψη και δίχως φόρτιση καμμιά. Όσοι δεν επιθυμούν να τον γνωρίσουν, τους ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΝ ΕΙΡΗΝΙΚΑ και ΜΕ ΑΓΑΠΗ, δίχως να προσπαθούν με τρόπο ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΟ, ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

Η μεταφορική της έννοια κατανοείται μόνον με πίστη, αλλά και με γνώση κι επίγνωση! Έχουν γίνει πολλά λάθη, για να εδραιωθεί ο Χριστιανισμός ως θρησκεία. Πουθενά δεν αναφέρει η Διδασκαλία Του, να πάνε οι μαθητές του και να διδάξουν τους Έλληνες ή τους Εθνικούς, διότι αυτά όπου δίδασκε τα γνώριζαν.
Έτσι απλά, για να μη φανατίζονται με το θέμα οι εν αγνοία σκεπτόμενοι. οπού ενώ δεν έχουν μελετήσει την αρχαία ελληνική σκέψη, μήτε γνωρίζουν για το αρχαίο ελληνικό τελετουργικό των αρχαίων ελληνικών Μυστηρίων, κι αυτά τα Ελευσίνια τα κατέκλεψαν, αλλά μήτε γνωρίζουν την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και μισούν θανάσιμα την Ελλάδα, τους Έλληνες φιλοσόφους και τα αρχαία ελληνικά μυστήρια, κατηγορούν συνεχώς τελετουργικά, ότι ιερό και όσιο αρχαίο ελληνικό υπήρχε, ως ειδωλολατρικό.

Οι όσοι πιστεύουμε στο Θεό, βλέπουμε στο Άγιο Φως, αυτό οπού πιστεύουμε.
Οι όσοι δεν το κατανοούν, βλέπουν απλά ένα κερί αναμμένο, και το υβρίζουν! Δικό τους θέμα αγνωσία και μη Μυήσεως! Και στην αρχαιότητα δεν ήταν όλοι Μυημένοι στα Ιερά Μυστήρια και δεν κατανοούσαν την αθάνατη Ψυχή, παρά στέκονταν μόνον στο θάνατο του σώματος.
Γι΄αυτούς τους απλούς κι αμύητους θνητούς της άγνοιας, του μίσους, της δολιότητας, της διαστρέβλωσης της αλήθειας ήρθε ο Εμμανουήλ και χρισμένος με βάπτισμα στα νερά ονομάστηκε Ιησούς Χριστός κι εκουσίως σταυρώθηκε γιατί πίστευε στην αιώνια αλήθεια τους Φωτός όπου ήταν η Άγια Ψυχή Του!!! Ήταν Φως εκ Φωτός Θεός Αληθινός για να πιστέψουν οι άπιστοι Ιουδαίοι Γραμματείς και Φαρισαίοι και ο λαός του Ισραήλ, που είχε λησμονήσει τις αλήθειες τις οποίες είχε διδαχτεί στην Αίγυπτο, αλλά και στην περιοχή του από τους αρχαίους Ελάμ (τους οποίους δεν δεχόταν και κατέστρεψε τα Ιερά Τους).
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ ΦΩΣ, ΤΟ ΦΩΣ ΕΚ ΦΩΤΟΣ, ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!!!
Και στην λειτουργία της Αναστάσεως το βράδυ του Μ. Σαββάτου οι άνθρωποι με λευκές λαμπάδες παίρνουν το Άγιο Φώς στην πρόσκληση του ιερέα ΔΕΥΤΕ ΛΑΒΕΤΕ ΦΩΣ!..
Δεν ξέρω αν όλοι όσοι ανάβουν τις λευκές λαμπάδες τους, κατανοούν τι σημαίνει αυτό το κάλεσμα!..Οι περισσότεροι απλά ανάβουν τη λαμπάδα τους και προσπαθούν να μη τους σβήσει, ανταλλάσσουν φιλιά κι ευχές και φεύγουν για το σπίτι. Όπου έχουν ετοιμάσει τη μαγειρίτσα ή τρώνε τυρί και τσουγκρίζουν τα κόκκινα αυγά, πίνοντας λίγο κρασί με την ευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ κι απαντά ο άλλος ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Η λευκή λαμπάδα συμβολίζει την καθαρή ψυχή του ανθρώπου, σύμφωνα με την όλη διαδικασία της κάθαρσης η οποία έρχεται από την αρχαία Ελλάδα κι από τον καθαρμό των σωμάτων κι εξαγνισμό τους μέσα από όλη την διαδικασία ως να φτάσουν στην Τέλεση της Ημέρας των Μεγάλων κι Ιερών Ελευσινίων Μυστηρίων! 
Η λευκή λαμπάδα με την οποία παίρνουμε το Άγιο Φως, αυτόν το συμβολισμό έχει, καθώς έχει προηγηθεί η 40 ημερών νηστεία των ανθρώπων, που θέλουν να μετέχουν σε αυτήν την μεγάλη και Ιερή Τελετή του να Λάβουν το Άγιο Φως, που συμβολίζει την Ανάσταση του Χριστού ( του εκλεκτού δηλαδή να το λάβει)!..Αλλά ελάχιστοι το κατανοούν αυτό, γιατί δυστυχώς δεν λένε την όλη αλήθεια καθαρά, αλλά την έχουν μπερδέψει με το φόβο των αμαρτιών.
Ο Χριστός σταυρώθηκε για να λυτρώσει τον άνθρωπο από τις πριν όλες του αμαρτίες!..Αυτή η λύτρωση, βιώνεται στον καθέναν χωριστά! Η πραγματική της όμως ουσία, είναι η Λύτρωση της ψυχής του ανθρώπου, από όλες τις μιαρές πριν πράξεις του ως ανθρώπινη ύπαρξη, που τον βαραίνουν. Ο καθαρμός στην αρχαιότητα είχε άλλη πορεία, αλλά στον χριστιανισμό ενώ έχει συμπεριληφθεί δεν δίδεται μεγάλη βαρύτητα σε αυτόν. Η αντιγραφή της όλης διαδικασίας του καθαρμού των αρχαίων Ελευσινίων Μυστηρίων, μέσα στο Χριστιανισμό είναι άσχημη αντιγραφή κι έτσι έχουν περάσει σε όλες τις χώρες και σε όλους τους λαούς με ελαφρότητα, με την εξομολόγηση σε ιερείς που δεν είναι όλοι άξιοι για την εξομολόγηση και για τον καθαρμό του προσερχόμενου ανθρώπου. Κι αυτό, διότι στην αρχαιότητα ο πιστός, που έφτανε μετά από νηστεία και τον καθαρμό της ψυχής και του σώματος να λάβει τη Μύηση, ήταν Μύστης Ιερός και Γνώστης, ικανός να διδάξει και να Δώσει Μύηση!
Έχουν "κλέψει" αυτήν την όλη διαδικασία τελετουργικά και την κρατάνε με "νύχια" και με "δόντια" σε τελετουργίες Ιεροσύνης...Αλλά όταν κλέβεις από την αρχαιότητα την όλη διαδικασία και προσπαθείς να την περάσεις στον κόσμο κατηγορώντας ακριβώς την αρχαία πηγή, απ΄όπου την έκλεψες και την αποκαλείς "ειδωλολατρεία", δεν είναι Ιερουργία όλη αυτή η διαδικασία, αλλά ένα θεατρικό δρώμενο, που παίζεται κάθε χρόνο δημοσίως και το πλήθος του κόσμου δεν κατανοεί την όλη του αλήθεια!..
Ευχαριστώντας τον Ιησού Χριστό, για όλη την αλήθεια οπού έδωσε και δίνει στον άνθρωπο που την αναζητά, γιορτάζουμε αυτήν την μεγάλη εορτή των εορτών, την Λαμπρή Ανάσταση ή Πάσχα, σύμφωνα με το Πεσάχ των Εβραίων, γιατί έγινε η όλη αυτή διαδικασία εκείνη την περίοδο γιορτής του Πάσχα τους κι ο Ιησούς Χριστός ανασταίνοντας από το θάνατο τον Λάζαρο, τους αποκάλυψε την όλη αλήθεια και τον σταύρωσαν, χλευάζοντάς τον  και στεφανώνοντάς τον ως βασιλιά τους με αγκάθινο στεφάνι κι όχι χρυσό, όπως τοποθετούν στο κεφάλι ενός βασιλιά.
Η παράσταση του Ιησού Χριστού με την καρδιά του στεφανωμένη με το αγκάθινο στεφάνι αναδίδει αναμμένη ως λαμπάδα Λαμπρής ή Πάσχα, Φως Λευκό και τον Λευκό Αρχαίο Ελληνικό Σταυρό της Ένωσης του Αρχέγονου Φωτός των Αρχαίων Ελληνικών Μυστηρίων Καθαρμού και Μύησης, πάνω στον οποίο σταυρώθηκε!!!
                                            'Εργο Ζωγραφικής της Νότας Κυμοθόη

Αυτή λοιπόν η Αναμμένη Λευκή Λαμπάδα είναι η Καθαρή Ψυχή και το Καθαρό Σώμα του κάθε προσερχόμενου να Λάβει Άγιο Φως την Ημέρα της Λαμπρής από την Ιερή Καρδιά του Ιησού Χριστού!!!
Χρόνια Πολλά εις πολλά πολλά έτη κι ας μη γνωρίζει ο απλός άνθρωπος τι σημαίνει όλο αυτό το τελετουργικό δρώμενο. Γιατί αν το γνώριζε, δεν θα υπήρχε πουθενά κανένας Ιούδας φίλος, μήτε Ιούδας γνωστός ή μήτε Ιούδας συγγενής ή μήτε Ιούδας πουθενά, για να προδώσει το Δάσκαλό Του. Αλλά,  το φίλημα του Ιούδα την ημέρα της Ανάστασης είναι τυπικό μεν, δίδεται δε μόνον από γνωστό σε γνωστό ευχόμενος ο ένας στον άλλον Χρόνια Πολλά!!!Γιατί, αν δεν υπήρχε ο Ιούδας, ίσως να μην υπήρχε και η Σταύρωση του Χριστού, ίσως να μην υπήρχε μήτε η Ανάσταση! Ας σταθούμε λοιπόν κι ας εστιάσουμε στο "Φως εκ Φωτός" αυτό οπού ο Χριστός έδωσε από το ΦΩΣ στο ΦΩΣ κι ας παρακαλέσει ο καθένας να του δοθεί η όλη φώτιση σε νου και καρδιά για γνώσης της αλήθειας κι ας μη στέκεται ο σημερινός άνθρωπος στη Σταύρωση, γιατί αποτελεί παρελθόν!!! Κι αυτό, διότι ο Χριστός ΦΩΣ έδειξε!!!
Ας χαρούμε την Λαμπρή Γιορτή με χαρά κοινωνίας ανθρώπων με αγάπη!!!
Και εθιμοτυπικά ας γευτούμε το πασχαλινό αρνί στην εξοχή με παρέα αγαπημένων συγγενών, φίλων, γνωστών κι αγνώστων! 


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!
 Φωτογραφίες και κείμενο της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη



Σάββατο 7 Απριλίου 2018

ΛΑΜΠΡΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ: ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

Φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

ΛΑΜΠΡΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ:ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Στο μετόχι του Αγίου Τάφου στην Πλάκα, έφερε στις 8.30 απόψε το βράδυ του Μ. Σαββάτου το Άγιο Φως ο Έξαρχος του Αγίου Τάφου στην Πλάκα, στην Αθήνα!!!Μαζί του συνοδεία οι βρακοφόροι Κρητικοί, κατά παράδοση κάθε χρόνο!!!
Φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΙ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!!!
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ:Η ΚΑΣΣΙΑΝΗ ΚΑΙ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

                              ArtKymothoeNota/Ζωγραφική Νότα Κυμοθόη © Νότα Κυμοθόη

Η ΚΑΣΣΙΑΝΗ ΚΙ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη

Την Μεγάλη Τρίτη συνηθίζεται στις εκκλησίες να ψάλλεται το τροπάριο της Κασσιανής. Μια λόγια γυναίκα, μορφωμένη και πολύ όμορφη, η οποία μαζί με άλλες νεαρές παρθένες της εποχής της είχαν επιλεγεί ως υποψήφιες νύφες για τον νεαρό βυζαντινό αυτοκράτορα Θεόφιλο (829-842). 
Μελετώντας λοιπόν το όλο θέμα, βλέπουμε πως ο νεαρός αυτοκράτωρ που ήταν μόλις 16 ετών, διότι σύμφωνα με τους ιστορικούς γεννήθηκε το 813 μ.Χ και το 829 μ.Χ. που πέθανε ο πατέρας του ανέβηκε στο θρόνο ο ίδιος λόγω διαδοχής. Η μητριά του Ευφροσύνη οργάνωσε στο βυζαντινό παλάτι γιορτή για να διαλέξει ο νεαρός αυτοκράτωρ γυναίκα, που θα την έστεφε Αυγούστα πλάι του. 
Η ομορφότερη απ΄όλες ήταν η Κασσιανή καθώς μελετάμε και το ογκώδες Μυθιστόρημα (1905) του Αριστείδη Κυριακού "Η Κασσιανή", την οποία αμέσως ερωτεύτηκε ο Θεόφιλος με την πρώτη ματιά. Έλαμπε η ομορφιά της μέσα στην παλατιανή σάλα κι ο νεαρός Θεόφιλος ήταν ακράτητος με σφοδρή ερωτική επιθυμία για την Κασσιανή. Αλλά υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο ας εξετάσουμε προσεχτικά.
Η μητέρα του Θεόφιλου ήταν η Θέκλα και πατέρας του ο Μιχαήλ Β΄ ο Τραυλός ή Ψελλός (770- 829 μ.Χ.). Όταν πέθανε η μητέρα του Θέκλα, ο Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον πάντρεψε με την μοναχή Ευφροσύνη (κόρη του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου ΣΤ΄ που ήταν γιος της Ειρήνης Αθηναίας*). Η Ευφροσύνη ήταν κόρη του Κωνσταντίνου ΣΤ΄ και της Μαρίας της Άμνιας, σπουδαία λογία και βιβλιογράφος, την οποία όμως χώρισε ο αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ΣΤ΄ και την έκλεισε σε μοναστήρι μαζί με την αδερφή της Ειρήνη, γιατί ερωτεύτηκε τη Θεοδότη (ακόλουθο της Ειρήνης Αθηναίας, για να τον ελέγχει).
Στο μοναστήρι η Μαρία της Άμνιας γέννησε την Ευφροσύνη, η οποία αφού μεγάλωσε, την πάντρεψαν με τον Μιχαήλ Β΄ Τραυλό ή Ψελλό μετά το θάνατο της γυναίκας του Θέκλας. Ο Μιχαήλ Β' ο Τραυλός ή Ψελλός είχε αποκτήσει με τη Θέκλα τον Θεόφιλο ως διάδοχο του θρόνου του και με την Ευφροσύνη δεν είχε παιδιά. 
Η μητριά (βασιλομήτωρ) του Θεόφιλου και μοναχή Ευφροσύνη λοιπόν, διοργάνωσε τη γιορτή "καλλιστεία νεαρών κοριτσιών" για να διαλέξει σύζυγο ο μόλις 16 ετών Θεόφιλος που διαδέχτηκε στο θρόνο τον πατέρα του Μιχαήλ Β΄Τραυλό ή Ψελλό κι είχε γίνει αυτοκράτωρ του Βυζαντίου. Αλλά σύμφωνα με το πρωτόκολλο έπρεπε να στεφθεί και με γάμο, να υπάρχει βασιλομήτωρ για να αποκτήσει διάδοχο.
Ο λαός στο Βυζάντιο δεν ήθελε την πρώην μοναχή Ευφροσύνη και εκείνη την εποχή μάστιζε το βυζαντινό κράτος ο εμφύλιος πόλεμος της εικονομαχίας και εικονολατρίας.
 Η απόφαση όμως εκλογής νύφης, λόγω του ότι ήταν ανήλικος ο Θεόφιλος, την είχε η μητέρα του και βασιλομήτωρ Ευφροσύνη, σύμφωνα με τις έως τότε βυζαντινές συνήθειες στο παλάτι. Ο Θεόφιλος ήθελε να παντρευτεί την Κασσιανή, αλλά η έξυπνη Ευφροσύνη τον έπεισε να διαλέξει την 15άχρονη κόρη του αξιωματικού από την Πελαγονία, την Θεοδώρα.
Η ερώτηση που τέθηκε από τον Θεόφιλο στην πανέμορφη Κασσιανή κατόπιν συμβουλής της Ευφροσύνης ήταν η εξής: "Ω γύναι, ως άρα δια γυναικός ερρύει τα φαύλα" δηλαδή "από τη γυναίκα προέρχονται τα άσχημα".
Η Κασσιανή αισθάνθηκε μεγάλη προσβολή, καθώς πρόσβαλε τη γυναικεία φύση της, δημοσίως, θεωρώντας την γυναίκα ως μοναδική αιτία κακών. Δίχως να πτοηθεί από το λαμπερό στέμμα του αυτοκράτορα του απάντησε: "Ω βασιλεύ, αλλά και δια γυναικός πηγάζει το κρείτοννα".
Η σοφή αυτή φράση της Κασσιανής θύμωσε την Ευφροσύνη και τον συμβούλεψε να μη παντρευτεί την όμορφη της καρδιάς του γιατί η σοφία της θαμπώνει το θρόνο του. Λυπημένος  ο Θεόφιλος έστρεψε το βλέμμα του από τη μητριά του Ευφροσύνη προς την Κασσιανή και της είπε:" Ω γύναι, είθε να εσίνας" δηλαδή "ω γυναίκα, μακάρι να σιωπούσες"...
Η Ευφροσύνη ενέκρινε την Θεοδώρα για νύφη του Θεόφιλου την οποία αναγκαστικά και παντρεύτηκε.
Με εντολή της Ευφροσύνης και της συγκλήτου αλλά και του Πατριάρχη, τιμώρησαν την Κασσιανή για ασέβεια και την έκλεισαν σε μοναστήρι. Ο Θεόφιλος μετά μανίας την έψαχνε και τη βρήκε. Ο έρωτάς του γι΄ αυτήν ήταν αγιάτρευτος. Απομάκρυνε την Ευφροσύνη και την έκλεισε κι αυτή σε μοναστήρι, ενώ κρυφά επισκεπτόταν την Κασσιανή για να τη συμβουλευτεί.
Η Κασσιανή αφιερωμένη στο Θεό, έγραφε Ποίηση...
Ο Θεόφιλος συμπονούσε τους φτωχούς και ταλαίπωρους και βοηθούσε το λαό του.
Η Θεοδώρα δεν είχε την καλύτερη τύχη ως βασιλομήτωρ πλάι στο Θεόφιλο. Κι αυτή κατέληξε σε μοναστήρι μαζί με τις κόρες της κι είναι θλιβερά τα γεγονότα. Ο Θεόφιλος πέθανε και ο γιος της Μιχαήλ Γ΄ το 842 μ. Χ. μόλις 3 ετών ως διάδοχος του θρόνου, έγινε αυτοκράτωρ και τον επιτρόπευε η ίδια. Αλλά ο αδερφός της Βάρδας έκανε τον ανιψιό του και γιο της κι αυτοκράτορα μέθυσο, για να έχει ο ίδιος εξουσία. Το 856 μ. Χ. δεν άντεξε τις πιέσεις και τη μεγάλη μανία του αδερφού της η Θεοδώρα και παρέδωσε το θησαυρό του βυζαντινού κράτους στη σύγκλητο.Ο αδερφός της Βάρδας έπεισε το γιο της Θεοδώρας και αυτοκράτορα να την κουρέψει και μαζί με τις κόρες της και αδερφές του (Θέκλα, Άννα, Αναστασία, Μαρία και Πουλχερία) να την κλείσουν στο μοναστήρι του Κοριανού κι εκεί πέθανε η Θεοδώρα το 867 μ.Χ. μέσα σε μεγάλη ίσως πίκρα για την προδοσία, τη μοχθηρία και τα αίσχη της βυζαντινής αυτοκρατορίας...
* Η Ειρήνη Αθηναία ήταν φιλόδοξη και της άρεσε να κυβερνά η ίδια ¨ως αυτοκράτωρ των Ρωμαίων"έχοντας στο ιστορικό της μια σειρά από διαμάχες, δολιοφθορές, δολοφονίες, προσβολές, τυφλώσεις και όλα αυτά για τη φιλοδοξία της να έχει μόνον αυτή την εξουσία.
Το τροπάριο της Κασσιανής ψάλλεται την Μεγάλη Τρίτη στις εκκλησίες και όλοι νομίζουν πως αναφέρεται στην "πόρνη" γυναίκα, στιγματίζοντας την γυναικεία φύση για πάντα και σκεπάζοντας με το μοναχικό ράσο την ομορφιά του έρωτα!
Αν λοιπόν όλα τα έκτροπα κι όλες οι αμαρτίες του Βυζαντίου βγουν στην επιφάνεια, δεν ξέρω πόσα τροπάρια πρέπει να ψάλλουν καθημερινά, για να ξεπλυθούν όλοι αυτοί, που καταδικάζουν τη γυναίκα Κασσιανή ή την όποια γυναίκα ως"πόρνη" με ένα μεγάλο μένος ρατσισμού και σκοταδισμού που σέρνεται από τότε έως τις ημέρες μας σκοτεινό και καλυπτόμενο με ιερές τελετουργίες στο όνομα του Θεού της Αγάπης, για την ομορφιά και σοφία μιας γυναίκας !!!
Κι επειδή οι καιροί αλλάζουν και το 2018 έχουν έρθει στην επιφάνεια πολλά θέματα κρυφά, παρακαλώ το ΘΕΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ  να φέρει ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ και να πάψει αυτός ο διαχωρισμός, πως η γυναίκα είναι αμαρτωλή ενώ ο άντρας σοφός, τίμιος δεσπότης στον...οίκο της!!! ΠΌΣΑ ΧΡΌΝΙΑ ΘΑ ΣΕΡΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΕΣ;

Νότα Κυμοθόη "Η ΚΑΣΣΙΑΝΗ ΚΑΙ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ"© Νότα Κυμοθόη


Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

Nότα Κυμοθόη "Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018 στον Υμηττό

Νότα Κυμοθόη
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018 στον Υμηττό
     Είχα την ιδέα να τιμήσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στον Υμηττό και μάλιστα στο Δημαρχείο, στην αίθουσα εκδηλώσεων. Ένας χώρος, όπου ο αείμνηστος Δήμαρχος Λεντάκης, έχτισε κι ανέδειξε αυτήν την περιοχή. Τον  θυμάμαι να κουβαλάει το μπετόν με τον τενεκέ στην πλάτη.
   Ο Δήμος Δάφνης Υμηττού σε συνεργασία με το Σύλλογο Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης μετά από Αίτησή μου, διοργάνωσαν την εκδήλωση.  Δυσκολίες πολλές, μέχρι να την υλοποιήσουμε.




    Είχα την χαρά να απαγγείλω Ποίησή μου, από τα 5 εκδοθέντα βιβλία μου, στην αίθουσα εκδηλώσεων στον Υμηττό κι ευχαριστώ όλους, όσους τίμησαν την υπέροχη αυτή ημέρα με την ευγενή τους παρουσία.
Ιδιαιτέρως ευχαριστώ την ευγενή παρουσία της κ. Ζαννέτας Καλύβα- Παπαϊωάννου, η οποία μίλησε για το έργο μου, παρουσιάζοντας ένα συνοπτικό βιογραφικό μου στους παρευρισκόμενους. Ευχαριστώ την κ. Χλόη Αμαράντου, η οποία είχε τη μουσική επιμέλεια με τις μελωδίες που μας έπαιζε στο πιάνο.


Ευχαριστώ την Τιμή Επαίνου για την προσφορά μου στην Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης με αυτήν μου την εκδήλωση τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018 στον Υμηττό, Αττικής.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ 2018 ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ:Νότα Κυμοθόη

                 


Νότα Κυμοθόη
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ 2018 ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ

Υπό την αιγίδα της Ένωσης Καλλιτεχνών & Λογοτεχνών Ηλιούπολης και σε συνεργασία με το Δήμο Δάφνης-Υμηττού διοργανώθηκε Εκδήλωση στο παλιό Δημαρχείο του Υμηττού, τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018!!!
Η εκδήλωση περιλαμβάνει:
* Έκθεση ζωγραφικής, Αγιογραφίας, Γλυπτικής διάρκειας 21 Μαρτίου 2018 έως 26 Μαρτίου 2018 με εγκαίνια 21 Μαρτίου 2018 και ώρα 19.00!!!
* Ποίηση  και Μουσική: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 21 Μαρτίου 2018 και ώρα 19.30!!!
Τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης 2018 θα απαγγείλει Ποίησή της η Νότα Κυμοθόη, η οποία είχε και την ιδέα γι΄αυτήν την εκδήλωση. 
Θα ακουστούν ποιήματα του Σταύρου Τζώρτζου και της Χλόης Αμαράντου η οποία θα έχει και την Μουσική Επιμέλεια της Εκδήλωσης με μουσική και τραγούδια μελοποιημένης Ποίησης!!!
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Η εκδήλωση γίνεται στην αίθουσα εκδηλώσεων του πρώην Δημαρχείου Υμηττού (Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου Υμηττός )