Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 12 Απριλίου 2023

Νότα Κυμοθόη"Λογοτεχνικές και συγγραφικές δραστηριότητες" Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη 
"Λογοτεχνικές και συγγραφικές δραστηριότητες" Δοκίμιο
Με ευγνωμοσύνη για τη λογοτεχνική μου πορεία έως τώρα, επιθυμώ να ευχαριστήσω όλους τους αναγνώστες μου, οι οποίοι με αγάπη, αλλά κι ενδιαφέρον διάβασαν, μελέτησαν και διαβάζουν τα βιβλία μου. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους λάτρεις της ποιητικής μου γραφής, που με τίμησαν με τις κριτικές τους απ΄ όλο τον κόσμο και όλους τους δημοσιογράφους για τις κριτικές τους σε εφημερίδες, σε λογοτεχνικά περιοδικά, σε tv και σε ραδιόφωνο. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους σπουδαίους φίλους και τις φίλες στην Ευρώπη, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στις Βρυξέλες, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στο Λονδίνο, στην Αμερική, στον Καναδά, στην Αυστραλία, στην Τυνησία, στην Αίγυπτο, στην Τσεχία, στη Σερβία, στην Αλβανία, στην Αυστρία, στην Πορτογαλία και στην Πολωνία που διαβάζουν τα βιβλία μου κι επικοινωνούμε έως και σήμερα. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους φίλους και τις φίλες στην όμορφη Κύπρο, που με τίμησαν με την αγάπη, τη φιλία και τη φιλοξενία τους, μελέτησαν τα βιβλία μου και επικοινωνούμε  έως και σήμερα με ισχυρούς δεσμούς φιλίας κι αγάπης. Ευχαριστώ ιδιαίτερα όσους διάβασαν τα μυθιστορήματά μου και τα Δοκίμιά μου, μέρος των οποίων είχαν δημοσιευτεί σε κυπριακές κι αμερικανικές εφημερίδες, σε ιστοσελίδες μου, αλλά διάβασαν και τα βιβλία μου ιστορικής έρευνας(στην εικόνα, κάποια από τα βιβλία μου).

Μαθήτρια στο Γυμνάσιο ακούστηκαν 1η φορά στο Τρίτο Πρόγραμμα του κρατικού ραδιοφωνικού σταθμού της ΕΙΡΤ(ερτ) στην Αθήνα από τον αείμνηστο Μάνο Χατζιδάκι, δυο Ποιήματά μου, που περιλαμβάνονται στην 3η κατά σειρά Ποιητική συλλογή μου, που εκδόθηκε χρόνια αργότερα, με τον τίτλο "ΔΙΨΑ και ΣΙΩΠΗ" εκδ. ΔΙΟΓΕΝΗΣ 1992. Ευγνωμονώ!
Ανέκδοτη Ποίησή μου είχαν διαβάσει ο Γιάννης Ρίτσος, ο Οδυσσέας Ελύτης και ο Νικηφόρος Βρεττάκος, που με ενδυνάμωναν ν΄ αποφασίσω να εκδοθούν τα ποιήματά μου σε βιβλία μου, γιατί όπως έλεγαν "η ποιητική γραφή μου είναι διαχρονική"! Ευγνωμονώ την ώθησή τους και τα καλά τους λόγια!
Ευγνωμονώ την ιερή μνήμη της Διδώς Σωτηρίου η οποία τιμούσε ιδιαίτερα την Ποίησή μου, από τα πρώτα βιβλία μου, με την οποία μιλούσαμε συχνά για τις χαμένες πατρίδες στην Μικρά Ασία.
( εικόνα, άνωθεν)
Οι κριτικές όλων σας, με τιμούν ιδιαίτερα και σας ευχαριστώ εγκάρδια! 

Το 1992 Ποίησή μου μεταφρασμένη στην ιταλική γλώσσα, από την Άννα Μαρία Benedini μεταφράστρια στο Ιταλικό Ινστιτούτο Αθηνών, έλαβα μέρος με αυτήν σε παγκόσμιο λογοτεχνικό διαγωνισμό, ήρθα πρώτη και βραβεύτηκα ως ΠΡΩΤΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ με το Βραβείο: Oscar di Bari Bruno Euroconcorso di Poesia, Prima Classificata" (στην εικόνα είμαι η κυρία με την πορτοκαλί φούστα)!
Ευγνωμονώ!
Ακολούθησε το Βραβείο: "19ο Premio Internazionale di Poesia Sicilia" και πολλές άλλες βραβεύσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης το Β΄ βραβείο Διηγήματος από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (ΠΕΛ) στην Αθήνα, με απονομή του Βραβείου μου στην Αίθουσα Τρίτση στο Πνευματικό Κέντρο Αθηνών 1991! 

Όλα μου τα βιβλία έτυχαν καλών κριτικών και σπουδαίων παρουσιάσεων, από επιφανείς Επιστήμονες Φιλολόγους, Νομικούς και Καθηγητές Πανεπιστημίων Φιλοσοφίας, τους οποίους κι ευγνωμονώ ιδιαίτερα! 
Στην εικόνα, παραπλεύρως, από την παρουσίαση του βιβλίου μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια, εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας από τον Φιλόσοφο καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Σωκράτη Δεληβογιατζή και τον Δόκτωρα Φιλολογίας Νίκο Παπαγεωργίου. Ευγνωμονώ.

Το βιβλίο Ποίησής μου με τον τίτλο στο εξώφυλλό του "Ερώ" και στο εσώφυλλο "ΕΡΩ" από τις εκδόσεις Ιωλκός 1999, παρουσιάστηκε από τον σπουδαίο καθηγητή μου Φιλόλογο και Νομικό Παναγιώτη Μητροπέτρο στη Στοά του βιβλίου, τo 2001, με κατάμεστη την αίθουσα. Ευγνωμονώ. 

Μέρος δε από την Ποίησή μου της ποιητικής συλλογής μου "Ερώ" μελοποιήθηκε από τον Ιωσήφ Μπενάκη και κυκλοφόρησε σε cd με τον τίτλο: Γαλαξίας Νο 2 με τη συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ και απόδοση της Ποίησής μου από την υψίφωνο τραγουδίστρια της Σκάλας του Μιλάνου Μαρία Γράψα. Ευγνωμονώ!





Όταν ήμουν Γενική Γραμματέας στην Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (ΠΕΛ), είχαμε υπέροχες δράσεις Λογοτεχνίας με το Γιάννη Νικολόπουλο εκδότη του ΝΟΥΜΑ και με τον φίλο Λογοτέχνη από την Ινδία Ujjal Ghosh  που έχει αναλάβει τον Ελληνικό Κύκλο Καλκούτας για εκμάθηση ελληνικών και μετέφρασε Ποίησή μου στη γλώσσα Μπεγκάλι το 1993. Ευγνωμονώ!
Και ιδιαίτερα τον Γιάννη Νικολόπουλο που περιλαμβάνει πολλές δημοσιεύσεις μου στην εφημερίδα ΝΟΥΜΑΣ κι από τις ομιλίες μου στα Συνέδρια Ποίησης που διεξήγαγε στην Αρχαία Ολυμπία, στα οποία συμμετείχα ενεργά ως ομιλήτρια! Ευγνωμονώ! (στην εικόνα, είμαι η κυρία με το ροζ φόρεμα, ανάμεσα στον Γιάννη Νικολόπουλο και τον Ujjal Ghosh, μαζί με φίλους συγγραφείς).


Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον Γαβριήλ  Ναχμία που περιέλαβε στο πόνημά του ΝΟΜΙΝΑΤΙ Ποίησή μου: Κυμοθόη Νότα 766. Πρόκειται για μια σπουδαία εργασία του σε αυτήν την  Ανθολογία νεότερης και σύγχρονης ελληνικής ποίησης, το 2010. Ευγνωμονώ.

Ποίησή μου έχω απαγγείλει σε πολλές λογοτεχνικές ενώσεις και εταιρείες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά και σε χώρους εκδηλώσεων και ιδιαίτερα τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (στην Unesco, στην ΠΕΛ, στην Ε.Ε.Λ., στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας με τον Όμιλο Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων, στον Απελλή, σε εκδηλώσεις Δήμων, σε ραδιόφωνο, σε tv και στο Σαρόγλειο Μέγαρο με την ΠΕΛ το 2023)! Ευγνωμονώ για την τιμή!
Λαμβάνω μέρος σε πολλά Λογοτεχνικά Συνέδρια ως ομιλήτρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ευγνωμονώ για τις προσκλήσεις μου, σε αυτά!

Στην "Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού" στον Γ΄ Τόμο, εκδ. 2021 , στις σελίδες 514 και 515, περιλαμβάνεται μέρος από ένα Δοκίμιό μου που έχει δημοσιευτεί στο βιβλίο μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017, βιογραφικό μου, φωτογραφία μου και μέρος από τις λογοτεχνικές μου δράσεις, καθώς και κάποια εικαστικά έργα ζωγραφικής μου.
Ευγνωμονώ!
Το 2021 στον Ι΄ Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ποίησης της Αμφικτυονίας Ελληνισμού με θέμα " Ελλάδας Προσκλητήριο 1821-2021" έλαβα το Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ για την Ποίησή μου "Ελλάδα αγάπη μου", που περιλαμβάνεται στην έκδοση: ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 2021. Βρίσκεται η Ποίησή μου στις σελίδες: 121-122-123-124-125! Ευγνωμονώ την σπουδαία επιστημονική επιτροπή για την κριτική και κρίση της για την Βράβευσή μου αυτή και τις εκδόσεις της Αμφικτυονίας Ελληνισμού για τη δημοσίευση της Ποίησής μου "Ελλάδα αγάπη μου"!
   Στις εγκυκλοπαίδειες Χάρη Πάτση περιλαμβάνεται Ποίησή μου και βιογραφικά μου στοιχεία. Ευγωμονώ!
 Ο σπουδαίος Νομικός, Αρχιστράτηγος και συγγραφέας ερευνητής σπουδαίων έργων, από τα Βασιλικά της Βοιωτίας Νικόλαος Κ. Τασιόπουλος, στο  έργο του:
ΒΟΙΩΤΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ που εκδόθηκε το 2022 περιλαμβάνει  σε τρεις σελίδες (68-69-70), όπως εικονίζεται παραπλεύρως αρκετά στοιχεία για μελέτη του εργογραφικού έργου μου.
Στον τόμο αυτόν και στις σελίδες του αυτές (68-69-70) υπάρχουν αρκετά ενημερωτικά βιογραφικά κι εργογραφικά στοιχεία για εμένα και το έργο μου στη Λογοτεχνία και στα Εικαστικά. Ένα σπουδαίο έργο μελέτης για τους συγγραφείς-ποιητές που έχουν σχέση με τη Γη της Βοιωτίας, που αποτελεί εργαλείο μελέτης για όλους στο παρόν αλλά και στο μέλλον! Ευγνωμονώ τον ακούραστο και σπουδαίο Νικόλαο Κ. Τασιόπουλο, για το εμπεριστατωμένο αυτό έργο του, καθώς και για όλα τα έως τώρα σπουδαία του βιβλία!
Παραπλεύρως μπορείτε να δείτε αυτήν τη νέα έκδοση του 4ου τόμου ΒΟΙΩΤΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ σε συνέχεια των 3 προηγούμενων τόμων αυτής της σειράς έργου του έκδοσης του 2016. Του αξίζουν ειλικρινά συγχαρητήρια!


Ευγνωμονώ όλους τους υπέροχους αναγνώστες μου που διαβάζουν τα βιβλία μου όλα αυτά τα χρόνια και τις δημοσιεύσεις μου στο διαδίκτυο. Ιδιαίτερα τιμώ κι ευχαριστώ όλους, όσους με τα ωραία τους μάτια διάβασαν την Ποίησή μου και την έκριναν άξια, για τις Βραβεύσεις των Α΄ Βραβείων που μου έχουν απονεμηθεί!
Ευχαριστώ όλους του εκδότες μου κι όσους εκδότες στις λογοτεχνικές σελίδες των λογοτεχνικών περιοδικών τους αξιολόγησαν κι αξιολογούν την λογοτεχνική μου πορεία έως τώρα και παρουσίασαν και παρουσιάζουν το έργο μου.     Ιδιαίτερα ευχαριστώ την ΥΔΡΑΝΗ και όλους τους συνεργάτες της! 
    Ιδιαίτερα ευχαριστώ όλους τους αναγνώστες μου για τις επιστολές με την κριτική σας για τα έως τώρα βιβλία μου, τα καλά σας λόγια και την αγάπη σας. 
 Ευχαριστώ ιδιαίτερα όσους συμπεριέλαβαν και συμπεριλαμβάνουν σε ιστοσελίδες τους κριτικές για το λογοτεχνικό και εικαστικό έργο μου. Εύχομαι να είστε όλοι καλά!
   Ποίησή μου μπορείτε ν΄ ακούσετε και στο YouTube αναζητώντας το ονοματεπώνυμό μου:
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια. 
writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη

Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων"

Νότα Κυμοθόη

"Αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων"

    Το 1896, αναβιώνουν στην Αθήνα οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες, που είχαν απαγορευτεί από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Α΄(347 π.Χ.-395 π.Χ.), επί εποχής του οι χριστιανοί τους θεωρούσαν ειδωλολατρικούς, μιας και το μίσος τους για τον πατέρα θεών κι ανθρώπων τον ΖΕΥ είχε φτάσει σε σημείο να καταστρέψουν ολοσχερώς τον σπουδαίο αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό. Το θέμα αυτό θέλει μεγάλη συζήτηση, διότι μέχρι και των ημερών μας ο σκοταδισμός τους έχει ξεπεράσει τα πολιτισμικά όρια της λογικής και νοημοσύνης, προσβάλοντας την επιστημονική και πολιτισμική ανθρωπότητα, με ρατσισμό, εχθρότητα, μίσος και ψεύδη εναντίον του ελληνικού έθνους.
      Οι Ολυμπιακοί αγώνες έχουν φτάσει έως των ημερών μας με λαμπρότητα μεγάλη. Αρχή εορτασμού τους ήταν η αρχαία Ολυμπία το 776 π. Χ. ως αγώνισμα σταδίου. Μετά επεκτάθηκαν σε ολόκληρη την αρχαία Ελλάδα και είχαν θρησκευτική σημασία. Γίνονταν προς τιμή του Θεού Ζηνός (ο Ζευς του Ζηνός), του οποίου η λαμπρή παράσταση ενός εντυπωσιακού αγάλματος στην αρχαία Ολυμπία σαγήνευε τους πάντες. Ήταν ο πατέρας θεών κι ανθρώπων και η αίγλη του είχε διαδοθεί σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο.
Οι αθλητές αγωνίζονταν με ευγενή άμιλλα και οι νικητές έπαιρναν ως έπαθλο ένα στεφάνι από κλαδιά αγριελιάς. Ήταν για τον τόπο τους ιερά πρόσωπα και κατατάσσονταν στους αθανάτους! Κατά την περίοδο διεξαγωγής τους σταματούσαν οι πολεμικές διαμάχες κι επικρατούσε ειρήνη. 
Εκείνη την εποχή, το 1896 ίσχυε ακόμη το Ιουλιανό ημερολόγιο και το διάστημα 6-15  Απριλίου ήταν 25-3 Απριλίου τότε. 

     Αλλά πριν από το 1896, περί το 1856, ο Ευάγγελος Ζάππας, ένας από τους σπουδαίους εθνικούς ευεργέτες της Ελλάδας, που ζούσε στη Ρουμανία, έστειλε επιστολή στον βασιλιά Όθωνα, πως αναλάμβανε να χρηματοδοτήσει την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Υπήρξε γοητευμένος με την ιδέα της αναβίωσής τους, ύστερα από τις ανασκαφές που έγιναν στην περιοχή της αρχαίας Ολυμπίας από τους Γερμανούς. Ο τότε Υπουργός εξωτερικών Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής στάθηκε αρνητής της ιδέας του αυτής, απαντώντας του αρνητικά στην επιστολή του. Υπήρξε όμως συνεννόηση με τον Ποιητή Παναγιώτη Σούτσο, ο οποίος με σειρά άρθρων του στον ελληνικό τύπο, ξεσήκωσε την κοινή γνώμη και πυροδότησε αυτήν την ιδέα του. Οι εξελίξεις ήταν δραστικές και το επίσημο τότε ελληνικό κράτος υπέγραψε βασιλικό διάταγμα Διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων.Έτσι αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν το 1859 στην Αθήνα! Προσωπικά τον ευγνωμονώ γι΄ αυτό το γεγονός!
Ο σπουδαίος αυτός Έλληνας το 1865 πέθανε, αφήνοντας σπουδαία κληρονομιά, μεγίστου χρηματικού ποσού. Με αυτό αναστηλώθηκε το Παναθηναϊκό Στάδιο το γνωστό Καλλιμάρμαρο, που είχε χτιστεί στην αρχαιότητα προς τιμήν της Θεάς Αθηνάς το 329 π. Χ. Αλλά η καταστροφή ήταν φανερή έως και την εποχή του μεσαίωνα που είχαν εξαφανίσει όλα τα μάρμαρά του και ήταν ερείπιο και ο Ευάγγελος Ζάππας χρηματοδότησε την αναμαρμάρωσή του. Τα σχέδια ήταν του Ερνέστου Τσίλερ και του Αναστάσιου Μεταξά! Έτσι αναστηλώθηκε το Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας, που αποτελεί ένα πραγματικό Έργο Αρχιτεκτονικής Τέχνης!
(συνεχίζεται)
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια

Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Το αρχαίο ελληνικό Γλυπτό του Παρθενώνος με τον Ευαγγελισμό" Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη:
"ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΛΥΠΤΟ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ"
Η Ήβη ήταν αγγελιοφόρος του θεϊκού ζεύγους Δία και Ήρας. Εκεί που στέκει ο επισκέπτης στην παραπλεύρως εικόνα, παρατηρήστε με προσοχή. Διακρίνεται η φτερωτή Ήβη και καθιστή η Θεά Ήρα. Η παράσταση αυτή στο αρχαίο ελληνικό Γλυπτό μάρμαρο π. Χ., έδωσε έμπνευση στους καλλιτέχνες της εποχής μ. Χ. για να δημιουργήσουν εικαστικά έργα που αναπαριστάνουν αυτό ακριβώς και ονομάστηκε "Ευαγγελισμός" Θεοτόκου. Αντικαθιστώντας και "σβήνοντας" την αρχαία ελληνική θρησκεία με ΒΙΑ, που είναι έκδηλη επάνω στο μαρμάρινο ΓΛΥΠΤΟ αυτής της ΜΕΤΩΠΗΣ. Η συμπεριφορά τους αυτή έφτασε σε σημείο να κατηγορούν την αρχαία ελληνική θρησκεία ως "ειδωλολατρεία". Ευγνωμοσύνη αισθάνομαι για το "κλειδί" αυτό της γνώσης, που φανερώνει τη δύναμη του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος, φανερώνει τους ΨΕΥΤΕΣ και ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣ του αρχαίου ελληνικού θρησκεύματος. Διότι ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΩΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ στη θρησκεία ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΎΡΓΗΣΑΝ, αυτοί που άρχουν σε αυτήν και μισούν την αρχαία ελληνική θρησκεία και τους αρχαίους Έλληνες Θεούς και τις αρχαίες Ελληνίδες Θεές. Οι εικόνες στις εκκλησιές ΌΛΕΣ είναι ΕΙΔΩΛΑ.
Η αρχαία Ελληνίδα Θεά Ήρα υπήρξε η ΜΕΓΑΛΗ ΜΗΤΕΡΑ ΘΕΑ προστάτιδα του γάμου και των γυναικών κι αντικαθίσταται στη συνέχεια με την Μαρία που Ευαγγελίζεται μέσα στο Ναό του Σολομώντος και γεννά τον Εμμανουήλ μετονομαζόμενο σε Ιησού Χριστό Θεό=Θεοτόκος (ονομάστηκε έτσι το 600 μ. Χ., μετά από την ΣΤ΄ οικουμενική σύνοδο) και η φτερωτή Ήβη αντικαθίσταται με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ. Μια γλυκιά μορφή με ενέργεια Αρχής Αγγελίας, για Αναγέννηση Φύσεως που φέρνει νέα ζωή. Είναι η θεϊκή ενέργεια Εαρινοποίησης!
(η εικόνα είναι από το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα, Ελλάδα)
Στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης, υπάρχει αυτή η αρχαία ελληνική Μετόπη, από τον αρχαίο Ναό Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς. Όταν επιστραφούν όλες οι αρχαίες ελληνικές ΜΕΤΩΠΕΣ τα γνωστά αρχαία ελληνικά ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ θα διαφωτιστεί ο κόσμος και θα λάμψει όλη η αλήθεια!
Η ιστορία είναι αληθινή, καθώς ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (347 μ.Χ.-395 μ.Χ.) της Νέας Ρώμης Ανατολής ( ή Βυζάντιο), που τον ονόμασε Μέγα κι΄ αυτόν, γιατί κατέστρεψε τους αρχαίους ελληνικούς ναούς, έχει ως αρχιστράτηγο τον Γότθο Αλάριχο Α'(376 μ.Χ.-410 μ.Χ.). Χριστιανοί και οι δυο και καταστροφείς του αρχαίου ελληνικού Πολιτισμού. Μετά τη Β΄ οικουμενική Σύνοδο (381 μ.Χ.) στην Κωνσταντινούπολη, ήρθε και στην Αττική ο Αλάριχος Α΄ την οποία λεηλάτησε, αλλά την αρχαία Αθήνα δεν την πείραξε, γιατί είχαν μετατρέψει με διαταγή του Μέγα Θεοδοσίου τον Ιερό Παρθενώνα σε ναό της Παρθένου Αθηνιώτισσας και λάτρευαν οι ορθόδοξοι Επίσκοποι την Παναγία. Με εντολές όμως του Μέγα Θεοδοσίου και των χριστιανών Επισκόπων και τις υποδείξεις τους, έφτασε στην Ελευσίνα ο Αλάριχος κι ολοσχερώς κατέστρεψε στην επιδρομή του τα Ιερά των αρχαίων Θεών κι έβαλε τέλος στα Ελευσίνια Μυστήρια.
Ο Παρθενών μετατράπηκε σε ναό λατρείας της Παρθένου Αθηνιώτισσας (προσωνύμιο) που ταύτισαν με την Παρθένο Θεά Αθηνά, που λάτρευαν οι αρχαίοι Έλληνες και οι αρχαίοι Αθηναίοι στον Παρθενώνα. Ολόγυρα από τον Ιερό Παρθενώνα υπήρχαν φτερωτές παραστάσεις, οι γνωστές αρχαίες Νίκες, τις οποίες οι χριστιανοί Επίσκοποι έβλεπαν ως Αγγέλους. Η Μετόπη (αυτή της εικόνας στην άνω φωτογραφία) με την παράσταση Ενθρόνου Θεάς Ήρας προστάτιδας του γάμου και της Φτερωτής Ήβης ορθίας Φτερωτής Νίκης, την ταύτισαν με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ κι όλη την Γλυπτή αρχαία Ελληνική Μετόπη του Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς, με τον Ευαγγελισμό της Μαρίας μητέρας Ι. Χριστού. Κατέστρεψαν όμως την αρχαία Ελληνική Μετόπη, για να μη διακρίνεται καλά, ενώ περιέσωσαν ολόγυρα τις άλλες Μετόπες στον Παρθενώνα (μέσα στον οποίο είχαν χτίσει χριστιανικό ναό) με τις Φτερωτές Νίκες ολόγυρα (σήμερα όμως οι αρχαίες φτερωτές Νίκες βρίσκονται στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης).
Στην Γ΄ οικουμενική Σύνοδος το 431 μ.Χ. στην Έφεσο έδωσαν τον ελληνικό τίτλο Θεοτόκος=αυτή που τίκτει Θεό, στην Μαρία μητέρα του Εμμανουήλ Ιησού Χριστού. Αλλά δεν αναγνωριζόταν ακόμη, γιατί υπήρχαν διαμάχες στην Ανατολή με άλλα θρησκεύματα. Από εδώ είναι και η ιδέα για τις φτερωτές Αγγελικές μορφές και τα αγγελάκια. Ταύτισαν την Μαρία Θεοτόκο με την Παρθένο Θεά Αθηνά και με την Μεγάλη Μητέρα Θεά Ήρα και τον Αρχάγγελο Γαβριήλ με την παράσταση της Φτερωτής Ήβης. Η αρχαία Φτερωτή Ήβη σε αυτήν την Ιερή Μετόπη του Παρθενών ήταν η Αγγελιοφόρος του θεϊκού ζεύγους Δία και Ήρας.
Δείτε την εικόνα, με προσοχή, ακριβώς εκεί που στέκει ο επισκέπτης και παρατηρήστε με πολύ προσοχή. Διακρίνεται η φτερωτή Ήβη και καθιστή η Θεά Ήρα.
Nότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Photography and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη


Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Ιερή στιγμή" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "Ιερή στιγμή" Ποίηση
(αφιερωμένο στη μνήμη του Β. Α. Μότσαρτ)

Γλυκέ μου Βόλφγκανγκ
πήρες το δοξάρι του βιολιού μου
και παραπονιάρικα χάιδεψες τις χορδές του.
...
ακούω τη μουσική που έρχεται απ΄ τους αιώνες.
Απόψε το φεγγάρι γιορτινό στο Σάλτσμπουργκ.
Μεθυσμένος γέρνει ο ουρανός
κι ένας ακούραστος αγέρας σεργιανάει
Μαγεμένος Αυλός συνοδεύοντας τη νύχτα.
...
Περίσσευμα η αγάπη σου ξεχειλίζει!
Στους ήχους σου κελαρύζουνε ποτάμια
ανθίζουν λιβάδια, αναβλύζουν πηγές
λιώνουνε τα χιόνια, κελαηδούν μυριάδες αηδόνια
Αναστατώνεται όλη η Φύση και η ζωή ερωτεύεται.
...
Απόψε το φεγγάρι γιορτινό στο Σάλτσμπουργκ!
Νότα Κυμοθόη





(Δεκέμβριος 1990, γράφτηκε πρώτη γραφή το 1979 στη Βιέννη. Το παραπάνω είναι μέρος από την Ποίησή μου 3 σελίδων, που δημοσιεύτηκε στο πρώτο μου βιβλίο ΦΩΣ και ΣΚΟΤΑΔΙ το 1990 από τις εκδόσεις Διογένης, αφιερωμένο για τα 200 χρόνια από το θάνατό του 1971-1991)!

Σαν σήμερα γεννήθηκε η σπουδαία αυτή φυσιογνωμία! Ο μοναδικός για το ταλέντο του και ένας από του σημαντικότερους Συνθέτες κλασικής μουσικής!
Ο Joannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart,στις 27 Ιανουαρίου 1756 στο Σάλτζμπουργκ της Αυστρίας! Σε αυτό εδώ το σπίτι, που εικονίζεται παραπλεύρως και σήμερα είναι Μουσείο στην πόλη που γεννήθηκε.
Ευγνωμονώ το Σύμπαν, για την ύπαρξή του σπουδαίου αυτού ανθρώπου! Η μουσική του με συντροφεύει από την εφηβεία μου.
Ευγνωμονώ τον ίδιο τον Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (όπως συνήθως τον ξέρουμε)! Ευγνωμονώ για όλα τα ταξίδια μου σε αυτήν την όμορφη πόλη της Αυστρίας. Λατρεύω το Σάλτζμπουργκ για την ομορφιά του, αλλά σε μένα έγινε γνωστό από τα ακούσματα της μουσικής του αγαπημένου μου Συνθέτη Β.Α. Μότσαρτ! Κάθε φορά που βρίσκομαι εδώ, ανακαλύπτω και κάτι που δεν είχα τη χαρά να δω την προηγούμενη!


Ευγνωμονώ τον Θεό για τη γέννηση του Joannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart και για το μοναδικό και σπουδαίο ταλέντο του, για τις μοναδικές ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ του. Με συντροφεύουν καθημερινά!

Photography and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη

 

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

Νότα Κυμοθόη " Ο κόσμος αλλάζει" Δοκίμιο

 

Κρατώντας ένα Turbo sarmaticus στην παλάμη μου, παρατηρώ την ομορφιά του, για την οποία η Φύση Καλλιτέχνης, εργάστηκε κοπιαστικά. Η Φύση λοιπόν, που καταγράφεται από τους μελετητές ανθρώπους της Επιστήμης σε Έτη και αιώνες. Και καθώς παρατηρώ τις σπείρες του συνειδητοποιώ, πως η κάθε σπείρα είναι μια πλήρης περιστροφή 360 ° τέλεια διαμορφωμένη. Η ανθρωπότητα στον Πλανήτη Γη έχει Προϊστορία, που υπολογίζεται πως ξεκινά 2.500.000 Έτη π. Χ. Η Παλαιολιθική Αρχή ζωής φθάνει ως το 10.000 π.Χ. Αν μελετηθεί με προσοχή, θα συνειδητοποιήσει ο κάθε φανατισμένος στην άγνοιά του, πολλές αλήθειες, για γνώσεις που χάθηκαν. Αλλά τίποτα Ιερό κι αληθινό δεν χάνεται, μήτε η Ιερότητα της Α΄ Αρχής και του Α΄ Αιτίου έχει χαθεί. Η ζωή συνεχίζεται την Μεσολιθική Εποχή έως και το 3.000 π.Χ. κι ακολουθεί η Νεολιθική Εποχή έως το 2.000 π. Χ. Άνθρωποι έζησαν αυτές τις εποχές δημιουργώντας πολιτισμούς κι ο κόσμος τους άλλαξε καθώς ανακάλυψαν το χαλκό σε μια εποχή Χαλκολιθική και Χαλκού έως το 1000 π.Χ. ενώ είχαν ανακαλύψει και το σίδηρο και με άλλες ιδέες διαμορφώθηκε και η Εποχή του Σιδήρου έως το 600 π.Χ. Οι ενέργειες που αναπτύχθηκαν και τους συνέδεαν σε σύνδεσμο με το δισεκατομμυρίων Ετών παρελθόν τους, θεοποιήθηκαν. Ο αγαπημένος μου αρχαίος παππούς Ησίοδος στη Θεογονία του καταγράφει τις γενιές όλες κι είναι σημαντική η ανθρώπινη Προϊστορία που καταγράφεται στις Θεογονίες άλλων λαών κι από άλλους σε άλλες περιοχές της Γης. Η Αρχαία Ιστορία του ανθρωπίνου γένους στην Αρχαϊκή της περίοδο ξεκινά από τον 10ο έως και τον 7ο π. Χ. αιώνα και καθιερώνεται ως Κλασσική τον 7ο έως τον 4ο αιώνα και συνεχίζει ως Ύστερη έως τον 5ο μ. Χ. αιώνα. Οι αρχαίες Βέδες καταγράφουν στην Ινδία και στην Περσία και διασώζουν Ύμνους Ιερούς της Αρχαίας Εποχής, που χάθηκαν σε ότι ακολούθησε. Ελάχιστοι διασώζονται στην αρχαιοελληνική από τον Ορφέα. Μελέτες μου σε ιστορικές πηγές που έκανα, όταν βρισκόμουν στην Ινδία, φέρνουν στο φως πολλές κρυμμένες αλήθειες. Η Δύναμη όλη δισεκατομμυρίων ετών καταποντίζεται από τον ίδιο τον άνθρωπο, που θυσιάζει ανθρώπους, δίχως καμιά ιερότητα, παρά μόνον με μίσος και για την κοσμική του εξουσία έως και την εποχή Σταύρωσης του Χριστού και στην αλλαγή αυτήν, που έγινε, η ανθρωπότητα φθάνει σ΄ έναν Μεσαίωνα που διαρκεί έως και τον 15ο αιώνα μ.Χ. (Πρώιμο, Ώριμο, Ύστερο). Ο Μεσαίωνας καταστρέφει με ωμή βία, φόβο και τρόμο όλη την Αρμονία της Κλασσικής Αρχαιότητος. Ποιοι ευθύνονται; Ποιοι έχουν όλη αυτήν την ευθύνη της καταστροφής; Με την "Ιερά Εξέταση" που επιβάλλεται στον Μεσαίωνα , με αποφάσεις που παίρνονται από την Ιερά Σύνοδο της εκκλησίας των χριστιανών σε Ανατολή και Δύση, θεμελιώνει μέσα από σειρά "Ιερών Συνόδων", όπως τις ονομάζει θεολογικά, αλλά και πρακτικά, όλα τα πολυάριθμα χωρία της Παλαιάς Διαθήκης, των Ιερών Ευαγγελίων του Ιησού Χριστού, των Επιστολών του Παύλου, των Πράξεων κι Επιστολών των Αποστόλων, των γραπτών και προφορικών λόγων των Εκκλησιαστικών Πατέρων. Η κάθε είδους βία ήταν προερχόμενη de facto ως μία Εκκλησία, είτε ορθοδόξου είτε καθολικής πίστης κι ήταν Αγία, Καθολική κι Αποστολική Εκκλησία, μέχρι την εποχή του Ιερού Πατριάρχη Φωτίου (820-891 μ.Χ. δηλαδή τον 9ο αιώνα, που αφορίστηκε από τον Πάπα και καθαιρείται). Η Ιερά Εξέταση συνεχίζει να υπάρχει με τρομακτική αγριότητα μέχρι την εκπνοή του Βυζαντίου (ή Νέα Ρώμη Ανατολής, γιατί ως Βυζάντιο δεν έχει τίποτα Ιερό από την αρχαία ελληνική πόλη, παρά μόνον το όνομα, καθώς όλοι οι αρχαίοι ελληνικοί Ναοί του Βυζαντίου καταστράφηκαν κι επάνω τους χτίστηκαν χριστιανικοί, που καμιά σχέση δεν έχουν με το αρχαίο ελληνικό Πνεύμα, μήτε με την διδασκαλία του Χριστού). Τελούσε πάντοτε υπό την προστασία φρικτών νόμων του κράτους, των αυτοκρατόρων και των επισκόπων, που στόχευαν μόνον στην ισχυρή τους εξουσιαστική δύναμη, κι όχι στην ΑΓΑΠΗ του Χριστού. Οι νόμοι αυτοί μπορούν να μελετηθούν στους κώδικες που ονομάστηκαν Θεοδοσιανός Κώδιξ και Ιουστινιάνειος Κώδιξ και μέσα στα συγγράμματα και στις μαρτυρίες που έγραψαν Ιστορικοί αυτών των εποχών και των μετέπειτα εποχών. Αν κάποιος άνθρωπος δεν γνωρίζει τι σημαίνει Μεσαίωνας είναι καιρός ν΄ αναζητήσει αυτήν όλη τη γνώση και ιδιαίτερα όλοι οι από Ελλήνων και από Ελληνίδων καταγόμενοι. Διότι ο Μεσαίωνας καταστρέφει με αποφάσεις του, την Δύναμη του Ελληνισμού. Κι εδώ είναι μια μεγάλη και πικρή αλήθεια, την οποία δεν μπορούν να δεχτούν οι όσοι σκέφτονται με τη χοϊκή τους ύπαρξη. Ο Ελληνισμός δεν έχει καμιά σχέση με τον δογματικό χριστιανισμό. Αυτή είναι μια αλήθεια γνήσια και καθαρή. Κι όποιος επιθυμεί ας την αναζητήσει. Οι νομοθεσίες, τα Πατερικά κείμενα και οι αποφάσεις συνόδων (ιερές τις ονομάζουν, αλλά, τι ιερότητα κρύβει η τρομοκρατία τους με αφορισμούς;) καταστρέφουν την Αρμονία και τις Φιλοσοφικές Αξίες των αρχαίων Ελλήνων κι όλες τις ΑΡΕΤΕΣ της αρχαίας ελληνικής ΑΡΜΟΝΙΑΣ του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος. Αντιγράφουν ότι ωραίο υπήρχε στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, τρομοκρατούν την ανθρωπότητα με χριστιανικούς αφορισμούς που μόνον φρίκη κι αηδία προκαλούν μερικά τροπάρια κι αναθέματα (τριπλά) με κείμενα με τις κατάρες, καθώς και ο εορτασμός της περιτομής του Ιησού Χριστού την 1η κάθε Έτους. Κι ερωτούν όσοι γνωρίζουν: Ο Εμμανουήλ, όπως ονομαζόταν έως τότε, εφ΄ όσον τον φυγάδευσε νύχτα η μητέρα του Μαρία συνοδεία του Ιωσήφ για την Αίγυπτο ( με εντολή Αρχαγγέλου, κι αυτό θέλει δύναμη και ιερό Πνεύμα για να το κατανοήσει ένας απλός νους τι ακριβώς σημαίνει), Ο ΕΜΜΑΝΟΥΛΗ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΟΤΕ ΠΕΡΙΤΟΜΗ. Γιατί λοιπόν εορτάζεται την 1η κάθε ρωμαϊκού ημερολογιακού έτους αυτή η εβραϊκή εορτή, μέσα στο εορτολόγιο του χριστιανισμού;
Πολλές υβριστικές, υποτιμητικές φράσεις μαζί με κατάρες καταφέρονται εναντίον εθνοτήτων (όπως των Αιγυπτίων) αλλά και των Ελλήνων ενώ ευλογούν στις λειτουργίες τους μέσα στη θεία λειτουργία πολλαπλώς μόνον το Ισραήλ. Αν κάποιος δεν κατανοεί αυτά όπου γίνονται κι αν δεν κατανοεί τη γλώσσα και τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στην εκκλησία, κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, ας το κατανοήσει αργά-αργά. Ο Λόγος του Ιησού Χριστού είναι αγάπη, ελευθερία, βοήθεια, στήριγμα και συγχώρεση κι όχι διαχωρισμός, όχι έχθρα, όχι μίσος, όχι εκδίκηση. Η Αγάπη του Θεού δεν έχει όρια και μέσα σε κάθε άνθρωπο, μέσα στην ανθρώπινη φύση, υπάρχει η θεϊκή βούληση της ελευθερίας και της θρησκευτικής όσμωσης. Αλλά, υπάρχουν πολλά αλλά στον τρόπο ζωής του κάθε ανθρώπου και στο πως αντιλαμβάνεται ή δεν αντιλαμβάνεται το Θεό ή τους θεούς.
Ακολουθεί μια Εποχή Νεότερης ιστορίας του ανθρωπίνου γένους και η Πρώιμη αυτή περίοδος κρατά έως τον 16ο αιώνα. και ας την εξετάσουμε σφαιρικά, διότι αφορά όλη την ανθρωπότητα, θα μάθουμε πως δημιουργείται η Νεότερη Εποχή που φτάνει έως τον 19ο αιώνα.
Κι ενώ οι Έλληνες και οι Ελληνίδες γιορτάζουμε 200 χρόνια Ελευθερίας μας από τον οθωμανικό ζυγό, η Σύγχρονη Ιστορία του 20ου αιώνα φέρνει στο φως αλήθειες, τις οποίες όλη η ανθρωπότητα πρέπει να γνωρίσει. Μια Κύπρος, ένα γνήσιο ελληνικό νησί, είναι ακόμα σε υποδούλωση κατοχής από τουρκικά στρατεύματα και χώρες άλλες βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση. Ο σκοταδισμός και η τρομοκρατία των θρησκειών δεν μπορούν να έχουν θέση στον αιώνα που διανύουμε. Δυστυχώς οι θρησκευτικοί θρόνοι διαιωνίζονται από τα βάθη των αιώνων, τότε που η ανθρωπότητα ήταν αγράμματη κι αμόρφωτη και ο μόνος που γνώριζε περισσότερα, ήταν ο μάγος ή ιεροφάντης κι αργότερα ο εκπρόσωπος θεού επί γης. Στον αιώνα που διανύουμε ας σκεφτεί ο καθένας χωριστά και σε σχέση με το πνευματικό του επίπεδο τι ακριβώς συμβαίνει. Ας διαφωτιστεί η ανθρωπότητα κι όλος ο κόσμος κι ας κατανοήσει ο κάθε ένας, πως δεν μπορεί καμιά θρησκεία και καμιά θρησκευτική ομάδα να αποφασίζει για κανενός την ύπαρξη, μήτε να έχουν τα θρησκεύματα κοσμική εξουσία.
Ας το κατανοήσει αυτό ο κάθε άνθρωπος, στον βαθμό που του επιτρέπει το πνευματικό του επίπεδο, πως ο 21ος αιώνας, που ξεκίνησε από την 1-1-2001 θα εκπνεύσει στις 31-12-2100. Δηλαδή, βρισκόμαστε στην Εποχή της 3ης χιλιετίας και στον 1ο αιώνα αυτής της Εποχής. Κατοικούμε σ΄ έναν Πλανήτη Γη, το περιβάλλον του οποίου είναι η Φύση μέσα στην οποία υπάρχουμε όλοι μας, είτε ζούμε σε πόλεις, είτε σε χωριά, είτε έχουμε τον ίδιο θεό λατρείας, είτε όχι, είμαστε άνθρωποι δίχως διαχωρισμούς. Δεν μπορεί κανένα θρήσκευμα να ασκεί εξουσία και να παίρνει αποφάσεις για τις ζωές κανενός ανθρώπου. Αυτό είναι η μεγαλύτερη δικτατορία και ο μεγαλύτερος φασισμός παγκοσμίως. Ας τελειώσει ο κάθε φανατισμός και η κάθε τρομοκρατική δύναμη, την οποία εξαπολύει ο αρχηγός θρησκείας στην κάθε θρησκευτική ομάδα, όποιον θεό κι αν προτείνει ως λατρεία και ως πίστη. Έχουμε ο καθένας χωριστά υποχρέωση στη Φύση και ας λογικευτούμε στα θέματα Πληροφορικής και Τεχνολογίας κι ας κατανοήσουμε πως η ειρηνική συμβίωση και η φροντίδα της Φύσης, είναι το σπίτι όλων μας.
Με ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ στη Φύση ας ξεκινήσουμε αυτόν τον αιώνα και την κάθε ημέρα μας, δίχως μισαλλοδοξίες και δίχως θρησκειολογικές τρομοκρατικές συμπεριφορές. Οι περισσότεροι άνθρωποι στην Εποχή μας δεν ακολουθούν τυφλά καμιά δοξασία του παλιού καιρού και της παλιάς Εποχής των 2020 ετών.
Ο κόσμος αλλάζει και η κάθε αλλαγή δεν κατανοείται εύκολα από όλους. Όμως αυτή η αλλαγή έχει δυο δρόμους. Ο ένας είναι ο καταστροφικός κι ο άλλος είναι ο αρμονικός. Διώξτε τις φοβίες και τις καχυποψίες και χαρείτε την κάθε ημέρα με Φως, Αγάπη, Αρμονία και Καλή Γνώση, αλλά ήρεμοι και με Ειρήνη στο Νου και στις σκέψεις όλες, και με πλατύ χαμόγελο.
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
(Δημοσιεύτηκε στις 2021-01-03, στο fb)
Photography and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

Νότα Κυμοθόη "Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού" Γ΄ Τόμος

Νότα Κυμοθόη "Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού" Γ΄ Τόμος

Παρέλαβα με χαρά τον τρίτο τόμο της εγκυκλοπαίδειας γραμμάτων και τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού 2021. Είναι μια πολύ προσεγμένη έκδοση που αποτελεί μέγιστο βοήθημα για τους μελετητές του έργου λογοτεχνών και εικαστικών της χώρας μας. Η βιβλιογραφία της πλούσια κι ενημερωτική για τη δράση και το έργο των εν ζωή ανθρώπων της εποχής μας, οπού κοπιάζουν για τη διάδοση του Πολιτισμού. Ένα έργο 594 σελίδων που εμπλουτίζει τις γνώσεις μας, καθώς στις σελίδες του περιλαμβάνονται οι δράσεις και το έργο των σύγχρονων δημιουργών λόγου και τέχνης. Χωρισμένο σε δυο μέρη περιλαμβάνει στο ένα Ποίηση- Γραφή και στο άλλο Ζωγραφική. 

Περιλαμβάνει στις σελίδες 514 και 515 το όνομά μου με φωτογραφία μου, ένα μικρό βιογραφικό μου, ένα μικρό μέρος από Δοκίμιό μου που περιλαμβάνεται στο βιβλίο μου "Το λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια Εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017 και τέσσερα εικαστικά έργα ζωγραφικής μου. 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Αμφικτυονίας Ελληνισμού, προέβει στην έκδοση του τρίτου αυτού τόμου της εγκυκλοπαίδειας γραμμάτων και τεχνών με επιμέλεια εκδόσεων του Προέδρου της Δημητρίου Μπουκόνη. Η έκδοση αυτή καθώς κι ο σκοπός της Αμφικτυονίας Ελληνισμού σκοπό έχει την δημιουργία  γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ των κατοίκων μητροπολιτικής Ελλάδας και των ανά τον κόσμο Ελλήνων. Η εμπέδωση της ειρήνης στον κόσμο, η αλληλογνωριμία και αλληλοκατανόηση μεταξύ των λαών. Η διατήρηση και διάδοση της πολυσυλλεκτικότητας της ελληνικής κοινωνίας και η διάδοση της ελληνικής γλώσσας. Η αντίθεση σε κέντρα και μεθοδεύσεις που αποβλέπουν στη φίμωση των πολιτών να συμμετέχουν σε μια δίκαιη κατανομή των αγαθών, ώστε ο πλούτος να μη συσσωρεύεται σε μια οικονομική ολιγαρχία και να απολαμβάνουν όλες τις παροχές ενός κοινωνικού φιλολαϊκού συστήματος. 

  

ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ  ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ 2021

Παραπλεύρως εικονίζεται το εξώφυλλο του Γ΄ Τόμου.

Πρόκειται για έναν καλαίσθητο τόμο μέσα στις 594 σελίδες του αυτής της προσεγμένης έκδοσης, με επιμέλεια κειμένων από: Κων/νο Νίγδελη, Ευαγγελία - Αγγελική Πεχλιβανίδου και Γεώργιο Καραγιάννη. Με καλλιτεχνική επιμέλεια από: Παπανικολάου Χρήστο και Μπουκόνη Χαρά. Με σελιδοποίηση-σχεδίαση Νικολάου Μαυρογέννη κι εκτύπωση-βιβλιοδεσία printmart LTD

Ευγνωμονώ όλους για την επιλογή να με συμπεριλάβουν σε αυτήν την έκδοση. Ευχαριστώ και για την ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ για την συμμετοχή μου! 


Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός


 

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022

Nότα Κυμοθόη "Κυμοθόη" Κωστής Παλαμάς

Κυμοθόη
- Ποιὸς εἶδε τὴ νεράιδα Κυμοθόη,
τοῦ πέλαου τὴ λαχτάρα καὶ τοῦ ἀφροῦ,
ποὺ εἶν᾿ ἔξω ἀπὸ τὰ πρόσκαιρα τῆς πλάσης
καὶ πέρα ἀπὸ τὰ βρόχια τοῦ καιροῦ;
- Ἐγὼ εἶδα τὴ νεράιδα Κυμοθόη
τῶν πέλαων τὴ χαρὰ καὶ τῶν ἀφρῶν
στὰ πόδια της νὰ σέρνῃ τόν Ἀσκραῖο,
τόν ψάλτη τῶν ἡρώων καὶ τῶν καιρῶν.
- Ποιός εἶδε τὴ νεράιδα Κυμοθόη;
τὰ κύματα μαγνῆτες καὶ καημοί,
χρυσὰ δελφίνια στὴ φωνή της παίζουν
καὶ στὸ κορμί.
- Ἐγὼ εἶδα τὴ νεράιδα Κυμοθόη,
νὰ ξεθάφτῃ στὴν ἄβυσσο θαφτὸ
τοῦ Βασιλιᾶ τῆς Θούλας τὸ ποτήρι
τ᾿ ὀνειρευτό.
-Ποιός εἶδε τὴ νεράιδα Κυμοθόη;
Τὸ πρόσωπό της μιὰ φεγγοβολή,
τὸ φεγγάρι στῆς θάλασσας τούς κόρφους
ποὺ τρέμει ἀπάνου τους καὶ τούς φιλεῖ.
- Ἐγὼ εἶδα τὴ νεράιδα Κυμοθόη
νὰ ποτίζῃ τὸ θεῖο τραγουδιστὴ
στοῦ βασιλιὰ τῆς Θούλας τὸ ποτήρι...
θνητός ἢ θεῖος, μακάριος ποὺ θὰ πιεῖ.
Κωστής Παλαμάς: Σήμερα 13 Ιανουαρίου1859, στην Πάτρα της Αχαϊας γεννήθηκε. Μεγάλη φυσιογνωμία από τις σπουδαιότερες του Ελληνισμού ο Ποιητής, ο δοκιμιογράφος, ο διηγηματογράφος, ο θεατρικός συγγραφέας και ο κριτικός λογοτεχνίας. Κωστής Παλαμάς, από τους μεγαλύτερους νεοέλληνες ποιητές. Η γραφή του εκφράζει μια ολόκληρη εποχή που περιλαμβάνεται στις αράδες του τεράστιου έργου του. Διανοητής βαθυστόχαστος με οξυδέρκεια μοναδική στις κριτικές του. Ανέσυρε τον Κάλβο από την αφάνεια, σε εποχή οπού δεν έλλειπαν οι μεταξύ των τότε λογοτεχνών ζηλοφθονίες, όπως και επί ημερών μας.. Ένας νους πολύμορφος με γραφή καθαρή, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πρωτεϊκή. Αφομοιώνοντας όλα τα λογοτεχνικά ρεύματα, αλλά και φιλοσοφικά και κοινωνικά κινήματα της εποχής του, διαμόρφωσε μια προσωπική ιδεολογία, Η πατριωτική αγάπη του στο αρχαίο ελληνικό Πνεύμα με ανθρωπιστική χροιά τον χαρακτήρισε Εθνικό Ποιητή της Ελλάδας. Η Ελλάδα τον τιμά αλλά κι ο κόσμος όλος! Προσωπικά τον Ευγνωμονώ για όλο τον πλούτο της γραφής του.
🌹
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός
(εικόνα από το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων)