Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων"

Νότα Κυμοθόη

"Αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων"

    Το 1896, αναβιώνουν στην Αθήνα οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες, που είχαν απαγορευτεί από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Α΄(347 π.Χ.-395 π.Χ.), επί εποχής του οι χριστιανοί τους θεωρούσαν ειδωλολατρικούς, μιας και το μίσος τους για τον πατέρα θεών κι ανθρώπων τον ΖΕΥ είχε φτάσει σε σημείο να καταστρέψουν ολοσχερώς τον σπουδαίο αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό. Το θέμα αυτό θέλει μεγάλη συζήτηση, διότι μέχρι και των ημερών μας ο σκοταδισμός τους έχει ξεπεράσει τα πολιτισμικά όρια της λογικής και νοημοσύνης, προσβάλοντας την επιστημονική και πολιτισμική ανθρωπότητα, με ρατσισμό, εχθρότητα, μίσος και ψεύδη εναντίον του ελληνικού έθνους.
      Οι Ολυμπιακοί αγώνες έχουν φτάσει έως των ημερών μας με λαμπρότητα μεγάλη. Αρχή εορτασμού τους ήταν η αρχαία Ολυμπία το 776 π. Χ. ως αγώνισμα σταδίου. Μετά επεκτάθηκαν σε ολόκληρη την αρχαία Ελλάδα και είχαν θρησκευτική σημασία. Γίνονταν προς τιμή του Θεού Ζηνός (ο Ζευς του Ζηνός), του οποίου η λαμπρή παράσταση ενός εντυπωσιακού αγάλματος στην αρχαία Ολυμπία σαγήνευε τους πάντες. Ήταν ο πατέρας θεών κι ανθρώπων και η αίγλη του είχε διαδοθεί σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο.
Οι αθλητές αγωνίζονταν με ευγενή άμιλλα και οι νικητές έπαιρναν ως έπαθλο ένα στεφάνι από κλαδιά αγριελιάς. Ήταν για τον τόπο τους ιερά πρόσωπα και κατατάσσονταν στους αθανάτους! Κατά την περίοδο διεξαγωγής τους σταματούσαν οι πολεμικές διαμάχες κι επικρατούσε ειρήνη. 
Εκείνη την εποχή, το 1896 ίσχυε ακόμη το Ιουλιανό ημερολόγιο και το διάστημα 6-15  Απριλίου ήταν 25-3 Απριλίου τότε. 

     Αλλά πριν από το 1896, περί το 1856, ο Ευάγγελος Ζάππας, ένας από τους σπουδαίους εθνικούς ευεργέτες της Ελλάδας, που ζούσε στη Ρουμανία, έστειλε επιστολή στον βασιλιά Όθωνα, πως αναλάμβανε να χρηματοδοτήσει την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Υπήρξε γοητευμένος με την ιδέα της αναβίωσής τους, ύστερα από τις ανασκαφές που έγιναν στην περιοχή της αρχαίας Ολυμπίας από τους Γερμανούς. Ο τότε Υπουργός εξωτερικών Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής στάθηκε αρνητής της ιδέας του αυτής, απαντώντας του αρνητικά στην επιστολή του. Υπήρξε όμως συνεννόηση με τον Ποιητή Παναγιώτη Σούτσο, ο οποίος με σειρά άρθρων του στον ελληνικό τύπο, ξεσήκωσε την κοινή γνώμη και πυροδότησε αυτήν την ιδέα του. Οι εξελίξεις ήταν δραστικές και το επίσημο τότε ελληνικό κράτος υπέγραψε βασιλικό διάταγμα Διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων.Έτσι αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν το 1859 στην Αθήνα! Προσωπικά τον ευγνωμονώ γι΄ αυτό το γεγονός!
Ο σπουδαίος αυτός Έλληνας το 1865 πέθανε, αφήνοντας σπουδαία κληρονομιά, μεγίστου χρηματικού ποσού. Με αυτό αναστηλώθηκε το Παναθηναϊκό Στάδιο το γνωστό Καλλιμάρμαρο, που είχε χτιστεί στην αρχαιότητα προς τιμήν της Θεάς Αθηνάς το 329 π. Χ. Αλλά η καταστροφή ήταν φανερή έως και την εποχή του μεσαίωνα που είχαν εξαφανίσει όλα τα μάρμαρά του και ήταν ερείπιο και ο Ευάγγελος Ζάππας χρηματοδότησε την αναμαρμάρωσή του. Τα σχέδια ήταν του Ερνέστου Τσίλερ και του Αναστάσιου Μεταξά! Έτσι αναστηλώθηκε το Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας, που αποτελεί ένα πραγματικό Έργο Αρχιτεκτονικής Τέχνης!
(συνεχίζεται)
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια

Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Το αρχαίο ελληνικό Γλυπτό του Παρθενώνος με τον Ευαγγελισμό" Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη:
"ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΛΥΠΤΟ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ"
Η Ήβη ήταν αγγελιοφόρος του θεϊκού ζεύγους Δία και Ήρας. Εκεί που στέκει ο επισκέπτης στην παραπλεύρως εικόνα, παρατηρήστε με προσοχή. Διακρίνεται η φτερωτή Ήβη και καθιστή η Θεά Ήρα. Η παράσταση αυτή στο αρχαίο ελληνικό Γλυπτό μάρμαρο π. Χ., έδωσε έμπνευση στους καλλιτέχνες της εποχής μ. Χ. για να δημιουργήσουν εικαστικά έργα που αναπαριστάνουν αυτό ακριβώς και ονομάστηκε "Ευαγγελισμός" Θεοτόκου. Αντικαθιστώντας και "σβήνοντας" την αρχαία ελληνική θρησκεία με ΒΙΑ, που είναι έκδηλη επάνω στο μαρμάρινο ΓΛΥΠΤΟ αυτής της ΜΕΤΩΠΗΣ. Η συμπεριφορά τους αυτή έφτασε σε σημείο να κατηγορούν την αρχαία ελληνική θρησκεία ως "ειδωλολατρεία". Ευγνωμοσύνη αισθάνομαι για το "κλειδί" αυτό της γνώσης, που φανερώνει τη δύναμη του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος, φανερώνει τους ΨΕΥΤΕΣ και ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣ του αρχαίου ελληνικού θρησκεύματος. Διότι ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΩΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ στη θρησκεία ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΎΡΓΗΣΑΝ, αυτοί που άρχουν σε αυτήν και μισούν την αρχαία ελληνική θρησκεία και τους αρχαίους Έλληνες Θεούς και τις αρχαίες Ελληνίδες Θεές. Οι εικόνες στις εκκλησιές ΌΛΕΣ είναι ΕΙΔΩΛΑ.
Η αρχαία Ελληνίδα Θεά Ήρα υπήρξε η ΜΕΓΑΛΗ ΜΗΤΕΡΑ ΘΕΑ προστάτιδα του γάμου και των γυναικών κι αντικαθίσταται στη συνέχεια με την Μαρία που Ευαγγελίζεται μέσα στο Ναό του Σολομώντος και γεννά τον Εμμανουήλ μετονομαζόμενο σε Ιησού Χριστό Θεό=Θεοτόκος (ονομάστηκε έτσι το 600 μ. Χ., μετά από την ΣΤ΄ οικουμενική σύνοδο) και η φτερωτή Ήβη αντικαθίσταται με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ. Μια γλυκιά μορφή με ενέργεια Αρχής Αγγελίας, για Αναγέννηση Φύσεως που φέρνει νέα ζωή. Είναι η θεϊκή ενέργεια Εαρινοποίησης!
(η εικόνα είναι από το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα, Ελλάδα)
Στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης, υπάρχει αυτή η αρχαία ελληνική Μετόπη, από τον αρχαίο Ναό Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς. Όταν επιστραφούν όλες οι αρχαίες ελληνικές ΜΕΤΩΠΕΣ τα γνωστά αρχαία ελληνικά ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ θα διαφωτιστεί ο κόσμος και θα λάμψει όλη η αλήθεια!
Η ιστορία είναι αληθινή, καθώς ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (347 μ.Χ.-395 μ.Χ.) της Νέας Ρώμης Ανατολής ( ή Βυζάντιο), που τον ονόμασε Μέγα κι΄ αυτόν, γιατί κατέστρεψε τους αρχαίους ελληνικούς ναούς, έχει ως αρχιστράτηγο τον Γότθο Αλάριχο Α'(376 μ.Χ.-410 μ.Χ.). Χριστιανοί και οι δυο και καταστροφείς του αρχαίου ελληνικού Πολιτισμού. Μετά τη Β΄ οικουμενική Σύνοδο (381 μ.Χ.) στην Κωνσταντινούπολη, ήρθε και στην Αττική ο Αλάριχος Α΄ την οποία λεηλάτησε, αλλά την αρχαία Αθήνα δεν την πείραξε, γιατί είχαν μετατρέψει με διαταγή του Μέγα Θεοδοσίου τον Ιερό Παρθενώνα σε ναό της Παρθένου Αθηνιώτισσας και λάτρευαν οι ορθόδοξοι Επίσκοποι την Παναγία. Με εντολές όμως του Μέγα Θεοδοσίου και των χριστιανών Επισκόπων και τις υποδείξεις τους, έφτασε στην Ελευσίνα ο Αλάριχος κι ολοσχερώς κατέστρεψε στην επιδρομή του τα Ιερά των αρχαίων Θεών κι έβαλε τέλος στα Ελευσίνια Μυστήρια.
Ο Παρθενών μετατράπηκε σε ναό λατρείας της Παρθένου Αθηνιώτισσας (προσωνύμιο) που ταύτισαν με την Παρθένο Θεά Αθηνά, που λάτρευαν οι αρχαίοι Έλληνες και οι αρχαίοι Αθηναίοι στον Παρθενώνα. Ολόγυρα από τον Ιερό Παρθενώνα υπήρχαν φτερωτές παραστάσεις, οι γνωστές αρχαίες Νίκες, τις οποίες οι χριστιανοί Επίσκοποι έβλεπαν ως Αγγέλους. Η Μετόπη (αυτή της εικόνας στην άνω φωτογραφία) με την παράσταση Ενθρόνου Θεάς Ήρας προστάτιδας του γάμου και της Φτερωτής Ήβης ορθίας Φτερωτής Νίκης, την ταύτισαν με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ κι όλη την Γλυπτή αρχαία Ελληνική Μετόπη του Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς, με τον Ευαγγελισμό της Μαρίας μητέρας Ι. Χριστού. Κατέστρεψαν όμως την αρχαία Ελληνική Μετόπη, για να μη διακρίνεται καλά, ενώ περιέσωσαν ολόγυρα τις άλλες Μετόπες στον Παρθενώνα (μέσα στον οποίο είχαν χτίσει χριστιανικό ναό) με τις Φτερωτές Νίκες ολόγυρα (σήμερα όμως οι αρχαίες φτερωτές Νίκες βρίσκονται στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης).
Στην Γ΄ οικουμενική Σύνοδος το 431 μ.Χ. στην Έφεσο έδωσαν τον ελληνικό τίτλο Θεοτόκος=αυτή που τίκτει Θεό, στην Μαρία μητέρα του Εμμανουήλ Ιησού Χριστού. Αλλά δεν αναγνωριζόταν ακόμη, γιατί υπήρχαν διαμάχες στην Ανατολή με άλλα θρησκεύματα. Από εδώ είναι και η ιδέα για τις φτερωτές Αγγελικές μορφές και τα αγγελάκια. Ταύτισαν την Μαρία Θεοτόκο με την Παρθένο Θεά Αθηνά και με την Μεγάλη Μητέρα Θεά Ήρα και τον Αρχάγγελο Γαβριήλ με την παράσταση της Φτερωτής Ήβης. Η αρχαία Φτερωτή Ήβη σε αυτήν την Ιερή Μετόπη του Παρθενών ήταν η Αγγελιοφόρος του θεϊκού ζεύγους Δία και Ήρας.
Δείτε την εικόνα, με προσοχή, ακριβώς εκεί που στέκει ο επισκέπτης και παρατηρήστε με πολύ προσοχή. Διακρίνεται η φτερωτή Ήβη και καθιστή η Θεά Ήρα.
Nότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Photography and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη


Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Ιερή στιγμή" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "Ιερή στιγμή" Ποίηση
(αφιερωμένο στη μνήμη του Β. Α. Μότσαρτ)

Γλυκέ μου Βόλφγκανγκ
πήρες το δοξάρι του βιολιού μου
και παραπονιάρικα χάιδεψες τις χορδές του.
...
ακούω τη μουσική που έρχεται απ΄ τους αιώνες.
Απόψε το φεγγάρι γιορτινό στο Σάλτσμπουργκ.
Μεθυσμένος γέρνει ο ουρανός
κι ένας ακούραστος αγέρας σεργιανάει
Μαγεμένος Αυλός συνοδεύοντας τη νύχτα.
...
Περίσσευμα η αγάπη σου ξεχειλίζει!
Στους ήχους σου κελαρύζουνε ποτάμια
ανθίζουν λιβάδια, αναβλύζουν πηγές
λιώνουνε τα χιόνια, κελαηδούν μυριάδες αηδόνια
Αναστατώνεται όλη η Φύση και η ζωή ερωτεύεται.
...
Απόψε το φεγγάρι γιορτινό στο Σάλτσμπουργκ!
Νότα Κυμοθόη





(Δεκέμβριος 1990, γράφτηκε πρώτη γραφή το 1979 στη Βιέννη. Το παραπάνω είναι μέρος από την Ποίησή μου 3 σελίδων, που δημοσιεύτηκε στο πρώτο μου βιβλίο ΦΩΣ και ΣΚΟΤΑΔΙ το 1990 από τις εκδόσεις Διογένης, αφιερωμένο για τα 200 χρόνια από το θάνατό του 1971-1991)!

Σαν σήμερα γεννήθηκε η σπουδαία αυτή φυσιογνωμία! Ο μοναδικός για το ταλέντο του και ένας από του σημαντικότερους Συνθέτες κλασικής μουσικής!
Ο Joannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart,στις 27 Ιανουαρίου 1756 στο Σάλτζμπουργκ της Αυστρίας! Σε αυτό εδώ το σπίτι, που εικονίζεται παραπλεύρως και σήμερα είναι Μουσείο στην πόλη που γεννήθηκε.
Ευγνωμονώ το Σύμπαν, για την ύπαρξή του σπουδαίου αυτού ανθρώπου! Η μουσική του με συντροφεύει από την εφηβεία μου.
Ευγνωμονώ τον ίδιο τον Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (όπως συνήθως τον ξέρουμε)! Ευγνωμονώ για όλα τα ταξίδια μου σε αυτήν την όμορφη πόλη της Αυστρίας. Λατρεύω το Σάλτζμπουργκ για την ομορφιά του, αλλά σε μένα έγινε γνωστό από τα ακούσματα της μουσικής του αγαπημένου μου Συνθέτη Β.Α. Μότσαρτ! Κάθε φορά που βρίσκομαι εδώ, ανακαλύπτω και κάτι που δεν είχα τη χαρά να δω την προηγούμενη!


Ευγνωμονώ τον Θεό για τη γέννηση του Joannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart και για το μοναδικό και σπουδαίο ταλέντο του, για τις μοναδικές ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ του. Με συντροφεύουν καθημερινά!

Photography and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη