Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

"Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Νότα Κυμοθόη ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ

            "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Νότα Κυμοθόη
                 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ
Δευτέρα 13 Μαρτίου 2013, οδός Πλατεία Καρύτση 3 ημιόροφος, Αθήνα, αίθουσα Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος.
ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
*  Καίτη Τύμη, Ζωγράφος, Ποιήτρια, Πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής"
* Μαρία Λαϊνά, εκδότρια, Πρόεδρος του Επιμορφωτικού Εικαστικού Συλλόγου Υπαταίων  "Οι Αινιάνες"
*   Νότα Κυμοθόη, Λογοτέχνις, Εικαστικός και Συγγραφέας του βιβλίου
*  Αδριανός Γκιζέλης, ηθοποιός

Η Νότα Κυμοθόη υπογράφει το βιβλίο της
Ο Κωνσταντίνος Γαρούφαλης, χορογράφος, παίζει φλάουτο.
Ο Εκπολιτιστικός Επιμορφωτικός Σύλλογος Υπαταίων "οι Αινιάνες" προσφέρει κεράσματα

                                    Σας περιμένουμε!!!
Σημείωση:
(Η πλατεία Καρύτση, είναι στάση metro Πανεπιστήμιο, εκεί οπού είναι η εκκλησία του Αγ. Γεωργίου Καρύτση και ο Παρνασσός, πίσω από την παλιά Βουλή. Η είσοδος στο κτίριο αρ. 3 επί της μικρής πλατείας είναι ακριβώς πίσω από την πλαϊνή πλευρά της εκκλησίας)

Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Έλληνες και φιλέλληνες στην Ακρόπολη"

φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "Έλληνες και φιλέλληνες στην Ακρόπολη"
Μια λαμπρή ημέρα όλο φως και οι Έλληνες τιμώντας τον ιερό βράχο της Θεάς Αθηνάς αλλά και οι φιλέλληνες, από το πρωί ανηφόριζαν ενθουσιασμένοι, για να τιμήσουν την ημέρα σήμερα. Γιατί όταν λέμε Ελλάδα, το σύμβολό της παγκοσμίως είναι ο Παρθενών, ο ιερός ναός της Θεάς Αθηνάς! 
                                                   φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη
Οι Έλληνες στον λαμπρό ιερό χώρο, στο δικό τους ιερό, των Ελλήνων!..Για την ιερή μνήμη της Μελίνας Μερκούρη, που έφυγε σαν σήμερα, μιας γυναίκας δυναμικής, που αγαπούσε την Ελλάδα και το αρχαίο ελληνικό πνεύμα! Η είσοδος ήταν σήμερα ελεύθερη για όλο τον κόσμο!..Το ίδιο θα είναι και αύριο, παγκόσμια ημέρα Μουσείων!..
                                                 φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη
Το όραμα της Μελίνας ήταν μεγάλο για τον ελληνικό πολιτισμό!..Και ευχόμαστε να πραγματοποιηθεί ξεκινώντας από την επιστροφή όλων των γλυπτών του Παρθενώνα, στη χώρα μας...
Ας ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ τι σημαίνει ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ με καθαρό νου!!!

© Nότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ημέρα Ορθοδοξίας"

φωτογραφίας της Νότας Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη
Ημέρα Ορθοδοξίας
Ο καθένας ας κατανοήσει την αλήθεια οπού είναι κι ας την αναζητήσει νοερά με συναίσθηση...
Οι ορθόδοξοι επί γης γιορτάζουμε την ύψωση των ιερών εικόνων και δοξάζουμε την ιερή μνήμη όλων των Αγίων μας, συγχωρώντας τη βια των "από άγνοια" διωκτών τους...Χρόνια Πολλά σε όλους και όλες και με το Καλό να έρθει το Άγιο Πάσχα και η Αγία Ανάσταση με υγεία και χαρά για όλους και όλες ειρηνικά!!!
Με αγάπη και φως στις καρδιές και στους νόες σας, εύχομαι

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Ο μήνας του Διονύσου

Έργο του Ζωγράφου Αλκίμαχου, 470 π.Χ.
Εικονίζεται η γέννηση του Διονύσου από το μηρό του Δία

Νότα Κυμοθόη "Ο μήνας του Διονύσου"

Ο Διόνυσος, είναι γιος του Δία και της Σεμέλης, κόρης του βασιλιά Κάδμου (ήρωα του Θηβαϊκού κύκλου). Ο παππούς του ο Κάδμος,  σκότωσε έναν δράκο σε μια πηγή κοντά στη Θήβα και ο αρχαίος Ολύμπιος θεός Άρης θύμωσε γιατί ήταν γιος του με τη Νύμφη Τέλφουσα.
Καταδικάστηκε από το συμβούλιο των Ολύμπιων θεών να υπηρετήσει ως δούλος έναν χρόνο τον Άρη. Η θεά Αθήνα, τον συμβούλεψε να οργώσει ένα χωράφι και να σπείρει τα δόντια του δράκου κι έτσι έκανε. Φύτρωσαν λοιπόν οι Σπαρτοί που ήταν άγριοι πολεμιστές τους οποίους ο Κάδμος γρήγορα εξόντωσε, αλλά έμειναν 5 που αποτέλεσαν τους πρώτους "πολίτες" ως τίτλος τιμής, στην Θήβα. Ως ανταμοιβή ο θεός Άρης του έδωσε για σύζυγό του την κόρη του Αρμονία, στην οποία δώρισε το πέπλο που είχε υφάνει η θεά Αθηνά και το περίφημο περιδέραιο που έφτιαξε ο Ήφαιστος κι ονομάστηκε "περιδέραιο Αρμονίας".

Όταν εμφανίστηκε ο Δίας στο παλάτι του Κάδμου, όπου ζούσε η Σεμέλη, το παλάτι από τη μεγάλη του λάμψη τυλίχτηκε στις φλόγες. Σώθηκε δε από την επέμβαση της Γαίας, που άφησε τον κισσό να τυλίξει τους κίονες του παλατιού και να σωθεί το θεϊκό βρέφος από τη Σεμέλη που καιγόταν, το πήρε ο Δίας, τύλιξε στον μηρό του το θεϊκό βρέφος για ν΄ αποφύγει την ζηλοφθονία της Ήρας κι όταν ολοκληρώθηκε η κύησή του τον γέννησε από το μηρό του με αστροπελέκια για τη μεγάλη χαρά. 
Γι΄αυτό και ο Διόνυσος ονομάστηκε "πυριγενής", "μηρορραφής", "διμήτωρ" και "δισσότοκος".
Η Ήρα συνεχίζει να τον μισεί και προσπαθεί να τον τρελάνει με μαγικά κόλπα κι ο Διόνυσος περιπλανιέται εδώ κι εκεί, φτάνει στην Αίγυπτο κι από εκεί στη Συρία και στη Φρυγία η Ρέα, τον θεραπεύει. Τον μυεί στην τελετουργική λατρεία, ορίζει το ένδυμά του και των ιέρειων  γυναικών (Μαινάδες) καθώς και των Σατύρων και των Σειληνών ακολούθων του, που ήταν αφ΄ενός μαθητές του, αφ΄ετέρου πιστοί φίλοι του και φρουροί του.
εικόνα*:Αρχαία ελληνική κύλιξ, 390 π.Χ., ύψ.32 εκ., Βρετανικό Μουσείο,Λονδίνο, 1867,0508.1221 - E129

Ο Διόνυσος δίδασκε τους ανθρώπους τη μύηση που πήρε από τη Ρέα στη Φρυγία και την καλλιέργεια της αμπέλου, διοργανώνοντας τελετές και γιορτές για να μάθουν να πίνουν το κρασί. Άλλοι τον δέχονταν και τον ονόμαζαν "θεό" κι άλλοι δεν τον δέχονταν. Μάλιστα ευνοούσε όλους τους ανθρώπους οι οποίοι δέχονταν τις διδασκαλίες και τα όσα έλεγε και τιμωρούσε αυτός ή μήπως ο πατέρας του Δίας μαζί και η (αδερφή του) θεά Αθηνά, τους διώκτες του; 
Γιατί τα όσα έχουν συμβεί στον βασιλιά Προίτο στην Τίρυνθα, στις τρεις κόρες του βασιλιά Μινύα του Ορχομενού αλλά και στο Δήμο της αρχαίας Αττικής "Ελευθεραί", είναι γεγονότα που έχουν συμβεί.
Οι ιερές τελετές των αρχαίων μυστηρίων, στις τελετουργίες του Διόνυσου, περιελάμβαναν στο και τη "μάσκα" που καθιέρωσε ο Διόνυσος γι΄ αυτό και ταυτίστηκε μαζί του.
Κράτησαν χιλιάδες χρόνια και όταν καθιερώθηκε ο χριστιανισμός πολλά από τα Διονυσιακά τελετουργικά ενσωματώθηκαν με άλλη μορφή μέσα στα χριστιανικά μυστήρια.

Η μάσκα είναι σύμβολο ενότητας του προσώπου που τη φοράει με αυτό που εικονίζει (έτσι τουλάχιστον ήταν στο αρχαίο τελετουργικό δράμα). Ήταν δηλαδή σαν μια "πύλη", μέσα από την οποία γινόταν η τελετή του δρώμενου τελετουργικού μυστηρίου. Αποτελούσε μια λυτρωτική "πύλη" θεραπείας του προσώπου από τον ιερέα μύστη, που με την επέμβασή του τελετουργικά θεράπευε το πρόβλημα της ψυχής. (Αυτό δηλαδή που έκανε η Ρέα στο Διόνυσο, συνέχισε ο Διόνυσος να το χρησιμοποιεί για να θεραπεύει τις ψυχές των ανθρώπων που τον πλησίαζαν).

  εικόνα: νόμισμα της αρχαίας Θράκης, με παράσταση από ιερές τελετές του Διονύσου, 5ος π. Χ. αιώνας

Ο κισσός που τον γλίτωσε από τη φωτιά, αποτελεί ένα ιερό σύμβολο του Διονύσου!!!
Συνδέεται ο Διόνυσος και με τον εκπληρωμένο έρωτα, τον γεμάτο επιτυχίες και τον στέρεο γάμο, γι΄αυτό και ο μήνας του έρχεται ακριβώς μετά τον μήνα του Γαμαλιώνα, κι είναι μήνας καρποφορίας, δηλαδή αναγέννησης και γέννησης της φύσεως των θεανθρώπων! 
" Ω Κύριε, που σύντροφοί σου στο παιχνίδι είναι ο ισχυρός Έρως, οι μαυρομάτες νύμφες και η Αφροδίτη", λέει το επίγραμμα του Ανακρέοντα αφιερωμένο στο Διόνυσο!..
                        Μωσαϊκό από την Πάφο της Κύπρου, οικία Διονύσου 3ος μ. Χ. αιώνας

Η ελληνική γλώσσα που έχει περάσει από πολλά στάδια εξέλιξης και αν σταθούμε σε πληροφορίες από τη Γραμμική Β'( προέρχεται από τη Γραμμική Α΄ που προέρχεται από τα Ιερογλυφικά και αυτά είναι η εξέλιξη των γραφημάτων στα σπήλαια ), οδηγείται ο μελετητής σε δρώμενα του Διονύσου και πληροφορίες πως λατρευόταν ως θεός κι ήταν γνωστός από τον 12ο αιώνα Π.Κ.Ε. 


Αναφορά γίνεται για όλες τις τελετές κι εορτασμούς της αναγέννησης της φύσης και για την "ιερή τρέλα", δηλαδή "ευγνωμοσύνη" τελετουρικούς για τη θεραπεία του Διονύσου από τη Ρέα, πίνοντας στη συνέχεια κρασί, που προκαλεί την ιερή τελετή της γονιμότητας. 
Ο χορός (Βακχικός) με ρυθμό προκαλεί χαρά κι ευδαιμονία, δημιουργώντας απελευθέρωση από τα προβλήματα της καθημερινότητας και ονομάστηκε  Διόνυσος "Λύσιος". 
Οι γιορτές συνοδεύονταν κι από θεατρικά δρώμενα, όπως τα "Κατ΄ αγρούς Διοονύσια", "τα Λήναια", τα "Ανθεστήρια" και "τα Μεγάλα Διονύσια".


Ο Διόνυσος ταυτίστηκε με τις αρχαίες "φαλικές" γιορτές και με τον" ανθισμένο φαλλό", δηλαδή το δέντρο του ανθρωπίνου γένους (γενιά), γι΄αυτό ονομάστηκε "Δενδρίτης"

                                 εικόνα: φτερωτός "φαλλός", το σύμβολο της Πομπηίας

 αλλά σε κάποιες περιοχές ταυτίστηκε με τον "ταύρο" που είναι αρχαίο σύμβολο ζώου του Δία και θεού της γονιμοποιού ουσίας. Ταυτίστηκε με την καλλιέργεια της αμπέλου και την προστασία της! Ταυτόχρονα ήταν ιερά σύμβολα "προστασίας". Έχουμε τα ιερά κέρατα του ταύρου που έγιναν σύμβολο στην Κρήτη, αλλά και τους ιερούς φαλλούς στη Δήλο, στην Σαντορίνη και σε άλλα μέρη λατρείας του Διονύσου.
                                    εικόνα: από το νησί της Δήλου, σπασμένος φαλλός

Ο "θύρσος" αλλά και η "δάδα" με τις ακολουθίες των Βακχίδων, των Μαινάδων, των Θυιάδων, των Ληνών, των Βασσαριδών, των Ανθεστηριάδων αλλά και ο Μέγας Κυνηγός (Ζαγρεύς), αλλά και "βρόμιος" από το δημητριακό βρώμη επειδή από τη ζύμωσή του με μείξη μούστου, παρήγαγαν ένα σπάνιο είδος ποτού. Όλες αυτές, είναι κάποιες ελάχιστες αναφορές που έχουν σχέση με το θεό Διόνυσο και τελετές- δράσεις που γίνονταν, προτού αλλοτριωθούν από την επικράτηση του χριστιανισμού.
Σημειώσεις:
εικόνα*: Εικονίζεται ο Διόνυσος κρατώντας αρχαία -Ορφική λύρα γέρνοντας ελαφρά στον ώμο της Αριάδνης που τον κοιτάζει τρυφερά, ενώ έχει το ένα της χέρι περασμένο στη μέση του και στο άλλο κρατά τύμπανο με διάκοσμο ένα αστέρι. Το αγκαλιασμένο ερωτικά ζευγάρι συνοδεύει ο φτερωτός Έρως που παίζει τύμπανο!!!

© Nότα Κυμοθόη



Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Βιβλίο

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Βιβλίο
                                                   2017
Εκδόσεις "Οι Αινιάνες"


Νότα Κυμοθόη :Σύντομο Βιογραφικό
Λογοτέχνις και Ζωγράφος, μέλος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων.

*Ζωγραφίζω από μαθήτρια στο Γυμνάσιο, φιλοτεχνώντας σκηνικά για τις θεατρικές 
παραστάσεις στα σχολεία της περιοχής.
Πήρα μαθήματα από τον Γ. Τσαρούχη, όπου διδάχτηκα "σκιά και φως" . 
Στην Ιταλία και στα Μεγάλα Μουσεία Ελλάδας, Ευρώπης και Αμερικής, 
έκανα μόνη μου μαθητεία και σπουδή. 
Παρακολούθησα 1 χρόνο το εργαστήρι του Δημήτρη Μυταρά στη Σχολή Καλών Τεχνών,
 με άδειά του. Από τον Παναγιώτη Τέτση διδάχτηκα σε ελάχιστα μαθήματα χρώμα
 καθώς κι από άλλους σπουδαίους ζωγράφους δέχτηκα συμβουλές.
*Έχω παρουσιάσει ατομικές κι ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
κι έργα μου κοσμούν τους χώρους πολλών φιλότεχνων. 
Οι εμπνεύσεις μου είναι κυρίως από την Ποίηση.
* Επίβλεψη και συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πάτρας το 1995 
ανοιχτό εργαστήρι ζωγραφικής για τα παιδιά, στην Πάτρα
*Ίδρυσα το Εργαστήρι Ζωγραφικής στον Υμηττό (2000-2010),
όπου δίδαξα ζωγραφική σε παιδιά και ενήλικες.
*Έχω φιλοτεχνήσει εξώφυλλα για Λογοτεχνικά βιβλία πολλών Ποιητών.
*Τα έργα μου α) "Αστερόεντα δέντρα" αποτέλεσαν εξώφυλλο 
στο πρόγραμμα διακοπών (Χειμώνας ΄95 του ταξ. γραφείου Ακάδημος). 
β) "Ο Έφηβος" συμπεριλήφθηκε στο βιβλίο μελέτης της Α΄Λυκείου 
του Γενικού Λυκείου Σπάρτης με θέμα ΕΦΗΒΕΥΩ και με την επίβλεψη της
καθηγήτριας κας Μαρίας Δεμοιράκου.
γ) "Τα ηλιοτρόπια" περιλαμβάνονται στην μελέτη σχολείου στα Μελίσσια
του νομού Αττικής.

Βιβλία:
1)"Φως και Σκοτάδι" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1990
2)"Οιμωγές" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1991
3) "Δίψα και Σιωπή" εκδόσεις Διογένης 1991
4) " Ιύζουσα νήσος" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 1995
5) "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95" Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη, εκδόσεις Ακάδημος 1995
6) "Ερώ" Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση, εκδόσεις Ιωλκός 1999
7) "Η Δρασκελιά του Ήλιου- Ο Επίγειος Θεός της Ινδίας 2002, 
εκδόσεις Χρήστος Ε.Δαρδανός
8) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, ανάτυπα αριθμημένα το 2004
9) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, έκδοση 2004
10) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2006
11) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2007 β΄ έκδοση
12) "Μάτια Χλόης" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2009
13) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) αυτοέκδοση αριθμημένη, 2009
14) "Το Ιερό Ποτάμι" Ποίηση, εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2010
15)ΜΑΤΙΑ ΧΛΟΗΣ ΠΟΙΗΣΗ, ηλεκτρονική στο ιντερνέτ
16) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) εκδόσεις "Οι Αινιάνες", 2017

Εκθέσεις:
1) 1992: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα", 
εμπνευσμένη δουλειά μου, από το Άξιον Εστί του Ελύτη,
 Αίθουσα Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, Αθήνα
2) 1992: Ατομική, Αγ. Παρασκευή "Πνευματική Εστία Τ. Τρανούλη"
3) 1993: Ομαδική, Ελάτεια Λοκρίδος, Στα πλαίσια του Α΄Αρχαιολογικού Συνεδρίου
στην Ελάτεια, υπό την αιγίδα του ΥΠΟ και διοργάνωση από την κα Μαρία Λαϊνά.
4) 1993: Ομαδική, Μουσείο Μπουζιάνη, Δάφνη
5) 1994: Ατομική,"Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα" από Ποίηση:
 Καβαδία, Σεφέρη, Ελύτη, Θεογονία Ησιόδου, στον "Παρνασσός", Αθήνα
6) 1994: Ατομική, "Θέμα Χριστούγεννα", Hotel Mare Nostrum, Βραυρώνα Αττικής
7) 1995: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ ένα Ποίημα" από τη Θεογονία Ησιόδου, 
Γιάννη Ρίτσου, Οδυσσέα Ελύτη, στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης,
 Αίθουσα Θωμόπουλου, Πάτρα
8) 1995: Ομαδική, Πύργος Δουκίσης Πλακεντίας, Πεντέλη Αττικής
9) 1995: Ομαδική,Λισαβώνα Πορτογαλία, θέμα "δέντρο ζωής"
10)1997: Ομαδική, Υμηττός (Πνευματικό Κέντρο Δημαρχείο Υμηττού) 
στα πλαίσια της γιορτής για την μητέρα, Αττική
11) 1999: Ομαδική, Ζάππειο Μέγαρο 5η Πανελλήνια έκθεση Ζωγραφικής- Γλυπτικής
12) 1999: Ομαδική, 1ο Φεστιβάλ Αστρολογίας κι εναλλακτικών δρόμων
 (διοργάνωση απ΄το περιοδικό Astra και Όραμα), θέμα "Πλανήτες", Αθήνα
13) 2000 -2010: Μόνιμη έκθεση στο Εργαστήρι Ζωγραφικής, Υμηττός, Αττική
14) 2000: Ομαδική, Κέντρο Τέχνης "Θάνος Τράγκας", Αθήνα
15) 2005: Ομαδική, "Παναιτώλιο Νέας Ιωνίας" Ιωνικές Μέρες 2005, Αττική
16) 2008: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Περιβάλλον" 
υπό την αιγίδα της Unesco, Αττική
17) 2009: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Ελιά",
 υπό της αιγίδα της Unesco, Αττική
18) 2009: Ομαδική, Hotel Hilton, υπό την αιγίδα της Unesco, Αθήνα
19) 2016: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, Αίθουσα Αρχαίας Αγοράς, 
υπό την αιγίδα του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεγνών και Συγγραφέων 
στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Λογοτεχνικού Βιβλίου.

Έχουν κυκλοφορήσει σειρά από καρτ ποστάλ έργων μου: 
α) ζωγραφικής και β) από εικόνες αγιογραφίας μου.
Το 1995 κυκλοφόρησε το βιβλίο "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95 Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη"
 με 12 έργα ζωγραφικής μου εντός, μαζί με Ποίηση( ένα για κάθε μήνα του έτους)
και 1 έργο μου στο εξώφυλλο, που ανήκει σε συλλέκτη στην Ιταλία,
 (σύνολο 13 έργα ζωγραφικής μου).
Υπάρχουν κριτικές από εφημερίδες και περιοδικά, πολύ καλές
 καθώς και μια συνέντευξη από την πρώτη μου έκθεση στην Ελλάδα το 1992.
Έργα μου μπορείτε να δείτε στην Ιστοσελίδα
http://artnotakymothoe.blogspot.com

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Αθήνα, η πόλη μιας Θεάς"

                         Νότα Κυμοθόη "Αθήνα η πόλη μιας Θεάς"© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Αθήνα, η πόλη μιας Θεάς"
Αν είσαι επισκέπτης στην πρωτεύουσα της χώρας Ελλάδα, ο δρόμος σου θα είναι πολύ σημαντικός αν έρθεις και σταθείς, έστω για ελάχιστα δευτερόλεπτα, όποια εποχή κι αν είναι, εδώ ακριβώς απέναντι από αυτό το κτίριο, την Ακαδημία Αθηνών...
Όσα γράμματα κι αν ξέρεις, όσες γνώσεις κι αν έχεις, στάσου, ω επισκέπτη της πόλεως μιας Θεάς και σκέψου...Ποιος είσαι εσύ, ο τυχερός, οπού έχεις αυτήν την μεγάλη χάρη, να απολαμβάνεις όλη αυτήν την ομορφιά!!!
Μόνο γι΄αυτό, πες ένα ελάχιστο "ευχαριστώ", σε όσους λάτρεψαν πριν από εσένα, ετούτη την αρχαία ομορφιά, και ξόδεψαν το χρόνο τους για να έχεις εσύ, αυτήν την ελάχιστη χαρά, να μαθαίνεις κάτι, από το μακρινό παρελθόν, των αρχαίων Ελλήνων, που...καιρός είναι να σεβαστείς και να τιμήσεις!!!
Νότα Κυμοθόη "Αθήνα η πόλη μιας Θεάς"© Νότα Κυμοθόη
                                                      
Άνθρωποι από όλη τη γη, ξοδεύουν τα ωραία τους χρήματα κι έρχονται έως εδώ, για να χαρούν την ομορφιά, οπού είχαν τιμήσει με τις δημιουργίες τους οι αρχαίοι Έλληνες και στην πορεία των χρόνων, για να διατηρηθεί η συνέχεια, αναδημιουργήθηκε πάλι αυτό το υπέροχο οικοδόμημα, που στεγάζει την Ακαδημία Αθηνών...με τους "σημερινούς...σοφούς" της χώρας Ελλάδας.
Δεν ξέρω τι να σκεφτώ, καθώς η χώρα μου είναι πληγωμένη οικονομικά και ο λαός υποφέρει...
Απλά, σκέφτομαι, πως κάποιοι εθελοτυφλούν και συνεχίζουν να συντηρούν...τα πτώματα των κόκκινων δανείων, κι ο λαός ο ταλαίπωρος, υπάκουα δίνει το αίμα του...
Νότα Κυμοθόη "Αθήνα η πόλη μιας Θεάς"© Νότα Κυμοθόη
                                                        
Τόση ομορφιά, φαντάζει και φέρνει στους όσους γνωρίζουν, έντονη τη συναίσθηση της όλης ευθύνης, για το ότι, σήμερα οι νεοέλληνες δεν έχουν γνώση για την αληθινή ιστορία και τον αληθινό πολιτισμό της πατρίδος τους...
Νότα Κυμοθόη "Αθήνα η πόλη μιας Θεάς"© Νότα Κυμοθόη
                                                            
Δεν ξέρω τι θα σκεφτόταν ο Πλάτων, αν περπατούσε εδώ μαζί σας, στο πλακόστρωτο και πήγαινε να πάρει το λεωφορείο στη στάση ή να κατέβει τις σκάλες και να μπει στο metro...Μπορεί να κουνούσε το κεφάλι του απελπισμένα, μπορεί και να μη έλεγε τίποτα...Γιατί μερικές φορές η σιωπή των σοφών...ίσως και να λέει πολλά από εκείνα οπού δεν ακούγονται, διότι οι περισσότεροι δεν έχουν ποτέ ανοίξει έστω ένα βιβλίο του Πάτωνα...Κι ενώ η ελληνική σημαία κυματίζει περήφανα στο αεράκι της αθηναίας γης, η Αθηνά ακοίμητη φρουρεί με ασπίδα και ακόντιο την πόλη οπού αγάπησε κι έδωσε το όνομά της...Ας την ευχαριστήσουμε γι΄αυτό...
Νότα Κυμοθόη "Αθήνα η πόλη μιας Θεάς"© Νότα Κυμοθόη
                                                            
Κι αν σκεφτικός κάθεται ο Σωκράτης, βλέποντας όσα εδώ μέσα μήτε γράφονται, αλλά μήτε μπορούν να ειπωθούν, συγχωρεί υπεράνω όλων, τους "δικαστές" του, εκείνης της αρχαίας εποχής, οπού τον φυλάκισαν για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Κι ενώ το όνομά τους δεν έχει μείνει σε κανενός τη μνήμη, ο Σωκράτης είναι αθάνατος!!!Πίσω του ο προστάτης του Θεός Απόλλων, του οποίου η ενέργεια ακόμα ν΄αναγνωριστεί από τους εθελότυφλους στην εμμονή της άγνοιάς τους. 
Νότα Κυμοθόη "Αθήνα η πόλη μιας Θεάς"© Νότα Κυμοθόη
                                                             
Αλλά, όπου κι αν ταξιδέψει ο σκεπτόμενος άνθρωπος της γνώσης, παντού σε όλη τη γη, όλες οι πόλεις έχουν "κάτι ελάχιστο" από την αρχαία ελληνική αρχιτεκτονική. Ας σκεφτούν τουλάχιστον οι νέοι σήμερα της Ελλάδας, όπου κι αν βρίσκονται, πως ενώ τίποτα δεν γυρίζει πίσω, η Ελλάδα υπάρχει παντού και όλοι οι λαοί της γης την αγαπούν και την θαυμάζουν, γι΄αυτό και τους ευχαριστούμε!!!
Νότα Κυμοθόη
(όλες οι φωτογραφίες είναι από την Ακαδημία Αθηνών)
Νότα Κυμοθόη "Αθήνα, η πόλη μιας Θεάς"/Nota Kimothoi © Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Αθήνα η πόλη μιας Θεάς"© Nότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Αγιά Θυμιά και Γιάννης Σκαρίμπας"

Νότα Κυμοθόη "Αγιά Θυμιά και Γιάννης Σκαρίμπας"

{Γεννήθηκα το 1893 στο χωριό Αγια-Θυμιά της Παρνασσίδος – πρώην Δήμου Μυωνίας. Το δημοτικό μου σκολειό το πέρασα στην Ιτέα των Σαλώνων. Το Σχολαρχείο στο Αίγιο και το Γυμνάσιο στην Πάτρα. Εδώ (στη Χαλκίδα) ελθόντας για στρατιώτης (κληρωτός) το 1914 παντρεύτηκα (... εξ’ έρωτος). Έκτοτε, σχεδόν δεν ‘‘το κούνησα’’ από την πόλη ετούτη = τη Χαλκίδα. Έκανα οικογένεια (παιδιά, νύφες κι εγγόνια) και μνέσκω ακόμα, γράφοντας Λογοτεχνία και Ιστορία. Αλλά και Ποίηση και Θέατρο.
Τώρα υπέρ τα 84 μου χρόνια γεγονώς, εφησυχάζω (σχεδόν μόνος) στο σπιτάκι μου, ζων ‘‘αεί -μη- διδασκόμενος’’, εν αναμονή του ‘‘εσχάτου-μου-μαθήματος’’, ευχαριστώντας εκείνο που ονομάζουμε Θεό, ‘‘για τα βουνά και για τα δάση που είδα...’’ (του Ζαχ. Παπαντωνίου).

Και για το ακριβές των παραπάνω αυτών μου ασημάντων, υπογράφομαι,

ο ταπεινότατος
Γιάννης Σκαρίμπας}

Τι πιο αγνά λόγια, πλημμυρισμένα συναίσθημα, ευτυχία, ολοκλήρωση κι αγάπη, γραμμένα από το Ρουμελιώτη Γιάννη Σκαρίμπα!!!
Σήμερα ημέρα της Αγιά Θυμιάς, όπου το χωριό του πανηγυρίζει, πόσοι αλήθεια θυμούνται αυτόν τον σπουδαίο συγχωριανό τους;
Χρόνια Πολλά στους Θύμιους και στις Θυμιούλες, όπως τους αποκαλούν στη Ρούμελη. Ένα χωριό ασήμαντο, που το έκαψαν το 1943 οι Ιταλοί γιατί αντιστάθηκαν οι κάτοικοι και αγανακτισμένοι όλοι μαζί κι ενωμένοι αντιστάθηκαν και στο πέρασμα των Γερμανών και τάχθηκαν με τους αγωνιστές εναντίον τους. Το 1944 οι Γερμανοί το έκαψαν, αλλά οι Αγιαθυμιώτες, πεισματάριδες το ξανάχτισαν.
Ο Σύλλογος Αγιαευθυμιωτών, θυμάται και έχει ένα πλούσιο υλικό, (Στάθης Στελίγγος, Λιδωρίκι), απ΄όπου και η άνω φωτογραφία.


Ο Γιάννης Σκαρίμπας αποτελεί μια φωτεινή φυσιογνωμία και προσωπικότητα των ελληνικών γραμμάτων και μπορεί να τον διεκδικεί η Χαλκίδα και οι Χαλκιδαίοι γιατί αγάπησε την πόλη τους, λόγω έρωτος με τη γυναίκα του, αλλά έλκει την καταγωγή του από το μικρό κι άσημο αυτό το χωριό. Άφησε όμως το 1984 το κουρασμένο του σώμα, στο αγαπημένο χώμα της Χαλκίδας ν΄ αναπαυθεί και οι Χαλκιδαίοι τον τιμούν με σεβασμό...

ΟΥΛΑΛΟΥΜ…
Ήταν σα να σε πρόσμενα Κυρά
απόψε που δεν έπνεε όξω ανάσα,
κι έλεγα: θα ‘ρθη απόψε απ’ τα νερά
κι από τα δάσα.
θα ‘ρθη, αφού φλετράει μου η ψυχή,
αφού σπαρά το μάτι μου σαν ψάρι
και θα μυρίζη ήλιο και βροχή
και νιο φεγγάρι . . .
Και νά, το κάθισμά σου συγυρνώ,
στολνώ την κάμαρά μας αγριομέντα,
και νά, μαζί σου κιόλας αρχινώ
χρυσή κουβέντα:
. . . Πως νά, θα μείνει ο κόσμος με το «μπα»
που μ’ έλεγε τρελόν πως είχες γίνει
καπνός και – τάχας – σύγνεφα θαμπά
προς τη σελήνη . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Νύχτωσε και δεν φάνηκες εσύ,
κίνησα να σε βρω στο δρόμο – οϊμένα –
μα σκούνταφτες (όπου εσκούνταφτα) χρυσή
κι εσύ με μένα.
Τόσο πολύ σ’ αγάπησα Κυρά,
που άκουγα διπλά τα βήματα μου !
Πάταγα ‘γω – στραβός – μεσ’ τα νερά ;
κι εσύ κοντά μου . . .

Ας δούμε τι έγραψε κι ας θυμηθούμε κάτι γι΄ αυτόν...
  • Ό Καπετάν Σουρμελής ό Στουραίτης, διηγήματα (1930)
  • Καϋμοί στο Γριπονήσι, διηγήματα (1930)
  • Το θείο τραγί, διηγήματα (1933)
  • Μαριάμπας, μυθιστόρημα (1935)
  • Ουλαλούμ, ποιήματα (1936)
  • Το σόλο του Φίγκαρω, μυθιστόρημα (1939)
  • Εαυτούληδες, ποιήματα (1952)
  • Ο ήχος του κώδωνος, θέατρο (1951)
  • Το Βατερλώ δύο γελοίων, μυθιστόρημα (1959)
  • Η μαθητευομένη των τακουνιών, τρεις νουβέλες (1961)
  • Βοϊδάγγελοι, ποιήματα (1968)
  • Άπαντες στίχοι, ποιήματα (1970)
  • Το ’21 και η αλήθειαΗ τράπουλα και Οι γαλατάδες, ιστορικά δοκίμια (1971–1977)
  • Το ’21 καί ή αριστοκρατία του, ιστορικό δοκίμιο (1978)
  • Ο σεβαλιέ σερβάν της Κυρίας, θέατρο (1971)
  • Η περίπολος Ζ΄, διήγημα,χρονικό από τον Α΄ Παγκ. Πόλεμο (1972)
  • Τυφλοβδομάδα στη Χαλκίδα, διηγήματα (1973)
  • Φυγή προς τα εμπρός, μυθιστόρημα (1976)
  • Ή Τράπουλα, δοκίμιο (1975)
  • Τρεις άδειες καρέκλες, διηγήματα (1976)
  • Αντι-Καραγκιόζης ο Μέγας, θέατρο (1977)
  • Τα πουλιά με το λάστιχο, μυθιστόρημα,χρονογραφήματα (1978)
  • Τα καγκουρώ, θέατρο (1979)
  • Σπαζοκεφαλιές στον ουρανό, αντιδιηγήματα (1979)
  • Η κυρία του τραίνου, θέατρο (1980)
  • Ο πάτερ Συνέσιος, θέατρο (1980)

  • Νότα Κυμοθόη "Αγιά Θυμιά και Γιάννης Σκαρίμπας"/Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

    © Nότα Κυμοθόη