Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Ποιητική Μυσταγωγία Δελφοί" 2023 με την Π.Ε.Λ.

Νότα Κυμοθόη
"Ποιητική Μυσταγωγία Δελφοί"
2023 με την Π.Ε.Λ.

Απαγγελία Ποίησής μου, από το βιβλίο μου ΕΡΩ εκδόσεις Όστρια 2023, στην Ποιητική Μυσταγωγία, στους Δελφούς με την Π.Ε.Λ. υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Βράδυ Σαββάτου 30 Σεπτεμβρίου 2023 με ήχους φλάουτου, στον πανέμορφο κήπο της αίθουσας εκδηλώσεων "Συμπόσιο" των Δελφών, πλάι στην πισίνα. Η Π.Ε.Λ. (Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών), παραμονή διεξαγωγής των 38ων Πανελλήνιων Λογοτεχνικών Αγώνων Ποίησης, διοργανώνει την σπουδαία αυτή βραδιά. Μέρος από το βιβλίο μου ΕΡΩ Νέα Ελληνική Ποίηση, εκδόσεις Όστρια 2023, απήγγειλα, για τους εκλεκτούς παρευρισκόμενους. Ευχαριστώ όλους σας!


Οι Λογοτέχνες Ποιητές, που δεν συναγωνιζόμαστε στους Ποιητικούς Αγώνες σύμφωνα με τον κανονισμό της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ.), απαγγείλαμε Ποίησή μας την παραμονή διεξαγωγής των Ποιητικών Αγώνων. Ένας θεσμός 38 ολόκληρων ετών που διεξάγεται στην καθιερωμένη αίθουσα εκδηλώσεων "Συμπόσιο" στους Δελφούς. Μια Ποιητική Μυσταγωγία, όπως έχει καθιερωθεί να λέγεται! Απαγγέλλουν οι όσοι είναι μέλη της Π.Ε.Λ. αλλά και φίλοι, ΜΟΝΟΝ ΠΟΙΗΣΗ! Κι αυτό για την ΤΙΜΗ και για τη ΣΥΝΕΧΕΙΑ του ΘΕΣΜΟΥ των ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΔΕΛΦΩΝ!
Οι παλαιότεροι στο χώρο αυτόν, από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής της, θυμόμαστε αυτόν τον θεσμό και επιθυμούμε να είναι σεβαστός από τους νεότερους στην Π.Ε.Λ., γιατί η Ποίηση είχε την τιμητική της!..

Ξεκίνησε το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023 στις 7:00μ.μ. η εκδήλωση που έχει γίνει θεσμός Ποιητικής συνεύρεσης Ποιητών, λογοτεχνών, συγγραφέων και φίλων. Οι φίλοι και τα μέλη της Π.Ε.Λ. απαγγέλουμε Ποίησή μας με συνοδεία εγχόρδων, στον θαυμάσιο χώρο εκδηλώσεων "Συμπόσιο" των Δελφών. Μια μουσική και ποιητική Πανελλήνια συνάντηση Λογοτεχνών! Ένας θεσμός της Π.Ε.Λ. με σπουδαιότητα μεγίστη. Γιατί η ΠΟΙΗΣΗ είναι ΙΕΡΗ και είναι ΙΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ στους ΔΕΛΦΟΥΣ! Γι΄ αυτό και διεξάγεται εδώ σε αυτόν τον ιερό τόπο το βράδυ και την άλλη ημέρα στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών! Είναι ένα 2ήμερο ΠΟΙΗΣΗΣ κι όχι άλλου είδους λογοτεχνίας. Η εκδήλωση μας έδωσε χαρά μεγίστη στον εξαιρετικά διαμορφωμένο χώρο της αυλής, πλάι στην πισίνα με τους ήχους της σπουδαίας Ορχήστρας Δωματίου της Καλαμάτας, που μας χάρισαν σπουδαίες ερμηνείες. Συγκεκριμένα τα Μουσικά Σχήματα «Μελίγυρις» και «Μουσικό Δίφωνο» που αφιλοκερδώς μας πρόσφεραν τις υπέροχες μελωδίες τους με την καθοδήγηση του Μαέστρου της Φιλαρμονικής Καλαμάτας Κώστα Νικολέα. Ευγνωμονώ! Αλλά ιδιαίτερα την Φιλοθέη Μαστέα που άπλωσε τους ήχους φλάουτου στην όμορφη νύχτα!


Η Ποίηση μαζί και η Μουσική αυτής της Ποιητικής Μυσταγωγίας των 38χρόνων διεξαγωγής του θεσμού από τη Π.Ε.Λ. απλώθηκε στον ορίζοντα των Δελφών ως ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ στον αρχαίο Θεό της Ποίησης και της Μουσικής Απόλλωνα! Οι παρευρισκόμενοι χαρήκαμε την όμορφη συντροφιά και απολαύσαμε την εκδήλωση!


Συγχαρητήρια για την υπέροχη διοργάνωση και το θαυμάσιο δείπνο με τους χορούς! Σας ευχαριστώ!
Στην εικόνες όπου απαγγέλω διακρίνονται: Η σπουδαία Μουσικός Φλάουτου Φιλοθέη Μαστέα, η Λογοτέχνης Νούλη Τσαγκαράκη των Δημοσίων Σχέσεων της Π.Ε.Λ., ο Λογοτέχνης Μανώλης Μελισσουργάκης μέλος της Π.Ε.Λ. και παραπλεύρως οι Λογοτέχνες και οι φίλοι της Π.Ε.Λ. που παρακολουθούν την εκδήλωση!
Ευχαριστώ όλους σας!

Συγχαρητήρια για την Ποιητική Μυσταγωγία στις 30 Σεπτεμβρίου 2023!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια μέλος της Π.Ε.Λ. /Kymothoe Nota

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2023

Νότα Κυμοθόη " Κράτος και Πολιτισμός " Διπλωματική προσέγγιση


Νότα Κυμοθόη 
" Κράτος και Πολιτισμός "
 Διπλωματική προσέγγιση
Αναρωτιέμαι πολλές φορές τι είναι η τέχνη. Είναι μόνον αυτό που ο δημιουργός της αφήνει επάνω σε έναν καμβά ή σε ένα βιβλίο; Και ποια είναι η θέση του ιδίου του κράτους, δηλαδή της χώρας μέσα στην οποία ζει ο δημιουργός της τέχνης; Πως βοηθά τους δημιουργούς της τέχνης το κράτος; Και ιδιαίτερα σε μια χώρα, σαν τη δική μας, που υπάρχει διαχωρισμός και εχθρότητα σε ιστορικές περιόδους, όταν ακόμα επί ημερών μας υπάρχει δυνατός διαξιφισμός και φανατισμός κομματικός και θρησκευτικός στις ιστορικές πολιτισμικές φάσεις τους Ελληνικού Πολιτισμού; Πως θα ξεπεραστεί το αρνητικό προηγούμενο της γραφειοκρατικής δύναμης, που λειτουργεί μεμονωμένα προβάλλοντας μόνον εκείνους που οι κομματικοί φορείς μαζί με άλλους δημόσιους αλλά και ιδιωτικούς σχετίζονται; Και πως ο Πολιτισμός μας δεν σχεδιάστηκε έως τώρα σε μια χώρα σαν τη δική μας; 
Ο Ελληνικός Πολιτισμός μόνον θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει στην εξωτερική μας πολιτική. Κι όμως, μπερδεύονται οι γραφειοκρατίες των διαφόρων Υπουργείων, για συμφέροντα διαφόρων κομματικών ομάδων και όχι μόνον. Δηλαδή η γραφειοκρατία των διαφόρων φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείου Παιδείας και θρησκευμάτων (;;;;;), του Υπουργείου Εξωτερικών μαζί και των ιδιωτικών διαφόρων ιδρυμάτων και Μ.Κ.Ο. Είναι δυνατόν να μην υπάρχουν Μορφωτικοί Ακόλουθοι στις Ελληνικές Πρεσβείες μας στο εξωτερικό; Είναι δυνατόν οι εκπρόσωποι Πολιτισμού να παρασύρονται από κομματικά και θρησκευτικά ατομικά τους πιστεύω και να προωθούν μεμονωμένα τον Ελληνικό Πολιτισμό μας;
Να παραμεριστεί το μέγιστο πρόβλημα της γραφειοκρατίας, της κομματοκρατίας και θρησκευτοκρατίας, διότι ο Ελληνικός Πολιτισμός και μάλιστα ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός έχει Πανανθρώπινο χαρακτήρα! 
Πως θα βελτιωθεί η αληθινή Πολιτισμική θέση της Ελλάδας με τον Πανανθρώπινο χαρακτήρα της; Εμείς έχουμε Πανανθρώπινο Πολιτισμό, ο οποίος δυστυχώς έχει παραγκωνιστεί εκ των έσω των διαφόρων φορέων που αντιμάχονται.
Το Πολιτισμικό πρόβλημα υπάρχει μέσα στη χώρα μας και οφείλει το κράτος να το ξεκαθαρίσει, για να πάψουν οι αντιμαχόμενες πλευρές τη διαμάχη και τους διαξιφισμούς. 
Δηλαδή δεν είναι υγιές τα θρησκεύματα να ανακατεύονται σε Πολιτισμικά θέματα. Η πολιτισμική ιστορία, δηλαδή η Ιστορία των Πολιτισμών έχει να πει πολλά για τον Πολιτισμό και πως εξελίσσεται. Δυστυχώς η χώρα μας έως τώρα δεν έχει προβάλλει τη ΔΥΝΑΜΗ μας που βρίσκεται μέσα στον αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό μας. 
Δεν είναι δυνατόν να ταξιδεύουμε και να βρισκόμαστε σε χώρες, όπου είχαν ζήσει Έλληνες στην αρχαιότητα και να μην υπάρχει η ΟΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ για το αρχαίο ελληνικό στοιχείο εκεί και για όλη την αρχαία ελληνική τέχνη που είναι σκόρπια παντού. 
Οι δυνατότητες που έχουμε είναι πολλές και δεν χειρίστηκαν καλά. Ο Ελληνικός Πολιτισμός έχει μια μεγίστη Δύναμη και επειδή είναι σκόρπιος σε όλο τον Πλανήτη, είναι καιρός να γίνουν προσπάθειες με δυναμισμό και καλή διάθεση, ώστε να βελτιωθούν τα πράγματα.
Και φυσικά η προσπάθεια δεν είναι μόνον κρατική, αλλά και ιδιωτική και των ΜΜΕ και των κομμάτων, αλλά και των θρησκευμάτων ο φανατισμός που έχει δημιουργήσει πολλά-πάρα πολλά προβλήματα.
Ευελπιστώ το Ίδρυμα Ελληνικής Πολιτισμικής Διπλωματίας να κάνει αυτό το μέγιστο άλμα!
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2023

Νότα Κυμοθόη "ΕΡΩ" Νέα Ελληνική Ποίηση

 

Νότα Κυμοθόη 
"ΕΡΩ" 
Νέα Ελληνική Ποίηση
Τον Αύγουστο 2023 οι εκδόσεις Όστρια κυκλοφόρησαν το νέο βιβλίο μου ΕΡΩ. Είναι αφιερωμένο στον Έρωτα! Τον θεϊκό Έρωτα, για μια καλύτερη κι ομορφότερη ζωή. Είναι μια βελτιωμένη έκδοση της προηγούμενης έκδοσης του ομότιτλου βιβλίου μου το 1999, που είχε δημιουργηθεί μεγάλη συζήτηση γύρω από αυτό το βιβλίο, τότε.
Αξίζει να διαβαστεί και να μελετηθεί με προσοχή κι όχι ρηχότητα, από τους αναγνώστες. Έχει θέματα για συζήτηση πολλά κι ερεθίσματα για δημιουργία θεμάτων. 

Το εξώφυλλο του βιβλίου κοσμεί ένα μοναδικό εικαστικό έργο ζωγραφικής μου του 2001 με τίτλο " Διοτίμα και Έρως" τρίπτυχο σε ξύλο (0,100cmX0,64cm) μικτής τεχνικής, εμπνευσμένο από αυτό το βιβλίο Ποίησής μου.
Και το οπισθόφυλλο είναι εξαιρετικό σε αυτό το βιβλίο! 


Το ίδιο έργο κοσμεί και το οπισθόφυλλο μαζί με ένα μέρος από την Ποίηση μου...
Έτσι απλά, γιατί η χαρά ευδοκιμεί στο είδος εκείνο των ανθρώπων που έχουν μάθει να ανανεώνονται. Γιατί ο κόσμος είτε μας αρέσει είτε όχι έχει αξίες πολλές κι όταν κατορθώσουμε πραγματικά να δούμε πως τα δυο του όμικρον είναι γεμάτα ζωή, η ζωή προχωρά και ο Πλανήτης είναι όμορφος  και τίποτα, μα τίποτα δεν πάει χαμένο!

Το βιβλίο μου "ΕΡΩ" καθώς και το δίγλωσσο βιβλίο μου "Σύμπαντος δωρεά" /"Universe's bequest" μεταφρασμένο από τον Ελληνο-Καναδό Καθηγητή που υπογράφει Aristaios Lykeiarxes (D.M.P.), που και αυτό εκδόθηκε μέσα στο Καλοκαίρι 2023, βρίσκονται και τα δυο στο 51ο Φεστιβάλ Βιβλίου στο Πεδίον του Άρεως, στην Αθήνα Ελλάδα και στις εκδόσεις Όστρια!

Η αγάπη μου να σας συνοδεύει. Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια

ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ το βιβλίο ΕΡΩ από τις εκδόσεις Όστρια!

https://ostriaeditions.com



Τετάρτη 9 Αυγούστου 2023

Νότα Κυμοθόη "Σύμπαντος δωρεά" Βιβλίο Ποίησης

Νότα Κυμοθόη

"Σύμπαντος δωρεά" Βιβλίο Ποίησης

Το βιβλίο "Σύμπαντος δωρεά" με Νέα Ελληνική Ποίηση της Νότας Κυμοθόη, εκδόθηκε τον Ιούλιο του 2023, από τις Εκδόσεις Όστρια!
Μια υπέροχη και καλλιτεχνική έκδοση πολύ περιποιημένη, από το καλλιτεχνικό τμήμα των Εκδόσεων Όστρια σε επιμέλεια του κ. Βλαδίμηρου Κοτσαφτόπουλου είναι γεγονός! Κυκλοφορεί και μπορεί να την προμηθευτεί ο κάθε αναγνώστης μέσα από τις Εκδόσεις Όστρια.
Το εξώφυλλο κοσμεί ένα συλλεκτικό έργο ζωγραφικής, μοναδικό, της Νότας Κυμοθόη, ελαιογραφία σε καμβά! 
Η Ποίηση του βιβλίου χαρακτηρίζει την μοναδική γραφή της Ποιήτριας, δίνοντας στον αναγνώστη γνώση, για τόπους και χώρους που έζησε και ανθρώπους που συναπάντησε μαζί με τέρψη για το ανώτατο αυτό είδος της λογοτεχνίας που υπηρετεί με ταπεινότητα κι ευσυνειδησία από το 1990, επίσημα μέσα από τα  βιβλία της!

Το βιβλίο κυκλοφορεί και σε αγγλική γλώσσα από τις εκδόσεις Όστρια με τον τίτλο "Universe's bequest" σε μετάφραση του σπουδαίου Έλληνο-Καναδού καθηγητή που υπογράφει Aristaios Lykeiarxes (D.M.P.). Πολύ καλή μετάφραση της Ποίησης και όλων των νοημάτων της, καθώς ο αγγλόφωνος αναγνώστης θα μπορέσει να απολαύσει στη δική του γλώσσα και κουλτούρα την ελληνική σκέψη και τους στοχασμούς της Ποιήτριας Νota Kymothoe!

Αναζητήστε το το στις Εκδόσεις Όστρια!
 

Τετάρτη 12 Απριλίου 2023

Νότα Κυμοθόη"Λογοτεχνικές και συγγραφικές δραστηριότητες" Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη 
"Λογοτεχνικές και συγγραφικές δραστηριότητες" Δοκίμιο
Με ευγνωμοσύνη για τη λογοτεχνική μου πορεία έως τώρα, επιθυμώ να ευχαριστήσω όλους τους αναγνώστες μου, οι οποίοι με αγάπη, αλλά κι ενδιαφέρον διάβασαν, μελέτησαν και διαβάζουν τα βιβλία μου. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους λάτρεις της ποιητικής μου γραφής, που με τίμησαν με τις κριτικές τους απ΄ όλο τον κόσμο και όλους τους δημοσιογράφους για τις κριτικές τους σε εφημερίδες, σε λογοτεχνικά περιοδικά, σε tv και σε ραδιόφωνο. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους σπουδαίους φίλους και τις φίλες στην Ευρώπη, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στις Βρυξέλες, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στο Λονδίνο, στην Αμερική, στον Καναδά, στην Αυστραλία, στην Τυνησία, στην Αίγυπτο, στην Τσεχία, στη Σερβία, στην Αλβανία, στην Αυστρία, στην Πορτογαλία και στην Πολωνία που διαβάζουν τα βιβλία μου κι επικοινωνούμε έως και σήμερα. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τους φίλους και τις φίλες στην όμορφη Κύπρο, που με τίμησαν με την αγάπη, τη φιλία και τη φιλοξενία τους, μελέτησαν τα βιβλία μου και επικοινωνούμε  έως και σήμερα με ισχυρούς δεσμούς φιλίας κι αγάπης. Ευχαριστώ ιδιαίτερα όσους διάβασαν τα μυθιστορήματά μου και τα Δοκίμιά μου, μέρος των οποίων είχαν δημοσιευτεί σε κυπριακές κι αμερικανικές εφημερίδες, σε ιστοσελίδες μου, αλλά διάβασαν και τα βιβλία μου ιστορικής έρευνας(στην εικόνα, κάποια από τα βιβλία μου).

Μαθήτρια στο Γυμνάσιο ακούστηκαν 1η φορά στο Τρίτο Πρόγραμμα του κρατικού ραδιοφωνικού σταθμού της ΕΙΡΤ(ερτ) στην Αθήνα από τον αείμνηστο Μάνο Χατζιδάκι, δυο Ποιήματά μου, που περιλαμβάνονται στην 3η κατά σειρά Ποιητική συλλογή μου, που εκδόθηκε χρόνια αργότερα, με τον τίτλο "ΔΙΨΑ και ΣΙΩΠΗ" εκδ. ΔΙΟΓΕΝΗΣ 1992. Ευγνωμονώ!
Ανέκδοτη Ποίησή μου είχαν διαβάσει ο Γιάννης Ρίτσος, ο Οδυσσέας Ελύτης και ο Νικηφόρος Βρεττάκος, που με ενδυνάμωναν ν΄ αποφασίσω να εκδοθούν τα ποιήματά μου σε βιβλία μου, γιατί όπως έλεγαν "η ποιητική γραφή μου είναι διαχρονική"! Ευγνωμονώ την ώθησή τους και τα καλά τους λόγια!
Ευγνωμονώ την ιερή μνήμη της Διδώς Σωτηρίου η οποία τιμούσε ιδιαίτερα την Ποίησή μου, από τα πρώτα βιβλία μου, με την οποία μιλούσαμε συχνά για τις χαμένες πατρίδες στην Μικρά Ασία.
( εικόνα, άνωθεν)
Οι κριτικές όλων σας, με τιμούν ιδιαίτερα και σας ευχαριστώ εγκάρδια! 

Το 1992 Ποίησή μου μεταφρασμένη στην ιταλική γλώσσα, από την Άννα Μαρία Benedini μεταφράστρια στο Ιταλικό Ινστιτούτο Αθηνών, έλαβα μέρος με αυτήν σε παγκόσμιο λογοτεχνικό διαγωνισμό, ήρθα πρώτη και βραβεύτηκα ως ΠΡΩΤΗ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ με το Βραβείο: Oscar di Bari Bruno Euroconcorso di Poesia, Prima Classificata" (στην εικόνα είμαι η κυρία με την πορτοκαλί φούστα)!
Ευγνωμονώ!
Ακολούθησε το Βραβείο: "19ο Premio Internazionale di Poesia Sicilia" και πολλές άλλες βραβεύσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης το Β΄ βραβείο Διηγήματος από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (ΠΕΛ) στην Αθήνα, με απονομή του Βραβείου μου στην Αίθουσα Τρίτση στο Πνευματικό Κέντρο Αθηνών 1991! 

Όλα μου τα βιβλία έτυχαν καλών κριτικών και σπουδαίων παρουσιάσεων, από επιφανείς Επιστήμονες Φιλολόγους, Νομικούς και Καθηγητές Πανεπιστημίων Φιλοσοφίας, τους οποίους κι ευγνωμονώ ιδιαίτερα! 
Στην εικόνα, παραπλεύρως, από την παρουσίαση του βιβλίου μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια, εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας από τον Φιλόσοφο καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Σωκράτη Δεληβογιατζή και τον Δόκτωρα Φιλολογίας Νίκο Παπαγεωργίου. Ευγνωμονώ.

Το βιβλίο Ποίησής μου με τον τίτλο στο εξώφυλλό του "Ερώ" και στο εσώφυλλο "ΕΡΩ" από τις εκδόσεις Ιωλκός 1999, παρουσιάστηκε από τον σπουδαίο καθηγητή μου Φιλόλογο και Νομικό Παναγιώτη Μητροπέτρο στη Στοά του βιβλίου, τo 2001, με κατάμεστη την αίθουσα. Ευγνωμονώ. 

Μέρος δε από την Ποίησή μου της ποιητικής συλλογής μου "Ερώ" μελοποιήθηκε από τον Ιωσήφ Μπενάκη και κυκλοφόρησε σε cd με τον τίτλο: Γαλαξίας Νο 2 με τη συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ και απόδοση της Ποίησής μου από την υψίφωνο τραγουδίστρια της Σκάλας του Μιλάνου Μαρία Γράψα. Ευγνωμονώ!





Όταν ήμουν Γενική Γραμματέας στην Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (ΠΕΛ), είχαμε υπέροχες δράσεις Λογοτεχνίας με το Γιάννη Νικολόπουλο εκδότη του ΝΟΥΜΑ και με τον φίλο Λογοτέχνη από την Ινδία Ujjal Ghosh  που έχει αναλάβει τον Ελληνικό Κύκλο Καλκούτας για εκμάθηση ελληνικών και μετέφρασε Ποίησή μου στη γλώσσα Μπεγκάλι το 1993. Ευγνωμονώ!
Και ιδιαίτερα τον Γιάννη Νικολόπουλο που περιλαμβάνει πολλές δημοσιεύσεις μου στην εφημερίδα ΝΟΥΜΑΣ κι από τις ομιλίες μου στα Συνέδρια Ποίησης που διεξήγαγε στην Αρχαία Ολυμπία, στα οποία συμμετείχα ενεργά ως ομιλήτρια! Ευγνωμονώ! (στην εικόνα, είμαι η κυρία με το ροζ φόρεμα, ανάμεσα στον Γιάννη Νικολόπουλο και τον Ujjal Ghosh, μαζί με φίλους συγγραφείς).


Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον Γαβριήλ  Ναχμία που περιέλαβε στο πόνημά του ΝΟΜΙΝΑΤΙ Ποίησή μου: Κυμοθόη Νότα 766. Πρόκειται για μια σπουδαία εργασία του σε αυτήν την  Ανθολογία νεότερης και σύγχρονης ελληνικής ποίησης, το 2010. Ευγνωμονώ.

Ποίησή μου έχω απαγγείλει σε πολλές λογοτεχνικές ενώσεις και εταιρείες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά και σε χώρους εκδηλώσεων και ιδιαίτερα τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (στην Unesco, στην ΠΕΛ, στην Ε.Ε.Λ., στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας με τον Όμιλο Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων, στον Απελλή, σε εκδηλώσεις Δήμων, σε ραδιόφωνο, σε tv και στο Σαρόγλειο Μέγαρο με την ΠΕΛ το 2023)! Ευγνωμονώ για την τιμή!
Λαμβάνω μέρος σε πολλά Λογοτεχνικά Συνέδρια ως ομιλήτρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ευγνωμονώ για τις προσκλήσεις μου, σε αυτά!

Στην "Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών Αμφικτυονίας Ελληνισμού" στον Γ΄ Τόμο, εκδ. 2021 , στις σελίδες 514 και 515, περιλαμβάνεται μέρος από ένα Δοκίμιό μου που έχει δημοσιευτεί στο βιβλίο μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017, βιογραφικό μου, φωτογραφία μου και μέρος από τις λογοτεχνικές μου δράσεις, καθώς και κάποια εικαστικά έργα ζωγραφικής μου.
Ευγνωμονώ!
Το 2021 στον Ι΄ Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ποίησης της Αμφικτυονίας Ελληνισμού με θέμα " Ελλάδας Προσκλητήριο 1821-2021" έλαβα το Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ για την Ποίησή μου "Ελλάδα αγάπη μου", που περιλαμβάνεται στην έκδοση: ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 2021. Βρίσκεται η Ποίησή μου στις σελίδες: 121-122-123-124-125! Ευγνωμονώ την σπουδαία επιστημονική επιτροπή για την κριτική και κρίση της για την Βράβευσή μου αυτή και τις εκδόσεις της Αμφικτυονίας Ελληνισμού για τη δημοσίευση της Ποίησής μου "Ελλάδα αγάπη μου"!
   Στις εγκυκλοπαίδειες Χάρη Πάτση περιλαμβάνεται Ποίησή μου και βιογραφικά μου στοιχεία. Ευγωμονώ!
 Ο σπουδαίος Νομικός, Αρχιστράτηγος και συγγραφέας ερευνητής σπουδαίων έργων, από τα Βασιλικά της Βοιωτίας Νικόλαος Κ. Τασιόπουλος, στο  έργο του:
ΒΟΙΩΤΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ-ΠΟΙΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ που εκδόθηκε το 2022 περιλαμβάνει  σε τρεις σελίδες (68-69-70), όπως εικονίζεται παραπλεύρως αρκετά στοιχεία για μελέτη του εργογραφικού έργου μου.
Στον τόμο αυτόν και στις σελίδες του αυτές (68-69-70) υπάρχουν αρκετά ενημερωτικά βιογραφικά κι εργογραφικά στοιχεία για εμένα και το έργο μου στη Λογοτεχνία και στα Εικαστικά. Ένα σπουδαίο έργο μελέτης για τους συγγραφείς-ποιητές που έχουν σχέση με τη Γη της Βοιωτίας, που αποτελεί εργαλείο μελέτης για όλους στο παρόν αλλά και στο μέλλον! Ευγνωμονώ τον ακούραστο και σπουδαίο Νικόλαο Κ. Τασιόπουλο, για το εμπεριστατωμένο αυτό έργο του, καθώς και για όλα τα έως τώρα σπουδαία του βιβλία!
Παραπλεύρως μπορείτε να δείτε αυτήν τη νέα έκδοση του 4ου τόμου ΒΟΙΩΤΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ σε συνέχεια των 3 προηγούμενων τόμων αυτής της σειράς έργου του έκδοσης του 2016. Του αξίζουν ειλικρινά συγχαρητήρια!


Ευγνωμονώ όλους τους υπέροχους αναγνώστες μου που διαβάζουν τα βιβλία μου όλα αυτά τα χρόνια και τις δημοσιεύσεις μου στο διαδίκτυο. Ιδιαίτερα τιμώ κι ευχαριστώ όλους, όσους με τα ωραία τους μάτια διάβασαν την Ποίησή μου και την έκριναν άξια, για τις Βραβεύσεις των Α΄ Βραβείων που μου έχουν απονεμηθεί!
Ευχαριστώ όλους του εκδότες μου κι όσους εκδότες στις λογοτεχνικές σελίδες των λογοτεχνικών περιοδικών τους αξιολόγησαν κι αξιολογούν την λογοτεχνική μου πορεία έως τώρα και παρουσίασαν και παρουσιάζουν το έργο μου.     Ιδιαίτερα ευχαριστώ την ΥΔΡΑΝΗ και όλους τους συνεργάτες της! 
    Ιδιαίτερα ευχαριστώ όλους τους αναγνώστες μου για τις επιστολές με την κριτική σας για τα έως τώρα βιβλία μου, τα καλά σας λόγια και την αγάπη σας. 
 Ευχαριστώ ιδιαίτερα όσους συμπεριέλαβαν και συμπεριλαμβάνουν σε ιστοσελίδες τους κριτικές για το λογοτεχνικό και εικαστικό έργο μου. Εύχομαι να είστε όλοι καλά!
   Ποίησή μου μπορείτε ν΄ ακούσετε και στο YouTube αναζητώντας το ονοματεπώνυμό μου:
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια. 
writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη

Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων"

Νότα Κυμοθόη

"Αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων"

    Το 1896, αναβιώνουν στην Αθήνα οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες, που είχαν απαγορευτεί από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Α΄(347 π.Χ.-395 π.Χ.), επί εποχής του οι χριστιανοί τους θεωρούσαν ειδωλολατρικούς, μιας και το μίσος τους για τον πατέρα θεών κι ανθρώπων τον ΖΕΥ είχε φτάσει σε σημείο να καταστρέψουν ολοσχερώς τον σπουδαίο αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό. Το θέμα αυτό θέλει μεγάλη συζήτηση, διότι μέχρι και των ημερών μας ο σκοταδισμός τους έχει ξεπεράσει τα πολιτισμικά όρια της λογικής και νοημοσύνης, προσβάλοντας την επιστημονική και πολιτισμική ανθρωπότητα, με ρατσισμό, εχθρότητα, μίσος και ψεύδη εναντίον του ελληνικού έθνους.
      Οι Ολυμπιακοί αγώνες έχουν φτάσει έως των ημερών μας με λαμπρότητα μεγάλη. Αρχή εορτασμού τους ήταν η αρχαία Ολυμπία το 776 π. Χ. ως αγώνισμα σταδίου. Μετά επεκτάθηκαν σε ολόκληρη την αρχαία Ελλάδα και είχαν θρησκευτική σημασία. Γίνονταν προς τιμή του Θεού Ζηνός (ο Ζευς του Ζηνός), του οποίου η λαμπρή παράσταση ενός εντυπωσιακού αγάλματος στην αρχαία Ολυμπία σαγήνευε τους πάντες. Ήταν ο πατέρας θεών κι ανθρώπων και η αίγλη του είχε διαδοθεί σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο.
Οι αθλητές αγωνίζονταν με ευγενή άμιλλα και οι νικητές έπαιρναν ως έπαθλο ένα στεφάνι από κλαδιά αγριελιάς. Ήταν για τον τόπο τους ιερά πρόσωπα και κατατάσσονταν στους αθανάτους! Κατά την περίοδο διεξαγωγής τους σταματούσαν οι πολεμικές διαμάχες κι επικρατούσε ειρήνη. 
Εκείνη την εποχή, το 1896 ίσχυε ακόμη το Ιουλιανό ημερολόγιο και το διάστημα 6-15  Απριλίου ήταν 25-3 Απριλίου τότε. 

     Αλλά πριν από το 1896, περί το 1856, ο Ευάγγελος Ζάππας, ένας από τους σπουδαίους εθνικούς ευεργέτες της Ελλάδας, που ζούσε στη Ρουμανία, έστειλε επιστολή στον βασιλιά Όθωνα, πως αναλάμβανε να χρηματοδοτήσει την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Υπήρξε γοητευμένος με την ιδέα της αναβίωσής τους, ύστερα από τις ανασκαφές που έγιναν στην περιοχή της αρχαίας Ολυμπίας από τους Γερμανούς. Ο τότε Υπουργός εξωτερικών Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής στάθηκε αρνητής της ιδέας του αυτής, απαντώντας του αρνητικά στην επιστολή του. Υπήρξε όμως συνεννόηση με τον Ποιητή Παναγιώτη Σούτσο, ο οποίος με σειρά άρθρων του στον ελληνικό τύπο, ξεσήκωσε την κοινή γνώμη και πυροδότησε αυτήν την ιδέα του. Οι εξελίξεις ήταν δραστικές και το επίσημο τότε ελληνικό κράτος υπέγραψε βασιλικό διάταγμα Διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων.Έτσι αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν το 1859 στην Αθήνα! Προσωπικά τον ευγνωμονώ γι΄ αυτό το γεγονός!
Ο σπουδαίος αυτός Έλληνας το 1865 πέθανε, αφήνοντας σπουδαία κληρονομιά, μεγίστου χρηματικού ποσού. Με αυτό αναστηλώθηκε το Παναθηναϊκό Στάδιο το γνωστό Καλλιμάρμαρο, που είχε χτιστεί στην αρχαιότητα προς τιμήν της Θεάς Αθηνάς το 329 π. Χ. Αλλά η καταστροφή ήταν φανερή έως και την εποχή του μεσαίωνα που είχαν εξαφανίσει όλα τα μάρμαρά του και ήταν ερείπιο και ο Ευάγγελος Ζάππας χρηματοδότησε την αναμαρμάρωσή του. Τα σχέδια ήταν του Ερνέστου Τσίλερ και του Αναστάσιου Μεταξά! Έτσι αναστηλώθηκε το Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας, που αποτελεί ένα πραγματικό Έργο Αρχιτεκτονικής Τέχνης!
(συνεχίζεται)
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια

Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

Νότα Κυμοθόη "Το αρχαίο ελληνικό Γλυπτό του Παρθενώνος με τον Ευαγγελισμό" Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη:
"ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΛΥΠΤΟ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ"
Η Ήβη ήταν αγγελιοφόρος του θεϊκού ζεύγους Δία και Ήρας. Εκεί που στέκει ο επισκέπτης στην παραπλεύρως εικόνα, παρατηρήστε με προσοχή. Διακρίνεται η φτερωτή Ήβη και καθιστή η Θεά Ήρα. Η παράσταση αυτή στο αρχαίο ελληνικό Γλυπτό μάρμαρο π. Χ., έδωσε έμπνευση στους καλλιτέχνες της εποχής μ. Χ. για να δημιουργήσουν εικαστικά έργα που αναπαριστάνουν αυτό ακριβώς και ονομάστηκε "Ευαγγελισμός" Θεοτόκου. Αντικαθιστώντας και "σβήνοντας" την αρχαία ελληνική θρησκεία με ΒΙΑ, που είναι έκδηλη επάνω στο μαρμάρινο ΓΛΥΠΤΟ αυτής της ΜΕΤΩΠΗΣ. Η συμπεριφορά τους αυτή έφτασε σε σημείο να κατηγορούν την αρχαία ελληνική θρησκεία ως "ειδωλολατρεία". Ευγνωμοσύνη αισθάνομαι για το "κλειδί" αυτό της γνώσης, που φανερώνει τη δύναμη του αρχαίου ελληνικού Πνεύματος, φανερώνει τους ΨΕΥΤΕΣ και ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣ του αρχαίου ελληνικού θρησκεύματος. Διότι ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΩΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ στη θρησκεία ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΎΡΓΗΣΑΝ, αυτοί που άρχουν σε αυτήν και μισούν την αρχαία ελληνική θρησκεία και τους αρχαίους Έλληνες Θεούς και τις αρχαίες Ελληνίδες Θεές. Οι εικόνες στις εκκλησιές ΌΛΕΣ είναι ΕΙΔΩΛΑ.
Η αρχαία Ελληνίδα Θεά Ήρα υπήρξε η ΜΕΓΑΛΗ ΜΗΤΕΡΑ ΘΕΑ προστάτιδα του γάμου και των γυναικών κι αντικαθίσταται στη συνέχεια με την Μαρία που Ευαγγελίζεται μέσα στο Ναό του Σολομώντος και γεννά τον Εμμανουήλ μετονομαζόμενο σε Ιησού Χριστό Θεό=Θεοτόκος (ονομάστηκε έτσι το 600 μ. Χ., μετά από την ΣΤ΄ οικουμενική σύνοδο) και η φτερωτή Ήβη αντικαθίσταται με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ. Μια γλυκιά μορφή με ενέργεια Αρχής Αγγελίας, για Αναγέννηση Φύσεως που φέρνει νέα ζωή. Είναι η θεϊκή ενέργεια Εαρινοποίησης!
(η εικόνα είναι από το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα, Ελλάδα)
Στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης, υπάρχει αυτή η αρχαία ελληνική Μετόπη, από τον αρχαίο Ναό Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς. Όταν επιστραφούν όλες οι αρχαίες ελληνικές ΜΕΤΩΠΕΣ τα γνωστά αρχαία ελληνικά ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΟΣ θα διαφωτιστεί ο κόσμος και θα λάμψει όλη η αλήθεια!
Η ιστορία είναι αληθινή, καθώς ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (347 μ.Χ.-395 μ.Χ.) της Νέας Ρώμης Ανατολής ( ή Βυζάντιο), που τον ονόμασε Μέγα κι΄ αυτόν, γιατί κατέστρεψε τους αρχαίους ελληνικούς ναούς, έχει ως αρχιστράτηγο τον Γότθο Αλάριχο Α'(376 μ.Χ.-410 μ.Χ.). Χριστιανοί και οι δυο και καταστροφείς του αρχαίου ελληνικού Πολιτισμού. Μετά τη Β΄ οικουμενική Σύνοδο (381 μ.Χ.) στην Κωνσταντινούπολη, ήρθε και στην Αττική ο Αλάριχος Α΄ την οποία λεηλάτησε, αλλά την αρχαία Αθήνα δεν την πείραξε, γιατί είχαν μετατρέψει με διαταγή του Μέγα Θεοδοσίου τον Ιερό Παρθενώνα σε ναό της Παρθένου Αθηνιώτισσας και λάτρευαν οι ορθόδοξοι Επίσκοποι την Παναγία. Με εντολές όμως του Μέγα Θεοδοσίου και των χριστιανών Επισκόπων και τις υποδείξεις τους, έφτασε στην Ελευσίνα ο Αλάριχος κι ολοσχερώς κατέστρεψε στην επιδρομή του τα Ιερά των αρχαίων Θεών κι έβαλε τέλος στα Ελευσίνια Μυστήρια.
Ο Παρθενών μετατράπηκε σε ναό λατρείας της Παρθένου Αθηνιώτισσας (προσωνύμιο) που ταύτισαν με την Παρθένο Θεά Αθηνά, που λάτρευαν οι αρχαίοι Έλληνες και οι αρχαίοι Αθηναίοι στον Παρθενώνα. Ολόγυρα από τον Ιερό Παρθενώνα υπήρχαν φτερωτές παραστάσεις, οι γνωστές αρχαίες Νίκες, τις οποίες οι χριστιανοί Επίσκοποι έβλεπαν ως Αγγέλους. Η Μετόπη (αυτή της εικόνας στην άνω φωτογραφία) με την παράσταση Ενθρόνου Θεάς Ήρας προστάτιδας του γάμου και της Φτερωτής Ήβης ορθίας Φτερωτής Νίκης, την ταύτισαν με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ κι όλη την Γλυπτή αρχαία Ελληνική Μετόπη του Παρθενώνα της Θεάς Αθηνάς, με τον Ευαγγελισμό της Μαρίας μητέρας Ι. Χριστού. Κατέστρεψαν όμως την αρχαία Ελληνική Μετόπη, για να μη διακρίνεται καλά, ενώ περιέσωσαν ολόγυρα τις άλλες Μετόπες στον Παρθενώνα (μέσα στον οποίο είχαν χτίσει χριστιανικό ναό) με τις Φτερωτές Νίκες ολόγυρα (σήμερα όμως οι αρχαίες φτερωτές Νίκες βρίσκονται στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Ακρόπολης).
Στην Γ΄ οικουμενική Σύνοδος το 431 μ.Χ. στην Έφεσο έδωσαν τον ελληνικό τίτλο Θεοτόκος=αυτή που τίκτει Θεό, στην Μαρία μητέρα του Εμμανουήλ Ιησού Χριστού. Αλλά δεν αναγνωριζόταν ακόμη, γιατί υπήρχαν διαμάχες στην Ανατολή με άλλα θρησκεύματα. Από εδώ είναι και η ιδέα για τις φτερωτές Αγγελικές μορφές και τα αγγελάκια. Ταύτισαν την Μαρία Θεοτόκο με την Παρθένο Θεά Αθηνά και με την Μεγάλη Μητέρα Θεά Ήρα και τον Αρχάγγελο Γαβριήλ με την παράσταση της Φτερωτής Ήβης. Η αρχαία Φτερωτή Ήβη σε αυτήν την Ιερή Μετόπη του Παρθενών ήταν η Αγγελιοφόρος του θεϊκού ζεύγους Δία και Ήρας.
Δείτε την εικόνα, με προσοχή, ακριβώς εκεί που στέκει ο επισκέπτης και παρατηρήστε με πολύ προσοχή. Διακρίνεται η φτερωτή Ήβη και καθιστή η Θεά Ήρα.
Nότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια
Photography and writer Kymothoe Nota©Νότα Κυμοθόη