Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019

Νότα Κυμοθόη"ΠΑΡΘΕΝΩΝ, Ελλάδα"


Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη "ΠΑΡΘΕΝΩΝ, Ελλάδα"
Κάθε εποχή η όψη της Ακρόπολης των Αθηνών με τον Παρθενώνα έχει άλλη όψη κι αυτό οφείλεται στο φως. 
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αυτό το υπέρλαμπρο και μοναδικό φως του αττικού ουρανού, οπού αλλάζει τις υποστάσεις κι όλα γύρω μας αλλά κι εντός μας...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Κι αν βρεθείς στου Φιλοπάππου και δεις τον Παρθενώνα θέλεις να επιστρέψει ο χρόνος πίσω εκεί, όπου όλη του η αίγλη αστραπτοκοπούσε κάτω απ΄τον γαλάζιο αττικό ουρανό...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αλλά αν βρεθείς στην Ιερή Πνύκα, εκεί όπου η αρχαία ελληνική πολιτεία των Αθηναίων είχε εδραιώσει το πολίτευμα Δημοκρατία, θα αντικρίσεις τον Παρθενώνα με άλλη όψη, κι αν κάποια σύννεφα περνούν με βιάση, όλα είναι τόσο στέρεα στο χώρο, που η εντύπωση είναι δυνατή...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Τις Κυριακές σαν σε προσκύνημα στη Θεά Αθηνά, άνθρωποι απ΄όλο τον κόσμο όποια εποχή και να είναι έρχονται με ευλάβεια και σεπτότητα ανηφορίζουν ως τον ιερό Παρθενώνα, Ίσως η αρχαία Θεά να καθοδηγεί τα βήματά τους ως εδώ στον ιερό της χώρο, κι ας τον κατέστρεψαν οι βάρβαροι μιας άλλης εποχής... Η λευκότητα είναι μοναδική καθώς και η αρχιτεκτονική σύλληψη για να υποδεχτεί τον κάθε άνθρωπο, οπού επιθυμεί να δουν τα μάτια του αυτό το θαύμα...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Από την Ιερή Πνύκα η όψη του Παρθενώνα είναι μοναδική, αρκεί να γνωρίσει ο επισκέπτης πως ο χώρος ήταν στην αρχαιότητα ενιαίος...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αν ο άνθρωπος κατανοήσει το μεγαλείο του αρχιτεκτονήματος και συλλάβει το αρχαίο Πνεύμα των Ελλήνων θα διαπιστώσει πως η λαμπρή εκείνη εποχή υπήρξε μοναδική, γιαυτό κι ονομάστηκε Χρυσός αιών!!!
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Εμεις οι κάτοικοι της αρχαίας πόλης των Αθηναίων, θαυμάζουμε κάθε οπού διερχόμαστε από το σημείο, το ιερό αυτό μνημείο μας...Τα Προπύλαια της Ακροπόλεως δεσπόζουν και έρχονται να σε προϋπαντήσουν διαβάτη, για τη δύναμη οπού έχει ο χώρος...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Σήμα κατατεθέν της πόλης των Αθηναίων, σήμα κατατεθέν της Ελλάδας παγκοσμίως, ο Παρθενών με τον ιερό βράχο της Ακροπόλεως να αφηγείται μόνος του μια ιστορία, που ξετυλίγεται καθώς βαδίζει ο επισκέπτης ολόγυρα στους λόφους ή μέσα στα δρομάκια της Πλάκας...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αυτή είναι του Παρθενώνα η όψη, το χρώμα του όλου τοπίου όπου απλώνεται μέσα στην ελληνική μας σημαία, την γαλανόλευκη...
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Η Θεά Αθηνά ως αρχαία Ελληνίδα Θεά που συμπεριλαμβάνονταν η λατρεία της στο 12Θεο, έχει τις εξής ιδιότητες, μέσα από τα επίθετά της, τα οποία έδωσαν σε αυτήν, σε μια άλλη εποχή οι τότε άνθρωποι, στους οποίους οφείλουν το παρόν και από τους οποίους αντλούμε το μέλλον μας!..
Ας δούμε λοιπόν κάποια από τα πολυάριθμα επίθετα της Θεάς Αθηνάς:
1)Αλαλκομενηίδα=αυτή που σχετίζεται με τις Αλαλκομενές, πόλη της Βοιωτίας, νοτίως της Κωπαϊδας
2)Ακτινοβόλος και Λάμπουσα=αυτή οπού λάμπει από φως και το ακτινοβολεί ολόγυρά της
3) Αδάμαστη= αυτή οπού δε νικιέται από κανένα
4)Απατουρία= αυτή οπού συμφωνεί πάντα με τον πατέρα της, δηλαδή ομοπάτρια με τον Ζευ 
5) Αγέστρατη στρατηγός= οδηγήτρια στρατευμάτων
6) Ακραία= αυτή οπού φρουρεί τις κορυφές των βουνών
7) Αξιόποινη= αυτή οπού τιμωρεί δίκαια κάθε παρανομία
8) Παλλάς και Παλλάδα= αυτή οπού κληρώνει, η κληρώτρια της θεμελιώδους Αρχής της Δημοκρατίας (Προέρχεται από το ελληνικό ρήμα πάλλω και σε σχέση με το δόρυ της Θεάς Αθηνάς που μόνον το δικό της ισχυρό χέρι μπορούσε να κρατά κι αυτό πάλλεται σε χέρι ισοδύναμο που θέλει να το ρίψει. Διότι το δόρυ της Θεάς Αθηνάς είναι βαρύ όπλο. Είναι αγχέμαχο και δεν μπορεί να εξακοντιστεί όπως το ακόντιο, που κάποιος μπορεί να το ζυγίσει πριν το ρίψει.  Η Θεά Αθηνά το δόρυ  της δεν το εξακοντίζει. Το κρατά σταθερά στο δεξί της πάντα χέρι κι έχει τη δύναμη να το κρατά σταθερό αλλά και να το πάλλει, όταν εκείνη αποφασίζει, δίχως ποτέ να το εξακοντίζει).
9)Σοφία Νίκη=η έχουσα τη γνώση της Σοφίας και νικώντας με αυτήν την άγνοια
10) Γλαυκώπις και Γλαυκώπιδα= η έχουσα σπινθηροβόλο βλέμμα όπως η γλαυξ ( η βλέπουσα μέσα στο σκότος και λάμπουσα)
11) Κουροτρόφος= αυτή οπού έθρεψε τους ιερούς Κουρήτες
12) Ηφαιστία= ιερός συνεργάτης και ιερός βοηθός στο εργαστήρι του Ηφαίστου
13) Αφαία= η λάμπουσα, ακτινοβόλος, που πάντα έχει λάμψη...
14) Νικηφόρος=η δίδουσα νίκη στις μάχες των στρατευμάτων
15) Κραναία= η φέρουσα κράνος πολεμικό και κατοικούσε σε τόπο κρανιάς (βραχώδη)
16) Αρεία= προερχόμενη από την Α΄Αρχή ροής Ελλήνων
17) Βουλαία= προστάτιδα της Βουλής των Δημοκρατικών Θεσμών όπως ο πατέρας της ο Βουλαίος Ζευς
18) Ειρηνοφόρος= προστάτιδα της ειρήνης και φέρουσα ειρήνη
19) Ερυσίπολις= προστάτιδα της πόλης
20) Ατρυτώνη= ακούραστη, ακαταπόνητη
21) Λαοσσόα=που σώζει το λαό και στρατό της
22) Σώτειρα= η σώζουσα το στρατό στις μάχες και τις πόλεις 
23) Επιπυργίτις= η φρουρός των πύργων
24) Δορυθαρσής= που θαρρετά κρατά το δόρυ 
25) Μηχανίτις= πολυμήχανη να εφευρίσκει λύσεις σε δύσκολα θέματα
26) Δαμασίππη= η δαμάζουσα τους ίππους με τέχνη
27) Ιππία= η προστάτιδα του ιππικού και των αλόγων όταν διάβαιναν θάλασσες, λίμνες και ποτάμια
28) Χαλινίτις= προστάτης όσων δάμαζαν και περνούσαν χαλινό στα άλογα (καθοδηγητής του Βελλεροφόντη για να τιθασεύσει τον Πήγασο, καθοδηγητής του Μεγάλου Αλεξάνδρου που δάμασε το Βουκεφάλα)
29) Αγελείη=προστάτιδα των ανθρώπων από τις αγέλες των αγρίων ζώων
30) Ληίτιδα= βοηθός στο να μοιράζει δίκαια τα λάφυρα
31) Εργάνη= προστάτιδα της εργασίας και της τέχνης
32)Καλίεργος= προστάτιδα των καλών τεχνών και καλών έργων
33) Κούρη και Κόρη= ήταν η προστάτιδα των κοριτσιών
34) Αιγιόχοια κόρη= η φέρουσα την Αιγίδα προστάτιδα
35) Οβριμοπάτρια= η προστατεύουσα τις κόρες, επειδή ήταν θυγατέρα του Ζηνός
35) Υγίεια= προστάτιδα του στρατού  στις μάχες
36) Οφθαλμίτις=προστατεύουσα και γιάτρισσα των οφθαλμών (ματιών)
37) Εϋπλόκαμος= προστάτιδα των μαλλιών της κεφαλής, για να έχουν ωραία κόμη τα κορίτσια
38) Ηϋκομος= για να έχουν όμορφα και πλούσια κόμη (μαλλιά)
39) Χαλκίοικος= προστάτιδα των μεταλλουργών (χαλκοματάδων) και των οίκων τους
40) Ταυροπόλος=προστάτιδα των αγώνων στις εορτές των Ταυροκαθάρψιων
42) Περσέπολις= προστάτιδα της ιερής πόλεως των Ελλήνων στην Περσία, κατά την α΄εξτρατία του Διονύσου 
43) Πολύβουλη= η έχουσα πολλές βουλές (σκέψεις)
44)Οξυδερκής= προστάτιδα και δίδουσα ευφυΐα 
45) Παρθένα
 «Παλλάς μουνογενής, μεγάλου Διός σεμνή έκγονε, δία, μακάρια Θεά, πολεμόκλονε, ομβριμόθυμε, άρρητη, ρητή, μεγαλώνυμη, αντροδίαιτε, που διέπεις τις ακρώριες όχθες στις κορυφές και στα σκιώδη όροι, που τέρπεις τις φρένες σου στα φαράγγια, οπλοχαρείς, που κεντάς τις ψυχές των βροτών μανίες, γυμνάζουσα κόρη, που έχεις φρικώδη θυμό, Γοργοφόνη, φυγόλεκτρε, πολύολβε μητέρα των τεχνών, ορμάστειρα, φίλοιστρε για τους κακούς, φρόνηση για τους αγαθούς. Που γεννήθηκες αρσενική και θηλυκή, πολεμοτόκε, μήτι, αιολόμορφε, δράκαινα, φιλένθεε, αγλαότιμη, ολέτειρα των Φλεγραίων Γιγάντων, ιππελάτειρα, Τριτογένεια, λύτειρα των κακών, νικηφόρε δαίμον, που ανανεώνεις αεί τα ήματα με της νύκτες κατά τις ώρες, άκουσέ με που εύχομαι, και δώσε ειρήνη πολύολβη και κόρον και υγεία εν ώραις, γλαυκόπιδα, ευρεσίτεχνε, πολύλλιστη, βασίλεισα.» 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: όλες οι φωτογραφίες ανήκουν στη συγγραφέα...Αν γίνει ανάρτηση να γίνει ως έχει, με αναφορά στη δημιουργό. Ευχαριστώ για την κατανόηση...

Νότα Κυμοθόη "ΠΑΡΘΕΝΩΝ, Ελλάδα"© Nότα Κυμοθόη