Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Ευχαριστούμε τον Περικλή και την Ασπασία"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη
"Ευχαριστούμε τον Περικλή και την Ασπασία"
Ο αρχαίος Έλλην της κλασικής αρχαίας εποχής, ο Περικλής (494 π.Χ.-429 π.Χ.), στον οποίο οφείλουμε ένα μεγάλο "ευχαριστώ" για τα έργα πολιτισμού και όχι μόνον, οπού άφησε στην επίγεια πορεία του στους Αθηναίους και σε όλη την ανθρωπότητα. Όνομα περιτριγυρισμένο δόξα. Ήταν γιος του Ξανθίππου από τον Χολαργό.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο Περικλής ήταν ρήτωρ σπουδαίος και με ηγετικές ικανότητες με τις οποίες κατόρθωσε να κρατήσει ενωμένους τους Αθηναίους σε μια εποχή ανάμεσα σε περσικούς και πελοποννησιακούς πολέμους. Μια εποχή, οπού κατόρθωσε να είναι ηγέτης της κλασικής Δημοκρατίας στη χώρα των αρχαίων Ελλήνων Αθηναίων πολιτών!
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο σπουδαίος αυτός ρήτωρ και στρατηγός, γνωρίστηκε με την σπουδαία Ασπασία, γυναίκα όμορφη και μορφωμένη για την εποχή της, με ξεχωριστά προσόντα. Ρήτωρ η ίδια και ποιήτρια στην υπέροχη οικία της, όπου σύχναζαν οι σπουδαιότεροι σοφοί δάσκαλοι της εποχής της, ποιητές και αρχαίοι συγγραφείς αλλά και στρατηγοί, όπως ο Περικλής, ηγεμών της Αθήνας. Έζησαν οι δυο τους μεγάλο έρωτα μέσα από τη δύναμη του οποίου χρωστάει ο οικουμενικός ελληνισμός την κλασική αρχαιότητά του, δηλαδή τον 5ο "χρυσό αιώνα" της ιστορικής κλασικής περιόδου.
Η Ασπασία είχε πολλά προτερήματα κι ένα από αυτά ήταν η σπουδαία της αντίληψη για τις λύσεις σε πολιτικά ζητήματα, γεγονός κι αιτία που έκαναν τον Περικλή να την επιλέξει για συμβία του γι΄ αυτήν την αρετή και το χάρισμα οπού είχε.
Οι δυο αυτοί άνθρωποι, όπως δυνατός ήταν ο έρωτάς τους, έτσι δυνατά κι αθάνατα είναι τα έργα τους.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η εποχή τους ονομάστηκε χρυσός αιών, κι ο βράχος της Ακρόπολης των Αθηνών, στολίστηκε με αθάνατα οικοδομήματα, που υμνούν τον ελληνισμό παγκοσμίως.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο Παρθενών, αφιερωμένος στην αρχαία θεά Αθηνά, αποτέλεσε κι αποτελεί το σήμα κατατεθέν του κλασικού ελληνισμού και του οικουμενικού ελληνισμού, αδιακρίτως κομματικής και θρησκευτικής τοποθέτησης του κάθε νεοέλληνα. Ο οικουμενικός ελληνισμός, δηλαδή όλοι οι Έλληνες κι όλες οι Ελληνίδες οπού ζουν εκτός των γεωγραφικών συνόρων της χώρας Ελλάδας, αναγνωρίζουν τον Παρθενώνα και την Ακρόπολη των Αθηνών αλλά και την Αθήνα, ως τόπο Δημοκρατίας!!!
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Σήμερα το 2017, όπου ο κόσμος αλλάζει, ας κρατήσουμε μόνον τα θετικά κι όλες τις θετικές γνώσεις του αρχαίου ιστορικού παρελθόντος, τιμώντας τον Περικλή και την Ασπασία, διότι δίχως τις δικές τους παρουσίες κι ενέργειες, δεν θα είχε η χώρα Ελλάδα, την αίγλη οπού έχει ιστορικά και πολιτισμικά.
Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη 2009Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© 

© Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Ευχαριστούμε την Ασπασία"

photography art Nota Kymothoe © Νότα Κυμοθόη
                   Νότα Κυμοθόη "Ευχαριστούμε την Ασπασία"
Γνωστή η εποχή οπού έζησε ως ΧΡΥΣΟΥΣ ΑΙΩΝ του Περικλέους! Η Ασπασία (470 -400 π.Χ.), υπήρξε η σύντροφος του επιφανούς ανδρός εκ Χολαργού του Περικλή, τον οποίο ενέπνευσε με τον μοναδικό έρωτά της, να δημιουργήσει όλα τα περίφημα έργα της πόλεως των Αθηνών και ιδιαίτερα τα έργα στην Ακρόπολη. Αν δεν ήταν αυτή η μοναδική γυναίκα, ο Περικλής ίσως να μη είχε καμιά ώθηση και καμιά έμπνευση για κανένα έργο. Η καταγωγή της ήταν από τη Μίλητο. Έγραφε Ποίηση και ήταν αρκετά μορφωμένη για την εποχή της και κοινωνική. Σε σχέση με τις γυναίκες της αρχαίας Αθήνας, η Ασπασία κυκλοφορούσε ελεύθερη και δεν περιοριζόταν σε εργασίες εντός του σπιτιού. Γρήγορα συκοφαντήθηκε από τις άλλες γυναίκες και κυρίως από την α΄σύζυγο του Περικλή, η οποία παραγκωνίσθηκε από τον ίδιον , όταν γνώρισε την Ασπασία. Συγκατοίκησαν και αυτό δημιούργησε μια ιστορία "κακόφημη" για την Ασπασία, πως τάχα διατηρούσε οίκο ανοχής.
 Ο λόγος ήταν πως η καλλιεργημένη Ασπασία προσέλκυσε στο σπίτι της επιφανείς άνδρες της εποχής της με εφόδιο το λόγο της. Πλούσια σε ιδέες κι απόψεις για τον Πολιτισμό, έφερε κοντά της ως κι αυτόν τον ίδιο το Σωκράτη, ο οποίος τη θαύμαζε. Τη ονόμαζαν οι αμόρφωτες γυναίκες της τότε Αθήνας "ανήθικη" το ίδιο και οι κομπλεξικοί αρσενικοί. Όμως η ίδια συνέχισε να συζεί με τον Περικλή κι είχε κάνει το σπίτι της, χώρο πολιτισμού, στο οποίο σύχναζαν οι Αθηναίοι με τις συζύγους τους για ν΄ ακούνε τις διαλέξεις της.
Οι στενόμυαλοι δεν έλειπαν από την εποχή της, οι οποίοι έπλασαν με τη φαντασία τους ιστορίες θλιβερές για την ίδια και τον Περικλή. Αλλά και οι συγγραφείς της εποχής δημιούργησαν γραφήματα που στράφηκαν εναντίον του ζεύγους, το οποίο δεν είχε συνάψει γάμο. Αυτό ίσως ήταν προχωρημένο για την εποχή τους και για τα έθιμα του τόπου και παρά τη δίκη της Ασπασίας δημοσίως, εκείνη βγήκε αλώβητη. Αλλά ο αγαπημένος φίλος του Περικλή και περίφημος Γλύπτης Φειδίας, πέθανε στη φυλακή. Σε μια εποχή, οπού οι θρησκευτικές πεποιθήσεις άλλαζαν από τα καθιερωμένα κι είναι γνωστή η συμπεριφορά της Εκκλησίας του Δήμου ως και σ΄αυτό το πρόσωπο του ίδιου του Σωκράτη.
Η Ασπασία αναφέρεται στα φιλοσοφικά κείμενα του Πλάτωνα, του Ξενοφώντα, του Σωκρατικού Αισχίνη και του Αντισθένη. Οι μελετητές λένε, πως η Διοτίμα, στο "Συμπόσιο" του Πλάτωνος εκφράζεται με το χαρακτήρα και τη σοφία της Ασπασίας.
                                      photography art Nota Kymothoe © Νότα Κυμοθόη
Η εξυπνάδα και η ευστροφία της Ασπασίας δεν γινόταν εύκολα αποδεκτή από τους άντρες της εποχής της, αλλά μήτε κι από τις γυναίκες που δεν είχαν προνόμια να κυκλοφορούν ελεύθερες. Το γεγονός πως η ίδια ήταν καλλιεργημένη και πνευματώδης, και συναναστρεφόταν με πολλούς άντρες στο ίσιο της το σπίτι και ο λόγος της ήταν σοφός αλλά και συμβουλευτικός αφ΄ ενός σ΄ έναν επιφανή Περικλή, αφ΄ ετέρου και σε άλλους, για να την κάνουν ισάξια με έναν άντρα κοινωνικά και πνευματικά, μόνον αν ήταν εταίρα, θα γινόταν. Η ίδια δεν ήταν Αθηναία Πολίτης και δεν είχε δικαιώματα. Αλλά ήταν ελεύθερη κι αυτό ταυτίστηκε εύκολα με την κλειστόμυαλη άποψή τους, ώστε να την αποκαλούν "πόρνη" και "εταίρα". Ο μισογυνισμός των αντρών και η κακότροπη άποψη των γυναικών συζύγων άλλων ανδρών της εποχής της, δημιούργησαν αυτήν τη φήμη. Η ίδια ήταν μια πανέξυπνη γυναίκα, που αγαπούσε την ίδια τη ζωή και την ομορφιά μιας καλαίσθητης πόλης. Ήταν Ποιήτρια και Φιλόσοφος για την εποχή της!
Ευχαριστούμε την Ασπασία, η οποία ήταν πολύ μπροστά για την εποχή της, ως να ζούσε στη σημερινή Αθήνα του 2017 μ.Χ. κι όχι στο 470- 400 π.Χ.



© Νότα Κυμοθόη

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Το ήθος και η ανθρωπιά των πολιτικών"

                                               photography Nota Kimothoi© Nota Kimothoi

       Νότα Κυμοθόη "Το ήθος και η ανθρωπιά των πολιτικών"


Κοιτάζοντας τον Έλληνα Ποιητή, στην προτομή οπού έχει στηθεί στον "εθνικό" κήπο, έρχεται στο νου μου όλη εκείνη η Ποίησή του, βγαλμένη απ΄την πονεμένη ψυχή του, για την τότε σκλαβιά του έθνους, με την οποία εμψύχωνε το σκλαβωμένο γένος. Δάκρυσα, καθώς άκουσα πως γυναίκα πολιτικός της αντιπολίτευσης, αρχηγός του ψευτοΠΑΣΟΚ, δήλωσε πως σηκώνει το λάβαρο όλου του ήθους και της ανθρωπιάς. 
Δάκρυσα, από πόνο, για την "ανθρωπιά" αλλά και το"ήθος" οπού είχαμε κι  αυτό το κόμμα τα ξέσκισε! Ξεσκίζοντας την Ελλάδα!!!
Δάκρυσα, από πόνο, για το "ήθος", οπού αυτό το κόμμα δεν είχε και δεν έχει, αφού συνεχίζει με άλλα πρόσωπα να έχει δημόσιο λόγο και να προσπαθεί να μας πείσει πως έπραξε σωστά τόσα χρόνια στα έδρανα της πολιτικής σκηνής του τόπου, μέσα από πολλούς χώρους. Αυτούς τους χώρους, αν τους αναφέρω, θα πικραθούν χιλιάδες άνθρωποι, που είναι ανάμεσά μας και συνεχίζουν να "επιχειρούν", ταλαιπωρώντας τους εργαζόμενους...
Το ότι δηλαδή το ΠΑΣΟΚ σε συνεργασία με τη ΝΔ φόρτωσε στις τσέπες του ελληνικού λαού πάνω από 2,5 δις ευρώ χρέος, αποτελεί ήθος κι ανθρωπιά για την κα Γεννηματά να έχει το θράσος να μιλάει δημοσίως πως σηκώνει και λάβαρο;
Και δεν είναι μόνον η ίδια, αλλά και οι άλλοι του ίδιου κόμματος, που ίδρυσαν άλλα κόμματα με ονόματα "ελιά" και "ποτάμι" κι όλοι οι "βολεμένοι" σε υπηρεσίες του Δημοσίου και μέσα στους ΟΤΑ αλλά και σε "επιχειρήσεις", που δυστυχώς έχουν την ίδια συμπεριφορά στους συνανθρώπους μας. Ονόματα γνωστά, που αν γράψω για το δήθεν "ήθος" τους και την "δήθεν" ανθρωπιά τους, δεν ξέρω αν θα βρουν "τόπο" για να κρυφτούν...
Έτσι απλά, ενώπιον του Ποιητή, αφήνοντας "δάκρυ πικρό" για τον τόπο και τη χώρα μου, την οποία ξεσκίζουν ακόμα με λόγους υποσχέσεων και πληρώνονται από έναν ταλαίπωρο ελληνικό λαό που δεν σεβάστηκαν και δεν υπολόγισαν μια χώρα, την οποία ξεσκίζουν ακόμα, γυρεύοντας να πείσουν κάποια ταλαίπωρα παιδιά της, για να πάρουν ψήφους...
Είναι ανηθικότης και απανθρωπιά να έχουν δημόσιο "λόγο" κόμματα που θα έπρεπε να είναι ΥΠΟΔΙΚΑ για την πολιτική οπού άσκησαν στη χώρα, κι έχουν θρασύτητα να μιλάνε εκπρόσωποί τους ακόμα...

© Νότα Κυμοθόη

Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες από την Αθήνα"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Νότα Κυμοθόη "Φωτογραφίες από την Αθήνα"
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .


Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα ΚυμοθόηΆδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Όλες οι φωτογραφίες έχουν πνευματικά δικαιώματα. Έχουν αναρτηθεί για τους αγαπημένους φίλους και τις αγαπημένες φίλες της Google και για ένα μεγάλο Thank you Google με αφορμή τα γεννέθλιά της, προχθές!!!

© Nότα Κυμοθόη

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Μαρία Κάλλας η θεϊκή"

Νότα Κυμοθόη "Μαρία Κάλλας η θεϊκή"
Κρατώντας 10΄ ιερή σιωπή για τη σημερινή μνήμη της Μαρίας Κάλλας, όλη η πολιτισμένη ανθρωπότητα, τιμά τη θεϊκή ύπαρξή της, η οποία τίμησε με όλη της την ενέργεια το ρόλο, οπού τάχτηκε να παίξει, σε αυτήν τη γη!!!
Μαρία Κάλλας (1923-1977), μια Ελληνίδα της Αμερικής, για την οποία αισθανόμαστε υπερηφάνεια οι εξ΄ Ελλάδος άγοντες την καταγωγή μας. Τα όσα έχουν γραφτεί για την ύπαρξή της, είναι τόσα πολλά, οπού δεν φτάνουν ετών αναφορές για να πλαισιώσουν το κάθε λεπτό της παρουσίας της επάνω στη γη, γιατί όπου κι αν εμφανιζόταν, γινόταν πανικός ενθουσιασμού!!!
Μπορεί να μη κατανοούν πάρα πολλοί άνθρωποι την όπερα, αυτό δηλαδή το είδος της υψηλής τέχνης, το οποίο η ίδια υπηρέτησε με πάθος και να μη έχουν την όλη παιδεία, ώστε να το αγαπήσουν. Αυτό ίσως να στάθηκε ως αφορμή, αλλά και πάρα πολλοί άλλοι παράγοντες, αλλά και η αδιαφορία υπευθύνων, που δεν είχαν φροντίσει οι υπηρεσίες που ασχολούνται με τον πολιτισμό στη χώρα Ελλάδα, ώστε να γνωστοποιηθεί το μεγαλείο του έργου της στα Ελληνόπουλα εντός της χώρας Ελλάδας όλο αυτό το διάστημα που μεσολαβεί από το μεγαλείο της καριέρας της εν ζωή φυσικά αλλά και μετά την αποδημία της σε άλλα επίπεδα. Και το λέω αυτό, διότι η Μαρία Κάλλας είναι ζώσα μέσα από την τέχνη την οποία υπηρέτησε!!!Είναι αθάνατη!!!
Θυμάμαι, το 1977, Χριστούγεννα ήταν τότε οπού ο Μενεγκίνι και η γραία μητέρα της Κάλλας, ήταν σε διαμάχη, διεκδικώντας ο καθένας για λογαριασμό του τα 12 εκατομμύρια $, που είχε αφήσει η θεϊκή Μαρία Κάλλας, δίχως να υπάρχει διαθήκη!..
Πραγματικότητα ή παραμύθι ήταν όλη η ζωή της Μαρίας Κάλλας; Μια ζωή ανάμεσα στην τραγωδία του υπέρβαρου κοριτσιού σε μια μεταμόρφωση αγγελικής παρουσίας!..Μια τραγική κατάσταση σε πολλά επίπεδα, η οποία είχε ξεκινήσει από την ίδια τη σχέση της με την ίδια της τη μητέρα, το πρώτο τραγικό πρόσωπο της ύπαρξής της, ο γάμος της μετά με τον Μενεγκίνι, που είχε πάρει μια κατιούσα τροχιά απ΄το γεγονός της συναισθηματικής σχέσης της με τον Ωνάση κι όλη την δηλητήριο κατάσταση που την κερνούσε καθημερινά ο χαρακτήρας του και η ψεύτικη "αγάπη" του γι΄ αυτήν!..
Όλη της η ενέργεια διοχετεύτηκε στην Τέχνη!!!Ζούσε γι΄ αυτήν!!!Ηταν ο δικός της Παράδεισος!!!Αυτόν στον οποίον ήθελαν όλοι να μπουν, όπου πάλευε η πνευματώδης Μαρία Κάλλας, η θεϊκή ψυχή της, με τη γήινη γυναίκα, πού γύρευε ελάχιστε στιγμές καθημερινής ευτυχίας σε πράγματα που είχε όλος ο απλός κόσμος, αλλά δεν είχε η ίδια. Μια μοναχική ψυχή, που έγραφε μόνον στον αγαπημένο της νουνό, για την οικογενειακή ζωή που λαχταρούσε να έχει και ποτέ δεν είχε...
Όταν κάποιος δεν γνωρίζει σφαιρικά ένα θέμα, καλύτερα να σιωπά και να μη λέει τίποτα. Το λέω αυτό, γιατί ακούω αυτές τις ημέρες του 2017 σε εκπομπές να λέγονται πράγματα κριτικάροντας το γεγονός των προτιμήσεών της σε σχέσεις όπως αυτή του Μενεγκίνι και του Ωνάση...Μιλάω ως γυναίκα, που δεν είχα την τιμή να γνωρίσω από κοντά την ίδια την Μαρία Κάλλας, παρά μονάχα μέσα από τη μουσική κι απ΄ όσες αναφορές κατόρθωσα να μελετήσω για το έργο της. Στην εποχή της, συνήθιζαν να παντρεύουν τις γυναίκες με ηλικιωμένους κι ευκατάστατους άντρες!..
Θα σταθώ λοιπόν ως γυναίκα στην συμπεριφορά ενός Έλληνα, του Αριστοτέλη Ωνάση, που δεν αποτελεί πρότυπο συμπεριφοράς για τον τρόπο, οπού φέρθηκε στην γυναίκα Μαρία Κάλλας. 
Αν δε εξετάσουμε το γεγονός, πως δεν ήταν η Μαρία Κάλλας μια συνηθισμένη θνητή, της τότε υψηλής κοινωνίας, ας βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα για την όλη πικρία, οπού γεύτηκε από αυτόν η ψυχούλα της και για το πόση δύναμη είχε να είναι επί σκηνής θεϊκή παρουσία για το κοινό που την παρακολουθούσε και την αγαπούσε.
Από που λοιπόν αντλούσε όλη αυτήν τη δύναμη η Μαρία Κάλλας;
Σήμερα 16 Σεπτεμβρίου 2017, συμπληρώνοντα 40 χρόνια από την αποδημία της ιερής ψυχούλας της σε ουράνια επίπεδα κι όλος ο κόσμος την υμνεί και την ευχαριστεί για το μεγαλείο οπού άφησε στους ανθρώπους επάνω στη γη!..
Ένα μεγαλείο, το οποίο αναδύεται από τους ήχους της φωνής και της όλης παρουσίας της. Ένα μεγαλείο μοναδικό και προσωπικά ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για όλη την ομορφιά και την όλη αρμονία οπού περικλείει το έργο της!
ΑΙΩΝΙΑ ΘΑ ΥΜΝΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΑ ΘΑ ΔΟΞΑΖΕΤΑΙ Η ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ!!!
Μια Ελληνίδα την οποία πρώτα τίμησαν οι μη Έλληνες σε άλλες χώρες!..ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ γι΄ αυτό, όλους και όλες οπού αγαπούν και τιμούν τη Μαρία Κάλλας!!!
Νότα Κυμοθόη

Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Των Αγγέλων τα φτερά"

                                                       φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Των Αγγέλων τα φτερά"
Ένα ολόλευκο φτερό στην αμμουδιά εκεί οπού το κύμα πασπαλίζει την άμμο απαλά ή με ορμή δίχως να το αγγίζει διόλου, ως νάν΄εκεί μια δύναμη αόρατη και να το απωθεί...
Αγγέλων φτερά ερχόμενα από μια άλλη μακρινή ακτή, ίσως και νάναι η Καραϊβική, οπού ο τυφώνας στέρησε από ανθρώπους αθώους τη ζωή. Λέω, ίσως ένας Άγγελος να έστεκε στην ελληνική ακτή σκεπτόμενος τους Αγγέλους από μια άλλη μακρινή ακτή...
                                                                            

φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη

Κι αν το κύμα έρχεται και φεύγει απαλά παιχνιδίζοντας στην αμμουδιά, το φτερό αντικαταστάθηκε από τη θάλασσα την αρμυρή με άλλο, πιο μεγάλο φτερό κι όσο κι αν ψάξαμε να βρούμε το μικρό, έγινε άφαντο ή πέταξε στα ουράνια ως μυστήριο θεϊκό. Και η θάλασσα η αρμυρή με μια γλύκα μοναδική φιλούσε πάλι και πάλι την αμμουδιά και έφθανε σιμά θαλπωρικά, φέρνοντας ως την ακτή κι άλλα μυστικά...

© Nότα Κυμοθόη Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Nότα Κυμοθόη

                                                                    

Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Άνθρωποι ζούσαν στην Κρήτη πριν 3.700.000 χρόνια"

Φωτογραφία  Andrzej Boczarowski

Νότα Κυμοθόη
Άνθρωποι ζούσαν στην Κρήτη πριν 3.700.000 χρόνια
Περί το 1990 είχε ξεσπάσει μια μεγάλη αναταραχή από τις δημοσιεύσεις του Ντιροζέλ, στηριζόμενες σε μια ανακάλυψη απολιθωμάτων του 1900 και μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου του, υποστήριζε πως η ανθρωπότητα προέρχεται από την Αφρική, δηλαδή απ΄τον Αυστραλοπίθηκο.  Είχαμε πολύ θορυβηθεί τότε, όλες οι ελληνικές κοινότητες στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, στους χώρους των Λογοτεχνών είχε επικρατήσει ανησυχία. Ήμουν μια από τις ελάχιστες παρουσίες τότε στην Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών στην Αθήνα, όπου μέσα από μια διάλεξή μου για τον Έρωτα, υποστήριξα πως αυτή η άποψη είναι λανθασμένη. Δεν θέλω να μιλήσω για τα επεισόδια μέσα στην αίθουσα της οδού Θεμιστοκλέους, την εποχή εκείνη...
Ευχαριστώ τους Καθηγητές Παλαιοντολογίας του Πανεπιστημίου της Ουψάλα, για την επιβεβαίωση της τότε άποψής μου, κι ας έγινε μετά από τόσα χρόνια!.. 

Σε δημοσιεύσεις μου είχα αναφερθεί για την ελληνική γλώσσα με ένα άρθρο μου με τον τίτλο "Χώρος και Χρόνος της ελληνικής γλώσσας" το 2006!!! Και με το βιβλίο μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" αναφέρομαι σε σελίδες του, για ίχνη Ελλήνων σε πολλές περιοχές της γης.
Αλλά, ας δούμε τι γράφει η επίσημη σελίδα του Πανεπιστημίου της Ουψάλα:

{Από την ανακάλυψη των απολιθωμάτων του Australopithecus στη νότια και ανατολική Αφρική κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1900 θεωρήθηκε ότι η ανθρώπινη φυλή προέρχεται από την Αφρική. Aνακαλύφθηκαν πιο πρόσφατα απολιθώματα που βρέθηκαν στην ίδια περιοχή, όπως τα εικονικά 3.700.000 χρόνια παλιά Laetoli-βήματα από την Τανζανία που δείχνει τον άνθρωπο, όπως τα πόδια και σε όρθια θέση με τα πόδια, έχουν παγιώσει την ιδέα ότι ο Homo ως (πρώτα μέλη της ανθρώπινης οικογένειας) προέρχεται όχι μόνο από την Αφρική, αλλά και έμεινε εκεί σε απομόνωση για εκατομμύρια χρόνια προτού εξαπλωθεί στην Ευρώπη και την Ασία. Η ανακάλυψη των περίπου 5.700.000 χρόνια παλιό άνθρωπο σαν ίχνη από την Κρήτη αποτρέπουν αυτή την απλουστευμένη άποψη και προτείνει μια πιο σύνθετη πραγματικότητα.
Ανθρώπινα πόδια έχουν ένα πολύ χαρακτηριστικό σχήμα, σε αντίθεση με τα πόδια από όλα τα άλλα ζώα της γης. Ο συνδυασμός μιας ευρείας μοναδικό, πέντε σύντομες προς τα εμπρός, προς τα δάχτυλα των ποδιών χωρίς νύχια και hallux (μεγάλο δάχτυλο του ποδιού), το οποίο είναι μεγαλύτερο από τα άλλα δάχτυλα, είναι μοναδική. Τα πόδια τους στενότερους συγγενείς μας, τους μεγάλους πιθήκους, μοιάζει περισσότερο με ένα ανθρώπινο χέρι με ένα tumliknande hallux βγαίνει στο πλάι. Laetoli πατημασιές, που πιστεύουν ότι έγιναν από Australopithecus, είναι αρκετά παρόμοια με εκείνα του σύγχρονου ανθρώπου, εκτός από το ότι το τακούνι είναι στενότερο και το πέλμα του ποδιού δεν διαθέτει την κατάλληλη τόξο. Αντίθετα, είχε 4.400.000 χρόνια παλιά ramidus Ardipithecus από την Αιθιοπία, το παλαιότερο homininen γνωστό από αρκετά πλήρη ορυκτά πιθηκοειδή πόδια. Οι ερευνητές, οι οποίοι περιγράφονται Ardipithecus υποστήριξε ότι η άμεση διαδρομή είναι ένας πρόγονος του Homo όπως αργότερα, πράγμα που σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που μοιάζει με το πόδι δεν είχε ακόμη αναπτυχθεί αυτή τη στιγμή.
Τα νέα βήματα από Τράχηλος της δυτικής Κρήτης έχει το αδιαμφισβήτητο ανθρώπου-όπως μορφή. Αυτό είναι ιδιαίτερα τα δάχτυλα των ποδιών. Το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού είναι παρόμοια με τα δικά μας με τη μορφή, το μέγεθος και τη θέση. Αμέσως μέσα στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού είναι σαν εμάς μια ξεχωριστή κυρτό πέλμα του ποδιού, κάτι που ποτέ δεν βλέπουν σε πιθήκους. Πέλμα του ποδιού είναι αναλογικά μικρότερη από Laetoli-βήματα, αλλά έχουν την ίδια γενική μορφή. Με λίγα λόγια, το σχήμα του Τράχηλος-βήματα δίνει μια σαφή ένδειξη ότι ανήκουν σε πρώιμο ανθρωποειδές, λίγο πιο πρωτόγονο από αυτόν που άφησε ίχνη στην Laetoli. Τα ίχνη του Τράχηλος άφησε σε μια αμμώδη παραλία, ενδεχομένως, ένα μικρό δέλτα του ποταμού. Τα αποτυπώματα στην Laetoli σχηματίστηκε στην ηφαιστειακή στάχτη.
- Τι κάνει η νέα ανακάλυψη αμφιλεγόμενη είναι η ηλικία και ο τόπος όπου οι εκτυπώσεις είναι, λέει ο Per Ahlberg, καθηγητής στο τμήμα των οργανισμικό βιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα και το τελευταίο συγγραφέας της μελέτης.
Με περίπου 5,7 εκατομμύρια χρόνια πίσω, είναι νεότερος από τον παλαιότερο γνωστό hominen, Sahelanthropus από το Τσαντ και το σύγχρονο με orrorin από την Κένυα - αλλά περισσότερο από ένα εκατομμύριο χρόνια μεγαλύτερος από ό, τι Ardipithecus ramidus με πιθηκοειδή τα πόδια του. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την υπόθεση ότι η μεταγενέστερη Homo όπως προκύπτει από Ardipithecus. Όσο για τη θέση που έχει, μέχρι πρόσφατα, όλα τα προηγούμενα ανακαλύφθηκαν απολιθώματα που έχουν περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια χρόνια (η ηλικία των πρώτων απολιθωμάτων Homo στη Γεωργία) έχουν βρεθεί στην Αφρική, η οποία έχει οδηγήσει τους περισσότερους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι η αναπτύχθηκε η ομάδα αυτή. Τα πρόσφατα ανακαλύφθηκαν ίχνη στην Κρήτη, ωστόσο, έχει σχεδόν σίγουρα έχουν χρονολογηθεί στα τέλη του miocentid και ήταν για περίπου 5,7 εκατομμύρια χρόνια πριν. Για τη χρονολόγηση, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα συνδυασμό των θαλάσσιων microfossils από την υπερκείμενη και των υποκείμενων στρωμάτων και το γεγονός ότι οι εκτυπώσεις είναι ακριβώς κάτω από μια τεράστια ξεχωριστή ιζηματογενές πέτρωμα που σχηματίστηκε όταν η Μεσόγειος στεγνώσει σε σύντομο χρονικό διάστημα 5,6 εκατομμύρια χρόνια πριν.
Νωρίτερα αυτό το έτος, που σχεδιάζει μια άλλη έρευνα των 7,2 εκατομμυρίων ετών θραύσματα των πρωτευόντων Graecopithecus από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία που ανήκουν homininerna. Graecopithecus είναι γνωστό μόνο από τα δόντια και τα σαγόνια.
Κατά τη διάρκεια τέλη miocentid όταν Τράχηλος-ίχνη δεν υπήρχε έρημο Σαχάρα και σαβάνας-όπως περιβάλλοντα που κυμαίνονται από τη βόρεια Αφρική και πάνω και γύρω από την ανατολική Μεσόγειο. Επιπλέον Κρήτη δεν είχε ακόμη ξεσπάσει από την ελληνική ηπειρωτική χώρα. Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι η έγκαιρη Homo όπως μπορεί να εξαπλωθεί σε όλη την νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και στην Αφρική και άφησε τα ίχνη τους σε μια μεσογειακή παραλία που μια ημέρα θα αποτελούν ένα μικρό μέρος του νησιού της Κρήτης.
- Η νέα αυτή ανακάλυψη αμφισβητεί την καθιερωμένη ιστορία της πρώιμης ανθρώπινης εξέλιξης, και είναι πιθανό ότι θα οδηγήσει σε πολλή συζήτηση. Είτε η επιστημονική κοινότητα εργάζεται στο ανθρώπινο γένος θα δεχθεί τα ορυκτά χνάρια πειστικές αποδείξεις ότι υπήρξε Homo όπως στην Κρήτη κατά τη διάρκεια miocentid μένει να δούμε, λέει ο Per Ahlberg.
Linda Koffmar