Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

"Ο Γάλλος Συγγραφέας Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ" Γράφει η Νότα Κυμοθόη

Ο Γάλλος Συγγραφέας Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ:
Γράφει η Νότα Κυμοθόη*
 Ο Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ (1900-1944) με το πραγματικό του ονοματεπώνυμο Antoine Jean Baptiste Marie Roger de Saint Exupery, γεννήθηκε σαν σήμερα 29 Ιουνίου στην πόλη Λυών της Γαλλίας.  Μια εποχή οπού έκανε την εμφάνισή του το αεροπλάνο και ο τότε κόσμος θαύμαζε ενθουσιασμένος τις πτήσεις. Νεαρός αρραβωνιάστηκε και στη συνέχεια ακολούθησε την στρατιωτική του θητεία, όπου εκπαιδεύτηκε σε στρατιωτικά αεροπλάνα και με το βαθμό του ανθυπολοχαγού κατόρθωσε να πάρει πτυχίο Πιλότου μαχητικών αεροσκαφών. Είχε ένα μεγάλο ατύχημα καθώς σε αεροπορική βάση των Παρισίων έπαθε κρανιοεγκεφαλική κάκωση που του δημιούργησε σοβαρή άνια. Η αρραβωνιαστικιά του τον εγκατέλειψε και μέσα στη μεγάλη του θλίψη έγραψε το πρώτο του βιβλίο με τίτλο "Ο Αεροπόρος".
     Αναζήτησε εργασία σχετική με τα αεροπλάνα σε μια γαλλική εταιρεία που εκτελούσε ταχυδρομικές πτήσεις Τουλούζη-Β. Αφρική κι ανάμεσα σε ώρες σχόλης, έβρισκε ευκαιρία να γράφει. Και εκδίδει το δεύτερο βιβλίο του με τίτλο "Ταχυδρομείο του Νότου". Οι κίνδυνοι και τα συναισθήματα έδωσαν στο χέρι του μια γραφή πολύ δυνατή και γράφει σε κάποιο σημείο: "Αν θες να κάνεις τους ανθρώπους να κατασκευάσουν καράβια, μη κάνεις φασαρία προσπαθώντας να τους συγκεντρώσεις, να τους αναθέσεις εργασίες και να τους βάλεις να κόβουν ξύλα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τους κάνεις να ποθήσουν το μεγαλείο και την απεραντοσύνη της θάλασσας". Μιλώντας σαν φιλόσοφος με σκέψεις που γεννήθηκαν κατά την διάρκεια της εργασίας του από παρατηρήσεις καθώς μέσα στο πιλοτήριο  ήταν αυτός και ο Πιλότος. "Οι άνθρωποι ενώνονται μόνο όταν θέτουν τους ίδιους κοινούς στόχους, γιατί το ιδανικό είναι εκείνο που εξυψώνει τα νοήματα". 
         Ο Προϊστάμενός του στην εταιρεία που εργαζόταν ήταν ο Ντιντιέ Ντορά  που ενθουσιάστηκε από τη γραφή του και του ανέθεσε τη θέση του Σταθμάρχη το 1927 στην περιοχή Κάπ Ζουμπί στη μέση της Ισπανικης Σαχάρας, όπου σταματούσαν αεροπλάνα για ανεφοδιασμό ή αν είχαν κάποια βλάβη. Ήταν σαν εξόριστος αλλά κατόρθωσε να προσφέρει καλές υπηρεσίες και η γαλλική εταιρεία Λατεκέρ εξελίχτηκε στην Αεροποστάλ την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία μεταφοράς ταχυδρομείου που μετέφερε κι επιβάτες. Έτσι του έδωσαν Αναγνώριση κρατική και τον τίτλο "Σταυρό Ιπποτών Λεγεώνας Τιμής"
      Η ζωή του έχει όλο περιπέτεια και το 1929 που επεκτέθηκε η εταιρεία στη Ν. Αμερική διορίζεται Σταθμάρχης στην Αργεντινή.  Το 1933 η εταιρεία του αγοράζεται από κάποιο Όμιλο και μετονομάζεται σε Air France και διαφωνώντας μαζί τους αποφασίζει να φύγει. Γράφει το τρίτο του βιβλίο με τίτλο "Νυχτερινή Πτήση" που γυρίστηκε ταινία με τίτλο "Άνεμος, άμμος κι Άστρα". 
    Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κερδίσει χρήματα και το 1935 και 1936 οι Νουβέλες του "Αν Μαρί" και "Σαββατοκύριακο στο Αλγέρι" γίνονται κι αυτές ταινίες. Έλυσε κάποια οικονομικά προβλήματα και κατορθώνει να λάβει τη θέση ως Δοκιμαστής Πιλότος σε μεγάλο αεροπλάνο της εταιρείας που κάνει δρομολόγια στο Αλγέρι. Και κατορθώνει το 1936 ν΄αγοράσει ένα δικό του αεροπλάνο για να κάνει πτήσεις Γαλλία- Σαϊγκόν. Όμως από αμμοθύελλα χτυπιέται και τσακίζεται, πέφτοντας στην έρημο της Λιβύης.
      Μετά από περιπέτεια διάσωσής του το 1937 επιχειρεί διηπειρωτικές πτήσεις με την ίδια εταιρεία την Air France διασχίζοντας τον Ατλαντικό από Ευρώπη στην Κεντρική Αμερική. Αλλά το ατύχημα στην Γουατεμάλα τον κλείνει μεγάλο χρονικό διάστημα στη Ν. Υόρκη. Γράφει το βιβλίο του "Γη των Ανθρώπων" και συνεχίζει με το επόμενο με τίτλο "Ο Μικρός Πρίγκιπας".
    Έχει ξεσπάσει εμφύλιος πόλεμος στην Ισπανία και το 1938 επιστρέφει στη Γαλλία κι εργάζεται ως Δημοσιογράφος πολεμικός ανταποκριτής γράφοντας άρθρα φιλοκυβερνητικά κι εναντίον του Φράνκο. Τότε βραβεύεται από τη Γαλλική Ακαδημία για τα βιβλία του αυτά.
     Το σπουδαίο βιβλίο του "Ο Μικρός Πρίγκιπας" ενώ γράφτηκε για παιδιά διαβάζεται κι από τους γονείς τους ως ένα έργο φιλοσοφικού περιεχομένου. Η κατάκριση μαζί με την ειρωνεία  για τον κόσμο των μεγάλων μαζί με τα σχέδιά του αποτέλεσαν ένα έργο με καθαρή αντιπολεμική σημασία. Το βιβλίο μιλάει για την Αγάπη και για τη Φιλία που για να υπάρξουν σε ανάπτυξη θα πρέπει να υπάρχει Ειρήνης έδαφος. 
      Ένα σπουδαίο βιβλίο το οποίο έγραψε όταν βρισκόταν στην Αμερική, που είχε καταφύγει, όταν η Γερμανία είχε υποτάξει τη Γαλλία κι ο αγαπημένος του φίλος είχε σκοτωθεί. "Η ουσία χάνεται όταν κοιτάζεις τη ζωή μόνο με τα μάτια, γιατί σωστά μόνον η καρδιά βλέπει" ...
     Ο σπουδαίος αυτός άνθρωπος  αφ΄ ενός συνδέεται με εποχές έντονες, αφ΄ ετέρου συνδέεται και με την εποχή των αεροπλάνων και τα έργα του είναι αθάνατα. Το βιβλίο του "Ο Μικρός Πρίγκιπας" έχει πουλήσει πάνω από 100.000.000 αντίτυπα μεταφρασμένο σε 250 γλώσσες και διαλέκτους και η Γαλλία τιμά το όνομά του Σαιντ Εξυπερύ σε δρόμους, σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και στο αεροδρόμιο της πόλεως Λυών.
       Προσωπικά έχω περάσει αρκετές ημέρες, σε διάφορες χρονικές περιόδους της ζωής μου, μέσα στις σελίδες του και τον ευχαριστώ πολύ, για όλη τη γνώση και τις ιδέες οπού μου έδωσε. Γι΄ αυτό θεωρώ υποχρέωσή μου, ν΄αφιερώσω ελάχιστα λόγια για την ιερή αυτή ημέρας της γέννησής του. Γιατί ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, αλλά αυτός εδώ ο Συγγραφέας, με έχει πολύ συγκινήσει από μικρό παιδί...
 *Η Νότα Κυμοθόη είναι Λογοτέχνης και Εικαστικός

Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Η Αθήνα αλλάζει όψη, Πλατεία Ομονοίας"

Νότα Κυμοθόη "Η Αθήνα αλλάζει όψη,
Πλατεία Ομονοίας"
     Η Αθήνα, πρωτεύουσα της Ελλάδας, αλλάζει όψη. Η αρχή έγινε από την πλατεία Ομονοίας, όπου ο νέος Δήμαρχος της πόλης Κώστας Μπακογιάννης, τοποθέτησε ένα ωραίο συντριβάνι. Ολόγυρά του πράσινο και χώρος για περπάτημα και σε μια άκρη της, το έργο του σπουδαίου Γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου (Αθήνα 1930-2004) "Πεντάκυκλο". Ένα γλυπτό ύψους περί τα δεκαπέντε μέτρα, κατασκευασμένο από ανοξείδωτο ατσάλι, που κατασκευάστηκε για να κινείται με τη βοήθεια του νερού, όπως έλεγε ο αείμνηστος καλλιτέχνης "το νερό είναι το αίμα του γλυπτού". Είχε παρουσιαστεί στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2001, αλλά ουδέποτε λειτούργησε, όπως είχε προγραμματιστεί από τον Γλύπτη του.

Το γλυπτό βρίσκεται στην Πλατεία Ομονοίας τώρα ενώ πριν ήταν τοποθετημένο στην Πλατεία Συντάγματος, πλάι στο καφέ από τη δεξιά πλευρά της εισόδου στο metro. Αλλά από τότε ποτέ δεν λειτούργησε ως έργο, όπως ήταν ο αρχικός του προορισμός. Τώρα βρίσκεται στην Πλατεία Ομονοίας κι ελάχιστοι περαστικοί ξέρουν τι είναι ή αντιλαμβάνονται την αισθητική καλλιτεχνία του και λειτουργικότητά του. Έχουν γίνει μια σειρά από πολλές ενέργειες και προσπάθειες να μεταφερθεί σε άλλους χώρους για να είναι πράγματι λειτουργικό, αλλά δεν βρήκαν απήχηση κι ανταπόκριση. Έτσι μετά από την αποπεράτωση της πλατείας Ομονοίας και το καθάρισμά της  απ΄όλα τα εργοτάξια και τα όσα εκεί γίνονταν για την αισθητική του χώρου της, το έργο του καλλιτέχνη έμεινε στη θέση του.  Οι πέντε του κύκλοι και η παράστασή του έχει μια θέση διακριτική στην πλατεία, όπου το συντριβάνι χοροπηδά με τα νερά τους, δίνοντας μια άλλη αισθητική στα πράγματα γύρω.

Το συντριβάνι της Πλατείας Ομονοίας σε άλλους αρέσει και σε άλλους δεν αρέσει. Αυτό συμβαίνει πάντα, αφού οι άνθρωποι, έχουν διαφορετικές απόψεις. Όμως η αλήθεια είναι πως πράγματι η όψη της Πλατείας Ομονοίας άλλαξε προς το καλύτερο. Η καθαριότητα, το νερό και η πρασινάδα έχουν προσδώσει μια καλύτερη αισθητική. Και με φόντο την παράσταση της Θεάς Αθηνάς στην όψη του πολυκαταστήματος Hondos, οι φωτογραφίες είναι ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος. 


Αλλά και η άλλη πλευρά με το κλασσικό κτίριο του παλαιού ξενοδοχείου Μέγας Αλέξανδρος να φανερώνει την αίγλη του κάτω από τον καταγάλανο αθηναϊκό ουρανό. Η Πλατεία Ομονοίας καθαρή, λαμπερή και όμορφη να αναδεικνύει ολόγυρα τα παλαιά και μοντέρνα της κτίρια. Η κίνηση λιγοστή λόγω πανδημίας ακόμη ή ίσως λόγω της άλλης μεγάλης αλλαγής στον μεγάλο περίπατο που περιλαμβάνεται και η Οδός Πανεπιστημίου και η κίνηση  των τροχοφόρων οχημάτων προφανώς που φτάνει έως εδώ, είναι λιγοστή.
(Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη)

Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

Nota Kymothoe - Poetry In Voice: "Elliniko Fos"



Nota Kymothoe-Poetry In Voice: "Elliniko Fos"
Νότα Κυμοθόη Απαγγελία Ποίησης "Ελληνικό Φως"
Η Ποίηση είναι από το βιβλίο μου ΔΙΨΑ και ΣΙΩΠΗ που εκδόθηκε το 1992 από τις εκδόσεις Διογένης στην Αθήνα.




Οι φωτογραφίες και τα εικαστικά έργα στο video είναι της Νότας Κυμοθόη
Το εξώφυλλο του βιβλίου κοσμεί εικαστικό έργο ζωγραφικής της Νότας Κυμοθόη, ελαιογραφία σε καμβά (60Χ80 cm)

Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΘΩΟΣ" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη 
"Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΘΩΟΣ"
 Ποίηση
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΘΩΟΣ και κρατά το κλειδί 
της ζωής που περίσσεψε στη μορφή των πραγμάτων.
Αν δεν μ΄αγγίξει του έρωτα η θαλπωρή
ο καιρός μαύρος εμμένει και βαρύς σαν μολύβι.
Αυτός ο εχθρός με το τσεκούρι και το δρεπάνι
Αιώνια με γυρεύει για νάχει παρέα ο χάροντας
Λιβάνια του καίω και του ανάβω κεριά
με νυχτέρια ατέλειωτα στους ναούς μου.
Ο μοιχός της ζωής με τ΄αδηφάγο στομάχι
ευλογημένο ας είναι το κυκλικό του ταξίδι
Στη νυν ερημιά των σοφών μας ανθρώπων
αδυναμία το κέρδος
και αιέν η ματαιότης της ύλης
η μικρή και μεγάλη ενέργεα
που καίει σπλαχνικά τη μορφή της.
Νότα Κυμοθόη, Αθήνα  1990  





(Νότα Κυμοθόη "Ο χρόνος αθώος" Ποίηση 1990, περιλαμβάνεται στο βιβλίο μου "Ερώ" έκδοση 1999 από τον τότε ιωλκό του Κορίδη,  στην ενότητα του βιβλίου μου ΤΟ ΟΡΑΜΑ. Όλα τα πνευματικά, συγγραφικά, εκδοτικά και άυλα δικαιώματα του βιβλίου αυτού έχουν περιέλθει σε εμένα ολοκληρωτικά, μετά από ενέργειες που έκανα γιατί πρόσβαλαν το έργο μου) 

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Nότα Κυμοθόη "25Η ΜΑΡΤΙΟΥ " Σκέψεις περσινές



Νότα Κυμοθόη "25Η ΜΑΡΤΙΟΥ"
 Σκέψεις περσινές

Photography and writer Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη

Ελλάδα μου αγαπημένη, με όλα τα παιδιά σου εντός κι εκτός, καλημέρα στην αρμονία,από την Α΄ Αρχή οπού θα πρέπει ο κάθε Έλλην και η κάθε Ελληνίδα να διδαχτεί. Αυτήν, την αρχαία σου Ιερή Αρμονία σε όλα, όπου όλα συνυπήρχαν αρμονικά, γιατί στην πορεία πολύ μπερδεύτηκε η αρχαία ελληνική παιδεία με την θρησκολυπτική εξ' ανατολής κατάσταση και νεοελληνική παιδεία, όπου τοποθετεί ως αρμονία μια αντιπαλότητα "καλό- κακό". Ένα τεντωμένο σκοινί συνεχούς πολεμικής αντιπαλότητας για να δημιουργεί ακαταστασία και μίσος. Εχθρός-φίλος, ένας διαχωρισμός, οπού διαχώρισε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα κι επέβαλλε το θρησκευτικοπολητικονεοελληνικό. Μίσος θλιβερό για το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και για όλες τις αρχαίες ελληνικές αξίες, αλλά και για την αρχαία ελληνική μυθολογία, οπού διαμόρφωσαν παγκοσμίως τους χαρακτήρες των παιδιών του κόσμου όλου. Κι ήρθαν στη συνέχεια οι προφήτες, που τους ξέρουν όλοι απ΄έξω, ενώ τους αρχαίους Έλληνες δασκάλους κι αρχαίους Έλληνες Ιερούς Δασκάλους κι αρχαίους ήρωες, τους περιφρόνησαν οι περισσότεροι Έλληνες κι Ελληνίδες. Γιατί στην πορεία της ιστορίας, μετά το 330 μ.Χ. απαγορεύτηκε να λέγονται Έλληνες οι Έλληνες της Ανατολής από τον Μέγα Κωνσταντίνο Αυτοκράτορα Νέας Ρώμης Ανατολής Θεό, με ποινή θανάτου. Κι όταν αυτή η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία της Ανατολής ή Ρωμανία όπως ονομάστηκε κι όλοι οι Έλληνες "δυστυχώς" ονομάστηκαν Ρωμιοί ή Ρωμανοί, χάθηκε το ελληνικό έθνος. Στην πορεία της ιστορίας κατακυριεύτηκε από τους Οθωμανούς το 1453 μ.Χ. όλος ο αρχαίος ελληνικός χώρος, ο ένδοξος από την μεγάλη ελληνική αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Τι είχε απομείνει; Είχαν σκορπίσει οι Έλληνες και οι Ελληνίδες παντού στη Δύση. Με πόση δύναμη άντεξαν 400 ολόκληρα χρόνια υποταγής σκληρής, μόνον ο Παντοκράτωρ Ύψιστος Θεός του Παντός των Όλων Δυνάμεων απ΄ Αρχής Κόσμου γνωρίζει. Άντεξαν γιατί οι Ιερές αξίες του αρχαίου ελληνικού πνεύματος η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του νου είχε μπολιάσει όλα τους τα κύτταρα, όπως είχε μπολιάσει κι όλα τα κύτταρα όλων όσων ήταν φιλέλληνες. Γιατί η οθωμανική αυτοκρατορία είχε φτάσει έως τα βάθη της Ευρώπης, κι όποιος δεν γνωρίζει ιστορία, δεν μπορεί να κατανοήσει αυτήν την σκλαβιά. Κι ενώ απελευθερώθηκε η Γαλλία πρώτη με τον Ναπολέοντα, οργάνωσαν ο Ρήγας Φεραίος Βελεστινλής μαζί με άλλους φιλικούς της Ελευθερίας την απελευθέρωση των Ελλήνων-Εθνικών. Αυτή η Ελευθερία σκοπό είχε την απαλλαγή από τον οθωμανικό ζυγό αφ΄ ενός και αφ΄ εταίρου από την απαγόρευσή του Μέγα Κωνσταντίνου να ονομάζονται "Έλληνες" οι Έλληνες του έθνους των αρχαίων Ελλήνων, που ήταν παντού κι ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' (αργότερα ονομάστηκε κι άγιος) αφόρισε την ελληνική επανάσταση και καταδίκασε τους όσους ήθελαν την Ελληνικότητά τους. Και η απελευθέρωση ξεκίνησε το 1821. Αν μελετήσει κάποιος τα γεγονότα αυτής της θλιβερής περιόδου θα διαπιστώσει πως δυστυχώς τους επαναστάτες Έλληνες και Ελληνίδες τους καταδίκασαν σε φυλακή και τιμωρίες. Γιατί άραγε; Από την οθωμανική αυτοκρατορία ήρθε στη συνέχεια ο Όθων και όλες οι μεγάλες δυνάμεις εκείνης της εποχής γύρευαν να επιβάλλουν τα δικά τους και η θρησκεία χριστιανισμός στη μέση και μαζί με όλους, αφού όλοι των μεγάλων δυνάμεων ήταν χριστιανοί... Τι θλιβερή ιστορία έως και σήμερα; Πόσο έχει αιματοκυλιστεί η ανθρωπότητα των χριστιανών μαζί με τους λαούς άλλων θρησκευμάτων; Αν ο ελληνισμός υπάρχει το μαρτυρούν οι σκόρπιες αρχαίες πέτρες του παντού, οπού, ωσάν ψυχές αρχαίων Ελλήνων βρίσκονται σε όλη την Ανατολή, εκεί όπου ακόμα στενάζει ο τόπος με μια Κύπρο να την σκιάζει η φοβέρα και τα κατοχικά στρατεύματα ακόμα. Η σημερινή ημέρα, ας γίνει αφορμή κι ερέθισμα για τον καθέναν που πραγματικά αγαπά αυτόν την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, να συνειδητοποιήσει όλα τα λάθη που έγιναν από όσους καρπώθηκαν διάφορες ευκαιρίες. Η ιστορία που μας δίδαξαν στα ελληνικά σχολεία, είναι γραμμένη σκόπιμα και λάθος. Αναλογιστείτε ο καθένας χωριστά τα δικά του λάθη κι αγαπήστε την χώρα μας αλλά και τις χώρες που κατοικείτε με γνώση κι όχι με συναισθήματα παθογένειας και μισαλλοδοξίας. Η Ελλάδα από αρχαιοτάτων χρόνων έδωσε Ιερές Αξίες Διδαχής μέσα από το αρχαίο Ιερό Πνεύμα της ΕΙΡΗΝΗΣ κι ΑΡΜΟΝΙΑΣ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗΣ μέσα από τις ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ που ένωναν τους ΕΛΛΗΝΕΣ απανταχού της Γης. Ας πάψει ο διαχωρισμός των θρησκευτικοπολιτικών διαχωρισμών κι ας ενωθεί όλος ο κόσμος με αγάπη, συναδέλφωση, συνδημιουργία κι αρμονική συμβίωση επάνω στον πλανήτη Γη. Ας ζήσει όλη η ανθρωπότητα με ΕΙΡΗΝΗ και ΑΓΑΠΗ. Βαδίζοντας στην αρχαία Αθήνα, εκεί όπου δεσπόζει ο αρχαίος Ναός της Θεάς Αθηνάς ο Παρθενών, θα δείτε την ιστορία να απλώνεται με αποδείξεις κι όχι με λόγια, μέσα σε όλες τις πτέρυγες αρχαία Ελλάδα στα Μουσεία.Μια χώρα, όπου κατηγόρησαν και κατηγορούν πως λάτρευε είδωλα, δίχως να κατανοούν οι μισαλλόδοξοι, πως οι Ιερές Ενέργειες των αρχαίων Θεών των Ελλήνων κι Ελληνίδων Υπάρχουν, για΄τι τίποτα Ιερό δεν έχει χαθεί κι ας πασχίζουν να το εξαφανίσουν. Ο ΖΕΥΣ κι όλοι οι αρχαίοι Θεοί και οι αρχαίες Θεές ΥΠΑΡΧΟΥΝ και θα έρθει αυτό όπου η ΝΕΜΕΣΙΣ θα επιβάλλει. Η ενέργεια της αρχαίας Θεάς Αθηνάς οπού προστάτευε και προστατεύει αυτήν την ιερή πόλη της Αθήνας πρωτεύουσας των Ελλήνων, αλλά και στην αρχαία πόλη Βυζάντιο, την οποία βεβήλωσαν με ενέργειες "θλιβερές", δεν κοιμάται. Η Θεά Αθηνά περιμένει το πλήρωμα του χρόνου, κι όλα συμβαίνουν κατά πως θέλει κι ο Ύψιστος Πατέρας Θεός Θεών Όλων των όντων!.. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά εις ΈΤΗ ΠΟΛΛΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ κι ΕΙΡΗΝΙΚΑ με ΑΡΜΟΝΙΑ ΠΑΝΤΟΥ. Νότα Κυμοθόη 25/3/2019
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Λυχνοστάτης στην ερημιά" Ποίηση

Νότα Κυμοθόη "Λυχνοστάτης στην ερημιά" Ποίηση*

Ένα τραγούδι ρέει στην ψυχή μου
δεν ξέρω από που ξεκινά
αλλ΄ εντοπίζω τις νότες του χιλιοστό-χιλιοστό
στο πορτοκαλένιο χρώμα του ήλιου
νάρχεται σταγόνα-σταγόνα από βροχή
ντύνοντας με χιονονύμφες τον αγέρα
στα περιβόλια που κατοικώ.
Κάνε με, Θεέ μου, να τ΄ αρχίσω
δώσε μου τα λόγια στ΄ απλά μου χείλη
να τρέχουνε καθάρια θαλασσιά
όπως στον ουράνιο κήπο σου.
Ποτάμια ξεχειλίζουνε μέσα μου
κι αχτίδες πλημμυρίζουνε περίσσια.
Αηδόνια γυρεύουνε πράσινες φυλλωσιές
κι εγώ είμαι φτωχό κλαδί.

Είναι όμορφος ο Κόσμος!

Στις καλαμιές του ποταμού
ελούστηκα μ΄ ασήμια απ΄το φεγγάρι
διώχνοντας τη σκοτεινιά απ΄το The Pas
ακούμπησα το τρυφερό μου είναι σιωπηλά
στη νερένια του παλάμη σαν αστέρι
γερμένη ανάλαφρα στη ράχη του
από φόβο, μην ξυπνήσουνε τα χαλίκια
που τα παιδάκια ρίξανε στην καρδιά του.
Μουρμουρίζανε ανταύγειες κι αναδύονταν σκιές
ταξιδεύανε μακριά τ΄αδέρφια μου οι γιοι και οι κόρες μου
κι εσύ δεν ήσουν πλάι μου να σούλεγα για τη νύχτα
που έριχνε το στήθος της βαρύ στη σιωπή μου
πλέκοντας το πάθος της με τη λαχτάρα για γαλήνη.

Όλο το βράδυ ψιλόβρεχε ο ουρανός
και φυσούσε δροσιά καθώς εψήλωνες μέσα μου.

Κάνε με, Θεέ μου, ουράνιο τόξο στους καταρράχτες
αστράπτουσα από φως μετά την καταιγίδα
που θερίζει τους αμπελώνες και τα στάρια
στερώντας το ψωμί απ΄ τα μικρά παιδιά
ελπίδες κι όνειρα να κλείσω στα μάτια τους.
Δώσε μου αυγούλες για να τραγουδώ
την ώρα που σχίζουν οι κορυδαλλοί
τον αγέρα της πατρίδας μου με φτερούγες
μαζί τους να διαλαλήσω την ηλιογέννηση
στους δουλευτάδες με χαρά.

Τόσες ημέρες! Απέραντη μου φάνηκε η γη
μαζί και η μοναξιά.
Όμως τη σήκωσα μ΄ένα χαμόγελο.
Αυτό μου έμεινε λυχνοστάτης στην ερημιά.

Σε ποιόν να το δώσω Κύριε;


Νότα Κυμοθόη, The Pas, Manitoba, Canada 1988
(*Ποίηση από το βιβλίο μου Νότα Κυμοθόη Φως και Σκοτάδι , εκδόσεις Διογένης- Αθήνα 1990)

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2020

Νότα Κυμοθόη: "Τι συμβαίνει στη Συρία και γιατί;"


Νότα Κυμοθόη:" Τι συμβαίνει στη Συρία και γιατί;"
ΣΥΡΙΑ, ένας πόλεμος εννέα σχεδόν ετών. Για ποια συμφέροντα και ποιών συμφέροντα συμβαίνει αυτός ο πόλεμος; Μια γενοκτονία ενός λαού και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός;  Κι ενώ κάποιοι τον δημιούργησαν, έχουν συμφωνήσει και τι θα γίνει με τους ανθρώπους, δηλαδή τους πρόσφυγες αυτής όλης της καταστροφής; Η Τουρκία χτύπησε δύο συριακά πολεμικά αεροπλάνα πάνω από την πόλη Idlib (1/3/20) και χτύπησε κι ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο σε μια αντίδραση και κλιμάκωση των στρατιωτικών της επιχειρήσεων, ύστερα απ΄ το θάνατο Τούρκων στρατιωτών την περασμένη εβδομάδα. Ποιος είναι ο ρόλος της σε όλη αυτήν την κατάσταση; Εναντίον των Συρίων μάχεται χρόνια και διοχετεύει τους πρόσφυγες προς τα ελληνικά νησιά, με κέρδος κατά κεφαλήν 500-600 και 1000 ευρώ. Η ασφυξία προσφύγων στην Ελλάδα, έχει φτάσει να ξεπερνά τα όριά της. Δεν μπορεί η Ελλάδα να χωρέσει άλλους πρόσφυγες. Υπήρχε σχέδιο για όλη αυτήν την κατάσταση; Κι από ποιους εκπονήθηκε; Ποιοί συμφώνησαν να μοιραστούν αυτοί οι άνθρωποι σε χώρες της Ε.Ε.; Κι αν υπήρχε ποιο ήταν αυτό όλο το σχέδιο; 
Γιατί δεν εφαρμόστηκε, αλλά εγκλωβίστηκαν περί τα 3.600.000 άνθρωποι;
Ποιος είναι ο ρόλος της Ρωσίας σε όλη αυτήν την κατάσταση, καθώς υποστηρίζει την Τουρκία ή μήπως όχι; Και τι συμβαίνει με τις διεθνείς Μ.Κ.Ο. που υποδέχονται στα ελληνικά νησιά τους παράνομους πρόσφυγες; Τι σχέση έχει με αυτό το φαινόμενο το Ισραήλ και οι χιλιάδες κάτοικοί του στη Γαλλία; Πως σχετίζεται η αντιπαλότητα Αράβων και Τούρκων ή μήπως όχι; Και τι σχέση είχαν όλα όσα έγιναν με τις τρομοκρατικές ενέργειες των μουσουλμάνων όλ΄ αυτά τα χρόνια στην καρδιά της Ευρώπης, αλλά και σε άλλες χώρες; Και τι σχέση έχει τώρα όλη αυτή η εξέλιξη;
Γιατί η Τουρκία αποφάσισε να σπρώξει στα ευρωπαϊκά σύνορα τα οποία κρατά η Ελλάδα, χιλιάδες πρόσφυγες, τώρα που έχει εκλογές το Ισραήλ; Η Τουρκία και η Ρωσία συνεργάστηκαν τόσα χρόνια κι αναρωτιέται ο κόσμος, γιατί η Ρωσία του Β. Πούτιν δεν απορροφά πρόσφυγες στο δικό της έδαφος; Δηλαδή παίζουν τους ανθρώπους σαν να είναι ποντίκια για πειράματα στα χέρια τους; Στα δημοσιογραφικά νέα, αναφέρεται πως περίπου 1.000.000 άνθρωποι έχουν ξεριζωθεί από το Idlib από τον περασμένο Δεκέμβριο του 2019.
Ποια λοιπόν νέα συμφωνία υπήρξε το 2016 η οποία σχετίζεται με αυτήν όλη την καταστροφή; Υπήρξε ή μήπως εφαρμόζεται εκείνη η πριν σχεδιασμένη να καταστρέψουν την Συρία; Η Ε.Ε. δέχεται όλη αυτήν την κατάσταση ή μήπως άλλες χώρες, οι οποίες ευθύνονται; Και ποιες είναι αυτές; Κι ενώ η χώρα μας Ελλάδα, σηκώνει αβάσταχτο φορτίο προσφύγων όλ΄ αυτά τα χρόνια μετά από την μεγάλη οικονομική κρίση του 2008, η γείτονα χώρα Τουρκία, συνεχώς παραβιάζει με τρόπο μη αποδεχτό τα σύνορά μας, τα οποία είναι και σύνορα της Ε.Ε. Οι πρόσφυγες πιέζουν τα ελληνικά νησιά και τα βόρεια χερσαία σύνορα της Ευρώπης, στη χώρα Ελλάδα μετά από ασφυκτική πίεση της Τουρκίας. Μια κατάσταση, οπού προσπαθούν να μας εμπλέξουν σε πόλεμο με την Τουρκία. Ποιος λοιπόν είναι ο ρόλος της Ε.Ε. σε όλη αυτήν την πραγματικότητα;