Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 7 Απριλίου 2018

ΛΑΜΠΡΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ: ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

Φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

ΛΑΜΠΡΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ:ΓΡΑΦΕΙ Η ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Στο μετόχι του Αγίου Τάφου στην Πλάκα, έφερε στις 8.30 απόψε το βράδυ του Μ. Σαββάτου το Άγιο Φως ο Έξαρχος του Αγίου Τάφου στην Πλάκα, στην Αθήνα!!!Μαζί του συνοδεία οι βρακοφόροι Κρητικοί, κατά παράδοση κάθε χρόνο!!!
Φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη© Νότα Κυμοθόη

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΙ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!!!
Με φως και αγάπη
Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ:Η ΚΑΣΣΙΑΝΗ ΚΑΙ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

                              ArtKymothoeNota/Ζωγραφική Νότα Κυμοθόη © Νότα Κυμοθόη

Η ΚΑΣΣΙΑΝΗ ΚΙ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη

Την Μεγάλη Τρίτη συνηθίζεται στις εκκλησίες να ψάλλεται το τροπάριο της Κασσιανής. Μια λόγια γυναίκα, μορφωμένη και πολύ όμορφη, η οποία μαζί με άλλες νεαρές παρθένες της εποχής της είχαν επιλεγεί ως υποψήφιες νύφες για τον νεαρό βυζαντινό αυτοκράτορα Θεόφιλο (829-842). 
Μελετώντας λοιπόν το όλο θέμα, βλέπουμε πως ο νεαρός αυτοκράτωρ που ήταν μόλις 16 ετών, διότι σύμφωνα με τους ιστορικούς γεννήθηκε το 813 μ.Χ και το 829 μ.Χ. που πέθανε ο πατέρας του ανέβηκε στο θρόνο ο ίδιος λόγω διαδοχής. Η μητριά του Ευφροσύνη οργάνωσε στο βυζαντινό παλάτι γιορτή για να διαλέξει ο νεαρός αυτοκράτωρ γυναίκα, που θα την έστεφε Αυγούστα πλάι του. 
Η ομορφότερη απ΄όλες ήταν η Κασσιανή καθώς μελετάμε και το ογκώδες Μυθιστόρημα (1905) του Αριστείδη Κυριακού "Η Κασσιανή", την οποία αμέσως ερωτεύτηκε ο Θεόφιλος με την πρώτη ματιά. Έλαμπε η ομορφιά της μέσα στην παλατιανή σάλα κι ο νεαρός Θεόφιλος ήταν ακράτητος με σφοδρή ερωτική επιθυμία για την Κασσιανή. Αλλά υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο ας εξετάσουμε προσεχτικά.
Η μητέρα του Θεόφιλου ήταν η Θέκλα και πατέρας του ο Μιχαήλ Β΄ ο Τραυλός ή Ψελλός (770- 829 μ.Χ.). Όταν πέθανε η μητέρα του Θέκλα, ο Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον πάντρεψε με την μοναχή Ευφροσύνη (κόρη του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου ΣΤ΄ που ήταν γιος της Ειρήνης Αθηναίας*). Η Ευφροσύνη ήταν κόρη του Κωνσταντίνου ΣΤ΄ και της Μαρίας της Άμνιας, σπουδαία λογία και βιβλιογράφος, την οποία όμως χώρισε ο αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ΣΤ΄ και την έκλεισε σε μοναστήρι μαζί με την αδερφή της Ειρήνη, γιατί ερωτεύτηκε τη Θεοδότη (ακόλουθο της Ειρήνης Αθηναίας, για να τον ελέγχει).
Στο μοναστήρι η Μαρία της Άμνιας γέννησε την Ευφροσύνη, η οποία αφού μεγάλωσε, την πάντρεψαν με τον Μιχαήλ Β΄ Τραυλό ή Ψελλό μετά το θάνατο της γυναίκας του Θέκλας. Ο Μιχαήλ Β' ο Τραυλός ή Ψελλός είχε αποκτήσει με τη Θέκλα τον Θεόφιλο ως διάδοχο του θρόνου του και με την Ευφροσύνη δεν είχε παιδιά. 
Η μητριά (βασιλομήτωρ) του Θεόφιλου και μοναχή Ευφροσύνη λοιπόν, διοργάνωσε τη γιορτή "καλλιστεία νεαρών κοριτσιών" για να διαλέξει σύζυγο ο μόλις 16 ετών Θεόφιλος που διαδέχτηκε στο θρόνο τον πατέρα του Μιχαήλ Β΄Τραυλό ή Ψελλό κι είχε γίνει αυτοκράτωρ του Βυζαντίου. Αλλά σύμφωνα με το πρωτόκολλο έπρεπε να στεφθεί και με γάμο, να υπάρχει βασιλομήτωρ για να αποκτήσει διάδοχο.
Ο λαός στο Βυζάντιο δεν ήθελε την πρώην μοναχή Ευφροσύνη και εκείνη την εποχή μάστιζε το βυζαντινό κράτος ο εμφύλιος πόλεμος της εικονομαχίας και εικονολατρίας.
 Η απόφαση όμως εκλογής νύφης, λόγω του ότι ήταν ανήλικος ο Θεόφιλος, την είχε η μητέρα του και βασιλομήτωρ Ευφροσύνη, σύμφωνα με τις έως τότε βυζαντινές συνήθειες στο παλάτι. Ο Θεόφιλος ήθελε να παντρευτεί την Κασσιανή, αλλά η έξυπνη Ευφροσύνη τον έπεισε να διαλέξει την 15άχρονη κόρη του αξιωματικού από την Πελαγονία, την Θεοδώρα.
Η ερώτηση που τέθηκε από τον Θεόφιλο στην πανέμορφη Κασσιανή κατόπιν συμβουλής της Ευφροσύνης ήταν η εξής: "Ω γύναι, ως άρα δια γυναικός ερρύει τα φαύλα" δηλαδή "από τη γυναίκα προέρχονται τα άσχημα".
Η Κασσιανή αισθάνθηκε μεγάλη προσβολή, καθώς πρόσβαλε τη γυναικεία φύση της, δημοσίως, θεωρώντας την γυναίκα ως μοναδική αιτία κακών. Δίχως να πτοηθεί από το λαμπερό στέμμα του αυτοκράτορα του απάντησε: "Ω βασιλεύ, αλλά και δια γυναικός πηγάζει το κρείτοννα".
Η σοφή αυτή φράση της Κασσιανής θύμωσε την Ευφροσύνη και τον συμβούλεψε να μη παντρευτεί την όμορφη της καρδιάς του γιατί η σοφία της θαμπώνει το θρόνο του. Λυπημένος  ο Θεόφιλος έστρεψε το βλέμμα του από τη μητριά του Ευφροσύνη προς την Κασσιανή και της είπε:" Ω γύναι, είθε να εσίνας" δηλαδή "ω γυναίκα, μακάρι να σιωπούσες"...
Η Ευφροσύνη ενέκρινε την Θεοδώρα για νύφη του Θεόφιλου την οποία αναγκαστικά και παντρεύτηκε.
Με εντολή της Ευφροσύνης και της συγκλήτου αλλά και του Πατριάρχη, τιμώρησαν την Κασσιανή για ασέβεια και την έκλεισαν σε μοναστήρι. Ο Θεόφιλος μετά μανίας την έψαχνε και τη βρήκε. Ο έρωτάς του γι΄ αυτήν ήταν αγιάτρευτος. Απομάκρυνε την Ευφροσύνη και την έκλεισε κι αυτή σε μοναστήρι, ενώ κρυφά επισκεπτόταν την Κασσιανή για να τη συμβουλευτεί.
Η Κασσιανή αφιερωμένη στο Θεό, έγραφε Ποίηση...
Ο Θεόφιλος συμπονούσε τους φτωχούς και ταλαίπωρους και βοηθούσε το λαό του.
Η Θεοδώρα δεν είχε την καλύτερη τύχη ως βασιλομήτωρ πλάι στο Θεόφιλο. Κι αυτή κατέληξε σε μοναστήρι μαζί με τις κόρες της κι είναι θλιβερά τα γεγονότα. Ο Θεόφιλος πέθανε και ο γιος της Μιχαήλ Γ΄ το 842 μ. Χ. μόλις 3 ετών ως διάδοχος του θρόνου, έγινε αυτοκράτωρ και τον επιτρόπευε η ίδια. Αλλά ο αδερφός της Βάρδας έκανε τον ανιψιό του και γιο της κι αυτοκράτορα μέθυσο, για να έχει ο ίδιος εξουσία. Το 856 μ. Χ. δεν άντεξε τις πιέσεις και τη μεγάλη μανία του αδερφού της η Θεοδώρα και παρέδωσε το θησαυρό του βυζαντινού κράτους στη σύγκλητο.Ο αδερφός της Βάρδας έπεισε το γιο της Θεοδώρας και αυτοκράτορα να την κουρέψει και μαζί με τις κόρες της και αδερφές του (Θέκλα, Άννα, Αναστασία, Μαρία και Πουλχερία) να την κλείσουν στο μοναστήρι του Κοριανού κι εκεί πέθανε η Θεοδώρα το 867 μ.Χ. μέσα σε μεγάλη ίσως πίκρα για την προδοσία, τη μοχθηρία και τα αίσχη της βυζαντινής αυτοκρατορίας...
* Η Ειρήνη Αθηναία ήταν φιλόδοξη και της άρεσε να κυβερνά η ίδια ¨ως αυτοκράτωρ των Ρωμαίων"έχοντας στο ιστορικό της μια σειρά από διαμάχες, δολιοφθορές, δολοφονίες, προσβολές, τυφλώσεις και όλα αυτά για τη φιλοδοξία της να έχει μόνον αυτή την εξουσία.
Το τροπάριο της Κασσιανής ψάλλεται την Μεγάλη Τρίτη στις εκκλησίες και όλοι νομίζουν πως αναφέρεται στην "πόρνη" γυναίκα, στιγματίζοντας την γυναικεία φύση για πάντα και σκεπάζοντας με το μοναχικό ράσο την ομορφιά του έρωτα!
Αν λοιπόν όλα τα έκτροπα κι όλες οι αμαρτίες του Βυζαντίου βγουν στην επιφάνεια, δεν ξέρω πόσα τροπάρια πρέπει να ψάλλουν καθημερινά, για να ξεπλυθούν όλοι αυτοί, που καταδικάζουν τη γυναίκα Κασσιανή ή την όποια γυναίκα ως"πόρνη" με ένα μεγάλο μένος ρατσισμού και σκοταδισμού που σέρνεται από τότε έως τις ημέρες μας σκοτεινό και καλυπτόμενο με ιερές τελετουργίες στο όνομα του Θεού της Αγάπης, για την ομορφιά και σοφία μιας γυναίκας !!!
Κι επειδή οι καιροί αλλάζουν και το 2018 έχουν έρθει στην επιφάνεια πολλά θέματα κρυφά, παρακαλώ το ΘΕΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ  να φέρει ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ και να πάψει αυτός ο διαχωρισμός, πως η γυναίκα είναι αμαρτωλή ενώ ο άντρας σοφός, τίμιος δεσπότης στον...οίκο της!!! ΠΌΣΑ ΧΡΌΝΙΑ ΘΑ ΣΕΡΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΑΜΑΡΤΩΛΕΣ;

Νότα Κυμοθόη "Η ΚΑΣΣΙΑΝΗ ΚΑΙ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ"© Νότα Κυμοθόη


Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

Nότα Κυμοθόη "Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018 στον Υμηττό

Νότα Κυμοθόη
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018 στον Υμηττό
     Είχα την ιδέα να τιμήσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στον Υμηττό και μάλιστα στο Δημαρχείο, στην αίθουσα εκδηλώσεων. Ένας χώρος, όπου ο αείμνηστος Δήμαρχος Λεντάκης, έχτισε κι ανέδειξε αυτήν την περιοχή. Τον  θυμάμαι να κουβαλάει το μπετόν με τον τενεκέ στην πλάτη.
   Ο Δήμος Δάφνης Υμηττού σε συνεργασία με το Σύλλογο Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης μετά από Αίτησή μου, διοργάνωσαν την εκδήλωση.  Δυσκολίες πολλές, μέχρι να την υλοποιήσουμε.




    Είχα την χαρά να απαγγείλω Ποίησή μου, από τα 5 εκδοθέντα βιβλία μου, στην αίθουσα εκδηλώσεων στον Υμηττό κι ευχαριστώ όλους, όσους τίμησαν την υπέροχη αυτή ημέρα με την ευγενή τους παρουσία.
Ιδιαιτέρως ευχαριστώ την ευγενή παρουσία της κ. Ζαννέτας Καλύβα- Παπαϊωάννου, η οποία μίλησε για το έργο μου, παρουσιάζοντας ένα συνοπτικό βιογραφικό μου στους παρευρισκόμενους. Ευχαριστώ την κ. Χλόη Αμαράντου, η οποία είχε τη μουσική επιμέλεια με τις μελωδίες που μας έπαιζε στο πιάνο.


Ευχαριστώ την Τιμή Επαίνου για την προσφορά μου στην Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης με αυτήν μου την εκδήλωση τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018 στον Υμηττό, Αττικής.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ 2018 ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ:Νότα Κυμοθόη

                 


Νότα Κυμοθόη
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ 2018 ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ

Υπό την αιγίδα της Ένωσης Καλλιτεχνών & Λογοτεχνών Ηλιούπολης και σε συνεργασία με το Δήμο Δάφνης-Υμηττού διοργανώθηκε Εκδήλωση στο παλιό Δημαρχείο του Υμηττού, τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 2018!!!
Η εκδήλωση περιλαμβάνει:
* Έκθεση ζωγραφικής, Αγιογραφίας, Γλυπτικής διάρκειας 21 Μαρτίου 2018 έως 26 Μαρτίου 2018 με εγκαίνια 21 Μαρτίου 2018 και ώρα 19.00!!!
* Ποίηση  και Μουσική: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 21 Μαρτίου 2018 και ώρα 19.30!!!
Τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα της Ποίησης 2018 θα απαγγείλει Ποίησή της η Νότα Κυμοθόη, η οποία είχε και την ιδέα γι΄αυτήν την εκδήλωση. 
Θα ακουστούν ποιήματα του Σταύρου Τζώρτζου και της Χλόης Αμαράντου η οποία θα έχει και την Μουσική Επιμέλεια της Εκδήλωσης με μουσική και τραγούδια μελοποιημένης Ποίησης!!!
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Η εκδήλωση γίνεται στην αίθουσα εκδηλώσεων του πρώην Δημαρχείου Υμηττού (Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου Υμηττός )




Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Νότα Κυμοθόη: Σταυροπροσκύνηση

                                       Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη


Νότα Κυμοθόη: Σταυροπροσκύνηση

Σε όλους τους χριστιανικούς ορθόδοξους ναούς τιμάται σήμερα ο Σταυρός του μαρτυρίου του Ιησού Χριστού και μοιράζονται λουλούδια, κυρίως δεντρολίβανο...
Μια εορτή στο μέσον της σαρακοστής με ευχές για Καλή Ανάσταση!..
Ο ισόπλευρος αρχαίος ελληνικός σταυρός, σύμβολο των αρχαιοελληνικών ιερών αρχαίων μυσταγωγιών για το Όμαιμον το Ομόγλωσσον το Ομότροπον και το Ομόθρησκον στον Έναν και Μοναδικό Θεό του Φωτός!!! Επάνω σε αυτό το αρχαίο ελληνικό σύμβολο του Υψίστου Θεού του Φωτός, οι Εβραίοι ειδωλολάτρες σταύρωναν τους ανθρώπους στο λόφο του Γολγοθά. Εκεί επάνω σταυρώθηκε και ο Ιησούς Χριστός!..
Η Αγία Γραφή αναφέρει μια ιερή και φωτεινή μορφή ανθρώπου μεταξύ των ειδωλολατρών Χαναναίων κι Εβραίων με το όνομα Μελχισεδέκ!
Ποιος είναι ο Μελχισεδέκ; Γιατί τόσα χρόνια έχει σκεπαστεί όλη αυτή η αλήθεια; Γιατί οι όσοι δημιούργησαν το χριστιανισμό σιώπησαν και δεν μίλησαν ποτέ για το πανίερο αυτό βιβλικό πρόσωπο;
Ο Μελχισεδέν δεν ήταν Εβραίος μήτε Χαναναίος, μήτε ανήκε σε κάποια από τις φυλές του Ισραήλ. Ο γνωστός Αβραάμ που ήταν πρόγονος όλων λευιτών ιερέων έχει κατώτατη βαθμίδα και μπροστά του ήταν όπως είναι σήμερα ένας απλός ιερέας με έναν Πατριάρχη...Γιατί προσπάθησαν να ξεχαστεί; Πως, η τάξις των ιερέων του Ισραήλ, επινόησε τον Σήμ, που ήταν πρωτότοκος γιος του Νώε, πως αυτός ήταν βασιλιάς της Σαλήμ;
Σαλήμ για όσους δεν γνωρίζουν σημαίνει στην αρχαία αραμαϊκή ειρήνη.
Μελετώντας τα ιερά γράμματα βρήκα πως ο Μελχισεδέκ ήταν "απάτωρ, αμήτωρ, αγενεαλόγητος, μήτε αρχήν ημερών μήτε ζωής τέλος έχων"( Εβρ. 7,3).
Αναφέρεται δηλαδή ως ένας ιερέας από το Θεό, αιώνιος. Προτυπώνει τον Εμμανουήλ Ιησού Χριστό; Τι σημαίνει η γραφή " κατά την τάξιν Μελχισεδέκ"; (Εβρ. 7,11) και γιατί ο αιώνιος Ιερέας και Βασιλιάς δεν είναι πρότυπο κατά την τάξη του Ααρών; Ο Ααρών ήταν κι αυτό ορισμένος από το Θεό στο όρος Σινά ως πρώτος αρχιερέας του Ισραήλ γνωστός...
Ποιος είναι όμως ο Μελχισεδέκ; Είναι όνομα πραγματικό ή μήπως όνομα Πνευματικό;
Στην εποχή του υπήρχαν οι ΕΛΑΜ, οι αρχαίοι Έλληνες στην περιοχή του Ισραήλ και της Ανατολής οι οποίοι είχαν ιερατείο. Αλλά δεν πίστευαν όλοι στον Ύψιστο Θεό του Φωτός, στην Α΄Αρχή και στο Α΄Αίτιο, δηλαδή στο Όμαιμον, στο Ομόγλωσσον, στο Ομότροπον και Ομόαιμον με σύμβολο πίστης κι ένωσής τους τον ισόπλευρο αρχαίο ελληνικό σταυρό μέσα σε κύκλο!!!
Πολλοί τελούσαν ιερές τελετές σε άλλες οντότητες και στον Βάαλ καθώς και άλλες φυλές από την Ανατολή άλλων λαών κι εθνών τότε...
Ο Μελχισεδέκ είναι Αρχιερέας του Υψίστου Θεού του Φωτός!!! 

                                       Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αργότερα ήρθε ο Χριστός που πήρε τη θέση του αιώνιου Αρχιερέα!!!Ελάχιστα γνωρίζουμε για τα όσα δίδασκε ο Χριστός. Τα περισσότερα έχουν αποσιωπηθεί. Ο Χριστός μιλούσε και δίδασκε για το Φως, την Ειρήνη, την Αγάπη και την Ενότητα των ανθρώπων σε μια πόλη η οποία ονομαζόταν Ιερή Ειρήνη αλλά ειρήνη δεν είχε...
Το γενεαλογικό δέντρο του Χριστού σαρκικά είναι από την πλευρά της μητέρας του Μαρίας κόρης του Ιωακείμ και τη Άννας (άνευ ωαρίου)  και του Υψίστου Θεού Πατέρα Του (ασπόρως).
Θέλει μεγάλη δύναμη ψυχής και πνευματική ανάταση για να δεχτεί κάποιος άνθρωπος μια τόσο υψίστη πνευματική αλήθεια. Οι Έλληνες μελετώντας τη Θεογονία του Ησιόδου, μπορούν να κατανοήσουν πως οι πρώτοι άνθρωποι είναι γόνοι Θεού... 
...ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ